Elekma  Autoracing

245 -90 Englantilainen potilas "B6284T", muut 245 puuhastelut ja D5

  • 1447 Vastauksia
  • 603324 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #270 : 25.11.2014, 22:39:37 »
Täytyy nostaa hattua että tällänen laite edelleen ajossa tähän vuodenaikaan :D Tosin miksei, ilmeisesti melko ajettava kokonaisuus on isoista tehoista huolimatta :)
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #271 : 26.11.2014, 00:57:51 »
Nojoo, isossa putkistossa ei paljoa tapahdu kevyessä ajossa. Mihin sitä kiire kun koko työmatka on enintään 80 aluetta talviaikaan.

Toistaiseksi ei ole muita ajossa, mutta mikäs tällä kulkiessa. Otettava takaisin ne kilometrit jotka jäi kesällä ajamatta. Yleensä tehon määrää hallitaan kaasupolkimella ja muilla asetuksilla :juhau:
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #272 : 26.11.2014, 08:07:56 »
Eipä tässä muuta, 80-90km/päivä tulee edelleen. Edellinen tankillinen 13,2l/100km :idiot2:

Ei kyllä todellakaan pahan hintaista ajella voimaan nähden, kun e85 maksaa sen 98.9snt litralta tällä päiväyksellä.

Mulla ysissä afr pyörii siinä 14.5 paikkeilla kevyessä matka-ajossa.. 17l/100km menee, jotain pitäis tehdä.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #273 : 13.12.2014, 18:15:10 »
Kuun alkupäivinä vaihdoin uudet heijastimet ajovaloihin Philips Extreme polttimoilla ja värjäsin umpion pohjat mustaksi. Sai vähän päivitystä keulan ulkonäköön.
Tilasin KKD:lta Garrettin coolerikennon: http://www.kkdmotorsport.com/product_info.php?products_id=1388511952 Saapunee tammikuussa. Päädyt vissiin mukailtava 4" putkesta sopiviksi kun sellaista näkyy Ebaysta kohtuuhintaan saavan.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #274 : 15.12.2014, 08:07:56 »
Mikä tuosta kalliista kennosta tekee paremman kuin esim. samallainen pala kiinakennoa?
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #275 : 15.12.2014, 08:43:21 »
Se että kun siirrytään + 600hv tehoon alkaa ahtoilma olemaan todella kuumaa ja ei vaan jäähdy. Itsellä kiina kenno ja vartin päässä ahtolämpö 82-87astetta.   Kennon koko mulla 300/600/100
Garret  mullekkin tulossa kkd:sta

 
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #276 : 15.12.2014, 10:57:27 »
Ei nyt suoraan vastannut kysymykseen. Olisi kiva pyöritellä tuommoista kennoa käsissä ja tutkiskella.
materiaali eroja? Jotainhan siinä on erilailla kuin kiinanpoikien tekeleessä, kun kerran oikeasti jäähyttää paremmin.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #277 : 15.12.2014, 11:05:32 »
Joissain on ainakin nuo vaaka"putketkin" rivoitettu sisältä pinta-alan suurentamiseksi.
No kun halvalla sai.

Poissa Fuse

  • Rommiahdettu
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 521
  • Volvo R-Sport - Equipment for the car enthusiast.
    • Volvo300Mania.com
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #278 : 15.12.2014, 13:50:14 »
Mikä tuosta kalliista kennosta tekee paremman kuin esim. samallainen pala kiinakennoa?

Laatukennossa on pinta-alaa lämmönvaihtoon aivan pirusti enemmän sisällä, kuin kiinakennoissa.

Kiinalaisen kennon sisältä näyttää tältä: http://jamalb.net/pictures/ebayTH.jpg

Oikeasti laadukkaan kennon sisältä näyttää tältä: http://jamalb.net/pictures/garrettth.jpg


Eli siis kiinalaisen kennon jäähdytyspinta-ala on vain tuon yksinkertaisen ja harvan sisärakenteen vuoksi huomattavasti pienempi. Laatukennoissa tuo sisärivoitus menee vielä limittäin, niin kuin kuvassa näkyy, kiinarissa ne ovat yhtä suoraa kanavaa harvalla rivoituksella.
« Viimeksi muokattu: 15.12.2014, 13:52:18 kirjoittanut Fuse »
“Buy land, they're not making it anymore” - Mark Twain

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #279 : 15.12.2014, 14:33:01 »
Jeps, tiedonnälkä on tyydytetty, kiitos. Haluan tuollaisen.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa dumppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 374
  • Volvolandia...fi
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #280 : 15.12.2014, 21:18:49 »
Siinä kiinakenno vs. garrettilainen viime kesältä omassa autossa. Mikään muu ei muuttunnu ku cooleri. Garretilla imulämmöt nousee 4.sen vedossa 2.5bar ahdolla 1.2 astetta / sekuntti ja kiinalla 3.2 astetta / sekuntti.  ;D

(Kuva poistettu lainauksesta.)
http://i119.photobucket.com/albums/o143/VulvaS40T4/garrettvsebayIC_zps3c1582fa.jpg
Onhan siinä jo semmottis ero että kannattaa miettiä maksaako muutaman markan enemmän ihan oikeasta kennosta kuin kiinakurasta :buck2:
-Team Karvavako Racing-     Puhemies

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #281 : 22.12.2014, 22:09:03 »
Viikonlopulla oli ~400km pelkkää maantieajoa, eikä yksikään käynnistyskään ollut täysin kylmällä koneella. Keskikulutus 11,8-11,9l/100km alkaa olemaan jo ihan kohtuullinen. Ajokin oli rauhallista. Laturin jännitteensäätimen vaihdoin tänään, hetken aikaa lataillut 14,9V. Huohotuspurkista kaadoin vedet pois, ettei ole umpijäässä pakkasilla.

