Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Bamsen turbokalsarit

  • 866 Vastauksia
  • 472032 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa ReeVeeRee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 204
Vs: Bamsen turbokalsarit
« Vastaus #60 : 30.09.2011, 12:35:22 »
Vetää hiljaseksi. P>

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: Bamsen turbokalsarit
« Vastaus #61 : 30.09.2011, 15:51:09 »
Sen verran voin vastata Bamsen puolesta että auto on jo talviteloilla joten koko talvi on aikaa vaihtaa polttimo.. Muuta päivitystähän tähän ei ole tulossa  ::)
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: Bamsen turbokalsarit
« Vastaus #62 : 30.09.2011, 16:26:29 »
Muuta päivitystähän tähän ei ole tulossa  ::)

Eihän tämän tyyppisiin projekteihin ikinä.. ::)
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Vs: Bamsen turbokalsarit
« Vastaus #63 : 30.09.2011, 18:20:28 »
Onkos tästä jossain teholappua tai vääntökäppyrää.. olis kiva nähdä missä ns. heräilee ja missä maks väännöt..

Vauhdistakin polttaa mukavasti.

Poissa Japoff

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 452
  • Woima alkaa ahtimista
Vs: Bamsen turbokalsarit
« Vastaus #64 : 30.09.2011, 19:36:27 »
Hieno peli vaikka normaalisti en näistä vanhemmista laatikoista niin innostu  P>
 :3/4 jättää sen:  peukkua vaan =)
Volvo S80 T6
Yamaha FJR 1300

Poissa Bamse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
Vs: Bamsen turbokalsarit
« Vastaus #65 : 02.10.2011, 19:35:07 »
Jälleen suuri kiitos kaikille positiivisille kommenteille ja kehuille! Lämmittää todellakin mieltä, ja antaa mukavasti inspistä ensi vuotta varten :)
Kaikki kunnia videoon liittyen kuuluu eetzille, joka on vastuussa kaikesta videossa olevasta kuvauksesta ja muokkauksesta! Jäätävän hyvää editointia :)

Teholapun voi koittaa löytää ja skannata tänne. Sitäkin milenkiintoisempana pitäisin, miltä ensi vuoden teho ja vääntökäyrä näyttää, vaikka suuressa skaalassa samoilla kilkkeillä ensi kaudella mennäänkin. Ensi vuodesta vielä sen verran, että siitä tullee (toivottavasti) enemmän rataräppäily vuosi, nyt kun suurimmat lapsisairaudet on saatu pois. Jos hyvä tuuri käy, pääsee auto vihdoin maistamaan vuoden kohokohtaa, eli Gatebilin uniikkia ilmapiiriä radalta käsin.
Tosin tuon polttimon vaihtamisessa menee vielä tovi, kun lähiTebarilla ei uutta sellaista löytynyt. Tuossahan tuo talvi polttimoa räpläilessä kuluu ;)

Päivittelentaas kun ehdin!
Bamsemiäs sanoo moroo!

/Bamse
« Viimeksi muokattu: 02.10.2011, 19:39:57 kirjoittanut Bamse »
Täh?

Poissa h4nkki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 311
  • Dieselisti
Vs: Bamsen turbokalsarit
« Vastaus #66 : 04.10.2011, 21:16:45 »
 S* S* Ei mulla muuta.
Takavetoisia menneitä:142 Deluxe 1971-> 144 GL 1972-> 340 GL 1987-> 245 SE 1993
Etuvetoisia menneitä: V70 Tdi 1998->440Tbo 1990-> 460 1,8i 1994-> V40 D2 2014-> V50 D5 2008->V70 D3 2013->S60 D3 2011

Nyt käytössä:  XC60 2014 ja volkkari

Poissa Bamse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
Vs: Bamsen turbokalsarit
« Vastaus #67 : 17.11.2011, 20:24:05 »
Terve taas!
Pakko vielä kiittää kaikkia viime kausina auton ympärillä pyörineitä, eteenkin parhaimpia kavereitani, jotka aina tarjoavat auttavaa kättä tarvittaessa. Suur kiitos kuuluu myös Lehtosen Pasille "Turbo & Car servicestä" loistavan imusarjan valmistamisesta, RMS:lle ammattimaisista hitsaussaumoista ja kaikille muille, jotka tietävät osallistuneensa rojektiin.

Autosta sen verran, että se on tällä hetkellä ihan säleinä, eikä korissa ole muuta kiinni kun alusta ja siihen kuuluvat osat. Autoon on lisätty apinalle lisää keppejä häkkiin, ja suuri osa talvesta kuluu ajettavuutta parantaessa, alustaa hifistellessä ja autoa keventäessä. Pientä jarrupäivitystäkin tullaan näkemään. Ihan älyttömiä ei ole ehtinyt tallilla olemaan, puskee koulu ja työt täysillä, normaalia elämää ja muita harrastuksia lukuunottamatta. Noh, onneksi eläkkeellä ehtii nukkua (jos sinne asit päästään)!

-Bamse
Täh?

Poissa porko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • Blääh !
Vs: Bamsen turbokalsarit
« Vastaus #68 : 19.11.2011, 20:36:49 »
Kuolema kuittaa univelat. Koitahan jaksaa, kesään tuntuu olevan vielä pitkä matka, mutta joka kevät se yllättää ! Ja tokihan me kaikki innolla odotamme niitä projektikuvia   *W->

Moni rakentaa lankkua, ja tämä alkaa olla sillä tasolla (jo viime kesäisen setin osalta) että kaikki tämä ja tästä eteenpäin on todella Racea. Jokainen Stage on aina entistäkin mielenkiintoisempi. Erityisesti häkki, jousitus ja jarrut tuntuu olevan kuuma peruna. Lisää dataa ja kuvia, pliis  P>
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
-Albert Einstein-

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Vs: Bamsen turbokalsarit
« Vastaus #69 : 05.01.2012, 12:49:15 »
Laittele tosiaan sitä penkkilappua, kun alkoi oikein itekki kiinnostamaan HX40 superin toiminta ja herääminen tälläisessä laitteessa. Hiukan olisi haaveissa samanlainen ahdin ja kannen spekkatkin saattais olla aika samat. Mikäs nokka muuten sulla on?

Saa vastata privaan jos ei viitsi tänne kirjoitella tai laittaa vaikka puhelinnumeroa niin voin soitella ja turista..

Poissa Bamse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
Vs: Bamsen turbokalsarit
« Vastaus #70 : 07.01.2012, 00:52:22 »
Laittele tosiaan sitä penkkilappua, kun alkoi oikein itekki kiinnostamaan HX40 superin toiminta ja herääminen tälläisessä laitteessa. Hiukan olisi haaveissa samanlainen ahdin ja kannen spekkatkin saattais olla aika samat. Mikäs nokka muuten sulla on?

Saa vastata privaan jos ei viitsi tänne kirjoitella tai laittaa vaikka puhelinnumeroa niin voin soitella ja turista..

Termosta vaan!
Nyt kun tosiaan muistutit, voin sen lapun sieltä paperihelvetin seasta lähipäivinä kaivaa. Tosin varsinaista painekäyrää en möllöttäisi, kun hätäisen penkitysajankohdan, sekä välttävän rahatilanteen vuoksi synapsen hukkis jäi ohjaamatta muuten, kun kalvon alta pikkutulon kautta. Tämä aiheutti suht. tasaisen paineennousun, muodostamatta varsinaista aasinpotkuefektiä, jonka seurauksena lähinnä hävettävän huono huippuvääntö (550nm). Ensi vuonna kalvon päälle johdetaan mahd. kauan ilmaa, ja portti avataan vasta täysillä ahdoilla. Luulisi moottorin saavan "hieman" erinlaisen käyttäytymisen ;D Nokka on D:stä hiottu, reilu 12mm nostolla ja kannessa lepää 46/38 venttiilit.

Autosta vielä sen verran, että ajanpuutteesta johtuen "kalsarit" makaavat tallissa purettuna ja suuresti vaiheessa. Kone on tosin jo avattu, ja varsin "mielenkiintoisesta ajotyylistä" huolimatta kaikki olennainen, (kuten männät ja kanget ;D) pysyi kiltisti paikoillaan. Tuuri sinäänsä että tuo tuli purettua, sillä ainoana epäkohtana voisi todeta, että kampuran hammaspyörän molemmat kiilat (siis aksiaali ja radiaali) olivat poikenneet, jättäen liitoksen "hiukan" kranaatinsokaksi.. Toivotaan että kevät tuo tullessaan vuorokauteen enemmän aikaa, ja sen myötä myös pitää motivaation ennallaan.
Päivitellään!

-Bamse
Täh?

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Vs: Bamsen turbokalsarit
« Vastaus #71 : 07.01.2012, 22:33:46 »
Olis hienoa jos jaksaisit kaivaa ne. Mites oot meinannu muuten toteuttaa hukkiksen ohjauksen? Tatechin kautta vai ihan manuaalisesti paineesäätimellä?

Poissa Bamse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
Vs: Bamsen turbokalsarit
« Vastaus #72 : 07.01.2012, 22:50:40 »
Olis hienoa jos jaksaisit kaivaa ne. Mites oot meinannu muuten toteuttaa hukkiksen ohjauksen? Tatechin kautta vai ihan manuaalisesti paineesäätimellä?

Manuaalisesti paineensäätimellä. Ylimääräinen piuha on saa*anasta ;D Ei vaiskaan, tosin toteutuksen näkee sitten kun kone on taas keulilla.

-Bamse
Täh?

Poissa Bamse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
Vs: Bamsen turbokalsarit
« Vastaus #73 : 13.01.2012, 18:22:10 »
Noniin!

Penkkilappua kehiin! Valitettavasti tuo nyt oli vähän kehno päivä aikataulun vuoksi, eikä lappu laadultaa sen parempi. Painekäppyrä puuttuu, ja nuo "tehonotkahdukset" johtunevat kavitoivasta pumpusta, joka oli kuuman päivän, sekä huonosti toteutetun polttoainelinjan (lähinna suuri suodatin, pieni lähtö suoraan pumpulle) lopputulos. Auto saatiin loppukesämmällä paremin toimimaan bensansyötön puolesta, ja vika suht hyvin korjattua.



Rakentelun suhteen hommat rupeavat rullaamaan, ja konetta aletaan pikkuhiljaan taas kasailemaan. Miten muutes, saako siniseltä vielä tiivistesarjoja ala ja yläkertaan? Mahtavat maksaa pitkän pennin? On muuten nuo scantecin tiivisteet ihan pikkasen neukkarikamaa..

Vielä yks kuva viime kesältä! Inspistä, check! ;)



-Bamse

Jaa, sen verran EDITtiä että nyt tuosta kuvasta sää vielä vähemmän selvää. Koitettaas saaha imageshack futaan!
« Viimeksi muokattu: 13.01.2012, 18:24:15 kirjoittanut Bamse »
Täh?

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: Bamsen turbokalsarit
« Vastaus #74 : 13.01.2012, 18:33:58 »
Kyl kaveri siniseltä hommas kokonaisen tiivistesarjan sen b230fk koneeseen tos muutama kuukaus sitten että pitäis kyllä saada vielä :)
Volvo 242 -77 B230
Garaget

 

Futurez  Kulkukoira