Proturbo  Autodiagnoosi

Bamsen turbokalsarit

  • 866 Vastauksia
  • 471973 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Bamsen turbokalsarit
« Vastaus #660 : 10.05.2013, 10:15:14 »
kyllä se mulla näkyy
No kun halvalla sai.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Bamsen turbokalsarit
« Vastaus #661 : 10.05.2013, 10:19:22 »
Pitääkö sitä kaikki saada heti ja nyt? Onhan täälä muitakin projekteja joita tyypit käy päivittämässä puolen vuoden välein vaikka tallissa tapahtuu joka päivä. Elekää olko kärsimättömiä, kyllä ne sieltä puskee pihalle kun on sen aika.  ;)

Lähinnä nyt säikäytti tuo yksityinen video, että pittääkö jonnekkin kohta liittyä. Kyyllä tässä jaksaa ootella, ei olla kiire. Mutta aika paska juttu jos ei jatkossa voi videoita katsoa. Toisaalta se on ihan täysin tekijöiden päätettävissä. Upea prokkis, josta tekee erittäin viihdyttävän ja nautinnollisen katsoa kyseinen poppoo, joka autoa rakentaa. Jatkakaa pojat edelleen sillä omalla tyylillä.

Poissa Rompe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 355
  • V70 2,4D -07 Classic, Busines, Cromiumpack
Vs: Bamsen turbokalsarit
« Vastaus #662 : 10.05.2013, 11:22:44 »
Siis tarkoitin tämän klipin lopussa oli linkki seuraavaan videoon.
http://www.youtube.com/watch?v=-UlzeWu57Uw&feature=Share

Siitä kun klikkaan niin tulee vain ilmoitus että video on yksityinen.
Onko tullut mieleen että tuo on tuossa vain valmiiksi.
Eli sitten kuin se seuraava jakso ilmestyy, niin tuossa on siihen toimiva linkki.  :pomo:




Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 366
  • Jee jee
Vs: Bamsen turbokalsarit
« Vastaus #663 : 10.05.2013, 11:53:01 »
Hienosti tehtyjä videoitahan nää kyllä on ja osaamista riittää autonrakentelun suhteenkin. Videoiden harvemmalla ilmestymistahdilla ei tarvitsisi tunkea tuota töhötystä ja muuta tyhjänpäiväistä turailua tonne väliin niin paljon.
!

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: Bamsen turbokalsarit
« Vastaus #664 : 10.05.2013, 17:52:37 »
Hienosti tehtyjä videoitahan nää kyllä on ja osaamista riittää autonrakentelun suhteenkin. Videoiden harvemmalla ilmestymistahdilla ei tarvitsisi tunkea tuota töhötystä ja muuta tyhjänpäiväistä turailua tonne väliin niin paljon.

Mutta se töhötys vähän niiku kuuluu hommaa ku sellastahan se turailu on :) Ei näitä hommia kuulu niin vakavissaan tehä? Vai kuuluuko  ???
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa M1kk0

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
Vs: Bamsen turbokalsarit
« Vastaus #665 : 11.05.2013, 01:10:23 »
.
« Viimeksi muokattu: 15.05.2019, 17:57:23 kirjoittanut M1kk0 »

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Bamsen turbokalsarit
« Vastaus #666 : 11.05.2013, 01:12:08 »
Mutta se töhötys vähän niiku kuuluu hommaa ku sellastahan se turailu on :) Ei näitä hommia kuulu niin vakavissaan tehä? Vai kuuluuko  ???
Kaikki voi omassa tallissaan kattoa sitä räikän raksutusta tai rälläkän laulantaa, kyllä näissä videoissa samoin ku latelassakin on mun näkemyksen mukaan autot ja tallimeninki/hauskanpito ihan yhtälailla tärkeitä.  O0
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Bamse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
Vs: Bamsen turbokalsarit
« Vastaus #667 : 14.05.2013, 00:04:13 »
Kiitos kaikille vastanneille! Hyvä että pätkät kiinnostaa ja herättää keskustelua :)

Eetzi ja kunppanit, miksi näin? Pitääkö nykyisin maksaa joku jäsenmaksu Bamse & Eetzi ja pojat -klubiin?

Ei, sinun ei tarvitse maksaa mitään jäsenmaskuja B&E ja pojat klubiin, eikä olla jäsen tai muu kannattaja minkään sortin muodossa katsoaksesi noita pätkiä. Juutuub on kaikiile (paitsi kiinalaisille ja P-korealaisille) avoin kanava. Sattui kerran olemaan enemmän matskua niin Eetzi on valmiiksi ne jo tuonne vääntänyt.

Positiivisiakin hektiä tuli tänään koettua kun kävin Kansisetilla käymässä. Mukavaksi uutiseksi ilmeni kannen olevan vihoviimeisiä viimestelyjä vaillle valmis. Kerettiin käyttää kansi virtauspenkissä alustavaa dataa varten (25'' vesipatsaalla), jotka näyttävät siis tältä:





Huvittavinta tässä on se, että kansitöiden jälkeen imupuolen virtaus nousi n. 20hp siitä huolimatta, että imuventtiilin kokoa tuli muutosten yhteydessä pienennettyä 2mm  :)
Suuri kiitos kuuluu siis paljon töitä tehneille, Kansiset Saastamoisella & kumppaneille, jotka ovat kuluttaneet paljon aikaa hitsaushommiin, seetirengaistukseen sekä muotoiluun ja muihin töihin "Top-Notch" kannen luomiseksi.

Muuten odottelee moottorin alakerta muutamia pikku muutoksia, niin olis valmis niputukseen.
Niin, ja sain tuon pakosarjankin vihdoin väännettyä valmiiksi.
Kuveij:


Ens kertaan!
/Bamse




« Viimeksi muokattu: 14.05.2013, 00:13:20 kirjoittanut Bamse »
Täh?

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Bamsen turbokalsarit
« Vastaus #668 : 14.05.2013, 03:12:16 »
Vinguta nyt toi kirosana edes pois tuosta ahtimesta, jooko? :D
Jäitä housuun!

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Bamsen turbokalsarit
« Vastaus #669 : 14.05.2013, 03:31:12 »
Mielestäni se on ihan hyvä läppä. . :D
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: Bamsen turbokalsarit
« Vastaus #670 : 14.05.2013, 22:36:27 »
Mitäs tuo kansi nyt pitäis virrata hevosvoimina ?
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa Bamse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
Vs: Bamsen turbokalsarit
« Vastaus #671 : 15.05.2013, 00:24:53 »
Mitäs tuo kansi nyt pitäis virrata hevosvoimina ?

286hv tuolla mun nokan nostolla (14mm). Käppyrä kyykkää vasta 17mm paikkeilla.

/B
Täh?

Poissa ksthb

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 153
  • www.vrcf.fi
Vs: Bamsen turbokalsarit
« Vastaus #672 : 15.05.2013, 15:01:35 »
Mitäs tuo kansi nyt pitäis virrata hevosvoimina ?

Heposia saa helposti laskettua tosta kaavalla LPS / 1,74 * 4 = koko kannen virtaus Hp

Alkuperänen kansi (vaalean sininen käyrä) 51mm imulla virtas: 265 hp 14mm, 267 hp 15mm

Korjattuna (tumman sininen) 49mm imulla: 286 hp 14 mm, 293 hp 15 mm ja 302 hp 16,5 mm.
Vihreä käyrä on pakopuolelta.

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: Bamsen turbokalsarit
« Vastaus #673 : 16.05.2013, 01:16:28 »
Heposia saa helposti laskettua tosta kaavalla LPS / 1,74 * 4 = koko kannen virtaus Hp

Alkuperänen kansi (vaalean sininen käyrä) 51mm imulla virtas: 265 hp 14mm, 267 hp 15mm

Korjattuna (tumman sininen) 49mm imulla: 286 hp 14 mm, 293 hp 15 mm ja 302 hp 16,5 mm.
Vihreä käyrä on pakopuolelta.

Seuraavaksi kun tuo meidän kannen korvike on irti , mittautetaan sekin samalla mittarilla  :o
Ja parannellaan , jos pystyy  :P
Tässä on nyt hyvä verrokki , vaikka suuremmilla venoilla onkin  ???
Ja meillä ei oo nostoa kuin 13.3
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa smee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • vRS
Vs: Bamsen turbokalsarit
« Vastaus #674 : 16.05.2013, 10:16:07 »

Niin, ja sain tuon pakosarjankin vihdoin väännettyä valmiiksi.
Kuveij:
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Ens kertaan!
/Bamse

Toivottavasti mustavalkoinen väriyhdistelmä jää myös konehuoneeseen. Ja scania teksti on vain hauska yksityiskohta.  :)
Octavia RS
Volvohistoria: 340 DL, 740 TIC, 850 GL, V40 diesel, 340 DL.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron