Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

200-sarjan hankinta

  • 184 Vastauksia
  • 159423 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: 200-sarjan hankinta
« Vastaus #105 : 29.03.2013, 15:43:20 »
Pieleen, ja ihan kunnolla. Se on totta että M45 ykkösvaihde on pidempi kuin M47 vastaava mutta siihen se sitten päättyikin... M45 on nelivaihteinen jossa nelonen suora eli 1:1 siinä missä M47 on viisivaihteinen jossa nelonen myöskin suora mutta vitonen 0,81:1 eli reilusti ylivaihde. Oma juttunsa on sitten se mitä perävälityksiä noihin on laitettu mutta sellaisia tuskin löytyykään joilla kokonaisvälitys menisi yleisesti tasoihin, minulla on omassa 240:ssä M47:n jatkona 3,54 perävälitys ja vastaavaan kokonaisvälitykseen tarvittaisiin M45:n kanssa noin 2,85 jollaista ei ole olemassa, hyvin yleinen välitys on myöskin 3,73 jota vastaisi 3,02 (ei myöskään ole olemassa) ja varsin tiheää 3,91 perää vastaisi 3,15 jotka on todella kiven alla. Niitä nyt sentään on yleensä tehty.

Tuota sun sigun b230f konetta ei nelivaihteisella lootalla ole tehtaalla koskaan tullut.

Käytännössähän tuollainen mahdollisuus on ollut vaan kaasari koneisen DL:n ja GL:n välillä, ja ainakin mun (pienen) otannan mukaan vaihtoehdot ovat olleet m45 ja 3.31 tai m47 ja 3.91 välitys.

Nyt kun tuota laskeskelin, niin onhan tuo m47 kokonaisvälitys vähän pidempi, mutta ero on kyllä hemmetin pieni.

Poissa Syntinen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-sarjan hankinta
« Vastaus #106 : 09.06.2013, 19:39:05 »
Pakko on itsekki sen verran kysyä..
Mulle olis tiedossa yks -91 313tkm ajettu 240 erittäin hyvässä kunnossa jne.
Koneena siinä on B230F ja 5-vaihteinenloota(ei nappi vitonen).
Paljonka arvelisitte sen kulutuksen olevan maantie ja seka-ajolla?
Kiitän ja kumarran jos viitsitte edes vastata  ;D
Valitamme Ostostanne Lähetämme Välittömästi Osia
~Volvo

Ex. Volvo 460 -93, Ex. Volvo 240 -91 SE, VW Polo 1.9 TDI

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 200-sarjan hankinta
« Vastaus #107 : 09.06.2013, 19:42:09 »
Kaasujalasta ja vuodenajasta riippuen kulutus vaihtelee matalan kasin ja kuudentoista välillä ;D
No kun halvalla sai.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 200-sarjan hankinta
« Vastaus #108 : 09.06.2013, 19:43:42 »
Pakko on itsekki sen verran kysyä..
Mulle olis tiedossa yks -91 313tkm ajettu 240 erittäin hyvässä kunnossa jne.
Koneena siinä on B230F ja 5-vaihteinenloota(ei nappi vitonen)M47.
Paljonka arvelisitte sen kulutuksen olevan maantie ja seka-ajolla?
Kiitän ja kumarran jos viitsitte edes vastata  ;D
Kulutus riippuu ihan siitä onko sille tehty muutakin kuin ajettu.

92, 500tkm+ täydellä huoltohistorialla varustettu, em. tekniikalla varustettu 245, vei seka-ajossa 9 ja maantiellä 8, sekä talvella vajaata kymppiä kun kulku kulma oli muu kuin perinteinen  ::)
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Kaksnelikantti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 64
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-sarjan hankinta
« Vastaus #109 : 29.07.2013, 19:50:54 »
Itse tuli hankittua pari viikkoa sitten 240 b230f koneella ja vie tommosessa 30km suuntaansa olevassa ajossa jossa 15-20km matka-ajoa ja loput hiekka- ja kaupungissa ajelua, keskikulutus 7.6l, eikä tarvinnut edes kiihdyttää varovasti päästäkseen tuohon lukemaan  ;)
Muuten hyvässä kunnossa, muutamia kolhuja siellä täällä ja taitaa olla yksi ovi jossa ei ole ruostunut kulmasta listan alta  :'( Eli ne kannattaa kattoo jos ne sattuu olemaan kiinni.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-sarjan hankinta
« Vastaus #110 : 29.07.2013, 20:30:54 »
Pakko on itsekki sen verran kysyä..
Mulle olis tiedossa yks -91 313tkm ajettu 240 erittäin hyvässä kunnossa jne.
Koneena siinä on B230F ja 5-vaihteinenloota(ei nappi vitonen).
Paljonka arvelisitte sen kulutuksen olevan maantie ja seka-ajolla?
Kiitän ja kumarran jos viitsitte edes vastata  ;D
Jos se on kunnossa niin maantiellä 7,5-9 välille riippuen kaasujalasta ja perävälityksestä.
Seka-ajossa nousee sinne vajaaseen kymppiin. Ei kuluta niin paljoa jos osaa ajaa mutta helposti saa kuluttamaan useamman litran ylimääräistä.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2199
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: 200-sarjan hankinta
« Vastaus #111 : 20.10.2013, 18:51:37 »
Laitetaas tähän kun 240:n kone kyseessä, onko B230A:ssa ja B23A:ssa ollut molemmissa kärjelliset jakajat? Tuossa pitäs yks kone hakea ja siinä kärjellinen jakaja, mutta ei ole tietoa onko kone b23 vai b230 Kaasaria ei ollu kiinni ni en tiedä onko cisac vai strömbergi..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1279
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-sarjan hankinta
« Vastaus #112 : 20.10.2013, 18:58:56 »
Laitetaas tähän kun 240:n kone kyseessä, onko B230A:ssa ja B23A:ssa ollut molemmissa kärjelliset jakajat? Tuossa pitäs yks kone hakea ja siinä kärjellinen jakaja, mutta ei ole tietoa onko kone b23 vai b230 Kaasaria ei ollu kiinni ni en tiedä onko cisac vai strömbergi..

