Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Elias Peltomäki - 29.06.2020, 20:42:23
-
Maanantaina lähdin ajelemaan kohti ohjelmointipuljua, volvoon oli tarkoitus lykätä lisää tehoa. Parin kilsan ajon jälkeen autosta katosi tehot, ei suostunut liikkumaan mihinkään alle 3000 kierroksen. Ohjelmointiin ja siellä katottiin vikakoodit, antoi polttoaineen lämpöanturilta koodin. Lähdin ajelemaan kohti kotia, auto edelleen limpmodessa. Auto ilmoitti että Hiukkassuodatin tukossa ja "Moottori, huolla heti" tyylinen viesti. Hallille ja vikakoodit talteen. Dpf tukossa ja ahtopaineen anturi rikki. DPF tyhjäksi ja uusi polttoaineen lämpötila-anturi ja ahtopaineanturi. Auto ei lähtenyt enään millään käyntiin, vartin kun starttasi startin perään lähti heikosti käymään. Kierrokset ei suostunut enään nouseen yli 1500 ja jäätävä määrä valkosta savua putkesta. Auto trailerille ja samaan ohjelmointipuljuun, lykättiin vakio-ohjelma ja koodattiin dpf ja egr pois käytöstä. Ei vaikutusta, auto takasin kotihalliin. Tsekkasin tuon johtosarjan joka menee akun vierestä/alta, ei mitään normaalista poikkeavaa. Vaihdoin uuden polttoainesuodattimen ja samaan syssyyn lykkäsin levyn egr eteen ja puhdistin kaasuläpän. Ei mitään vaikutusta. Enään ei keksi mitä yrittäs
Unohdin mainita auton kilometrit, autolla rullattu 384tkm
-
Ahtoputket?
-
Ahtoputket?
Otin irti ja pyörittelin, ei löytyny pienenpientäkään reikää
-
Paljonko Volvollasi on ajettu?
-
Paljonko Volvollasi on ajettu?
korjasin tuohon aloitukseen kans, 384tkm
-
Onko sellaista lukijaa että pääsee livedataa tutkimaan? Ettei olis suutin tai pari antautunut?
-
Eikö valkoinen savu viittaa kansipahviin tai kannen halkeamiseen.. Onko öljy normaalia.
-
Onko jakopää kunnossa?
-
Eikö valkoinen savu viittaa kansipahviin tai kannen halkeamiseen.. Onko öljy normaalia.
Öljyt on normaalit, jäähärin taso ei oo laskenut
-
Onko jakopää kunnossa?
noin 60tkm sitte tehty jakopääremppa
-
Onko sellaista lukijaa että pääsee livedataa tutkimaan? Ettei olis suutin tai pari antautunut?
Tsekkaan huomenna. jos ottaa suuttimesta löpön tuloputken auki, niin kuinka isolla paineella sieltä pitäs startatessa tulla diisseliä?
-
Jos ajotietokoneeseen on tullut teksti "moottorijärjestelmä vaatii huollon" niin silloin pitäisi löytyä vikakoodikin järjestelmästä.
-
Jos ajotietokoneeseen on tullut teksti "moottorijärjestelmä vaatii huollon" niin silloin pitäisi löytyä vikakoodikin järjestelmästä.
Enään ei ole mitään koodeja, muttei lähe autokaan käyntiin.
Onko mahdollista et jakohihna hypänny?
-
Tsekkaan huomenna. jos ottaa suuttimesta löpön tuloputken auki, niin kuinka isolla paineella sieltä pitäs startatessa tulla diisseliä?
Eikös common rail -järjestelmän paine ole näissä luokkaa 300 bar tai jotain sellaista?
-
Enään ei ole mitään koodeja, muttei lähe autokaan käyntiin.
Onko mahdollista et jakohihna hypänny?
On. Silloinkin voi tulla vaaleaa savua. Onhan moniurahihna ehjä ettei siitä ole mennyt siivua nokkahihnan väliin?
-
Eikös common rail -järjestelmän paine ole näissä luokkaa 300 bar tai jotain sellaista?
Eli pitäs tulla ihan huolella? just ja just kierre vähän kastu
-
Eli pitäs tulla ihan huolella? just ja just kierre vähän kastu
En nyt osaa sanoa tuohon mitään. Itse en arvioisi polttoaineen painetta tuolla tavoin. Polttoaineen paineen näkee kyllä livedatasta.
-
Railipaine on vielä siitä kettumainen tutkailtava että se ei välttämättä nouse juuri ollenkaan jos ei tule pyörimistietoa antureilta. En tiedä onko Volvo tehnyt näin mutta sellaisiakin on.
Eli livedataa, katsoa polttoainepaineet, kierrosluvut nokka ja kampiakseli, suutinten korjausarvotkin mikäli mahdollista.
Ja eipä varmaan haittaisi kolistaa tankin pohjaakin varuilta, ettei vain olisi klassinen siirtopumppuvika...
-
Railipaine on vielä siitä kettumainen tutkailtava että se ei välttämättä nouse juuri ollenkaan jos ei tule pyörimistietoa antureilta. En tiedä onko Volvo tehnyt näin mutta sellaisiakin on.
Eli livedataa, katsoa polttoainepaineet, kierrosluvut nokka ja kampiakseli, suutinten korjausarvotkin mikäli mahdollista.
Ja eipä varmaan haittaisi kolistaa tankin pohjaakin varuilta, ettei vain olisi klassinen siirtopumppuvika...
Miten tuo livedata näkyy jos autoa ei saa käyntiin, sekunnin verran jaksaa pysyä päällä.
-
Sen pitää startatessakin nostaa railipaine jotta voi käynnistyä. Eli starttausta ja livedataa.
-
Sen pitää startatessakin nostaa railipaine jotta voi käynnistyä. Eli starttausta ja livedataa.
tsekataan huomenna volvon testerillä, onko näistä kolmoskoppasista useemminki menny siirtopumppuja?
-
Tankkipumppuvika tai palanut liitin pumppuyksikön kannessa on suht yleisiä. Pumpun äänen kyllä kuulee.
-
Tankkipumppuvika tai palanut liitin pumppuyksikön kannessa on suht yleisiä. Pumpun äänen kyllä kuulee.
Polttoaineen lämpötila-anturia aukastiin vähän, lähti käyntiin.Tyhjäkäyntiä käy hienosti, mutta heti kun painaa kaasua niin ei edelleenkään anna nostaa kierroksia. valkosta savua maailma täynnä. Nyt on katottu ettei jakohihna oo hypänny, suuttimet pelaa ja painetta on. Johtosarja ohjainlaitteelta purettu ja tarkistettu jokane johto. Vaihdettu polttoainesuodatin, tankattu aivan täyteen löpöä, Egr ja dpf koodattu pois, metallilevy egr eteen ja dpf tyhjäks. Vikakoodit tsekattu moneen otteeseen yleistesterillä. Huomenna saadaan volvon testerillä katottua jos se antas enemmän selkoo.