Ateho  Elekma

200-sarjan hankinta

  • 184 Vastauksia
  • 158236 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1278
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-sarjan hankinta
« Vastaus #150 : 29.10.2014, 10:43:52 »
löytyy jo yks näitäkin mutta ei ole ollut liikenteessä vielä, niin paljonkos näissä on vakuutukset?

IF:ssä 300-400e vuosi. Alkupään 240 edukkaampia. Siitä vielä moniauto+keskittäjä etu yht 20% pois. Ja sen jälkeen omat bonukset, niin ei paljon enää jää maksettavaa.

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2464
  • Kantti on kaunista.
Vs: 200-sarjan hankinta
« Vastaus #151 : 29.10.2014, 12:24:15 »
Just laskelmoin 240 -87 B200E:lle IFin verkkokaupassa: 379,03 € 0% bonuksilla, ja ilman Nordean kautta tehtyä laskelmaa, Nordea Oyj tekee yhteistyötä Ifin kanssa niin sain siitäkin jo alennusta kun siirsin 700 srj Ifiin.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 200-sarjan hankinta
« Vastaus #152 : 29.10.2014, 12:55:36 »
350 taitaa olla mulla halvin ja 520 kallein
No kun halvalla sai.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-sarjan hankinta
« Vastaus #153 : 30.12.2014, 13:05:10 »
Ois tarjolla 240 vuosimallia 89, tekniikkana b200f+m47. Ei mitään varusteita, ainoot renkaat on uudet talvirenkaat. Leimaa 11/2015 asti. Ajettu mittarin mukaan 385tkm, jakoremmi pitäs vaihtaa.
Mikä ois järkevä summa tuosta kyseisestä laatikosta maksella?

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-sarjan hankinta
« Vastaus #154 : 30.12.2014, 14:01:01 »
Nää on sellaisia että numerot eivät juurikaan vaikuta hintaan vaan todellinen kunto.
itse myin samoilla kilometreillä vuoden leimalla 245:sen pikkuvikoineen 700€.
Ruosteeton kiiltävä pitkälti yli tonni.
Rujon näköinen hitsauksen tarpeessa alle 500€
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-sarjan hankinta
« Vastaus #155 : 30.12.2014, 14:10:57 »
Nää on sellaisia että numerot eivät juurikaan vaikuta hintaan vaan todellinen kunto.
itse myin samoilla kilometreillä vuoden leimalla 245:sen pikkuvikoineen 700€.
Ruosteeton kiiltävä pitkälti yli tonni.
Rujon näköinen hitsauksen tarpeessa alle 500€
niinhän se näissä tahtoo olla, mutta sainpahan edes jotain suuntaa mitä tarjoilla.

Ainiin, ja kytkin ottaa ihan ylhäältä. Onko näissä vielä vaijerikytkin vai onko remontti edessä? Paha rastihan se ei tuohon todellakaan ole.
« Viimeksi muokattu: 31.12.2014, 16:52:30 kirjoittanut Sawo »

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: 200-sarjan hankinta
« Vastaus #156 : 30.07.2015, 16:25:35 »
vakuutus näköjään loppupään lankuissa kalliimpi
 0%bonus 500e/ vuosi Ifillä
240 b200F -90

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 200-sarjan hankinta
« Vastaus #157 : 30.07.2015, 16:35:46 »
vakuutus näköjään loppupään lankuissa kalliimpi
 0%bonus 500e/ vuosi Ifillä
240 b200F -90
-91 245 b230f ja ~290 0-bonus
No kun halvalla sai.

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: 200-sarjan hankinta
« Vastaus #158 : 30.07.2015, 17:53:29 »
-91 245 b230f ja ~290 0-bonus
missä vakuutusyhtiössä?

