RallyBaron  Samppasport

V70 2,5FT Bi-Fuel sytytystulpat

  • 5 Vastauksia
  • 2003 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Retuperä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
V70 2,5FT Bi-Fuel sytytystulpat
« : 09.07.2018, 07:08:08 »
Mikä on oikea sytytystulppa 2,5FT Bi-Fuel moottorille?
Aika paljon on ollut keskustelua vanhemman vapaastihengittävän Bi-Fuel moottorin sytytystulpista, mutta uudempaan malliin en ole onnistunut tietoa saamaan.
Kannattaako tulpat hakea merkkiliikkeestä vai onko tarviketulpissa hyviä vaihtoehtoja?
Volvo V70 2.5T bi-fuel -11

Poissa jmn35

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • Volvo V60 2.0 Bi-fuel -14
Vs: V70 2,5FT Bi-Fuel sytytystulpat
« Vastaus #1 : 14.07.2018, 11:28:01 »
Itse olen käyttänyt Bi-fuel Volvoissani (ed. V70 ja nyk. V60) Iridium tulppia.
Molemmissa autoissa on sama kahdenlitran kone, mallia B5204T9.

Omani olen ostanut Motonetistä (11-1200) tai Terra gasilta.

Onhan iridium tulpat huomattavasti tyyriimmät kuin normitulpat...
Omiin olen ollut tyytyväinen mutta taas maallikkona en osaisi erottaa niitä ajossa muista, eikä vertailu kohtaa ole hirveästi.
Esittämääsi kysymykseen mikä olisi oikea tulppa, en tiedä vastausta.

Poissa Sigu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2,5FT Bi-Fuel sytytystulpat
« Vastaus #2 : 16.05.2021, 14:35:36 »
Kysytääs tässä niin ei tartte uutta ketjua luoda. 2008 V70 2.5T 200hv, onko tämä ronkeli sytytystulppien suhteen? Motonetin valikoimissa löytyy tohon koneeseen Bosch, Denso, NGK, onko käytännön väliä minkä merkin noista ottais? Onko mitään järkeä siniseltä lähteä tulppia hakemaan?

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2,5FT Bi-Fuel sytytystulpat
« Vastaus #3 : 16.05.2021, 14:52:20 »
NGK on alkuperäisten valmistaja jotka on pakattu volvon kalliiseen laatikkoon.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Jaska71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 140
Vs: V70 2,5FT Bi-Fuel sytytystulpat
« Vastaus #4 : 16.05.2021, 15:01:17 »
Mätänetistä otin NGK:n iridiumit omaan bensaturboon, vanhat "Volvot" oli vielä ihan ok näköiset mutta 1. ja 2. pytystä tuli silti sytytyskatkoksia livedataan.
V60 T3 -12

Poissa Niclashki

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 742
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2,5FT Bi-Fuel sytytystulpat
« Vastaus #5 : 16.05.2021, 23:28:34 »
Kysytääs tässä niin ei tartte uutta ketjua luoda. 2008 V70 2.5T 200hv, onko tämä ronkeli sytytystulppien suhteen? Motonetin valikoimissa löytyy tohon koneeseen Bosch, Denso, NGK, onko käytännön väliä minkä merkin noista ottais? Onko mitään järkeä siniseltä lähteä tulppia hakemaan?

On näissäkin eroa. Mulla oli joskus kyseisellä koneella oleva Volvo, johon erehdyin ostamaan Boschin tulpat AD-liikkeen suosituksesta (olivat kallimmat kuin orkkikset). Eihän niillä se kone toiminut ollenkaan. Alavääntö oli ohut ja kun kierroksille konetta käytti esim ohituksissa, niin yli 4000rpm kohdilla alkoi nypytys eikä ollut tehoja. Kävin kiltisti orkkikset (NGK) ja johan auto heräsi henkiin. Enkä ole ainut kenellä on ollut boschin tulppien kanssa ongelmia Volvon kanssa.
V90 T8 2020 Inscription

 

Futurez  Kulkukoira