Enemmän on käytännön kokemusta tuosta tuhkan ja noen liottamisesta ja sitten paineveden avulla puhdistamisesta. Tällöin liiallisen ero-/vastapaineen aiheuttaja saadaan fyysisesti ulos suodattimesta.
Toimivaksi havaittu, kun on ollut käytössä oikeanlaiset välineet. Testerillä on voinut todeta mitatuista arvoista lähtötilanteen. Pesun, adaptioiden nollauksen, sekä koeajon jälkeen on saatu mitattu lopputulos.
Olemassaolevia puhdistusmenetelmiä on runsaasti. Polttoaineen sekaan laitettavia litkuja on varmasti monenlaisia, osa ehkä toimiviakin joissain tapauksissa. Ko. aineiden pääasiallinen funktio taitaa olla enemmän pakolämpötilan nostaminen, jolloin lämpötila-anturit voi olla lujilla tai rikkoontua jos lämpö nousee liian korkeaksi.
Parasta perushuoltoa on vaihtaa ilmansuodatin riittävän tiheästi, oikeanlaiset öljyt, tarkastaa / tarkistuttaa ettei ahtovuotoja ole, ja käydä antamassa dieselille kenkää säännöllisin väliajoin / ajaa matka-ajoa muutaman kymmenen kilometriä.