KL-varaosat  Race.fi

245 -90 Englantilainen potilas "B6284T", muut 245 puuhastelut ja D5

  • 1447 Vastauksia
  • 603492 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #1020 : 04.08.2018, 21:37:41 »
Tänään oli pieni puuhasteluhetki kun purin tekniikan pois mielessä ohjurinkumien vaihto sekä kannentiivisteen ja laakerien tarkastus.

Pakopuolen ohjurinkumeista suurin osa vuotaa kuten oli epäilyskin. Muutama aika reilustikin kun kanavan katossa ei ole karstaa niiden kohdalla ollenkaan. Kannentiiviste puolestaan oli virheetön. Aiemmin on aina ollut kannessa liekkirenkaiden kohdalla reilusti pieniä viiruja tiivisteen elämisen takia, nyt oli huomattavasti vähemmän ja matalampia. Eiköhän se ole ihan vaan korsetin ansiota kun pytyt ei elä. Muutamissa kk-laakereissa näkyi ylemmissä liuskoissa toisessa reunassa keskellä syöpymän tapaista jälkeä. Saman näköistä kuin rypyttynyt maali. Oisko E85:stä johtuvaa, muuten pinnat olivat kunnossa.

Jonkinlaisia takaiskujakin tietysti kuuluu käydä kun mäntiä putsaillessa pääsi toteamaan, ettei nämäkään näköjään kestä. Kuvassa huonoin ja muut lievempiä. Osassa joutuu hieman peilailemaan että erottuu.


Klikkaamalla isommaksi.

Kesäkuussa alkoi kuulumaan pieni raplatus joutokäynnin tuntumassa samaan tyyliin kuten aikanaan Wisecoillakin. Ääni ei oikein mihinkään muutunut ja tuumasin seurailla tilannetta. Ei ollut kk-laakeri vaan se kalliimpi vaihtoehto :buck2: Tarttis vissiin olla sellainen mäntä jossa ei ole tuota huulta öljyruiskunkolojen välissä ollenkaan. Käytössä ollut Wössnerin 0,07mm suositusvälyskin on pienempi kuin Wisecon 0,1mm, joten mäntä kippaa vähemmän muttei silti kestänyt. Olihan nuo käytössä "jo" melkein 2,5 vuotta ja saaneet aika kovaakin kyytiä välillä. Seuraavaksi aikeissa on laitattaa korsetti stanulohkoon ja ajaa vakiomännillä. Kestävät sen mitä nykyisellä turbolla saa ja paljon halvempaa uusia mänt(i)äkin jos joku hajoaa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #1021 : 04.08.2018, 22:02:16 »
Onko tuo nyt sitten voimasta, iästä vai jostain muusta hajonnut.

Oliko se ryppyyntynyt liuska samasta sylinteristä, kuin tuo pahin mäntä?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #1022 : 04.08.2018, 22:14:27 »
Eiköhän se ole ihan vaan rasituksesta kuten Wisecotkin meni samalla tavalla. Mäntä kumminkin kulkee kulmittain pytyssä ja kuormitus helmassa vaihtuu. Syöpymää/tms. oli melkein kaikissa ylemmissä liuskoissa. Ja niissäkin tosiaan vain aivan ulkoreunassa laakeripintaa pienellä alalla.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa TomBale

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 51
  • V70 2.4T
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #1023 : 05.08.2018, 16:07:16 »
Kaikki on tietenkin suhteellista mutta hieman hymyilytti tuo "pieni puuhasteluhetki" ja sitten puretaan tekniikka pois...   :2funny:

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #1024 : 09.08.2018, 20:49:23 »
Pelkkä puuhasteluhetki ois sisältänyt myös koneen kasaamisen ;)

Kannen käytin eilen koneistamolla oikaisussa. Lähinnä otti putsauskerroksen ja sai pienet viirut liekkirenkaiden kohdalta pois ihan vaan varmuuden varalle. Nyt näyttää vähän siltä, että taidankin keräillä budjettia ja laitan kuitenkin uudestaan (toivottavasti) vahvemmilla männillä. Jos löytyisi sopiva ratkaisu vaikka 143mm veivien kanssa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #1025 : 05.12.2018, 21:49:42 »
Miten ihmeessä täälläkin tapahtuu vielä jotain. :idiot2:

Maanantaina purin töiden jälkeen T6 koneen joka tuli haalittua alkusyksystä ja vein Lunkalle korsetinlaittoon. Eilen illalla se olikin jo valmis. Tason oikaisu sen jälkeen kun tietää mitkä männät tulee. Korsetti on hieman pienemmällä krympillä kuin alkupään versio. Sen ei kuitenkaan tarvitse olla niin tiukassa jotta pytyjen yläpäät pysyy paikallaan. Uudessa mallissa on myös vesireiät valmiina joten niitä ei tarvitse porailla enää itse. Vain kannentiivisteen isoimpien reikien kohdalta etu- ja takapäästä joutuu hieman suurentamaan.

Pytyistä puheenollen ne olivat yllättävän hyvässä kunnossa ja niihin voi käyttää takomäntää suoriltaan. Mäntien ja veivien valinta on edelleen tekemättä. ACM:ltä ei saanut vastausta kyselyyn niiden omien mäntien toimitusajasta, ne kuitenkin sais kohtuulliseen pakettihintaan 143mm veivin kanssa. 81mm poraukselle ei taida muita löytyä suoraan 143mm veiville, vaan joutuu customina tilaamaan ja se menee omaan makuun turhan kalliiksi. Vanhoille 139,5mm veiveille on tiedossa (oletettavasti)vahvemmat männät, mutta kun haluaisin kokeilla pidempää veiviä :D

Tähänkin lohkoon katkesi kannenpultti avatessa 4-5 pyttyjen väliin pakopuolelle... Pikkaisen poraa ja eiköhän se lähde kiertämällä auki.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #1026 : 06.12.2018, 00:02:30 »
Miten ihmeessä täälläkin tapahtuu vielä jotain. :idiot2:
ACM:ltä ei saanut vastausta kyselyyn niiden omien mäntien toimitusajasta, ne kuitenkin sais kohtuulliseen pakettihintaan 143mm veivin kanssa.

Nämä tilasin omaan vitoseen, ja ilmoitus tuli vain ettei ole. Pienellä lisällä sain sitten JE:n männät

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #1027 : 06.12.2018, 00:46:32 »
Tällä hetkellä ACM ja JE männillä olevien pakettien hintaero on noin 835e ja JE:t on vain 139,5mm veiville.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #1028 : 06.12.2018, 00:48:33 »
Tällä hetkellä ACM ja JE männillä olevien pakettien hintaero on noin 835e ja JE:t on vain 139,5mm veiville.

Juu tuli juurikin nuo veivit ja männät, näitten tilauksesta on jo yli vuosi, mutta näköjään sama tilanne vieläkin

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #1029 : 23.03.2019, 14:10:40 »
Vaikka hiljaista on pidellyt niin silti jotain sentään on tehty täälläkin. Lopputulos mäntien valinnassa osui kuitenkin vakioihin. Mennään niillä nyt toistaiseksi ainakin. Lohko on odotellut kasausta jo jonkin aikaa.

Viime viikolla purin kannen ohjurinkumien vaihtoa varten. Muutamissa seeteissä oli pieniä jälkiä ja Kuuranne teki kevyen koneistuksen pintoihin. Ei kuulemma tarvinnut ottaa kuin satasia pois. Eli ei varsinaista tarvetta, mutta onpahan nyt huollettu. Käytin kannen toisaalla uudelleen oikaisussa, jotta tasosta saa 0,8mm pois aiemman oikaisun lisäksi. Kokonaisuudessaan madallettu nyt 0,9-1mm. Vakioilla männillä ilmoitettu puristussuhde on vain 8,5, korkeammalla on vähän mukavampi ajaa.

Ostin 2l välisäiliön polttoainelinjaan jos sais varmistettua polttoaineensaannin varsinkin radalla pitkissä vasureissa. Koetettava löytää sille vielä paikka poissa näkyvistä ja hommattava esipumppu. Eilen tilasin kierroksen Federal RS-R semisliksejä. Samassa koossa kuin aiemminkin on ollut eli 215/45 eteen ja 225/45 taakse. Sen verran on eroa, että 215 treadwear on 220 ja 225 on 140. Pitkästä aikaa katselin mitä Camskillin hinnoittelu tarjoaa ja olikin edullisempi kuin muualla. Varttimailia ajatellen pitäisi ostaa Truetrac irrallaan olevaan 3.73 perään, mutta se taitaa mennä kesemmälle. Ei tarvitse veivata lukkoa perästä toiseen akselinvaihdon yhteydessä.

Muuten ei taidakaan tapahtua kovin paljoa.
Tosin tuli ostettua rullaava -90 245 ja kaupat on sovittu yhdestä -92:sta. Jommasta kummasta ois tarkoitus tehdä vielä kesäksi jotain pientä :2funny:
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #1030 : 02.04.2019, 21:40:57 »
Toistaiseksi eteenpäin on menty rauhalliseen tahtiin.

Viime viikolla porasin korsettiin vesireiät oikeisiin kohtiin ja pesin sen sekä pyöristelin kannesta pikku kantit seetintyöstön jäljiltä. Eilen kasasin alakerran ja tänään kannen. Käänsin semisliksitkin vanteille. Jossain vaiheessa ehostettava nuo Polarikset, vaikka ratakäytössä ne tahtookin olla vähän kovemmalla kulutuksella kuin kadulla.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #1031 : 09.04.2019, 22:28:14 »
Kone kasaantuu osa kerrallaan ja lähiaikoina voi siirtyä asennukseen.
 

Pikkaisen hidastaa kun tässä välissä tulee puuhasteltua muutakin ja pienimuotoinen tekstivaroitus ois jälleen ehkä paikallaan :P
Viikonlopulla hioin pintaruosteet toisen jenkkipaheen eli -68 Country Squiren etupenkin alta, maalasin sekä vaimensin lattiat ja asensin uudet matot.

Sen lisäksi poikkesin Tampereella hakemassa -92 245:n. Huippu B200F ja M47. Otin perjantaina tarrat ja koeajo tuli suoritettua lauantaina kotimatkalla. Edellisen kerran ollut leimassa 2017. Kulunut vähän joka osastolta, mutta kulkee ja ajettavuus on kunnossa. Oiskohan valkeita ollut nyt tarpeeksi, seitsemäs farkku jonka lisäksi kaksi sedania sekä ambulanssi :D

Kuvat Juzin ottamana ennen hakua:



Muut otokset tuolla.

Pikaisen tarkastuksen perusteella katsastukseen tarvitsee korjauspalan vasemman helmapellin yläpintaan, etupalkin, ulommat raidetangonpäät, jarrujen läpikäynnin, vasemman ajovalonheijastimen, oikean takavalon sekä sähköt pyyhkijänmoottorille ja äänimerkille. On sitä ruostesuojattu, mutta onkohan jäänyt vaan helman yläpinta vähän huonolle käsittelylle. Vasen etujarru menee jumiin voimakkaammin jarruttaessa, piti matkalla kerran naputella satulaa kun valot vaihtuivat nenän edestä. Ei meinannut voima riittää enää kiihdyttämiseen ;D Etupalkki on alkanut lahoamaan vasemmasta päästä aika hyvin ja jarrulinjojen kiinnike on ollut irti jonkin aikaa. Pyyhkijänmoottorin ja äänimerkin sähköt tulee samalta sulakkeelta eli sieltä etsimään.

Mitä tämäkin nyt sitten tekee projektipäiväkirjatopicissa. No jos sille ois vaikka jonkinlaisia kutoskoneeseen liittyviä suunnitelmia tälle kesälle ja ehkä korillekin jotain kevyttä ::)


Jottei valkeassa, em. rullaavassa -90 kopassa ja englantilaisessa olisi tarpeeksi, viime viikolla tuli ostettua takaisin viininpunainen -90 245 jonka möin noin 4,5v sitten vanhemmalle miehelle. Koska ei kait näitä voi olla tarpeeksi... :idiot2: Jo silloin mietin myynkö vaiko en, joten nyt se oli hankittava takaisin.

Vanhaa kuvaa, uusia en ole vielä ottanut:




Tekniikkahan on aivan parasta mitä rahalla saa. B200F, M45, ei ohjaustehostinta, ei keskuslukkoa, mutta silti otettu metalliväri. Mittarissa tällä hetkellä 265tkm. 4,5v aikana ajettu 61tkm ettei ole pelkästään seissyt. Aika pitkälti samassa kunnossa kuin myydessäkin, vähän jotain pientä on tietysti tullut. Tuulilasi on uusittu ja laitettu ledilisäpitkät. Tein silloin muutaman paikan pohjaan ja ne on edelleen hyvät. Vaihdoin risan kuskinpenkin tilalle 850 etupenkin ja sen tilalle on laitettu hyvä vakio vähän erilaisella verhoilulla.

Meinasin ensin tästä rakentaa valkean sijaan, koska koppa on hyvä. Mutta on ehkä liiankin hyvä aiottuun käyttöön ja tuli mietittyä pitäisikö tehdä jopa yksi auto museoonkin? Periaatteessa kuskinpenkkiin oikeanlainen verhoilu, ehjät kajarinritilät, maalaa kyljet, poistaa ledivalot ja hiplailee vähän. Katsastus loppuu kohta, sitä varten käsijarrun tarkastus ja toinen alapallo.

Tämmöstä tällä kertaa.
« Viimeksi muokattu: 09.04.2019, 22:30:04 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #1032 : 11.04.2019, 22:11:35 »
Englantilaisen kone ois koottu ja asennusta vaille. Kytkintä kasatessa tuli huomattua että keskiö nitkuu sivuttain ehkä puolisen milliä. Painoin niitit prässissä tiukemmalle ja mittarin mukaan jo 3 tonnin jälkeen alkoi painumaan kasaan. Pehmeästi menikin eli jätetty liian löysälle alkujaan bakaxelilla.


Valkeasta putsasin pyyhkijänmoottorin ja äänimerkin sulakkeen kontaktit, jumppasin jarruja, vaihdoin ulommat raidetangonpäät ja raidetangonsuojakumin oikealle. Ollut aika pitkään jo huono kontakti sulakkeessa, syöttöpuolen korvallinen oli vaihtanut väriä. Toki äänimerkit toimivat vain pari töräystä ja vaihdettava uudet. Vasemmassa etusatulassa oli molemmat alemmat männät jumissa. Lähtivät kevyellä jumpalla ja voitelulla toimimaan. Muuten jarruille ei tarvinnutkaan tehdä vielä mitään. Uusiksi ne menee kaikki kuitenkin keväämmällä.

Pikkaisen oli suojakumi rikki:
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut puuhastelut
« Vastaus #1033 : 13.04.2019, 21:13:03 »
Punaisesta ehdin eilen tarkastamaan jarrut ja vaihtamaan oikean alapallon. Kaikki levyt ja palat pitää vaihtaa. Käsijarrulinkku oli jumissa vasemmalla, herkistelin sen ja nyt toimii.

Tänään aloittelin valkean kanssa. Kaivoin esiin "uuden" etupalkin, siistin sitä vähän ja poistin vanhan. Kuvasta ei oikein näy, mutta oikeastakin päästä meni vasara läpi.



Runkopalkeista löytyi molemmin puolin korjattavaa, joka ei muuten olisi tullut esiin vielä pitkään aikaan. Monessakohan on mennyt samalla tavalla. Aukot sisälokasuojan puolella ovat alkuperäiset, vähän laajentuneet vaan.




Vasen helma ei ollutkaan niin laho kuin epäilin, vaan lähinnä listanreikien ympäriltä ja huonosti korjatun etulattian poikkipalkin pään kohdalta. Vaihdoin englantilaisen vanhan takavalon oikealle ja kopautin samalla kädellä nurkan ruttua suoremmaksi. Loput on työnnettävä työkaluilla.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut puuhastelut
« Vastaus #1034 : 15.04.2019, 00:29:28 »
Paikkasin valkeaan tehdyt reiät ja vedin jotain väriä päälle. Samaa 1,5mm peltiä nuokin.



Muut kuvat tähän asti tehdyistä pellityksistä täällä.

Laitoin etupalkin paikalleen ja vaihdoin vasemman puolen etujarruletkut. Tottakai toisen piirin nippa on poikki satulasta, eikä ollut sen enempää aikaa kaivella pois. Ilmailin letkun välistä ja mäntiä puristelemalla sen minkä pystyi ja tuntuisi jarruttavan aika tasan. Korjattava tilanne myöhemmin. Vaihdoin uuden äänimerkin ja paremman heijastimen vasempaan umpioon.

Seuraavana listalla on katsastus ja tulevaisuutta ajatellen punnitus.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

Futurez  Kulkukoira