Coolerikenno saapui jo ja viime viikolla tilaamani bensakiskonpätkä Autotunelta. Rivoituksen suuremman määrän takia painaa varmaan puolet enemmän kuin kiinakenno. Pari kuvaa tuolla.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #282 : 04.02.2015, 22:51:07 »
Takaa kuuluva, terävissä kaasunpainalluksissa tullut kolaus alkoi vaivaamaan tänään tarpeeksi ja tarkastin tilanteen. Reaktiotankojen helat ovat hakkaantuneet niin paljon, että holkit tippuivat pois tankoa kääntämällä. Kahdessa helassa on myös halkeamia sisällä. Oiskohan pesät menneet soikeiksi, vaikka ne tuli aikanaan vahvistettua. Pyöräytin pellistä ulkoholkin, painoin sen osittain paikoilleen ja keskiholkin kanssa perille. Loppui kolinat. Samalla tavallahan joutui tekemään 142:n taka-alatukivarsien uretaanisille etuheloille jo aika uutena. Näillä on ikää kuitenkin jo 4-5 vuotta.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #283 : 13.03.2015, 22:03:26 »
Alkukuusta tuli US-Partsilta Griffinin alusyyläri mallia 24x19". Päivitys menee samaan kertaan coolerinvaihdon kanssa, nykyisen coolerin kanssa se ei mahdu. Samalla tietysti etupalkki uusiksi.

Bensakisko on pyörinyt suuttimenreiät tehtynä jo hyvän aikaa nurkissa ja sen vaihtoaika koetti viimeinkin eilen. Hommasin kulmaliittimet päihin, pätkät teflonia ja T-haaran vanhaan linjaan liittämiseksi. Y-haara ois ollu paljon mukavampi, mutta ei kuulu hydrauliikkatarvikkeisiin. Siistin suuttimien ja paluulinjan reiät sekä käänsin kierteet kiskon päihin. Paineensäätimelle meneväksi linjaksi jätin alkuperäisen. Alkuperäisen kiskon kiinnitysjalat katkoin sopiviksi ja vedin pultilla kiinni kiskoon sen sijaan, että olisin tehnyt latasta kiskon yli menevät jalat. Alkuperäinen bensakiskon peitelevy istuu hyvin uuden kiskon muotoihin. Kiinnitys varmaan tehtävä liimalla. Siistii konehuoneen ilmettä niin paljon, ettei voi jättää ilman.

Aikani vatuloituani tilasin takarenkaiksi 225/45/17 Nankang NS2R soft semisliksit. Eteen kateltava myöhemmin 215/45 kumit kovemmalla seoksella. Eilen käänsin takakumit Polariksille. Ei liian löysältä vaikuta ainakaan runko. Rengaskoneen tassu ja kaksi rengasrautaa riitti just ja just yksin asennukseen. Ihan nätisti näyttäis istuvan vanteelle. Vähän kävin karhentamassa pintaa ja toteamassa, ettei tutista. Jos vaikka penkissä tarttis vähemmän liimaa näiden kanssa. Samalla tuli todettua, että isommalla paineella tuntuu kuin loppuis sytkä kesken. Bensakartan ruuvaamisella ei ollut mitään merkitystä joten tänään tulpat pois. Kärkiväli oli kulunut kympin isolleen. 8-9tkm hellää ajoa kuluttaa. Pienensin takaisin 0,55:een ja taas toimii.

Tuolla pari kuvaa kumeista ja bensakiskoviritelmästä.
« Viimeksi muokattu: 13.03.2015, 22:05:17 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #284 : 14.03.2015, 13:34:16 »
Penkissä pyöräytetty rengasta ja tulokset putkistomuutoksen jäljiltä tuottivat hieman erilaisen tuloksen kuin oli odotuksissa :buck2:
Syksyyn verrattuna 0,1-0,2bar pienempi ahtopaine eli 2bar, saman verran jarrua penkissä, samalla vaihteella ja lämpötila viitisen astetta alempi. Nankangit alla, tarvitsi paljon vähemmän liimaa kuin kesärenkailla.

Ai ne tulokset? Ajatellun 20-30hv lisäyksen sijaan lisää tuli noin 60hv ja vääntöä samaa luokkaa vaikka tiputin ennakkoa kaksi astetta vääntöhuipun kohdalta. Ei 3" pöntöt ja loppuputkisto yhtään ahdistanut vissiin...

Eli 789hv @ 6601rpm ja 935Nm @ 5485rpm. Ahtimen herääminen aika lähellä sitä mitä ois muutenkin.


Yläkierroksilla ennakkoa siis 22 astetta ja vääntöhuipussa 20. Kaksi astetta ylös lisää ja tehosta lähti yli 40hv, nyt ollaan aika hyvällä kohtaa. Veto aloitettiin tuossa lapussa ylempää, pienemmällä jarrulla alempaakin jotta vähän näki missä mennään.
« Viimeksi muokattu: 13.02.2020, 23:46:05 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy