Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Äänestys

Jarrulevyistä: Mikä on optimaalisin vaihtoehto (katukäyttöön)?

Zimmermann
23 (25%)
Black Diamond
14 (15.2%)
Original
29 (31.5%)
Tarvike muu
26 (28.3%)

Äänestäjiä yhteensä: 92

Jarrulevyistä: Zimmermann vs. Black Diamond vs. orkkisjarrulevyt vs.tarvikelevyt

  • 64 Vastauksia
  • 37271 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Wolvis

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2550
  • Iänenpainevammaane volovoimmeene
Itellä omassa TRW:n levyt ja Ferodon palat, ja suorat on ainakin tällä hetkellä ja viime kesänä vaihdettu kun alko vanhat levyt olemaan aika reunoilla ja palat kulunu metallille reunoista  :buck2:
Motonetissa TRW levyt on 15" vanteelle sopivana 49.90€/kpl, ja Ferodon palat 39.90€ molemmille puolille.
Pihakoristeena Lolvo V70 2.5T '97 -myyty-
Pommina Volvo V70 2.5 automaatti '99 -myyty-
Mazda 3 1.6 Touring Business '10
Toyota Avensis 1.8 Valvematic Linea Sol '12

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Yksi mahdollisuus on että asentamo jätti asennuksessa roskaa/ruostetta jarrulevyn taakse (siis siihen jarrulevyn ja pyörän navan toisiinsa vastaavaan kosketuspintaan)
Asentamo (minä itse) putsasi navan todella tarkkaan, sillä tiedossa oli tuo huolimattoman asennuksen aiheuttama kieroutuminen.
Vedin teräsharjalla navan aivan puhtaaksi ja voitelin ohuesti kuparitahnalla...

Eli väittäisin asennusvirheen olevan pois luvuista.... ::)
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa sedan70

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Itse tilasin Scan Techin takalevyt TRW:n palojen kanssa. En tiedä onko paskaa vai ei mutta 61€ maksoi tuttavan kauppaa... Löytyykö S70:een muuten kaksiosaisia levyjä ja jos löytyy niin millä hintaa kannattaa ostaa. Keraamiset levyt ois tietysti parhaat... :)

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Motonetissa  Ferodon palat 39.90€ molemmille puolille.
Minkä mallin eli seoksen palat?
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
itse laitoin motonetin RS levyt, hyvin on pelanneet muutama tuhat kilometri ajettu.
muutaman kerran kokeillut täys jarrutuksen 100-0. ainoa mikä häiritsee kun levyt ovat identtiset eli on kuin molemmat olisi tarkoitettu kuskin puolella.
oli kuitenkin merkattu kumpi tulee kummalle puolelle.
taakse TRW:t
auto S60
« Viimeksi muokattu: 01.07.2011, 21:59:41 kirjoittanut virkpe »

Poissa Wolvis

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2550
  • Iänenpainevammaane volovoimmeene
Minkä mallin eli seoksen palat?
Itse en muista mutta nopea googlaus ja päänraaputtelu toi ebay:n sivun ja mallin FDB1285, joka löytyi myös ferodon listasta toiselta sivulta.
Pihakoristeena Lolvo V70 2.5T '97 -myyty-
Pommina Volvo V70 2.5 automaatti '99 -myyty-
Mazda 3 1.6 Touring Business '10
Toyota Avensis 1.8 Valvematic Linea Sol '12

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Itse en muista mutta nopea googlaus ja päänraaputtelu toi ebay:n sivun ja mallin FDB1285, joka löytyi myös ferodon listasta toiselta sivulta.
Tuo on mallinumero, mutta mikä seos niissä motonetista saatavissa paloissa on?

Seoksia on esim. 4003, DS2500, DS3000, DS3000endurance
Todennäköiset vaihtoehdot katupaloina on 4003 ja ds2500, sen karvalakimman eli ds performancen lisäksi.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Wolvis

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2550
  • Iänenpainevammaane volovoimmeene
Ihan orkkiksia vastaavat palat oli mitä sinne laitoin vaikka hyvältä ja luotettavalta valmistajalta.  :)
Hyvin ovat palvelleet tähän asti ja ei vipota levyt vielä, sanottakoon siis että satsaus kannatti  O0
Ja googlella noista paloista ei juuri löydy paljoa googlen avulla. Katsoin että Ferodollakaan ei sen enempää löydy kun ett äovat Premier palat, ei mitään infoa seoksesta.
Pihakoristeena Lolvo V70 2.5T '97 -myyty-
Pommina Volvo V70 2.5 automaatti '99 -myyty-
Mazda 3 1.6 Touring Business '10
Toyota Avensis 1.8 Valvematic Linea Sol '12

Poissa hakkis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • www.vrcf.fi
Itse ostin Motonetistä levyt ja Ferodon palat. Levyt menivät alle kuukaudessa kieroiksi ja palat vinkuivat uudesta asti niin ettei kehtaa kaupungilla ajella.
343 b19a -82 / 360 b19a -84 / 360 b200k -85 / 360 b200k -86 / 240 b230f -90 / 850 2.4 20V -93 / C70 2.4T -98

Poissa ESE

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 715
  • www.vrcf.fi
kävin varaamassa brembon levyt ja girlinkin palat eteen, levyt 130€ ja palat 39€. Täytyy nyt kattoo tartteeks taakse uusia mitää.. Etusatulat hankin toisaalta ( biltema ), laittelen ( yritän laittaa) paikoilleen viikon päästä, samalla vaihtuupi jarrunesteet..  ;)

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1797
  • Vᵒˡᵛᵒ
Itte tilasin just MTEC Brakesilta Dimpled and grooved levyt joka nurkkaan ja apex teräspunosletkut.. Paloiks varmaan EBC yellowstuffit?

EVO8

  • Vieras
Itse ostin Motonetistä levyt ja Ferodon palat. Levyt menivät alle kuukaudessa kieroiksi ja palat vinkuivat uudesta asti niin ettei kehtaa kaupungilla ajella.

Samma här  :( ! Mutta Zimmermanit ne vasta surkeat oli. Ekat meni takuuseen ja seuraavista sai rahat pois.
« Viimeksi muokattu: 03.07.2011, 14:43:28 kirjoittanut EVO8 »

Poissa ESE

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 715
  • www.vrcf.fi
okei ja auton penkillä odottelee asennusta; Brembon levyt, Girlingin palat, uudet jarruletkut ja Bilteman uudet jarrusatulat , toivottavasti ei ala vuotaa satulat  :P

Poissa pakettivolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 131
  • www.vrcf.fi
Johan oli tiukassa puristaa takasylinteri sisään, tarvittiin runsaasti herkistelyä ja kahden miehen hullun voimat putkitonkien päähän. Scantech levyt ja jotkut enmuistamitkä palat motonetistä. Nyt pelaa käsijarrukin, kun uusin kengät sinnekkin.
Ex: 340, 340, 340, 240, 460, 460, T4, V70 2,4 Nyt: V70 TDI, 940.

Poissa ESE

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 715
  • www.vrcf.fi
jo ei mulla noi putkiliitokset aukee saatikka satuloiden kannattimien pultit...pitääkö toi vanhus roijata jonneki pajalle vai mitä tekis..

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo