Carcom Oy  Ateho

245 -90 Englantilainen potilas "B6284T", muut 245 puuhastelut ja D5

  • 1446 Vastauksia
  • 602502 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas" B6284T
« Vastaus #75 : 26.04.2012, 21:46:03 »
Eilen kävin päästölapun ja tänään muutos- ja määräaikaiskatsastus suoritettu hyväksytysti.
Etujarrujen tasapaino oli sillä hilkulla, vasen piti huonommin. Takana puolestaan oikea oli huonompi eli toisessa jarrupiirissä on ilmaa tai muuta vikaa. Ilmasin jarrut läpeensä ja kävin testilenkillä kuumottamassa. Sen tuloksena vähän aikaa jäähdyttyään etujarrujen lämpötila oli täysin sama, mutta oikea takajarru oli viileämpi kuin vasen. Minkäänlaista laahaamista ei nyt ainakaan ilmennyt kuin ei myöskään katsastuksessa. Poljintuntuma ei ole sellainen kuin pitäisi, saa nähdä meneekö jarrupääsylinteri vaihtoon. Keulaa on nostettava, sen korkeus oli myös hilkulla että kelpas. Lisääntynyt paino on tiputtanut sentin-puoltoista alemmas. Nostettava jo senkin takia ettei näytä niin lintalle, eikä ole öljypohja niin vaarassa pattien suhteen. Siinä samallahan tekee kunnon iskarinyläpäät orkkisten tilalle ::)

029q5 koodi kävi boksissa sisällä käsipelissä syötetyin arvoin(paitti kartat valmiit). Tunerstudion triggerloggerilla kattelin samalla tuon koodin kanssa, eikä siinä näy mitään poikkeavaa nykimishetkellä. HR-koodin takaisinlaiton jälkeen kokeilin toisen sytkäpäätteen lisäämistä ja pelkkä johdon liittäminen ilman minkäänlaista kuormitusta päätteelle hävittää kipinän. Ei tässä jää enää muuta oikein kuin sytkän loppuminen jostain syystä tai joku muu ulkoinen häiriö ellei boksin ulosannissa ole sanomista.

Huomenna vois laittaa kuskille kuppipenkin paikoilleen ja kytkeä kiekkamittarin toimintaan. Penkki vaatii vaan kankaansuikaleet ja kunnon liimaa jotta sais reunuksiin uutta pintaa. KKD:n kamppeet tulivat joten saa oman putsarinsa paikoilleen. Oishan siinä paketissa voinut vähän olla fylliä ettei palikat kilise toisiinsa, vaikka mitään varsinaisesti hajoavaa ei ollutkaan.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas" B6284T
« Vastaus #76 : 04.05.2012, 23:10:59 »
Kuppipenkin laitoin viime perjantaina paikoilleen, muokkasin penkin mukana tulleita alumiinipalikoita sen verran että sai takakenoa vähän mutta lisää kaipais, kuin myös parempaa reisitukeakin. Kattoo nyt joutuuko tekemään latasta uudet kiinnikkeet, muuten ei varmaan saa tarpeeksi alas takareunaa ja koko penkkiäkin vois laskea.

Toisen etutolpan käytin lauantaina irti, tuumailin vähän miten keulaa saa nostettua ja soittelin sorvarille aikataulusta. Taidan tehdä niin, että iskarista sorvataan vartta ohuemmaksi 1,5-2cm matkalta jotta yläjousilautanen voi tulla alemmas. Jousilautasen ja yläpään väliin puolestaan tulee samanpaksuinen holkki jolloin homma on kohdillaan. On nuo Camryn iskaritkin jo nähneet sen verran käyttöä ettei voi sanoa niiden olevan enää millään tavalla tiukat. Laitettava vaihtoon kunhan budjetti sen sallii. Ilmanputsarin sain paikoilleen alumutkan kera. Aika näppärästi se sinne just mahtuu.

Viikolla polkaisin vähän reilummin vauhtia ja siinä vaiheessa toinen SnowCap lähti irti ja nousi tuulilasia pitkin auton yli. Koukkasin takaisin vähän matkan päässä jotta näkee kuinka muovin kävi. Molemmat etujalat poikki, toinen melkein juurmutia myöten ja jämät korin kiinnikeklipsuissa tukevasti, muutoin ei mainittavia vaurioita. Vanhaa tavaraa jne., mutta kai se sit jonkun verran pakkaa ilmaa konepellin takareunaan noissa nopeuksissa. Toisestakin näköjään toinen jalka jo poikki joten poistettava ennen kuin lentää mihinkään.

Sisäänajoöljyt vaihdoin pois alkuviikosta ja normi 5W-40 näin alkuunsa sisään. Meinasin tonnin-pari ajella niillä ja vaihtaa sitten jotain muuta. Kaikkiaan ajoa tullut noin 900km. Kytkimen kanssa elo on hiljalleen helpottunut, vaatii vaan aika tarkkaa vaihtamista ja moottorijarrulla alaspäin vaihtaessa kierrosten passaamista kaasulla ettei ulahtelis yhtään. Truetracin siirtämistä 242:sta tähän vois alkaa harkitsemaan, koneistutettava nopeusmittarin kehälle paikka siinä välissä. Ajellessa on tullut mieleen että tulikohan siitä liian hiljainen ;D Kiihdyttäessä ei sisälle kuulu kuin imuäänet ja dumpin vieno suhahtelu.

Tiistaina kateltiin vähän kytkentävaihtoehtoja Pecanin kanssa, samalla tarkastettiin dwelli skoopilla. Hommahan meni niin, että nyt kun puolat ovat erillisiä yksiköitä eivätkä yhdessä nipussa kuten hukkakipinäpuolassa, puolittuu niille menevä virta yhtä päätettä käyttäessä. Sen takia ei ilmeisesti jaksanut isommalla rasituksella antaa enää kipinää. Lopputulemaksi tuli sytkälähtöjen tuplaaminen, eli samasta prossun lähdöstä haarottaa kahdeksi. Väsäsin reikälevylle toiset sytkälähdöt, ja saadun ohjeen mukaisesti prossun sekä transistorin välissä oleva vastus kaksinkertaiseksi arvoltaan. Päälle tänään vähän johdotuksia ja toimii ainakin toistaiseksi. Dwellin pienensin 2,5 -> 2ms. Puolien virtajohdon vedin aiemmin uusiksi ja nyt tulee jakoblokilta releen kautta 4mm² piuhalla koneen päälle, josta haarautuu.
Noin 70km sillä on nyt tullut poljettua, tosin painettakin on vasta sen minkä hukkaportti antaa eli 0,7bar. En ole ostanut vielä edes paineensäädintä portille. Jos vaan ehdin niin huomenna haltuun, lisää ahtoja ja katotaan mistä poikii.

Jotain ton näköistä konehuoneessa on nyt. Rintapellistä ois vieläkin putsaamatta äänieristeenjämät. Vähän huono kuvakin vielä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas" B6284T
« Vastaus #77 : 05.05.2012, 11:45:51 »
Siellähän se istuu niin kuin olis aina ollu! :D Vaatiiko minkälaisia mutkia (muuallekin kuin pakosarjaan) että tällaisen saa leimattua tuolle tekniikalle?
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas" B6284T
« Vastaus #78 : 05.05.2012, 12:05:01 »
Yhtä vähän kuin kaikki muutkin moottorimuutokset joita olen tähän mennessä tehnyt.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas" B6284T
« Vastaus #79 : 05.05.2012, 19:35:28 »
Just kerkesin käydä ostamassa paineensäätimen. Kattelin paikan kabiinin puolelle ja vedin linjat. Dumppiin kävin ettimässä sorvarin valikoimista jäykempää jousta, voi olla että passaan sitä tiukemmalle. Samalla sain tulpan imusarjaan joutokäyntikanavan reikään jonka naputtelin paikoilleen.

Nyt aletaan olemaan tavoitepaineen kohdilla ja kulkukin hiljalleen sen mukaista kuin voisi olettaa. Harva perä ja muutenkin hiljaiset äänet vaan saa tuntumaan siltä ettei mene mihinkään. Siitä huolimatta fiilis alkaa olemaan tämä. Penkkiaikaa vois koettaa varailla lähiaikoina jotta pääsee kunnolla koestamaan ja kattelemaan miten paljon jäätiin tavoitteesta. Paineen nosto ei vielä tuonut mukanaan mitään odottamattomuuksia.
« Viimeksi muokattu: 05.05.2012, 19:37:01 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas" B6284T, penkitetty
« Vastaus #80 : 01.06.2012, 22:31:45 »
Viimeinkin onnistui penkissä käynti.
Lukemat näyttävät tältä. Tekstimuotoisena siis koneesta 523hv  @ 5360rpm ja 704Nm @ 5080rpm. Ahtopaine 1,5-1,6bar, sen vaeltamiseen haettava ratkaisu kunhan joutaa.
Ja sitten koottujen selityksien vuoro. Jälleen sama penkki kuin 242:n kanssa, eli inertia ei riitä ahtopaineen nostamiseen nelosella samalla tavalla kuten kadulla nousee. 1,5bar tulee penkissä 5000rpm kohdalla ja kadulla 600rpm aiemmin, ois käyrät hieman eri näköiset. Vitosellakaan ei voinut vetää, koska penkin raja on 270km/h ja nelosella 7000rpm oli 250km/h :P Lisäksi vakionokat ja vakioajoitus aiheuttanee vääntöpiikkiä sekä hiipumista loppupäässä. Vois koettaa pientä myöhästämistä jolloin vääntö laskis, jne.

Ei kait tässä muuta, käytävä jossain muualla jarrupenkissä kunhan joutaa ja pystyy. Nokatkin vois vaihtaa, mutta sitten menee varmaan pakopesä jo tukkoon hiljalleen(?).
« Viimeksi muokattu: 01.06.2012, 22:41:48 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas" B6284T, penkitetty
« Vastaus #81 : 01.06.2012, 22:43:08 »
 -H- :kukkia: Sitä ollaan sitten päästy sinne +500 kerhoon. Komeeta. Saas nähä onko itsestä ikinä moiseen :P
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas" B6284T, penkitetty
« Vastaus #82 : 01.06.2012, 22:43:24 »
Viimeinkin onnistui penkissä käynti.
Lukemat näyttävät tältä. Tekstimuotoisena siis koneesta 523hv  @ 5360rpm ja 704Nm @ 5080rpm. Ahtopaine 1,5-1,6bar, sen vaeltamiseen haettava ratkaisu kunhan joutaa.
Ja sitten koottujen selityksien vuoro. Jälleen sama penkki kuin 242:n kanssa, eli inertia ei riitä ahtopaineen nostamiseen nelosella samalla tavalla kuten kadulla nousee. 1,5bar tulee penkissä 5000rpm kohdalla ja kadulla 600rpm aiemmin, ois käyrät hieman eri näköiset. Vitosellakaan ei voinut vetää, koska penkin raja on 270km/h ja nelosella 7000rpm oli 250km/h :P Lisäksi vakionokat ja vakioajoitus aiheuttanee vääntöpiikkiä sekä hiipumista loppupäässä. Vois koettaa pientä myöhästämistä jolloin vääntö laskis, jne.

Ei kait tässä muuta, käytävä jossain muualla jarrupenkissä kunhan joutaa ja pystyy. Nokatkin vois vaihtaa, mutta sitten menee varmaan pakopesä jo tukkoon hiljalleen(?).


 O0 :3/4 jättää sen:
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas" B6284T, penkitetty
« Vastaus #83 : 01.06.2012, 22:48:49 »
Aikasta kivat lukemathan sieltä tuli :3/4 jättää sen: ja vääntöä ainakin on miehekkäästi
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa juhnu-79

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 360
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas" B6284T, penkitetty
« Vastaus #84 : 01.06.2012, 23:01:40 »
tuliko otettua penkityksestä videoo?
kyl mää ny jotain siinä sitten koitin oikeinkin tehdä..:)

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas" B6284T, penkitetty
« Vastaus #85 : 02.06.2012, 00:00:06 »
Vääntöä on joo ja pitää sitä saada alaspäin jo ihan senkin takia kun ei tiedä miten pitkään M90 kestää noilla lukemilla :P

Pari videontynkää on, mutta saa nähdä uppaanko mihinkään. Penkin tuuletin ja rullat pitävät sen verran kovan äänen, ettei autosta kuulu kuin pientä suhinaa. Ehkä sitten kun pääsee jarrupenkissä käymään, sais vähän pituuttakin videolle yms.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa JL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 229
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas" B6284T, penkitetty
« Vastaus #86 : 02.06.2012, 00:14:46 »
Viimeinkin onnistui penkissä käynti.
Lukemat näyttävät tältä. Tekstimuotoisena siis koneesta 523hv  @ 5360rpm ja 704Nm @ 5080rpm.

Mulla ei ole hajuakaan, mikä on "B6284T"... mutta lukemat ovat ASIALLISET  :pomo:


JL

Poissa NBM

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas" B6284T, penkitetty
« Vastaus #87 : 02.06.2012, 00:19:28 »
Ohhoh.  -H- Kävitsiä maililla lpr.ssa? SRC oli tykkimäen montulla, tuli käytyä siellä...

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas" B6284T, penkitetty
« Vastaus #88 : 02.06.2012, 00:39:28 »
Enpä käynyt, ois sen reissun tulokset ollu näkyvillä kyllä. Koetettava päästä myöhemmin kesällä muualle.

Uppasin kumminkin videontyngän: http://www.youtube.com/watch?v=txnBbe6VFqc
Jarrupenkissä sais kunnolla pituuttakin videolle ja paremmin rasitusta koneelle. Joku kuulostais videon perusteella laskevan ilmaa pihalle kun päästään kunnolla paineille, käytävä kaikki liitokset läpi yms. Sisälle ei ajossa kuulu mitään.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Fuse

  • Rommiahdettu
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 521
  • Volvo R-Sport - Equipment for the car enthusiast.
    • Volvo300Mania.com
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas" B6284T, penkitetty
« Vastaus #89 : 02.06.2012, 02:40:02 »
Nostaa hattua hän.   -H-

Alkaa lukemat olemaan kohdallaan ja mikä hienointa, kuten muissakin tämän henkilön projekteissa, kaikki tapahtuu ihan huomaamatta "penkitinpäs tuossa lämpimikseni reilut 500 hevosvoimaa 245 Volvosta.."   8)
« Viimeksi muokattu: 02.06.2012, 02:41:41 kirjoittanut Fuse »
“Buy land, they're not making it anymore” - Mark Twain

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron