KL-varaosat  Race.fi

850 2.0 T5 Heikko alavääntö "Vika korjattu"

  • 61 Vastauksia
  • 22556 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nercs

  • Vieras
Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
« Vastaus #30 : 25.10.2011, 14:15:34 »
Onko teillä ollut koko ajan noin hengetön  autosi.

Poissa vaaski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
« Vastaus #31 : 25.10.2011, 14:20:07 »
Kyllä ja edelliselläkin omistajalla sama vika. Tarkoitus olis käydä softaamas toi auto MoTest:lla mutta kun ei oikein vaikuta normaalilta toi auto, niin ei taida olla vielä hyötyä, ennen kun vika selviää.
« Viimeksi muokattu: 25.10.2011, 14:25:01 kirjoittanut vaaski »

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
« Vastaus #32 : 25.10.2011, 14:53:18 »
Jos on jokin lamelli irrallaan siellä katissa pienillä kieroksia voi tukkia pakokaasun menoa ja sitten kovalla kaasulla antaa sen verran periksi että kone hengittää.Nämät on sellaisia utopia juttuja muttaa kaikki testaa ei tarvitse lopukssa todetaa auto kunnoss katti oli tukossa.Autojen korjailussa on sellainen sanontaa "mitä minä sanoin" ei oiken aina pidä.
Niitä "lamellejä"katalysaattoriss on tuhansia ja taas tuhansia siellä joten ei yksi lamelli paljoa vaikuta.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Nercs

  • Vieras
Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
« Vastaus #33 : 25.10.2011, 21:53:00 »
Kyllä ja edelliselläkin omistajalla sama vika. Tarkoitus olis käydä softaamas toi auto MoTest:lla mutta kun ei oikein vaikuta normaalilta toi auto, niin ei taida olla vielä hyötyä, ennen kun vika selviää.

Luvitko sen linkin niistä turboista ja huonosta alaväänöstä?

Poissa vaaski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
« Vastaus #34 : 26.10.2011, 07:42:19 »
Luin, ja selailin noita muunkin foorumin juttuja koko illan, ja siellä huomasin että on tuon By-pass:in kanssa ollut muillakin samnkaltaisia ongelmia. Eli mulla ainakin turbo sakkaa kun päästää kaasun, ja se kuulemma merkitsee sitä että vuotaa. Täytyy ruuvata se "pässi" irti ja tsekata sen kunto. 

Nercs

  • Vieras
Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
« Vastaus #35 : 26.10.2011, 08:39:10 »
Hyvä kun vika alkaa paikantumaan.

Poissa vaaski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
« Vastaus #36 : 26.10.2011, 11:58:37 »
Elikkä "pässi" sielä luultavasti on kummitelut :) Otin sen auki ja se oli kun reikäjuusto. Koitin ensin puhaltaa letkuun ja aivan kuin olis pelkään letkuun puhkunut, eli ei mitään vastusta. Nyt tehty laippa tilalle ja odotellan että tiivite tuodaan, jotta saan auton takas nippuun. Tuo "pässi":hän toimii niin että, kun päästää kaasun, niin alipaine vetää kalvoa ylös, jolloin jousikuorma ei jaksa pitää kalvoa alhaalla, ja päästää paineen takas kiertoon. Ja jos kalvo on rikki niin päästää paineen läpi, ja ahdot ei pysty nousemaan, ennen kun paine tarpeeksi suuri. Meniskö jotenkin noin? Viisammat voi korjata jos meni mettään  :)


Nercs

  • Vieras
Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
« Vastaus #37 : 26.10.2011, 12:07:50 »
Tuossa on tietoisku http://www.fin-turbo.fi/index.php?id=12
Joo eihän se kone toimii jos ei paineita löydy pintakaasulla vaikkaa turbo pyörii vinhasti.
Hyvä uutta dumppia kehiin elä osta halpaa kopiota ja varmaakin kone herää siitä "talviunesta"
« Viimeksi muokattu: 26.10.2011, 12:16:04 kirjoittanut Nercs »

Nercs

  • Vieras
Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
« Vastaus #38 : 26.10.2011, 12:28:51 »
Niitä "lamellejä"katalysaattoriss on tuhansia ja taas tuhansia siellä joten ei yksi lamelli paljoa vaikuta.


