Ateho  Elekma

D5 Hiukkassuodatin

  • 11 Vastauksia
  • 8601 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa zombiland

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 370
  • www.vrcf.fi
D5 Hiukkassuodatin
« : 20.04.2017, 19:23:09 »
Olisiko antaa jonkin moista arviota hiukkas suodattimen kestosta (km) ennen kuin menee tukkoon ja onko muuta tehtävissä, kuin vaihtaa uusi?Omalla on ajettu 265tkm!

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 Hiukkassuodatin
« Vastaus #1 : 21.04.2017, 07:36:35 »
Dpf:n kesto riippuu siitä millaista ajoa ajetaan ja huomioidaanko tyhjennyspolton tarvetta riittävästi. Toki muutkin viat voivat aiheuttaa tukkeutumisen, jolloin se on vain oire muusta viasta.

Omalla alkuperäisellä on menty jo 365tkm. Kenkää saa välillä ja pidempää ajoa, jotta pysyy suodatin kunnossa.

Yksi vaihtoehto suodattimen elvyttämiseen kotikonstein on suodattimen irroitus ja  kennon liotus voimakkaasti alkalisella pesuaineella ja pesu painepesurilla. Vaatii pöntön takaosan leikkaamisen auki ja hitsaamisen takaisin pesun jälkeen.

Sopeutusten nollaus kennon kuivumisen jälkeen on hyvä tehdä. Vesihöyryä tulee putkesta jonkin aikaa.

Lukuisia suodattimia on tuolla menetelmällä hyvällä menestyksellä tullut elvytettyä. Edellytyksenä onnistumiselle on myös tukkeutumisen aiheuttaneen vian tai ajotavan muutos.
« Viimeksi muokattu: 21.04.2017, 07:43:07 kirjoittanut jp_olli »
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 Hiukkassuodatin
« Vastaus #2 : 21.04.2017, 08:21:54 »
Dpf:n kesto riippuu siitä millaista ajoa ajetaan ja huomioidaanko tyhjennyspolton tarvetta riittävästi. Toki muutkin viat voivat aiheuttaa tukkeutumisen, jolloin se on vain oire muusta viasta.

Omalla alkuperäisellä on menty jo 365tkm. Kenkää saa välillä ja pidempää ajoa, jotta pysyy suodatin kunnossa.

Yksi vaihtoehto suodattimen elvyttämiseen kotikonstein on suodattimen irroitus ja  kennon liotus voimakkaasti alkalisella pesuaineella ja pesu painepesurilla. Vaatii pöntön takaosan leikkaamisen auki ja hitsaamisen takaisin pesun jälkeen.

Sopeutusten nollaus kennon kuivumisen jälkeen on hyvä tehdä. Vesihöyryä tulee putkesta jonkin aikaa.

Lukuisia suodattimia on tuolla menetelmällä hyvällä menestyksellä tullut elvytettyä. Edellytyksenä onnistumiselle on myös tukkeutumisen aiheuttaneen vian tai ajotavan muutos.
Kuluttajille myydään jotain litkuja polttoaineen sekaan, mutta ne voi tehdä enemmän tuhoa varmaan? Sitten on huoltoja missä on oikein laitteiston tuon pöntön puhdistamiseen. Ilmeisesti ne on toimivia ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 Hiukkassuodatin
« Vastaus #3 : 21.04.2017, 09:08:04 »
Enemmän on käytännön kokemusta tuosta tuhkan ja noen liottamisesta ja sitten paineveden avulla puhdistamisesta. Tällöin liiallisen ero-/vastapaineen aiheuttaja saadaan fyysisesti ulos suodattimesta.

Toimivaksi havaittu, kun on ollut käytössä oikeanlaiset välineet. Testerillä on voinut todeta mitatuista arvoista lähtötilanteen. Pesun, adaptioiden nollauksen, sekä koeajon jälkeen on saatu mitattu lopputulos.

Olemassaolevia puhdistusmenetelmiä on runsaasti. Polttoaineen sekaan laitettavia litkuja on varmasti monenlaisia, osa ehkä toimiviakin joissain tapauksissa. Ko. aineiden pääasiallinen funktio taitaa olla enemmän pakolämpötilan nostaminen, jolloin lämpötila-anturit voi olla lujilla tai rikkoontua jos lämpö nousee liian korkeaksi.

Parasta perushuoltoa on vaihtaa ilmansuodatin riittävän tiheästi, oikeanlaiset öljyt, tarkastaa / tarkistuttaa ettei ahtovuotoja ole, ja käydä antamassa dieselille kenkää säännöllisin väliajoin / ajaa matka-ajoa muutaman kymmenen kilometriä.
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa zombiland

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 370
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 Hiukkassuodatin
« Vastaus #4 : 21.04.2017, 18:24:53 »
Kuluttajille myydään jotain litkuja polttoaineen sekaan, mutta ne voi tehdä enemmän tuhoa varmaan? Sitten on huoltoja missä on oikein laitteiston tuon pöntön puhdistamiseen. Ilmeisesti ne on toimivia ::)
Dpf:n kesto riippuu siitä millaista ajoa ajetaan ja huomioidaanko tyhjennyspolton tarvetta riittävästi. Toki muutkin viat voivat aiheuttaa tukkeutumisen, jolloin se on vain oire muusta viasta.

Omalla alkuperäisellä on menty jo 365tkm. Kenkää saa välillä ja pidempää ajoa, jotta pysyy suodatin kunnossa.
No minä ajan yli kaksisataa km.päivässä ja pääosin satasen rajoitus/moottoritie nopeuksilla!Vaikka eihän kone kierrä vielä kuin hiukan yli pari tuhatta  ;)Täytyy ilmeisesti vetää välillä manuaalilla kovemmilla kierroksilla  :)
Yksi vaihtoehto suodattimen elvyttämiseen kotikonstein on suodattimen irroitus ja  kennon liotus voimakkaasti alkalisella pesuaineella ja pesu painepesurilla. Vaatii pöntön takaosan leikkaamisen auki ja hitsaamisen takaisin pesun jälkeen.

Sopeutusten nollaus kennon kuivumisen jälkeen on hyvä tehdä. Vesihöyryä tulee putkesta jonkin aikaa.

Lukuisia suodattimia on tuolla menetelmällä hyvällä menestyksellä tullut elvytettyä. Edellytyksenä onnistumiselle on myös tukkeutumisen aiheuttaneen vian tai ajotavan muutos.

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 Hiukkassuodatin
« Vastaus #5 : 21.04.2017, 21:21:22 »
Itsellä on melko paljon pätkä-
ja taajama-ajoa niin tulee vedettyä täyskaasulla silloin tällöin ja pidempää ajoa.

Matka-ajohan on hyvää ajoa autolle,  tekee poltot ajallaan ja loppuun asti. Jos ei ongelmia Dpf:n kanssa ole niin tuskin se tuollaisella ajolla kovin heti tukossa tulee olemaan.
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Paikalla juho82

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 Hiukkassuodatin
« Vastaus #6 : 22.04.2017, 21:33:40 »
Itsellä on melko paljon pätkä-
ja taajama-ajoa niin tulee vedettyä täyskaasulla silloin tällöin ja pidempää ajoa.

Matka-ajohan on hyvää ajoa autolle,  tekee poltot ajallaan ja loppuun asti. Jos ei ongelmia Dpf:n kanssa ole niin tuskin se tuollaisella ajolla kovin heti tukossa tulee olemaan.

Täytyy sanoo et omasta mielestä vit... typerää leikkiä noitten hiukkasloukkujen kanssa. Kyllä se auto polttaa ne varmasti jos kaikki osat kunnossa. Eli ei vikoja. Ei todellakaan tarvitse antaa "kenkää" jonkun hiukkassuodattimen takia jos auto kunnossa.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2133
  • Tampere - Pori
Vs: D5 Hiukkassuodatin
« Vastaus #7 : 22.04.2017, 22:02:00 »
Täytyy sanoo et omasta mielestä vit... typerää leikkiä noitten hiukkasloukkujen kanssa. Kyllä se auto polttaa ne varmasti jos kaikki osat kunnossa. Eli ei vikoja. Ei todellakaan tarvitse antaa "kenkää" jonkun hiukkassuodattimen takia jos auto kunnossa.

Totta, kyllä se siellä toimii ilman kikkailuja kun on auto kunnossa. Valot tulee tauluun jos homma prakaa ja sitten vaan uutta tilalle tai koko olematon hökötys pois auton alta.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 Hiukkassuodatin
« Vastaus #8 : 23.04.2017, 18:29:57 »
Samaa mieltä.

Itse pidän huolen siitä, että oman auton suodatin on mahdollisimman pitkäikäinen ja annan sen vuoksi sille toisinaan extralämpöä. Ei sen kummempaa kikkailua. Kohtuus kaikessa.  :)

Tarvittaessa ohjelmoin itseltä dpf:n pois. Vielä ei ole ollut siihen aihetta.
« Viimeksi muokattu: 23.04.2017, 18:33:52 kirjoittanut jp_olli »
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa Procar

  • Yhteistyökumppani
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 219
Vs: D5 Hiukkassuodatin
« Vastaus #9 : 28.04.2017, 21:48:32 »
On kyllä harvinaista d5:n hiukkassuodattimen tukkeutumiset... pikkukoneissa kyllä huolia riittää :2funny:

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 Hiukkassuodatin
« Vastaus #10 : 29.04.2017, 08:51:18 »
Onhan D5 sentään Volvon oma moottori.  :)
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa zombiland

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 370
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 Hiukkassuodatin
« Vastaus #11 : 05.05.2017, 19:38:34 »
Samaa mieltä.

Itse pidän huolen siitä, että oman auton suodatin on mahdollisimman pitkäikäinen ja annan sen vuoksi sille toisinaan extralämpöä. Ei sen kummempaa kikkailua. Kohtuus kaikessa.  :)

Tarvittaessa ohjelmoin itseltä dpf:n pois. Vielä ei ole ollut siihen aihetta.
Eiköhän pelaa, kun ei ole pelkkää kaupunki ajoa  :)

 

Futurez  Kulkukoira