Meillä kylläkin 2.3 t5 ja on -01 ja tyytyväisiä oltu.
Tuossa 235tkm takana kaikkiaan ja tässä on kylläkin geartroniclaatikko joka on kokonaan uusittu, muuten perusjutut iskarit, kääntölaakerit, konekumeja, alapallot, puslia ja niveliä näyttää olleen reilusti uusittu juuri ennen ostoa.
Jos automaatti niin ainakin varmistaisin että laatikon öljyt on joskus vaihdettu ( pitäs vaihtaa noin 60-100tkm välein) ja muutenkin ettei huohotuspuoli tai stefat vuoda öljyä ulospäin eikä nesteet häviä.
Myös ettei pukkaa kone valkoista tai turbo sinistä savua kylmänä.
Ajaes ei kolise mistään, ei ravista tai vetele ja ohjaus on napakka mennen nätisti juuri sinne minne käsketään.
Kytkin/ tomaatti sekä kone toimivat jouhevasti täristämättäkin tyhjäkäynnillä ja vetää kone nikottelematta sekä laatikko/ kytkin luistamatta puhtaasti vedoissa ylös asti.
Ei vikavaloja tai jos on niin lukijalla selvää mitä herjaa.
Mitsun turbot on vahvoja jos öljyt vaihdettu ajallaan ja käytetty kunnon öljyjä.
PS. Jos mahdollista niin kokeile kumpaakin ja saat verrokkia turbo/vapari eroista. Emäntä kokeili vapari 2.4 170hv ja tuota t5 molempia ja päätyi turbokoneeseen kun voimaa on esim maantiellä ohitustilanteissa eri tavalla kuin vapareissa.
Tuo t5 meni lomareissul yli 1200km ajolla maantie 7l/100km ja kaupunki 9.2l/100km tasoilla.