Autodiagnoosi  Carcom Oy

245 -90 Englantilainen potilas "B6284T", muut 245 puuhastelut ja D5

  • 1446 Vastauksia
  • 602526 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas" B6284T
« Vastaus #150 : 07.11.2012, 16:11:48 »
Saako kysellä neuvoa, että miten laihalle uskaltaa laitella seokset kun matkaa ajelee pintakaasulla?

Kyllä ne siellä 15-16 välillä saa ainakin olla. Ehkä jopa 16 puolellekkin.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas" B6284T
« Vastaus #151 : 07.11.2012, 21:31:54 »
Bensalla AFR 16,5 oli tähän sopiva, 17 oli jo hieman raskaan oloinen kulkemaan vaikka menikin loivat mäetkin kakistelematta. 8v vinokoneissa käyttänyt 15,5.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas" B6284T
« Vastaus #152 : 01.12.2012, 20:07:04 »
Äsken tuli tyrkättyä porukoiden luo talliin talvisäilöön joten ajokausi on nyt jo loppu tältä vuodelta ;D Päivemmällä kävin pesemässä alta ja päältä jottei jää moskat mehimään niin pahasti. Vaihdoin toisaalta Geminit kesäpinnoilla alle jotta saa nastapyörät käyttöön tarvittaessa. Tuli venytettyä seisontaa lähinnä sen takia, että odottelin etuiskareita saapuvaksi ja halusin vähän vielä testata niitä ennen ensi vuotta.

Viime sunnuntaina sain iskarit haltuun. Olihan ne kerenneet olemaan Suomessa jo jonkin aikaa, mutta mielellään odotti hetken jotta sai suoraan käsiin, eikä huku lähettäessä viimemetreillä. Saihan niitä odottaakin, mutta onneksi tulivat ja sellaiset kuin pitääkin. Eli Gazilta brittiläisen välikäden kautta 7cm vakiota lyhyemmällä varrella. Hetken jo ajattelin, että laitanko kuitenkaan paikoilleen vielä, mutten malttanut jättää kevääseen ja torstaina ne asensin. Kameraa ei matkassa ollut, koska mitäänhän ei pitänyt tehdä ::) Muuta poikkeavaa ei ollut kuin se, että iskarin pohja on enemmän patillaan kuin vakiossa. Alapallon pulttia piti lyhentää jottei ota siihen kiinni. Ei ollut paljosta kyse, mutta kuitenkin.

Alkuunsa käänsin 14 naksua ja oli maantielläkin mukava ajella. Nastarenkaan kanssa tietysti hieman huono tunnustella, koska nasta ja kuvio antaa periksi aika paljon, varsinkin sivuttain. Edessä 205/50 ja takana runflattina 205/55/16. Hidastetöyssyssä oli liian löysä, tiukkasin 20:een ja siitä vielä 24:ään. Nyt on sopivan oloinen, kevät näyttää mihin suuntaan pitää säätää jos tarvitsee. Vielä ois ajatuksissa laittaa tiukempi jousi eteen. Teetettävä jos ei valmista löydy.

Lopuksi kuva aivan tavallisesta 240 farkusta talvipyörillä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas" B6284T
« Vastaus #153 : 01.12.2012, 20:50:53 »
Aivan tavallinen lienee juuri oikea sana tämän laitteen kuvailuun.. S*
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas" B6284T
« Vastaus #154 : 01.12.2012, 20:52:31 »
Aivan tavallinen lienee juuri oikea sana tämän laitteen kuvailuun.. S*


Jep...näitähän on jokaista toria kiertämässä pari-kolme  ;)
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas" B6284T
« Vastaus #155 : 02.12.2012, 00:07:38 »
Mutta monikaan ei ole LHD varustettuna RHD lasinpyyhkijöillä :D

Hieno laitos kaiken kaikkiaan.
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas" B6284T
« Vastaus #156 : 05.05.2013, 21:55:34 »
Joojoo. Talven aikana ei autolle tapahtunut yhtään mitään. Muutamia osahankintoja jotka odottavat vuoroaan. Saksan ebaysta ostettu Bemarin isompi 6v ZF, GS6-53DZ, odottaa muutostyötä ja kasausta. Sen kaveriksi vakio vitosen vauhtipyörä jaonmuutoksella, -765 asetelma ja sintterilevy. Coolingmist vesimetanoliruiskun perusversion hommasin penkki- ja mailijuttuja ajatellen.

Liikennekäyttöönoton suoritin eilen, tänään tankkasin E85:ttä, nostin req fuelia 40% ja sytkäennakkoa koko alueelta 3 astetta. Vielä jäi noin 10l bensaa järjestelmään toistaiseksi. Seisonnan jäljiltä takajarrut jytkyttää aikalailla jos yhtään kovemmin jarruttaa. Jumetusta ei kumminkaan ole. Taka-akselin isot helat vaihdoin eilen illalla, ei tullut uretaanisia vaan työpaikan hyllystä edukkaasti NOS-helat. Asensin vaan varttikierroksen eri asentoon, josko avittais asiaa. Jarrujen jytkytys pois ja toisen alapallon vaihto niin voi tarjota leimalle.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa mirok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas" B6284T
« Vastaus #157 : 05.05.2013, 22:01:18 »
Hassusti näytti olevan tässäkin pito-ongelmia ainakin kostealla asfaltilla  8)

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas" B6284T
« Vastaus #158 : 05.05.2013, 22:03:17 »
Mukavasti tarjosi persettä sivulle vitostiellä.  S*
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas" B6284T
« Vastaus #159 : 05.05.2013, 22:08:00 »
Märkä asfaltti on vaan liukasta ::)
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas" B6284T
« Vastaus #160 : 05.05.2013, 22:38:19 »
Nää sun pitkäkatot on lähellä sydäntä  S*
No kun halvalla sai.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas" B6284T
« Vastaus #161 : 10.05.2013, 23:38:21 »
Ensimmäinen tankillinen pelkkää E85:ttä ajettu. Kulutus lyhyet ajomatkat, yms. huomioiden suht kohtuullinen noin 15,9l/100km.

Menin ja vaihdoin molemmat alapallot tehostettuun malliin Lemförderin paketista, vaikka eihän ne halvat olleet. Vois varmaan tehostimenpumpun jossain välissä laittaa kiinni. Jarrujen täristys poistui vaihtamalla uudet takalevyt. Etulevyt tuntuivat sen verran lasittuneilta, että vaihdoin ainakin toistaiseksi ne levyt jotka ennen Yellowstuffeja olivat käytössä. Vähän samaan vahinkoon laitoin kaikki jarrupalat uusiin, eteen EBC Redstuffit ja taakse Greenit. Vanhat olivat aivan loppu. Sisäänajo paloille suoritettu, saapa nähdä miten pelaa kovemmassa käytössä. Näyttäs jonkin verran pölyävän edessä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas" B6284T
« Vastaus #162 : 11.05.2013, 11:20:31 »
Ensimmäinen tankillinen pelkkää E85:ttä ajettu. Kulutus lyhyet ajomatkat, yms. huomioiden suht kohtuullinen noin 15,9l/100km.
Ei kuullosta mun korvaan ainakaan kohtuulliselta E85 kulutukselta alle 2000kg manuaali peliin... ::)

2100kg 4veto automaatti 6,0L 450hv vaparipeli viel mun seka-ajossa saman, MUTTA silloin siellä on laihaseos toiminto poiskytketty koska ohjainboksit menee vikatilaan E85 käyttäessä (laihaseoksen avulla menis alle 14). S90 vie seka-ajossa 14L nurkilla kanssa. 340 vie 9-12L (tätä lähempänä olis kohtuullinen 200 sarjalaiselle mun mielestä). Kaikki siis E85.

Muuten siistiä jälkeä, "vähän" säätöä vaan moottoriohjaukselle. ;)
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas" B6284T
« Vastaus #163 : 11.05.2013, 13:28:48 »
15,9/ 100km  kartanon mallin lankulle on lähes tehtaan lukemissa.
Erona että tässä tapauksessa tehoa on noin viisinkertainen määrä
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas" B6284T
« Vastaus #164 : 11.05.2013, 14:52:53 »
15,9/ 100km  kartanon mallin lankulle on lähes tehtaan lukemissa.
Erona että tässä tapauksessa tehoa on noin viisinkertainen määrä

Ja vieläpä e85:sella kulutus nousee tässä tapauksessa n.30% ? Turbokalsarit vei säädettynä (tatech) maantieajossa n. 15L/100km ja sekalaisessa pyörityksessä sitten sen 20-40L/100km  :2funny:

Eli tuo n.15L viunalla kuullostaa mun korvaan kohtuulliselta..
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

 

KL-varaosat  Race.fi