Lyhkäisyydessään laatikon huuhtelu menee näin:
-Pura ilmansuodattimen kotelo ja avaa vaihteiston päällä oleva proppu. Laita esimerkiksi muoviletkulla varustettu suppilo propun reijästä sisään ja laita ilmansuodattimen kotelo takaisin
-Irroita Laatikon pohjasta proppu ja valuta öljy ulos mitä tulee ja sen jälkeen laita proppu takaisin kiinni
-mittaa ulos tullut öljy ja lisää saman verran puhdasta öljyä laatikkoon
-Irroita vaihteiston pohjasta alempi musta letku ja johda se esimerkiki muoviletkulla mitta-astiaan. (
https://imgbb.com/Y8hhTym)
-käynnistä auto ja anna käydä niin kauan, että vaihteistosta on tullut ulos noin 1,5l öljyä. Auton käydessä voi vaihteistoa vaihtaa P-D, pitämällä noin 3-4s/vaihde.
-lisää saman verran öljyä laatikkoon, mitä sieltä on tullut pois
-toista niin kauan, että ulos tullut öljy on punaista.
-Viimeisellä vaihtokerralla on hyvä laittaa ~0,5l enemmän öljyä, mitä sieltä tuli ulos
-Laita laatikon pohjassa ollut musta letku takaisin paikoilleen ja poista suppilo vaihteiston päältä ja laita ilmansuodatin takaisin paikoilleen
-Siirrä auto tasaiselle alustalle
-Lämmitä vaihteisto min 50 max 60 asteiseksi, poista vaihteiston pohjapropun keskellä oleva pienempi ruuvi ja anna valuttaa öljyä niin kauan kun sieltä tulee "reippaammin".
-Mikäli haluaa, niin Vidalla voi tehdä öljynlaskurin ja adaptioiden nollauksen. Tuo toimenpide ei aivan välttämätön ole, kun ajallaan laatikko sopeutuu uusiin öljyihin.
Suomesta halvin vaihteistoölju taitaa olla mannoilin, Ebaysta saksasta taitaa saada hieman halvemmalla samaa tavaraa.
https://www.lakkapaa.com/fi/maatalous-ja-konekauppa/mannol-atf-multivehicle-20l-jws-3309-l23-8218-automaattivaihteistooljy/p/ATFM20/#reviewsTarvittava öljyn määrään vaikuttaa milloin edellinen vaihto on tehty. Jos 60tkm on rullattu, niin voi 10-15l riittää. Jos edellisestä vaihdosta on 200tkm, niin melkein 20l läpi kannattaa pyörittää.