Autodiagnoosi  Carcom Oy

245 -90 Englantilainen potilas "B6284T", muut 245 puuhastelut ja D5

  • 1446 Vastauksia
  • 602486 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #930 : 22.02.2018, 22:57:06 »
Painelin muutamia listoja sekä takasivulasit paikalleen, laitoin ovilasit apparin lasia lukuunottamatta, ym.

Mallasin uudemman 965 takalippaa ja sen muoto istuu aika kivasti. Päistä pitää lyhentää vähän, jotta ei tule yli takaluukun sivuilta ja mietittävä kiinnitys, mutta muuten aika hyvä. Eihän se mikään kunnon uloke ole, tekee sentään vähän näköä. Tulinpa miettineeksi jos siirtäisi etupuskuria ~2cm taaksepäin ja spoilerin kiinnityspistettä saman verran eteenpäin. Ilma voisi silloin ehkä kulkea helpommin auton yli kuin sivuille? Mallattava ensin näyttääkö aivan hölmöltä sivusta katsottuna.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #931 : 24.02.2018, 22:45:31 »
Laitoin kylkilistoja paikalleen, liimasin kojelaudan kulmapalat kaariputken taakse ja sovitin 965 takalippaa tarkemmin. Kulmapalojen liimamassan piti olla mustaa, mutta onkin lähempänä tummanharmaata. Menkööt nyt sitten, kokeilen jotain mustaa massaa kojelaudan halkeamiin. Auton oma oikean takaovenlasi olikin vastoin muistikuvia liki naarmuton joten vaihdoin siihen.





245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3467
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #932 : 25.02.2018, 12:29:48 »
Prkl tämä on makia laitos ja paremmaksi vaan tulee! Nuo kojelaudan halkeamat meinasin itse peittää nukkauttamalla, ei muistaakseni maksanut älyttömiä ja samalla tulis hieman reisinkiluukkia?
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2380
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #933 : 25.02.2018, 14:59:52 »
En tiiä sopisko tähän kuinka nukkautettu kojelauta, mun mielestä tää on kunnon sleeperi-pappa mallina, vetokoukku ja kaikki  8)

965:n lippa sopii aika kivasti mut luukun saranoista alkaa kromit kuplimaan...
« Viimeksi muokattu: 25.02.2018, 18:14:22 kirjoittanut Jambo »
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #934 : 25.02.2018, 21:47:37 »
Nukkaaminen oli joskus aiemmin mielessä, mutta eihän se näytä enää sen jälkeen "alkuperäiseltä". Ihan niin kuin muutenkaan näyttäisi enää siltä ::) Mutta pyrin siitä huolimatta pitämään pääpiirteittäin vakiokuosissa, esim. kuraläpät laitan jälleen paikalleen vaikka diffuusorin teenkin.

Takaluukunsaranoita varmaankin putsaan hieman ja vedän mustan puskurimaalin tai rubbercompin päälle.

Muuta ei tänään ehtinyt kuin äsken asentamaan tuulilasin. Helppo asentaa itekseen kun kori on sen verran matalalla.

245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #935 : 26.02.2018, 10:29:16 »
Vieläkös on tarkoitus kokeilla huippunopeutta?

Vaikka pappamutka onkin pop, niin kannattaa harkita edes niihin mailin vetoihin siirtää putken/putkien ulostulo(t) vetokoukun viereen/molemmin puolin. Tuommoisesta vajaa 1000hp etanolikoneesta tulee sitä pakokaasua sopivasti jonkinverran, jolla voi sitä jättöpyörrettä täyttää. Ei se formuloissa/superautoissakaan turhaan ole pakokaasut ohjattu auton taakse keskelle ja tuommoinen 245 jättää 300km/h varmaan jo aika massiivisen jättöpyörteen.

Joku voisi mallintaa vaikka, kuinka sairas se jättöpyörre on 300km/h nopeudessa. ;D


Mutta tässä autossa ihan parasta on nimenomaan tyyli. Sleeper/OEM+ ja pietiteetillä 240:n kauneimmasta korimallista. O0

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #936 : 26.02.2018, 21:40:07 »
Tuplaulostuloa varten joutuisi rakentamaan takapöntön uusiksi. Muuten ei saa molempia puolia vaimentimen läpi ja kaasuvirtausta samaksi. Tupla ei houkuttele muutenkaan, koska sitä ei tarvitse. Noin 700hv on vielä aika kaukana edes vajaasta tuhannesta :P

Jos koppa kulki sen mitä kulki madalluksen ja etuhuulen voimin, niin pohjan tasottelulla ja diffuusorilla luulisi pääsevän vähintään samoihin jos muutokset ei mene ihan pieleen. Helpompiakin kohteita ois aerodynamiikan parantamiseksi kuten kuraläppien poisto ja erilaiset vanteet. Tosin eihän se ois enää silloin "vakio". Turbohan pienentyy, mutta laskennallisesti tehon pitäisi pysyä samoissa. Maililla ei tarvitse mennä merkittävästi kovempaa kuin ennen, kunhan saa tuloksen toistettua epäedullisemmissa olosuhteissa niin silloin tilanne on ok.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #937 : 28.02.2018, 15:59:47 »
Joku voisi mallintaa vaikka, kuinka sairas se jättöpyörre on 300km/h nopeudessa. ;D

En viitsi, sillä tulos on niin stanan surullinen!  :'(

Lisäksi vähänkin tarkempi mallinnus vaatii laskenta-aikaa tuolla mopolla työasemallani likemmäs parisen päivää rouskuttamista.

Mutta tuon perän jättöpyörteen täyttäminen pakokaasuilla keskeltä pienentää ilmanvastusta karkeasti 20%. Pahimmillaan pienennys voi olla 30% kokonais-ilmanvastuksesta!

Bensakoneella se ei onnistu yhtähyvin, sillä pakokaasujen tilavuus on vajaat 60% etanolin vastaavasta ja silti sitä on käytetty jokaisessa vähänkin nopeammassa bensiinillä toimivassa superautossa ja formuloissa sääntöjen sen salliessa.

Jos koppa kulki sen mitä kulki madalluksen ja etuhuulen voimin, niin pohjan tasottelulla ja diffuusorilla luulisi pääsevän vähintään samoihin jos muutokset ei mene ihan pieleen. Helpompiakin kohteita ois aerodynamiikan parantamiseksi kuten kuraläppien poisto ja erilaiset vanteet.
Noilla saat autoa stabiilimmaksi, mutta ilmanvastus ei pienene noilla tempuilla edes sitä 10% määrää (diffusori&pohjan silittäminen).
Kuraläpät ja vanteet ovat ~1% osuudella ilmanvastuksesta. Pyöräkoteloiden sivujen peittämisellä saat aikaiseksi ~4% pienennyksen nykyisestä.

Maililla ei tarvitse mennä merkittävästi kovempaa kuin ennen, kunhan saa tuloksen toistettua epäedullisemmissa olosuhteissa niin silloin tilanne on ok.
Muista tässä se neliön laki.

Väitän, että pelkällä pappamutkan kääntämisellä auton keskilinjaa kohden saat heti mitattavan muutoksen kiihtyvyyskäyrään suurissa nopeuksissa (yli 200km/h).

Ylipäätään tuosta perän muodon vaikutuksista saa hyvän käsityksen tutkimalla tasaperäisten luotien ja vene-peräisten luotien muotovastuskertoimien eroista. Ne ovat 25% luokassa veneperän eduksi.

Kannattaa myös miettiä, miksi tykistön kranaateissa perävirtausyksikkö tuottaa 20-30% suurempia kantamia kranaatille vaikka niissä on veneperä.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Per%C3%A4virtausyksikk%C3%B6

https://fi.wikipedia.org/wiki/Ilmanvastus
Ja tuosta kohden viittaan painevastukseen...


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #938 : 01.03.2018, 00:03:18 »
Missä tässä on pappamutkaa näkynyt enää pitkään aikaan ::) Pakoputkenpään muuttaminen keskelle vaatisi yhtälailla takapöntön uusimista kuin tuplaulostulotkin. Tuskinpa silloin saisi ääniäkään yhtä hiljaiseksi kuin nyt ellei tee isompaa etupönttöä. Aivan liikaa vaivaa tällä hetkellä. Ilman takapöntön muuttamista putkeen tulisi tiukalla säteellä 180 mutka heti pöntön jälkeen ja diffuusorin voisi aika pitkälti unohtaa, jollei sitä tuo ulos puskurista.


Kävin laittamassa oviin sekä takaluukkuun tiivisteet paikalleen ja touhuamassa muutakin. Aina yhtä mukavaa painella tiivisteitä uriinsa. Alareunoihin sipaisin tälläkin kertaa kotelosuojaa jos pysyisi ruoste paremmin pois. Jalkovälin vyöt kiinnitän vastinkappaleilla penkinaluskoteloon, sivuvyöt tehdaspaikkoihin ja olkavyöt taakse poikittaiseen kaariputkeen.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #939 : 04.03.2018, 22:38:32 »
Torstai-iltana hioin ja kiillotin muutamat valumat ja jatkoin kasaamista. Mm. flekti ja keulan pystypalkki ois niiltä jäljiltä paikallaan. Tänään muutama tunti samaa huttua. Aikaa menee kun sovittelee verhoilupaneeleita kaarien taakse. Takajalkatilojen kuramattoihin tein vain lovet kaariputkien kohdalle, sinne ei pitäisi vettä kulkeutua ainakaan jalkojen mukana. Käynnistettyä tuli pitkästä aikaa ja samalla tavallahan tuo lähti kuin ennenkin.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #940 : 17.03.2018, 14:12:44 »
Viikon mittaan puuhaillut jotain ja tehnyt vähän valmisteluja. Torstaina kävin peittelemässä ja eilen oli maalari vetänyt vasempaan etulokasuojaan uuden värin. Häivytys oveen ja samalla takaluukun sekä oikean etuoviaukon helmanpäälisen uudelleenlakkaus. Äsken kävin poistamassa suojaukset ja nyt lokasuoja ei näytä eriväriseltä muun auton kanssa. Jos huomenna on keliä niin voisi harkita parin kuvan ottamista ulkona.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #941 : 18.03.2018, 17:52:33 »
Kävin laittamassa osia kiinni ja tuuppasin pihalle. Ei ihan kunnon päivänvalolla ehtinyt ottamaan kuvia, mutta jonkinlaisia silti.







Klikkaamalla isommaksi ja kaikki otokset operoinnista ovat edelleen täällä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa apopse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #942 : 18.03.2018, 19:09:03 »
Väri sopii kyllä todella hyvin 240 farkkuun S*
tuo konepelti nyt ei välttämättä omaan silmään oikeen istu, mutta makuasiahan tuo
ex. 93` 240GL B230FD
ex. 91' 964 Italo B234FT
ex. 98` C70 T5

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #943 : 18.03.2018, 19:59:40 »
Hieno väri.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa V70 2.5

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 679
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #944 : 18.03.2018, 20:50:20 »
Konepelti unohtu maalata. Tee uus vaikka hiilikuidusta, jos tumma miellyttää. Noi erivärin peltiosat nyt näyttää vain kolarikorjaukselta.(vaikka se olikin kyseessä)

Kun kuitenkin komeasti rakennettu laitos kyseessä, niin tuo vannabe hiilikuitupeltipelti ei istu. Ugh. Olen puhunut.
-945 b230fk hx35 m90 g80 -95 -945 b230fk A -91
-s80 b5254t6 summum -08
-Bayliner1952 Volvo penta 145a
-Vauxhall viva Deluxe-71  -Transhit -08

 

Futurez  Kulkukoira