Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

245 -90 Englantilainen potilas "B6284T", muut 245 puuhastelut ja D5

  • 1445 Vastauksia
  • 599287 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1714
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #870 : 22.10.2017, 00:15:55 »
Hiukan vaikuttaa seilaavan? Oletko mitat tarkistanut?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #871 : 22.10.2017, 00:48:55 »
Pohjamaalin alta näkyviin tullut osuushan on pelkkää kummulleen jäänyttä kittiä. Vai minkä seilaamista meinaat?
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1714
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #872 : 22.10.2017, 01:23:53 »
Niin, ajattelin jotta monestiko olet tuon katon jo käynyt läpi? Minä ollen varmaan ohittanut/tai olettanut joitain vaiheita? Sinähän sen tiedät :)

 
« Viimeksi muokattu: 22.10.2017, 01:27:06 kirjoittanut Orlov »

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5700
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #873 : 22.10.2017, 11:53:19 »
Niin, ajattelin jotta monestiko olet tuon katon jo käynyt läpi? Minä ollen varmaan ohittanut/tai olettanut joitain vaiheita? Sinähän sen tiedät :)
Vaiheita on varmaan juuri niin paljon kuin annetaan ymmärtää  :) Katolleen kipattuun autoon katon oikean muodon hakeminen kattopellin osittaisen vaihdon jälkeen ei nyt ihan yhdellä kittauksella onnistu, kattopeltihän ei ole suora vaan kaartuu tasaisesti laitoja kohden. Mikäli vaihdetun kattopellin saumasta haluaa mahdollisimman huomaamattoman ja koko katon muodosta  juuri oikean, vaatii se aika monta työvaihetta. Tasaisesti kuperan muodon hiominen ei ole ihan helppoa :)

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #874 : 22.10.2017, 19:50:24 »
Ei tarvitse olla edes katollaan käynyt. Ainakin itelle laajan alueen kittaaminen on sen verran haasteellinen homma, että mieluusti jätti kitin tekovaiheessa vähän paksuksi. Hiontavärin sileäksi hiomisen jälkeen vasta sai kunnolla käteen tuntumaan miten katon muoto menee kun eri kittikerrosten rajat ei ole häiritsemässä. Eikä se varmaan ole täysin muodossaan vieläkään, mutta parempi ja saanee kelvata.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3422
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #875 : 22.10.2017, 20:04:33 »
Voi kuulostaa hullulta mutta ohut työhanska käteen niin tuntee paremmin vipinät. Mustaa spraymaalia voi myös suihkuttaa kontrolliväriksi.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #876 : 22.10.2017, 20:15:39 »
Hanskat kädessä tuota on tullut tehtyäkin, mutta kitti on aina erituntuinen kuin maalipinta niin sekin aiheuttaa oman haasteensa. Ilman välimaalausta ainakin itelle mahdoton tuntea tarkasti tuossa kohtaa miten linjat menee. Saa pinnasta samantuntuisen joka kohdasta. Viimeksi isompaa kittausta tehnyt PV:n koriin ja siitäkin on aikaa vasta 2,5-3 vuotta(?). Jos väri vaihtuu vaaleampaan, niin sehän riittää että isommat heitot on pois ::)
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Kenoviiva

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #877 : 22.10.2017, 20:32:13 »
Kyllä se valo, varjo, silmäkombinaatio taitaa parhaiten kertoa heitot, ainakin omasta mielestäni. Märäksi jos sen kehtaa ruiskutella vaikka vedellä, niin sekin auttaa aikas lailla. Tuossa esimerkki, kun maalaus viedään äärimmäisyyksiin. https://www.youtube.com/watch?v=2BV0PMYfc3o
145 -70, 240 -89, V70 -99

Poissa vee40td

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1297
  • V40
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #878 : 25.10.2017, 16:30:56 »
Jos väri vaihtuu vaaleampaan, niin sehän riittää että isommat heitot on pois ::)
En suosittele ajattelemaan näin. Voin kertoa, että jää harmittamaan siinävaiheessa kun väri on päällä.  :)

Poissa Joukor

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #879 : 26.10.2017, 08:47:52 »
Värisävystä riippumatta, jos pinnanmuodon heitot tuntee kämmenellä, niin silmäkin ne kyllä löytää.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #880 : 26.10.2017, 22:21:51 »
En suosittele ajattelemaan näin. Voin kertoa, että jää harmittamaan siinävaiheessa kun väri on päällä.  :)
Muistithan huomioida hymiön tekstin lopussa. Sitten kun mielenkiinto hankaamiseen loppuu, niin se loppuu ja väri tulee päälle.

Toissailtana kävin puuhailemassa sen minkä ehdin/viitsin ja peittelin uuden hiontavärin maalausta varten. Äsken kävin katsomassa tilannetta ja hiplaamassa pintoja. Katto alkaa olemaan aika hyvä. Pääosin saa olla se mitä on, reunat on vielä kesken. Kyljessä pinta on jäänyt sen verran karheaksi, että siitä ei oikein tunne ennen hiontaa. Ennen peittelyä laitoin koemaalatun lokasuojan suurinpiirtein paikoilleen ja väri ainakin keinovalossa näyttäis kelvolliselta.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #881 : 02.11.2017, 00:44:07 »
Viimeinkin sain putken kaariin. Jotain pitää saada aikaiseksi, joten kävin miitin jälkeen tekemässä ja hitsaamassa puuttuvat pätkät. Seuraavaksi kaaret irti lattiasta ja hitsaamatta jääneiden kohtien hitsaus. Hioin pohjamaalatut kohdat. Katto tuntuu edelleen pääosin hyvältä, kylki vaatinee ohuen kerroksen kittiä laajemmalle alueelle.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa 745 TIC

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 156
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #882 : 02.11.2017, 19:46:32 »
Eikös sulla ollu tässä gaz takaiskarit? Onko niissä normaalia ettei olle minkäänlaista ulosjoustoa? Ostin 740 taakse sellaset ja yllätyin, kun eivät palaudu itsestään vaan pitää vetää ulos.
« Viimeksi muokattu: 02.11.2017, 19:48:10 kirjoittanut 745 TIC »
745 Turbo -88 USA B230FK, M90, SRE -763, LH2.2, Superchips, 16T 0.9bar, midsizeC, S60 T5 suuttimet, finjector FPR 3.8bar, APC

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #883 : 03.11.2017, 00:26:54 »
Joka nurkassa on Gazit tässäkin. Vastaavat minusta toiminnaltaan perinteistä nesteiskaria eli iskaria auki työntävää kaasunpainetta ei ole.

Kaaret ois "valmiit". A-pilarien tukilaput ja muuta vastaavaa vielä jäljellä. Kuvia tulee kunhan saa aikaiseksi. Paljon helpommalla ois ittensä päästänyt kun olisi vienyt jonnekin kaaritettavaksi, mutta kun ei :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 03.11.2017, 00:29:20 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #884 : 04.11.2017, 22:28:11 »
Eikös sulla ollu tässä gaz takaiskarit? Onko niissä normaalia ettei olle minkäänlaista ulosjoustoa? Ostin 740 taakse sellaset ja yllätyin, kun eivät palaudu itsestään vaan pitää vetää ulos.
Anteeksi offtopic, mutta tuo on gazien pienin vika. Siviiliajoon 100% käyttökelvottomat ainakin 740 -40mm versiot, ois parempi varmaan kokonaan ilman iskareitakin  ::)
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Proturbo  Autodiagnoosi