Kuten huomattiin se vika voi olla imupuolella joten eikös se mennyt sitten hyvin,

Poissa heikinheimo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 320
  • "anna vähän leipää"
Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
« Vastaus #39 : 26.10.2011, 12:45:40 »
Elikkä "pässi" sielä luultavasti on kummitelut :) Otin sen auki ja se oli kun reikäjuusto. Koitin ensin puhaltaa letkuun ja aivan kuin olis pelkään letkuun puhkunut, eli ei mitään vastusta. Nyt tehty laippa tilalle ja odotellan että tiivite tuodaan, jotta saan auton takas nippuun. Tuo "pässi":hän toimii niin että, kun päästää kaasun, niin alipaine vetää kalvoa ylös, jolloin jousikuorma ei jaksa pitää kalvoa alhaalla, ja päästää paineen takas kiertoon. Ja jos kalvo on rikki niin päästää paineen läpi, ja ahdot ei pysty nousemaan, ennen kun paine tarpeeksi suuri. Meniskö jotenkin noin? Viisammat voi korjata jos meni mettään  :)

Oisko tästä mahdollista saada kuvaa? Luulen tietäväni osan ja mikä toiminta jne mutta olisi kiva varmistua  ::)
2014 S60 D4 manu bise+Z1k -09 ORMU

Ex Volvot 850 GLT, 960 2.9 aut, 940 230ft+m90 sedan special edition ja V70 T5 vm98

Poissa vaaski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö "Vika korjattu"
« Vastaus #40 : 26.10.2011, 14:36:23 »
No niin nyt on laippa laitettu pässin tilalle, ja johan rupes tapahtumaan ;D. Nyt lähtee turbo ahtamaan jo 2000rpm:stä ja vetää hyvin rajoittajalle asti, ja joinkin auton olemus muuttui muutenkin positiivisenpaan suuntaan. Nyt seuraavaksi se dumppi :D





 

Eli se pässi on tuossa turbossa ylhäällä
« Viimeksi muokattu: 26.10.2011, 14:45:06 kirjoittanut vaaski »

Poissa heikinheimo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 320
  • "anna vähän leipää"
Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö "Vika korjattu"
« Vastaus #41 : 26.10.2011, 19:52:50 »
No niin nyt on laippa laitettu pässin tilalle, ja johan rupes tapahtumaan ;D. Nyt lähtee turbo ahtamaan jo 2000rpm:stä ja vetää hyvin rajoittajalle asti, ja joinkin auton olemus muuttui muutenkin positiivisenpaan suuntaan. Nyt seuraavaksi se dumppi :D





 (Kuva poistettu lainauksesta.)

Eli se pässi on tuossa turbossa ylhäällä

Ok, kiitos! Elikkä kannattaako se tukkia laipalla? Omassa 2,3l T5 vähän samantapaisia ongelmia/ominaisuuksia ollut. Elikkä juuri tämä 4k piikki.
2014 S60 D4 manu bise+Z1k -09 ORMU

Ex Volvot 850 GLT, 960 2.9 aut, 940 230ft+m90 sedan special edition ja V70 T5 vm98

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö "Vika korjattu"
« Vastaus #42 : 26.10.2011, 22:36:07 »
Ok, kiitos! Elikkä kannattaako se tukkia laipalla? Omassa 2,3l T5 vähän samantapaisia ongelmia/ominaisuuksia ollut. Elikkä juuri tämä 4k piikki.
Jos sen tukkii, niin se pitää korvata jollain muulla, eli dumpilla tai erillisella by-pass venttiilillä, muuten ahdin sakkaa ja hajoaa nopeasti.

Oma mielipide tosin on, että rikkonaisen kalvon tilalle vain uusi, kyllä se siellä taas sen yli 10 vuotta kestää. Tuo alkuperäinen kun on toiminnaltaan hyvä...
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa heikinheimo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 320
  • "anna vähän leipää"
Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö "Vika korjattu"
« Vastaus #43 : 26.10.2011, 22:46:00 »
Jos sen tukkii, niin se pitää korvata jollain muulla, eli dumpilla tai erillisella by-pass venttiilillä, muuten ahdin sakkaa ja hajoaa nopeasti.

Oma mielipide tosin on, että rikkonaisen kalvon tilalle vain uusi, kyllä se siellä taas sen yli 10 vuotta kestää. Tuo alkuperäinen kun on toiminnaltaan hyvä...

Oukkidoukki! Kiitos neuvosta, tilataas huomenna uusi ja vaihdetaan varmuuden vuoksi!
2014 S60 D4 manu bise+Z1k -09 ORMU

Ex Volvot 850 GLT, 960 2.9 aut, 940 230ft+m90 sedan special edition ja V70 T5 vm98

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
« Vastaus #44 : 27.10.2011, 09:39:25 »

Kuten huomattiin se vika voi olla imupuolella joten eikös se mennyt sitten hyvin,
Katalysaattori on  tosin pakopuolella,mutta yhtä kaikki auto pelaa ja kuski on tyytyväinen.
« Viimeksi muokattu: 27.10.2011, 11:32:09 kirjoittanut Make »
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

 

Carcom Oy  Elekma