Carcom Oy  Ateho

Bamsen turbokalsarit

  • 866 Vastauksia
  • 471952 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Bamsen turbokalsarit
« Vastaus #615 : 01.04.2013, 00:42:00 »
Edelleen vetää täysin sanattomaksi noiden videoiden sisältä. Se antaa katsojalle aivan kaikkea, mitä voi videosta katsoja saada.

+10 ja papukaijamerkki Bamselle ja hänen tiimilleen... P>

Poissa Bamse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
Vs: Bamsen turbokalsarit
« Vastaus #616 : 01.04.2013, 01:18:25 »
Asiallista toimintaa.  8)


Mutta mitäs tuossa videolla höpistiin näistä EVO-kansien saatavuudesta, että kaikki olisivat pääasiassa joko rikki tai ajossa?

Käsittääkseni Motor Design Sweden toimittaa edelleen riittävän monta numeroa sisältävää rahamäärää vastaan vaikka kokonaisen moottorin uudella lohkolla, jos niikseen tulee? Ainakin mainoskuvista päätellen. ;)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Nojuu saattaa tuossakin olla myös perää, tosin menekki ei taida enää olla kovin suuri just hintansa vuoksi. Jostain netistä vetäsin myyntimääräksi n.400-500kpl koko valmistusaikana ja piti siihen pätkään nyt jotain vaan heittää. Tuo meikäläisenkin kansi on paistettu ysärillä, ja on siitä erikoinen että on pinton lohkon päälle alkujaan tarkoitettu.

/B
Täh?

Poissa Half time

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: Bamsen turbokalsarit
« Vastaus #617 : 01.04.2013, 12:19:53 »
Tuo on miestenmallin kansi.  Tuliko hän koto suomesta vai muuttiko ruotsista?.  Millaselle puristussuhteelle hän kasaantuu?.

EVO8

  • Vieras
Vs: Bamsen turbokalsarit
« Vastaus #618 : 01.04.2013, 14:31:21 »

Tähän tulee kuitenkin uudet rosterista

/B


Miten päädyit tuohon materiaaliin?

Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3195
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Vs: Bamsen turbokalsarit
« Vastaus #619 : 01.04.2013, 19:20:22 »
Hyvältähä se video näyttää ja nyt sai jo selvääkin ko kotona katteli ;) millos männät moottorissa ?
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Poissa veikko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 918
Vs: Bamsen turbokalsarit
« Vastaus #620 : 01.04.2013, 19:29:18 »
Hyvää settiä jälleen kerran  O0

Poissa Bamse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
Vs: Bamsen turbokalsarit
« Vastaus #621 : 01.04.2013, 20:24:07 »
Tuo on miestenmallin kansi.  Tuliko hän koto suomesta vai muuttiko ruotsista?.  Millaselle puristussuhteelle hän kasaantuu?.

Suomesta tuli, ihan tästä lähistöltä :) Oli muuten kannesta kaks venttiiliä poikki ja loput kieroja, palotila paskana ja imukanava mujulla. Ohjurit sököt.
9,5:1 tulee puristussuhteeksi

Miten päädyit tuohon materiaaliin?

Riittää tähän käyttötarkoitukseen. Ei tartte ahdettua pyörittää niin paljoa, ja löyty aihiot sopivalla pituudella.

Hyvältähä se video näyttää ja nyt sai jo selvääkin ko kotona katteli ;) millos männät moottorissa ?
Jeps tais äänentoisto olla vähä tohon tilaan sopimattomat :D :D :D :D
Männät kyytiin heti kun on osat koneistettu!

Kiitos btw kivasta palautteesta!

/B

Täh?

EVO8

  • Vieras
Vs: Bamsen turbokalsarit
« Vastaus #622 : 01.04.2013, 21:57:04 »
Juu kyllä ne kyydissä pysyy. Meinasin että kun nyt alat puristamaan sieltä sitä voimaa niin saattaa se pakopuoli olla heikoilla jos istukat/venat perussettiä. Sopivasti lämpöä niin se on parhaimmillaan vain kierros radalla tai pari kierrosta lähimarketin ympäri ja paras terä koneesta on poissa. Pakopuolen tiivistepinnoista on muoto hävinnyt. Jos et seuraa tilannetta niin seuraavaksi on pakopuolen välys negatiivisella puolella ja pahimmassa tapuksessa vähän isompi serviisi tarjolla. Venttiilin varsi ja ohjain menehtyy myös erittäin nopeasti kun lämpö ei siirry.

Poissa sp69

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 451
  • entiset kokeilijat on nykyisiä käyttäjiä
Vs: Bamsen turbokalsarit
« Vastaus #623 : 01.04.2013, 22:04:06 »
paljonko sieltä nyt pitäs nyt irrota tuolla hatulla? muutamissa sprintti autoissa nähny näitä kansia , sillonko ei nämä manne vehkeet kiinnostanu nii oli aivan ihmeissään että mikäs se tuomonen two valve mahtaa olla  :o..tuolla turbobricksin sivuilla hinta veikkailutki aika rajuja,mitä tuli maksaan?  :D
volvo amazon -69 230et 398.5hp/510nm
volvo v70 -02 2.4t
bmw e36 compact kaarellinen hupiauto 564whp

Poissa tikkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
Vs: Bamsen turbokalsarit
« Vastaus #624 : 01.04.2013, 22:29:51 »
evo8 ootko nyt ihan tosissas?
740 M50B25

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Bamsen turbokalsarit
« Vastaus #625 : 01.04.2013, 23:33:59 »
paljonko sieltä nyt pitäs nyt irrota tuolla hatulla? muutamissa sprintti autoissa nähny näitä kansia , sillonko ei nämä manne vehkeet kiinnostanu nii oli aivan ihmeissään että mikäs se tuomonen two valve mahtaa olla  :o..tuolla turbobricksin sivuilla hinta veikkailutki aika rajuja,mitä tuli maksaan?  :D
http://www.motordesign.se/ tuolta voi asiaa tiedustella  :hello:

Poissa ksthb

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 153
  • www.vrcf.fi
Vs: Bamsen turbokalsarit
« Vastaus #626 : 02.04.2013, 17:12:15 »
Juu kyllä ne kyydissä pysyy. Meinasin että kun nyt alat puristamaan sieltä sitä voimaa niin saattaa se pakopuoli olla heikoilla jos istukat/venat perussettiä. Sopivasti lämpöä niin se on parhaimmillaan vain kierros radalla tai pari kierrosta lähimarketin ympäri ja paras terä koneesta on poissa. Pakopuolen tiivistepinnoista on muoto hävinnyt. Jos et seuraa tilannetta niin seuraavaksi on pakopuolen välys negatiivisella puolella ja pahimmassa tapuksessa vähän isompi serviisi tarjolla. Venttiilin varsi ja ohjain menehtyy myös erittäin nopeasti kun lämpö ei siirry.

Erikoinen tulkinta noiden osien kestävyydestä, eritoten syyt ja seuraukset?
Pahimmillaan 500 hp litra ja tommosia ongelmia ei oo ollu. Tietysti on selvää että pakolämpöjen lämpöjen lipsuminen aiheuttaa ongelmia... mutta kyllä männät ja palotilat on ekana selkäänsä saaneet, venttiilien ja seetien kanssa ei oo ollu ongelmia...

Poissa Bamse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
Vs: Bamsen turbokalsarit
« Vastaus #627 : 02.04.2013, 18:25:33 »
Juu kyllä ne kyydissä pysyy. Meinasin että kun nyt alat puristamaan sieltä sitä voimaa niin saattaa se pakopuoli olla heikoilla jos istukat/venat perussettiä. Sopivasti lämpöä niin se on parhaimmillaan vain kierros radalla tai pari kierrosta lähimarketin ympäri ja paras terä koneesta on poissa. Pakopuolen tiivistepinnoista on muoto hävinnyt. Jos et seuraa tilannetta niin seuraavaksi on pakopuolen välys negatiivisella puolella ja pahimmassa tapuksessa vähän isompi serviisi tarjolla. Venttiilin varsi ja ohjain menehtyy myös erittäin nopeasti kun lämpö ei siirry.

Olinkin jo kysymässä että onkos kyseiselle ilmiölle jotain konkreettista näyttöä, vai onko sulla parempia ideoita kannen kokoonpanon kanssa?
Tuo pakokanava virtaa suhteellisen kivasti joten tukkonen kanava tai siitä johtuvat kovat lämmöt tuskin liene mikään ongelma.
/B
Täh?

EVO8

  • Vieras
Vs: Bamsen turbokalsarit
« Vastaus #628 : 02.04.2013, 19:41:26 »
Erikoinen tulkinta noiden osien kestävyydestä, eritoten syyt ja seuraukset?
Pahimmillaan 500 hp litra ja tommosia ongelmia ei oo ollu. Tietysti on selvää että pakolämpöjen lämpöjen lipsuminen aiheuttaa ongelmia... mutta kyllä männät ja palotilat on ekana selkäänsä saaneet, venttiilien ja seetien kanssa ei oo ollu ongelmia...


Niin saattahan se olla että natriumtäytteet, inconelit ja seosmetalli-istukat on ahdetuissa kilpamoottoreissa tietämättömien huru-ukkojen puuhastelua. Näitä kuitenkin käytetty melko yleisesti. Jopa reilusti alle 500hv/litra turbomoottoreista. 

Lukekaa aiheesta ja kommentoikaa:

http://www.aera.org/engine-professional/performance-engine-valve-technology/

http://www.enginebuildermag.com/Article/96116/valve_seat_selection_finishing__materials.aspx







Poissa ksthb

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 153
  • www.vrcf.fi
Vs: Bamsen turbokalsarit
« Vastaus #629 : 02.04.2013, 20:43:48 »

Niin saattahan se olla että natriumtäytteet, inconelit ja seosmetalli-istukat on ahdetuissa kilpamoottoreissa tietämättömien huru-ukkojen puuhastelua. Näitä kuitenkin käytetty melko yleisesti. Jopa reilusti alle 500hv/litra turbomoottoreista. 

Lukekaa aiheesta ja kommentoikaa:

http://www.aera.org/engine-professional/performance-engine-valve-technology/

http://www.enginebuildermag.com/Article/96116/valve_seat_selection_finishing__materials.aspx

Ei varmaankaan ole turhia juttuja kun moottori viedään tarpeeks pitkälle..
Seosmetalli istukkarenkaita oon käyttänyt rosterivenojen kanssa ohjaimina pinnoitettuja K-Linereita oikealla välyksellä niin ongelmia ei oo ilmaantunut. Venttiilin varren ja ohjaimen väsähtämisen aiheuttaa väärä ohjainvälys/ huonosti keskenään sopivat materiaalit.


 

Autodiagnoosi  Carcom Oy