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 200-sarjan hankinta
« Vastaus #159 : 30.07.2015, 18:12:02 »
missä vakuutusyhtiössä?
Juurikin IF. Osakaskon kanssa 15%-bonareilla ~345
No kun halvalla sai.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 200-sarjan hankinta
« Vastaus #160 : 30.07.2015, 19:17:07 »
vakuutus näköjään loppupään lankuissa kalliimpi
 0%bonus 500e/ vuosi Ifillä
240 b200F -90

.. ja kun lyö sen turbotekniikan ja katsastaa sen, niin tapiolassa 680,59 pelkkä liikenne.  :buck2: 15% Bonareilla ja keskittämis edulla 550€
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: 200-sarjan hankinta
« Vastaus #161 : 30.07.2015, 19:38:47 »
Tai sitten voi hommata läpimädän orkkisturbon ja haaveilla siitä 300e/vuosi nollabonareilla kun auto seisoo mätävikojen takia telakalla.  :P

Poissa VolvoRJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-sarjan hankinta
« Vastaus #162 : 03.09.2015, 21:29:39 »
Hei olen aivan uusi ja päätimpä kirjoitella tänne :)

Autoikä lähestyy ja olisi tarkoituksena hankkia volvo 240.
Olisi vähän kysyttävää tuosta auton hankinnasta.
Kuinka suuri ero tuon 2.0 ja 2.4 litran välillä todellisuudessa on jos lähtee tehoa hakemaan ?
Myös toi kaasari ja ruisku  kumpi niistä olisi parempi jos tehoo lähtee hakemaan ?

Lähtökohtana olisi vain kysellä tuommosta perus asiaa ,minkä voi sitten pitää mielessä ,kun niitä autoja kahtelee.
Toki kertokaa muitakin vinkkejä kyseisen auton ostamiseen.
Ideana ei ole saada sitä tehokkainta autoa vain hankkia semmonen paketti jolla pärjää pitkälle jos sitä hieman piristää.
 

 
« Viimeksi muokattu: 03.09.2015, 22:14:26 kirjoittanut VolvoRJ »

Poissa D`Artagnan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 679
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-sarjan hankinta
« Vastaus #163 : 04.09.2015, 12:23:00 »
Eräs merkittävä ero on että 2,0 on bensakone ja 2,4 diesel.
Ruisku ehkä toimintavarmempi ja turbotuksen kannalta parempi. Perusautossa toimiva kaasarikin ihan hyvä. Tosin itse pärjännyt kaasarinkin kanssa jo pitkälti alun toistakymmentä vuotta, ja tuohan se manuaalisäätöinen rikastimenkin käyttö jo itsessään sellaista vanhan auton meininkiä minkä ainakin itse luen harrasteauton ollessa kyseessä pelkästään eduksi.
Harraste: Volvo 240 GL B200K M47 -87

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-sarjan hankinta
« Vastaus #164 : 19.09.2015, 09:57:22 »
Hei olen aivan uusi ja päätimpä kirjoitella tänne :)

Autoikä lähestyy ja olisi tarkoituksena hankkia volvo 240.
Olisi vähän kysyttävää tuosta auton hankinnasta.
Kuinka suuri ero tuon 2.0 ja 2.4 litran välillä todellisuudessa on jos lähtee tehoa hakemaan ?
Myös toi kaasari ja ruisku  kumpi niistä olisi parempi jos tehoo lähtee hakemaan ?

Lähtökohtana olisi vain kysellä tuommosta perus asiaa ,minkä voi sitten pitää mielessä ,kun niitä autoja kahtelee.
Toki kertokaa muitakin vinkkejä kyseisen auton ostamiseen.
Ideana ei ole saada sitä tehokkainta autoa vain hankkia semmonen paketti jolla pärjää pitkälle jos sitä hieman piristää.
 

 

Vinkkinä on et ottaa mukaan kaverin joka tietää ks. autosta kaiken tai edes jotain. Myös voi ihan selata nettiä ja lukea projektipäiväkirjoja. Mätää löytyy halvoista autoista lähes poikkeuksetta.

Ei ole olemassa mitään tarkkaa sääntöö mikä kannattaa ostaa ja mikä ei. Jokaisesta yksilöstä voi löytyä joku miina jostain. Yksittäinen puuhapiuha tai itse tehty paikka pohjaan sementistä. Näitähän riittää.

Ensin pitää tietää mitä autolta haluaa, onko se 2-ovinen vai perus 4-ovinen DL jossai roikkuu hajukuusi vai mitä.
V70 TDI

 

Elekma  Autoracing