Futurez  Kulkukoira

245 -90 Englantilainen potilas "B6284T", muut 245 puuhastelut ja D5

  • 1447 Vastauksia
  • 603502 Lukukerrat

TheReiska ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa oooozz|

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • Alltbra
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas" B6284T, penkitetty
« Vastaus #90 : 02.06.2012, 08:53:46 »
Kyllä siellä näyttää ihan hyvin löylyä olevan! Mitkäs jatko suunnitelmat, lisää painetta ja tehoa?  :D
855 T-5R -95 // S80 D5 executive -14

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas" B6284T, penkitetty
« Vastaus #91 : 02.06.2012, 09:06:18 »
Kyllä siellä näyttää ihan hyvin löylyä olevan! Mitkäs jatko suunnitelmat, lisää painetta ja tehoa?  :D
Vääntöä on joo ja pitää sitä saada alaspäin jo ihan senkin takia kun ei tiedä miten pitkään M90 kestää noilla lukemilla :P
Tuskimpa ihan vielä kuitenkaan ;)
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas" B6284T, penkitetty
« Vastaus #92 : 02.06.2012, 09:25:14 »
Lankku iskee jälleen ;) On vaan aika messevät lukemat! Oiskohan sitä syssymmällä mahdollisuutta päästä kyydissä käymään ::)

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas" B6284T, penkitetty
« Vastaus #93 : 02.06.2012, 11:05:16 »
Hienot on lukemat! Suomessa ei jostain syystä näitä kutoskoneita paljon viritettynä näe, mutta näemmä sieltäkin voimaa irtoaa tarpeen vaatiessa. Tuo korin ja tekniikan yhdistelmä vaan on jotain S*
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas" B6284T, penkitetty
« Vastaus #94 : 02.06.2012, 16:07:07 »
Lankku iskee jälleen ;) On vaan aika messevät lukemat! Oiskohan sitä syssymmällä mahdollisuutta päästä kyydissä käymään ::)
Voisin hypätä jousille myös..  ;D
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas" B6284T, penkitetty
« Vastaus #95 : 02.06.2012, 23:49:15 »
Alkaa lukemat olemaan kohdallaan ja mikä hienointa, kuten muissakin tämän henkilön projekteissa, kaikki tapahtuu ihan huomaamatta "penkitinpäs tuossa lämpimikseni reilut 500 hevosvoimaa 245 Volvosta.."   8)
Mitä sitä turhaan hehkuttamaan ::)
Ja kuten on muutamaan suuntaan tullut sanottua, niin paalata ois pitänyt jos ois alle 500hv jäänyt lukemat. Nyt ei onneksi tarvinnut, koska ylittyi ilman ekstrasäätöä. Huonostihan se ois menny jos ois alle jääny.

Eiköhän vääntö laske sopivasti kun kääntää nokkia myöhäisemmälle. Samalla tosiaan voi tulla pientä tehonlisäystä. Ahtopaineen lisääminen voipi aiheuttaa venttiilien kellumisen, joten eiköhän pysytä nyt enintään tuossa mikä oli penkissäkin. Vakiojouset kun on. Aatoksissa on lorauttaa tankkiin lievä E85 seos. Ei haittais yhtään pidemmissä vedoissa. Kokonaan E85:llä ei pysty nykyisillä suuttimilla ajamaan.

Jahre, Motoparkkiin vaan ajamaan ;)

8-pätkä, ehkä ne on piilossa. Taatusti kumminkin on. Itelläkään ei ole tiedossa kuin tuo varttimaili top20 listaltakin löytyvä 164 ja yksi toinen 245 joka on tekovaiheessa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas" B6284T, penkitetty
« Vastaus #96 : 03.06.2012, 21:34:44 »
Jahre, Motoparkkiin vaan ajamaan ;)

Jo veikkosten! Aivan älytön polttelu päästä radalle :P Pitää yrittää syyskuussa sitten käydä niin monesti kuin vaan kerkeää.

Poissa Helttuska

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas" B6284T, penkitetty
« Vastaus #97 : 03.06.2012, 22:10:44 »
8-pätkä, ehkä ne on piilossa. Taatusti kumminkin on. Itelläkään ei ole tiedossa kuin tuo varttimaili top20 listaltakin löytyvä 164 ja yksi toinen 245 joka on tekovaiheessa.

mortti -nimimerkiltä taitaa löytyä ihan oikeasti viritetty kuutoskone 242:n konepellin alta. Kuviakin on julkaissut, tuossa on videota kyseisestä laitteesta:

http://www.youtube.com/watch?v=P_KVZGKrDVw

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas" B6284T, penkitetty
« Vastaus #98 : 03.06.2012, 22:20:57 »
Niinpä onkin. Unohtui mortin laite kokonaan vaikka tekemisissä on sen kanssa ollut. Se onkin rakennettu reilusti kovempaan menoon kuin mun laite.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas" B6284T, penkitetty
« Vastaus #99 : 04.06.2012, 05:26:44 »
Melekosen mukavaa kun täällä Mikkelin seudulla on vanha laatikko volvo, jolla voi vähän noita urheiluautoillaan elvistelijöitä näpäyttää :pomo:   Videota odotellessa ???
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas" B6284T
« Vastaus #100 : 22.06.2012, 01:42:23 »
Tällä mitään näpäytellä, ajellaan vaan ns. näkymättömänä :)

o-pp:ltä tuli pakopesähuppu joku aika takaperin ja laitoin sen paikoilleen viikko sitten. Sai sen just venytettyä portillisen pakopesän päälle. Musta on hyvä väri siihen.
Illalla vaihdoin koneeseen Valvoline VR1 10W-60 sisään, taakse 3" häntäputken ja Simonssin isoimman läpivirtaavan ovaalin joka luettelosta löytyi, käänsin nokkia pikkaisen myöhäsemmälle ja sain kiekkamittarikytkennän viimeinkin valmiiksi. Pakoäänet eivät muuttuneet käytännössä mihinkään siitä mitä oli samankokoisella 2,5" pöntöllä ja häntäputkella. Kiekkamittarilähdön kytkeminen käyttöön aiheuttaa jostain syystä häiriöitä megaan. Ensimmäisessä lähtöpaikassa(XG4) tuli kunnon häiriöt ja XG2:ssa puolestaa säännöllinen pikku härö. Haettava pois moinen. Tarttis muuttaa kiekkamittari kutoselle sopivaksi tai hommata PRV-koneisen mittari.

Nokkien ajoituksen vaikutusta oli tarkoitus käydä koestamassa tänään penkissä myös ajosimulaatiomittauksella, mutta kolmonen otti loparit. Piirti vedossa kakkosella hyvän aikaa rajoitimen tuntumassa molemmilla pyörillä viileänkostealla asfaltilla, siitä kolmonen sisään, just kerkes ottamaan vetoa ja nousi pikkaisen paineille jonka jälkeen jytkähti. Auton liikkuessa laatikko pitää aika karkeaa raklatusta, paikallaan ei minkäänlaista. Kolmonenhan tässä kaikkein eniten kyytiä on saanut muutenkin kokokierrosaluevedoissa. Kai siinä vaan on liikaa vääntöä ::) Koetettava päästä tutun luo nosturille tänään jotta saa tiputettua laatikon pois ja avattua.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas" B6284T
« Vastaus #101 : 22.06.2012, 01:47:31 »
Kai siinä vaan on liikaa vääntöä ::)
Heikkouttaan ne hajoaa, voimaa ei ole ikinä liikaa! ;)
Onkos laatikon suhteen suunnitelmia, mikähän tuolla lie mahtaisi kestää?
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas" B6284T
« Vastaus #102 : 22.06.2012, 01:51:50 »
Tutulla on bemarin zf tinakutosen perässä ja sen pitäisi kestää, eikä olis kalliskaan perustaltaan. Mutta toistaiseksi olkoot nyt näin ja kiusataan pienemmällä paineella(oisko noin :idiot2:). Tarkoitus ois kuitenkin käydä muutamassa eri tapahtumassa koestamassa kesän aikana, eikä radallakaan koko koneen reserviä tarvitse.

Unohtuipa mainita, että tiistaina sain haltuun Kaplhenken säädettävät etuiskarienyläpäät. Saa iänikuiset alkuperäiset palikat pois välistä. Tuollainen käyttämätön setti löytyi myyntiosiosta: http://www.kaplhenke.com/index.php?option=com_content&task=view&id=26&Itemid=33
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas" B6284T
« Vastaus #103 : 22.06.2012, 21:55:23 »
Tiputin lootan pois, avasin kuoren ja hampaitahan sieltä uupuu. Kolmosen rattaasta kaikki ja sitä pyörittävältä kolmannes. Leväytin laatikon lattialle ja synkrot sun muut vaikuttaisivat käyttökelpoisilta. Avattava maanantaina oletettavasti synkkavikainen loota johon ottaa tästä tarvittavat.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Puusilmä

  • Kankea kahvimestari sr.
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3078
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas" B6284T, penkitetty
« Vastaus #104 : 22.06.2012, 22:04:56 »
Viimeinkin onnistui penkissä käynti.


No on tosiaan onnistunut käynti O0...

 

Elekma  Autoracing