KL-varaosat  Race.fi

245 -90 Englantilainen potilas "B6284T", muut 245 puuhastelut ja D5

  • 1445 Vastauksia
  • 599217 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #990 : 12.06.2018, 18:10:10 »
Joko puskurin kulma listat löytyi?

https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=99657.0
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #991 : 12.06.2018, 23:06:27 »
Joko puskurin kulma listat löytyi?

https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=99657.0
Jonkinlaiset aihiot sain haltuun. Kokeiltava saako niitä elvytettyä riittävän hyvään kuntoon.

Eikos biltemasta löydy sitä jalkaa kahdella lähdöllä , toinen paineelle ja toinen lämpötilalle ?
Bilteman kamppeet on vain antureille, ei öljynkierrolle.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 473
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #992 : 13.06.2018, 23:07:35 »
Jos teettäis jollain koneistamolla riittävän suuren laippa adapterin tuolle öljykierrolle vai saisiko turbon paluusen lisättyä sen jäähdytyskennon ?
Eikö ongelma ollu kuitenki se että mistä löytää kuumemman termarin jo olemas olevaan palikkaan, että öljynlämpöjä sais ylemmäs?
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #993 : 13.06.2018, 23:50:16 »
Eikö ongelma ollu kuitenki se että mistä löytää kuumemman termarin jo olemas olevaan palikkaan, että öljynlämpöjä sais ylemmäs?
Tämäpä juuri. Esim. Mishimotolla on valikoimissa kuumemmalla termarilla suhteellisen siedettävään hintaan. Silloin joutuisi tekemään letkut todennäköisesti uusiksi myös, mutta vanhan paketin voisi käyttää kokonaisuudessaan muualla.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #994 : 16.06.2018, 23:19:43 »
Torstaina tuli uusi syyläri ja tänään vaihdoin sen paikalleen. Ei tarvinnut siirtää kuin vasemman puolen kiinnikkeitä ja lyhentää dumpin letkua, jotta sen sai suunnattua uudestaan. Samalla laitoin 960 ylävesiletkun vanhan viritelmän tilalle, mutkassa oli pätkä putkea mittarinlämpöanturia varten. Tein uuden paikan anturille termarikotelon kanteen ja meinasin käyttää tinakoneen anturia, mutta sehän onkin väärällä vastusalueella vanhaan yksinapaiseen verrattuna. Tehtävä isompi reikä vanhaa anturia varten.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #995 : 21.06.2018, 21:22:45 »
Taakse joutui kuitenkin YellowStuffit laittamaan, koska XC90 satulaan on aika heikosti saatavilla "kunnon" paloja. Nyt on uralliset levytkin joten josko palat ei lasittais pintoja. Poljintuntuma on suht normaali, vanhat palat oli aivan loppu. Kitkapinnat olivat palaneen näköiset, niistä puuttui paloja ja pinnat irvistelivät muutamassa palassa reilusti. Ehkä käyneet vähän liian kuumana. Laskin vähän uutta nestettä läpi samalla.

Tein termarikotelon kanteen kierteen vanhalle mittarianturille. Jää vaan niin vähän kierrettä, ettei sitä saanut ilman lisätiivistystä pitämään. Ja tietenkään nyt anturi ei enää maadoitu kunnolla :( Olisi siis juotettava maajohto kiinni anturiin, tms. En sen tarkemmin katsellut, mutta koteloonkaan ei taida mahtua koska anturi saattaa ottaa kiinni termariin. MS3:lla pitäisi pystyä ohjaamaan PWM:llä lämpömittaria eli taidan vaihtaa porailemattoman kannen ja kokeilla. Saa hitusen siistittyä konehuonettakin samalla ja mittari ehkä seuraa suoraan sitä mitä tapahtuu.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #996 : 30.06.2018, 20:09:46 »
Motoparkissa esiin tullut ahtopaineensäätöongelma korjaantui pääosin vaihtamalla toisen paineensäätimen. Vanhalla säätimellä paine oli asennosta aina 1,8-2,0bar, vaikka säädin oli täysin nollissa. Nyt paine nousi 2,1:een, muttei enää ylemmäs. Jossain välissä olin ottanut hukkaportilta säätölätyn pois ja mentiin pelkällä perusjousella. Sen verran enemmän pakopainetta vissiin nykyisellä turbolla, ettei se enää riittänyt. Lätyn ja esijännityksen lisäys auttoi paineeseen ja nyt saa sen mitä säätimellä säätää. Jossain välissä on yritettävä penkitystä jos tuohon lähipenkkiin saa sisään :P

Eilen tuli vähän jynssättyä ja laitettua etupuskurinkulmalistat paikalleen. Vasen lista on aika karkeassa kunnossa, eikä sitä saanut enää elvytettyä kovin hyvään kuntoon. Tänään puolestaan piti käydä eksymässä Oldtimer Runissa kun se ihan vieressä on.



Vasen ajovalo jäi näköjään liian ylös ruuvailun jäljiltä.
« Viimeksi muokattu: 30.06.2018, 20:12:07 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #997 : 30.06.2018, 21:22:34 »
Wolkkarin lämpötila-anturi (80-luvun Golf) käy termarikoteloon ja sähköisesti sopii 240 mittariin. On jollain M10  hienokierteellä.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #998 : 30.06.2018, 22:04:04 »
Minnes sitten laitan ruiskun lämpöanturin ??? Kannen taakse vähän työläs veivata anturia kone paikallaan kun pitäisi saada roppukin pois sieltä. Jollet meinannut, että se mahtuu toisen anturin kaveriksi.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #999 : 01.07.2018, 19:39:49 »
Onkos tässä millainen termarikotelo paikoillaan? Itselläni on käytössä 850:stä sellainen versio, jossa on letkulähtö huohottimen lämmitykselle. Moottorinohjauksen anturi on omalla paikallaan ja toisessa reiässä D24:n M10x1 lämpöanturi joka toimii mittariston kanssa niinkuin kuuluukin. Valussa on siis sellainen patti siinä alaosassa, jossa on kierrereikä.

Näkyy jotenkuten tässä kuvassa:
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=54513.msg1061204822#msg1061204822

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #1000 : 01.07.2018, 19:45:33 »
Jep, sellainen pikku letkukara pois ja mittarin lämpöanturi tilalle. Vm 2000 tinanelkku oli kyseessä. Ecun lämpötila-anturiksi kuulemma käy  vaikka Chevyn  LS-moottorin anturi, siinä on millinen kierre.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #1001 : 01.07.2018, 21:56:12 »
Ois kateltava onko tuon mallin koteloita jossain. Takavedon kotelossa ei ole valussa edes umpipaikkaa sillä kohdalla.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #1002 : 03.07.2018, 19:39:51 »
850 termarikotelo löytyi romujen seasta ja tilasin anturin. Kerrankin joku ostos tähän on edullinen, ei monen euron anturi ole. Viikonlopulla ehtinee laittamaan paikalleen. Hel Performancen XC70 teräspunosletkut tulivat maanantaina ja ne on nyt paikallaan. Vielä hankittava vakioiden takaletkujen tilalle punokset jotta kaikki on korvattu, koska takanahan on kahdet letkut. Paineenrajoittimelta akseliin ja akselista satulaan liukusatulan takia.

Motoparkin jälkeen oon seuraillut pientä nestevuotoa alakerran oikealla takanurkalla. Ei oikein näy mitään selvää vuotopaikkaa, täytyy vissiin tähystimellä katsoa. Suurin jälki on niinkin oudossa paikassa kuin moottorintuen taaemman yläpultin alapuolella, vaikka eihän siellä edes kierrä neste. Sen linjan yläpuolella ei ole minkäänlaisia jälkiä. "Nesteraja" kulkee moottorintuesta taaksepäin välipohjan sauman kohdalla ja samalta kohdalta kytkinkopan etuosakin on alkanut vihertämään. Jos tähystimelläkään ei mitään näy, niin eiköhän se löydy viimeistään silloin kun jossain välissä aukaisee koneen tarkastusmielessä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #1003 : 12.07.2018, 23:28:29 »
Vaihdoin termarikotelon eilen. 99-00 tinavitosen eli uudemmalla lämpöanturilla jossa on eri kierre. Ja vastusarvokin on vähän eri kuin vanhemmassa, tai sitten ero on vaan anturikohtaista heittoa. Kuitenkin nyt ois kalibroitava arvot uusiksi megaan, koska lämpimänä näyttämä muuttui viitisen astetta.

Tänään sain viimeinkin haltuun Ferodo DS2500 eteen. Kitkapinta on vähän pienempi kuin EBC:ssä ja vakiopalassa. Alustava jarrutuntuma roimasti parempi kuin EBC:llä, mutta levyt on jo niin lasittuneet ettei kuumana ole kunnolla pitoja. Joko kokeiltava vetää paperilaikalla pinnat auki tai hommattava taas uudet :buck2: Onhan tässä ollut liikaa aikaa kokeilla sorvauttaa vanhat levyt suoraksi, ne on ns. uudenveroiset muuten.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6010
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #1004 : 12.07.2018, 23:33:33 »
Kohta sun kannattaa hommata omaan käyttöön sorvi jarrulevyille :D
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

 

Kulkukoira  Proturbo