Samppasport  Futurez

245 -90 Englantilainen potilas "B6284T", muut 245 puuhastelut ja D5

  • 1447 Vastauksia
  • 603534 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #915 : 08.02.2018, 08:25:37 »
Tuo kyllä hyvin "keventää" tuolla värillä tuon korin olemusta. Ikäänkuin olisi katto matalammalla.

Se harmaa mikä oli, on hieno väri, mutta tuo "kikka" kieltämättä hiukan hukkuu sillä värillä... :-\

Jostain syystä edelleen tuosta väristä vaan tulee mieleen Austin Powers ja kultamuna. :D

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #916 : 08.02.2018, 08:53:13 »
Tuli itekkin pähkäiltyä tuota pilarien kiiltoa, parhaimmalta omaan silmään mitä mallailin niin satiininmusta kävi parhaiten. Tosin mää olinkin konna ja teippasin nuo.
« Viimeksi muokattu: 08.02.2018, 16:07:58 kirjoittanut sekokupu »

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #917 : 08.02.2018, 14:04:16 »
Satiini tai puolikiiltävä ois parempi. Maalattava myös ovien listat ennen kuin näkee kunnolla miten pahalta näyttää. Sen jälkeen varmaankin harjoiteltava teippaamista jos ei miellytä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #918 : 08.02.2018, 23:53:19 »
Laitoin saranat, lukot ja ovet paikoilleen sekä säädin ovet sinnepäin. Takapuskurinkuoren heitin paikalleen jotta näkee vähän mitä tuleman pitää. Kontrastia on ihan kivasti. Pahasti vaan näyttää siltä, että voi joutua vaihtamaan joka nurkkaan kirkkaat vilkut.

245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13501
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #919 : 09.02.2018, 07:06:14 »
Kyllä kirkkaat vilkut. Ei keltaista tuohon. Tuo väri on kyllä monin kerroin parempi kuin edes uskalsin ajatella. Vähän retron tuntuista.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6026
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #920 : 09.02.2018, 07:52:51 »
Kyllä kirkkaat vilkut. Ei keltaista tuohon. Tuo väri on kyllä monin kerroin parempi kuin edes uskalsin ajatella. Vähän retron tuntuista.
:nohnoh
Kultapossuun kuuluu porkkanavilkut, ja kirkkaat ei kuulu 200-sarjalaiseen ollenkaan!
Terv. Pussihousu.

Kyllä tossa pitäs olla alla 15" peltivanteet kapseleilla ja B200E pellin alla, aiaiaiaiaiai mitä muistoja tuon värisellä 245:llä kruisailusta S* S* S*

Asiallisesti näyttää etenevän :tykkää:
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa Vekku

  • 339km/h@1609m
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #921 : 09.02.2018, 15:39:42 »
Hieno väri  :)

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #922 : 11.02.2018, 01:30:57 »
Väri näyttää vaan paremmalta mitä enemmän osia laittaa kiinni :)

Asettelin keulaan osia paikalleen, maalasin ovilasien kehykset, jne. Ennestään olin maalannut umpioiden pohjat mustaksi. Nyt tein vielä tummemman ilmeen ja vedin valojen sisältä mustaksi kaikki muut paitsi heijastavat pinnat, myös lasien ja heijastimien reunat. Takavaloja laittaessa totesin, että ei tarvitse käyttää rahaa valkeiden vilkkujen vaihtamiseen ja keulaa katsellessa pystyi toteamaan saman. Konepellin jättäminen alkuperäiseen väriin vaikuttaa myös hyvältä päätökseltä.



Puskurinkuoren vaihdan reiättömään.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #923 : 11.02.2018, 11:30:27 »
Oletko funtsinut värittää D-pilaria mustaksi kanssa? Tulisi samalla lailla kelluva katto kuin Classic Rangessa. Tiedä sitten miten tuon pilarin alapään rajauksen tekisi kun siinä ei ole mitään sopivaa pokkausta tai listaa. Teipillä kokeilu?
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12494
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #924 : 11.02.2018, 12:10:02 »
Tässä vaiheessa kun auto on jo maalissa niin vähän myöhäistä, mutta tuli mieleen kun joskus siitä ilmavastuksesta oli toisaalla puhetta. Tuli mieleen että nuo katon kourut olisi voinut tässä yhteydessä poistaa. Ei varmasti isoa vaikutusta olisi, mutta vähän.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #925 : 11.02.2018, 19:29:43 »
Tässä vaiheessa kun auto on jo maalissa niin vähän myöhäistä, mutta tuli mieleen kun joskus siitä ilmavastuksesta oli toisaalla puhetta. Tuli mieleen että nuo katon kourut olisi voinut tässä yhteydessä poistaa. Ei varmasti isoa vaikutusta olisi, mutta vähän.

Kattokourujen vaikutus ilmanvastukseen on olemattomasta mikroskooppiseen hyötynä. Haittana voikin olla se, että katon kulmien muodostama turbulenssi valuu takapäässä vielä alemmas ja lisää kokonaisvastusta.

Muokkaamatta koria kovin suuresti, suurin auton ilmanvastus syntyy auton perästä ja pohjasta. Muun vastuksen määrää pitkälti korin perusmuodot. Otsapinta-ala on pääasia, joka määrittää kaiken.

Sileä pohja ja pyöreä perä ovat pienen vastuksen avainasiat. Kaikki muu on nyanssien hiomista valitulla korimuodolla.

Tosin todella kovaa mentäessä perän "muotoiluun" voi käyttää kuumaa pakokaasua, jota etanolimoottorista tulee voimaa pyydettäessä vähintään riittävästi tarkoitukseen.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #926 : 11.02.2018, 21:50:49 »
Oletko funtsinut värittää D-pilaria mustaksi kanssa? Tulisi samalla lailla kelluva katto kuin Classic Rangessa. Tiedä sitten miten tuon pilarin alapään rajauksen tekisi kun siinä ei ole mitään sopivaa pokkausta tai listaa. Teipillä kokeilu?
En ole miettinyt. Rangessa voisi olettaa, että se on tehty ilmeen keventämisen takia eikä 240:ssä sinällänsä ole tarvetta siihen. Alareunan rajauksesta tulisi hieman luonnottoman muotoinen, koska sivu- ja takalasin reunat ovat niin paljon eri korkeudella.

Tässä vaiheessa kun auto on jo maalissa niin vähän myöhäistä, mutta tuli mieleen kun joskus siitä ilmavastuksesta oli toisaalla puhetta. Tuli mieleen että nuo katon kourut olisi voinut tässä yhteydessä poistaa. Ei varmasti isoa vaikutusta olisi, mutta vähän.
Kattokourut olisi voinut poistaa ehkä A-pilarien kohdalta, koska sisäpuolella on nyt vahviketta kaarien muodossa. Kouruhan on katon, katon sivussa kulkevan kotelon ja korin liitoskohta. Sen poistaminen ja hitsaaminen ei ole yhtä jäykkä vaihtoehto kuin kouru. Ja vaikka poistaisi vain A-pilarin kohdalta niin tulee ehkä enemmän käyttöä haittaava ongelma. Sateella katolta tuleva vesi valuu sisälle kun avaa oven tai ikkunan.


Kävin laittamassa oviin lasien reunalistat paikoilleen, liittämässä etulokasuojat keulapalaan ja puuhastelemassa muuta. Kiiltävä musta vaikuttaa ulkonäöllisesti entistä paremmalta valinnalta nyt kun pilarit ja lasien reunalistat on maalattu. Huonona puolena ovia pitäisi käsitellä puuvillahanskat kädessä, jottei ole heti täynnä sormenjälkiä :P Vissiin etsittävä kirkas suojateippi niille.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa vesterinen_99

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 157
  • @The_X_Projects -Axe
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #927 : 18.02.2018, 20:29:50 »
Voihan sen rajan jättää pilarin alapuolelle, jos edes kokee tarpeelliseks teippailla. Onhan volvolla se huomattu jo tehtaalla.
Tuo väri epäilytti, mutta näyttää huomattavasti paremmalta kun osasin odottaa  :)

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #928 : 18.02.2018, 21:50:19 »
Eilen maalasin uuden jarrupääsylinterin mustaksi ja vaihdoin paikalleen. Vaivattomampi homma kuin vanhan putsaus ja läpikäynti :P Käytävä vielä kaikki letkut silmämääräisesti läpi ja vaihdettava uudet nesteet, johan nuo Motulin kilpanesteet on aikansa olleet.

Tänään tyrkkäsin pihalle jotta näkee värin paremmin. Vasen etulokasuoja, eli ensimmäisenä koemaalattu, on vaaleampi kuin ovet. Näkyy viimeisimmissä kuvissakin ja siihen tulee uusi väri päälle. Samalla oikean helmapellin pintaan ja takaluukkuun uusi lakkakerros, jääneet osin turhan kuivaksi. Laitoin kojelaudan, lattian äänieristeet ja matot paikalleen. Sivusuulakkeiden rungosta otin pois pienet siivut ja putket sai muotoiltua kohdilleen lämmittämällä kaaren kohdalta. A-pilarien muovitkin laitoin. Vähän joutui leikkelemään kaaren tukipisteiden kohdalta, eikä niitä saa enää pois tuulilasin asennuksen jälkeen. Kuramatot haluan paikalleen, kokeiltava saako ne pilkottua ja lämmitettyä siten, että saa tehtyä putken ympäri alkuperäistyylisen reunuksen.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #929 : 20.02.2018, 22:36:54 »
Kävin kasaamassa erinäisiä osia paikalleen ja tuumailemassa vöiden kiinnityksiä. Ostin Sabeltin 2" leveät FIA-hyväksytyt 6-pistevyöt, luonnollisesti mustana. Kiinnityssilmukat tulevat mukana ja niiden kaveriksi otin FIA-hyväksyttyjä vastakappaleita. Apparin Sparco R100:n joutuu vaihtamaan, koska siinä ei ole aukkoa jalkovälistä tuleville vöille. Penkinaluskoteloa joutunee muuttamaan jotta jalkovälin vyöt saa kiinni. Mielessä on ollut madaltaa niitä muutenkin ja muuttaa ainakin osin profiiliputkeksi, jotta jää lisää pääntilaa, kotelo olisi jäykempi ja penkit olisivat tukevammin kiinni. Hyvä tehdä näitä nyt kun maalipinta on kunnossa :D
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

Elekma  Autoracing