Samppasport  Futurez

V70 -08 aurauskulmat

  • 7 Vastauksia
  • 5837 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 016054

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
V70 -08 aurauskulmat
« : 19.08.2014, 15:57:26 »
Onkohan tullut samanlaista ongelmaa vastaan, et takapyörät kuluvat paljon nopeemmin ku etupyörät ja pinta kuluu silleen, et ois aurausta selvästi liikaa. Kulmat on katottu neljä kertaa eri laitteilla ja kaikki näyttävät suht samoja arvoja. Outoa tässä on se, että kun mittaan nosturilla kulutuspinnan etu- ja takapuolelta, niin saan rullamitalla lähes sentin aurauksen ja koneella on säädetty n. milliin. Kokeeksi säädettiin laitteen mukaan auraus täysin nolliin ja silti rullamitalla näytti neljää milliä aurausta....
Tuolloinhan camperitkaan ei ole sotkemassa mittusta.
Onks ideoita? 

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70 -08 aurauskulmat
« Vastaus #1 : 20.08.2014, 01:34:39 »
Onko siellä tuennassa kaikki puslat ehjiä?

Neljällä eri korjaamolla siis yritetty säätää?
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa 016054

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -08 aurauskulmat
« Vastaus #2 : 20.08.2014, 07:11:57 »
Taka-akselia olen ravistanut ja vääntänyt joka suuntaan asemamme raskaankaluston ravistimella, eikä väljää ole, edes niissä etummaisissa puslissa. Kolme kertaa on säädetty toisessa paikassa ja kerran toisessa.

Poissa svart

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 255
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -08 aurauskulmat
« Vastaus #3 : 20.08.2014, 10:11:20 »
Konehan näyttää yleensä asteita eikä millejä ? Ainaki ne missä ite oon käynyt.
Itelläkin hävis sisänurkat takaa kankaille lomareissulla. Camberia oli puoltoista astetta itellä ja raskaalla kuormalla se näkyy muuttuvan todella paljon vielä tuostakin. Kaks astetta menee jo 100kg kuormalla rikki ja joustoissa heilutaan varmaan jo yli 3° lukemissa. Jos ajelet raskaalla kuormalla paljon niin eiköhän se syy ole tuossa. Itse ainakin epäilen tuota syylliseksi. Kun aurausta oli jo maksimit itelläkin kaikesta huolimatta.
Nyt tein camberille säädöt taakse niin sain camberit säädettyä 1° ja uusilla pumpuilla ja vietereillä ei enää heijaile peräkään niinkuin ennen.

Edit: luinpas nyt tarkemmin niin sulla taitaa mennäkkin nuo ulko laidat jos aurausta kerran liikaa näyttäis olevan kulumisesta päätellen. Toisin kuin omassa menee sisälaidat. Niin ei ehkä olekaan samat syyt sitte.
« Viimeksi muokattu: 20.08.2014, 10:14:17 kirjoittanut svart »
V70 D5 AWD Summum A -08

Poissa 016054

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -08 aurauskulmat
« Vastaus #4 : 20.08.2014, 12:07:06 »
Kyllä mä toin sisäsyrjä kulumisen ymmärtäisinkin, onhan ne nyt jo säätöarvojen tapissa. Mut nimenomaan se, et kulutuspinta kuluu"harjalle" ja vaikka säätää arvot nollille, on "manuaalisesti" mitattuna reilusti aurausta. Ensin epäilin laitteita, mut ei kai kaks eri laitetta voi olla lähes identtisesti väärässä...
Eli voisko joku ystävällisesti mitata omasta autosta rullamitalla noin arvot auraukselle?

Poissa Häjy71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 91
Vs: V70 -08 aurauskulmat
« Vastaus #5 : 20.08.2014, 15:29:39 »
Itelläkin hävis sisänurkat takaa kankaille lomareissulla. Camberia oli puoltoista astetta itellä ja raskaalla kuormalla se näkyy muuttuvan todella paljon vielä tuostakin. Kaks astetta menee jo 100kg kuormalla rikki ja joustoissa heilutaan varmaan jo yli 3° lukemissa. Jos ajelet raskaalla kuormalla paljon niin eiköhän se syy ole tuossa. Itse ainakin epäilen tuota syylliseksi. Kun aurausta oli jo maksimit itelläkin kaikesta huolimatta.

Mulla samaa oiretta V60:ssä, sisäkulmat kulahtaa takaa. Eipä osanneet sinisellä tuota kuormitusjuttua tarjota syyksi, kiltisti mittailivat kulmat ja säätivät etupyörien kulmia  ???. Ilmeisesti asuntovaunun kiskominen vaikuttaa noinkin reippaasti. Itsellä kävi talvikumien kanssa niin, että kului takakiekot "kulmikkaiksi", järkyttävän jurnutuksen säestämänä sinniteltiin kevät kesärenkaiden vaihtoon asti. Nyt pääsee ilahduttamaan taas rengaskauppiasta, kun vaihtoon menee molemmat sarjat.
V90 D4 Momentum -17
V60 D3 Summum -13, S60 D3 Momentum -11
ex V70 2.4D Summum -08
ex V70 D5 Kinetic -05

Poissa Volvo XC60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 76
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -08 aurauskulmat
« Vastaus #6 : 21.08.2014, 07:53:23 »
Paljonkohan pidätte renkaissa paineita ? Nykyiset renkaat varsinkin matalaprofiiliset renkaat vaativat kovat paineet tai ne kuluvat miten sattuu. Minulla V60 AWD jossa rengaskokona 235/45R17 ja paineina n 3 bar ja renkaat kuluvat tasaisesti.

Poissa svart

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 255
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -08 aurauskulmat
« Vastaus #7 : 21.08.2014, 09:42:42 »
3:a baria oon käyttänyt itekkin 19" rengaskoolla omassa
V70 D5 AWD Summum A -08

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy