Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

245 -90 Englantilainen potilas "B6284T", muut 245 puuhastelut ja D5

  • 1447 Vastauksia
  • 603356 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #240 : 23.09.2014, 23:48:56 »
Olen järkyttynyt.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #241 : 24.09.2014, 01:13:26 »
Pieni paineen nosto, lopputuloksena 2,1-2,2bar paineella ja 22 ennakolla lapun mukaan: 727hv ~6500rpm ja 870Nm ~5500rpm. Penkin kierroslukunäyttämä jäi alas, noihin lukemiin voinee lisätä noin 400 kierrosta.

Wiinassa on Woimaa!  :smitten: P>

Kovasti ennakkoa kestää koneesi noilla paineilla!  :o
Tinakoneen kansi tms. ovat selvästi parempia kuin vinokoneen! :facepalm:  Yllätys sinällään!  :(

Ei tarvinnut reippaampia nokkia tai toista imusarjaa, jotta tuumailtu sataluku ylittyi. Vaikka penkkiluku on penkkiluku, olihan se silti kiva :)

Säätämisessätm sen salaisuus!  ;)

Björn Donnerin sanoja mukaillen; "Säätäminen kannattaa aina!".   :D


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #242 : 24.09.2014, 06:42:15 »
Täällähän on kiskottu ihan isojen poikien lukuja, hienoa! O0
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #243 : 24.09.2014, 09:51:51 »
 P>
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 408
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #244 : 24.09.2014, 10:18:49 »
Hulluja teholukemia!   :idiot2:
240 b230fk, ex.740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6026
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #245 : 24.09.2014, 10:31:08 »
Ei muuta ku imusarjaa ja nokkia vaihtaen niin saa enemmän potkua. Eihän toi riitä mihinkään.
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #246 : 24.09.2014, 11:48:12 »
Komeet lukemat ;)
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa Rudi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Kesällä 740 ja TT600R
    • www.theyoungers.fi
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #247 : 24.09.2014, 14:38:02 »
Ja tämä oli vissiin vielä ainakin lähes jokapäiväisessä ajossa?

"Ei taidolla vaan tuurilla..."

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #248 : 24.09.2014, 15:39:46 »
Nyt kyllä vetää sanattomaksi, onnittelut lukemista  P> :kukkia: Nyt voi varmaan jo alustavasti varata paikan etupenkiltä ratakyyditykseen  :P

Ja tämä oli vissiin vielä ainakin lähes jokapäiväisessä ajossa?
Kolmeen viikkoon työmatkaa, yksi matka-ajoreissu ja muut suhailut noin 1800-1900km.
Ei tää ainakaan mikään trailerikuningatar ole  :D

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #249 : 24.09.2014, 15:46:05 »
Tehoa lienee normaaliajonkin kierroksilla.  O0
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa squealer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 135
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #250 : 24.09.2014, 18:31:02 »
Ristus mitä teholukemia!  -H-

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #251 : 24.09.2014, 19:53:12 »
 *taavih->

Ja tämä oli vissiin vielä ainakin lähes jokapäiväisessä ajossa?
1.9. otin ajoon, penkkireissu mukaanlukien taitaa tällä hetkellä olla noin 2200-2300km. Osin JoonasH:n vastaukseen liittyen: Jos tämä on trailerilla, niin silloin se on todennäköisesti rikki tai joutuu jo todella varmistelemaan selviytymistä :)

Nyt kyllä vetää sanattomaksi, onnittelut lukemista  P> :kukkia: Nyt voi varmaan jo alustavasti varata paikan etupenkiltä ratakyyditykseen  :P
Ai että kerrankin kun ajoissa varaa, niin saattaa olla mahdollisuuksiakin? Voi tosin olla, etten lähde Alastaroon ratapäiville sunnuntaina vaan käyn ens kuulla Motoparkissa pyörähtämässä mikäli sää vaan sallii.

Tehoa lienee normaaliajonkin kierroksilla.  O0
Sen verran että kulkee, eikä tyhjä autotrailerikaan hirveästi paina vaikka kulutusta nostaakin...

Vääntö on aika huima, alkaa olemaan kytkimen sietorajalla jo. Vois kokeilla tiputtaa ennakkoa pari astetta vääntöhuipun kohilta ja nostaa hieman sen jälkeen. ~10mm nostolla olevat nokat on olleet mielessä jos vaihtamaan alkaa. Jotkut miedot kuitenkin jottei mene arkiajo-ominaisuudet mäelle, mutta sais vääntöä tiputettua. Sinällänsähän meni tosiaan varsin hyvin, ettei tarvinnut päivittää nokkia vaikka alunperin ne oli listalla. Ja imusarjakin epäilytti. Mailin veto tai muu vastaava pitkä polkaisu kertoisi tietysti jo enemmän, mutta ei auta kuin odottaa ensi vuotta. Ns. paremman coolerin laitto on hetken aikaa ollut samaisen listan nurkalla, mutta miten paljon siitä lopulta hyötyä on.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #252 : 24.09.2014, 20:35:57 »
Tuuhan tällä miittiin niin jos kerrankin ei tarviis liioitella hevosvoimia renkaiden potkimisen yhteydessä? :2funny:
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #253 : 24.09.2014, 22:25:29 »
Vääntö on aika huima, alkaa olemaan kytkimen sietorajalla jo. Vois kokeilla tiputtaa ennakkoa pari astetta vääntöhuipun kohilta ja nostaa hieman sen jälkeen. ~10mm nostolla olevat nokat on olleet mielessä jos vaihtamaan alkaa. Jotkut miedot kuitenkin jottei mene arkiajo-ominaisuudet mäelle, mutta sais vääntöä tiputettua. Sinällänsähän meni tosiaan varsin hyvin, ettei tarvinnut päivittää nokkia vaikka alunperin ne oli listalla. Ja imusarjakin epäilytti. Mailin veto tai muu vastaava pitkä polkaisu kertoisi tietysti jo enemmän, mutta ei auta kuin odottaa ensi vuotta. Ns. paremman coolerin laitto on hetken aikaa ollut samaisen listan nurkalla, mutta miten paljon siitä lopulta hyötyä on.

Syttyennakolla saat kyllä näppärästi vähennettyä sitä väätöä jos paikat alkavat olla rajoilla. Se onnistuu jo yllättävän pienellä myöhäköllä. Ja eihän sitä käyttöalueen vääntöä tarvitse uhrata vajailla kuormilla, vaan sieltä kovilta kuormilta.

Sinä yrität vähentää vääntöä ja minä omassani lisätä!  :2funny: :2funny: :2funny:

No, toki täydellisen erilaisissa numeroissa pyöritään, kun minä voin sanoa, että olen tyytyväinen, jos vääntöä löytyy  edes ½ Brittiläisen potilaan väännöstä!  :D

Omien kokemuksieni ja mittausten pohjalta viidessä Wiinakontissa voisin väittää, että hyötyä on selvästi, varsinkin lämpöisessä kelissä.

Toki kylmässäkin siitä on apuja ja törmäät samalla mielenkiintoiseen ilmiöön, jos coolerin kokovalinta onnistuu osumaan nappiin.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #254 : 10.10.2014, 20:32:30 »
Eilen tein autoon vähän tarkastelua siltä varalta jos viikonlopulla kävis Motoparkissa ajamassa.
Löytyi kaikkea pientä: Jarrupääsylinterissä vuotoa jarrutehostimeen päin, kytkinletkussa paise ja kevyttä tihkumista sekä etujarrulevyt täynnä pientä halkeamaa. Tai no ei nyt ihan pientäkään, saa niihin kynnen tarraamaan hyvin. Jarrupääsylinterin vaihdoin nurkista parhaimman näköiseen, samalla vahingolla tuli nätimpi säiliö. Kytkinlinjan katkaisin letkun vierestä, tein jarruputkella lyhyen jatkeen ja laitoin loppumatkalle jarruletkun. Olisin laittanut teflonilla, mutta hydrauliikkaliikkeessä ei ollut pienemmälle letkulle sopivia liittimiä hyllyssä :I Autoracingilta tilasin EBC Turbo Groove etulevyt, mutta eihän ne ehdi kuin alkuviikoksi, joten ratailut jäi väliin. Ois ollu melupäivätkin sopivasti.

3,5" pakoputkiosat tilasin. Etupönttö tulee lyhyempi kuin nykyinen, koska samanpituista ei ainakaan luettelo tuntenut. Toivottavasti ääni ei voimistu liikaa muutenkaan.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

Samppasport  Futurez