B23A:ssa kärjellinen jakaja. B200A katkojaton. Sama jakaja kuin 200k:ssa. Cisakin ja Strömbergin imusarjat erilaiset. Sata sarjan koneissa vesimarkat molemmilla puolen lohkoa, kymppisarjassa vain pakopuolella. Satasarjassa kannessa pyöreä nokka-akselin tiiviste takana, kymppisarjassa puolikuu.
« Viimeksi muokattu: 20.10.2013, 19:13:47 kirjoittanut 240 »

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2199
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: 200-sarjan hankinta
« Vastaus #113 : 20.10.2013, 19:04:16 »
B23A:ssa ainakin kärjellinen jakaja. Cisakin ja Strömbergin imusarjat erilaiset.

Piti laittaa että Strömberg vai Pierburg..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: 200-sarjan hankinta
« Vastaus #114 : 21.10.2013, 22:32:01 »
Tunnistaiskohan joku ? ostin juuri tälläisen 200-sarjalaisen.  :buck2: kenellähän volvookerholaisella tämälie ollut ?  2010 taidettu maalata ja vuosimalli 1982. varusteita löytyy mukavasti, mm. sähkölasit ja nahkapenkit. olisi kiva saada tietää auton historiikkiä!


pari kuvaa.

http://aijaa.com/VvQ6Dr


http://aijaa.com/kMyTNq


http://aijaa.com/9sxTCf

Kyselkäähän tutuiltanne kukahan tämän on omistanut.
« Viimeksi muokattu: 21.10.2013, 22:33:40 kirjoittanut wh »
volvoja - onhan noita.

Poissa raul

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 271
Vs: 200-sarjan hankinta
« Vastaus #115 : 23.10.2013, 11:05:21 »
B23A:ssa kärjellinen jakaja. B200A katkojaton. Sama jakaja kuin 200k:ssa. Cisakin ja Strömbergin imusarjat erilaiset. Sata sarjan koneissa vesimarkat molemmilla puolen lohkoa, kymppisarjassa vain pakopuolella. Satasarjassa kannessa pyöreä nokka-akselin tiiviste takana, kymppisarjassa puolikuu.

B200A?? B23:ssa vesimarkat molemminpuolin.

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1279
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-sarjan hankinta
« Vastaus #116 : 23.10.2013, 11:18:51 »
B200A?? B23:ssa vesimarkat molemminpuolin.

Kirjoitus virhe. Toki b230A. B23 vesimarkat molemmin puolin. Piti käydä tarkastamassa ja näin muuten tosiaan oli. Kiitokset oikaisuista.
« Viimeksi muokattu: 23.10.2013, 11:31:12 kirjoittanut 240 »

Poissa Gazza

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 539
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-sarjan hankinta
« Vastaus #117 : 04.11.2013, 22:39:09 »
Naapurin vanha isäntä ei kykene enää ajamaan ja nyt minulle olisi tarjolla 130 tkm ajettu 87 tai 88 vuoden 240 GL. Melko varmaan tulen ko. kulkineen ostamaan, jos vaan hinnasta päästään sopuun. Auto on viime viikolla katsastettu. Onko jotain heikkoja kohtia joihin kannattaisi kiinnittää huomiota?
Tällä hetkellä tallista löytyy:
Volvo V90 D5 R-design 
Volvo S80 V8 
Volvo 240 GL ja Volvo C70 2.5T

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: 200-sarjan hankinta
« Vastaus #118 : 04.11.2013, 22:42:44 »
Naapurin vanha isäntä ei kykene enää ajamaan ja nyt minulle olisi tarjolla 130 tkm ajettu 87 tai 88 vuoden 240 GL. Melko varmaan tulen ko. kulkineen ostamaan, jos vaan hinnasta päästään sopuun. Auto on viime viikolla katsastettu. Onko jotain heikkoja kohtia joihin kannattaisi kiinnittää huomiota?
jos se on mennyt viikko sitten leimasta läpi, niin tuskimpa siinä mitään ihmeellistä voi olla, tietty pintaruostetta ? jos pintaruostettakin pelkäät niin pelleissä huomaa nyt ainakin ensimmäisenä ovien alareunoista ja "munapusseista" myös listojen alla voi näkyä ruostetta ja tuulilasin yläreunassa.

uskoisin että noin vähän ajettu yksilö on aika tikissään! riippuu tietenkin muuttujista. :pomo:
volvoja - onhan noita.

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3443
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: 200-sarjan hankinta
« Vastaus #119 : 05.11.2013, 00:07:01 »
Tunnistaiskohan joku ? ostin juuri tälläisen 200-sarjalaisen.  :buck2: kenellähän volvookerholaisella tämälie ollut ?  2010 taidettu maalata ja vuosimalli 1982. varusteita löytyy mukavasti, mm. sähkölasit ja nahkapenkit. olisi kiva saada tietää auton historiikkiä!


pari kuvaa.

http://aijaa.com/VvQ6Dr


http://aijaa.com/kMyTNq


http://aijaa.com/9sxTCf

Kyselkäähän tutuiltanne kukahan tämän on omistanut.

Kaverin ex kulkine, laitteli tuohon kuntoon ja möi pois, kajaanissa oli silloin.
Muistaakseni ainakin ovet on vaihdettu ja etulokasuojat.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

 

Samppasport  Futurez