Mua jeesaa se, että käyn punttisalilla muutaman kerran viikossa.
Tästä uudesta Volvoprojektista, mikä mulla on, on ollut myös suurta hyötyä, kun saa ajatella konkreettisia asioita. Ja saa itse väkertää ja rakentaa, sama homma on aina kun tulee uusi postipaketti, niin niitä uusia puhtaita osia on mukava käpistellä.
Sitten kun vielä tietää, että saa tehtyä specseiltään ihan kivan turbomoottorin, niin sekin on hyvä juttu.
On ollut mukava puhua ammattilaisten kanssa puhelimessakin ja keskustella, mun moottorinkunnostusprojektista varsinkin, kun nokka-akselin hioja antoi kansispesialistin numeron. He olivat siis keskenään kavereita ja ovat olleet yhteydessä mun moottoria ajatellen. Kannen porttaaja oli myös sitä mieltä kun minäkin että imuventtiilitkin laitetaan uudet ja isommat, tosin se myy niitä itse, joten bisneshän siinä on mukana. Mutta on mukava tietää että asiantuntijat ovat miettineet keskenään mitä koneelle, tai oikeammin kannelle tulee tehdä.
On ollut myös mukava itse tehdä kanteen palotilat, nyt ne alkaisi olla kohta riittävän hyvin tehdyt, mutta eivät vielä aivan valmiit, monta monta tuntia menee vielä. Teen ykköspytyn ensin valmiiksi ja siitä teen pahvimaskit ja mittailen palotilaa, jotta saan kaikista palotiloista samanlaiset. Bellin kirjassa oli, että jos sylinterin tilavuus on 500cm^3, niin yhden kuutiosenttimetrin verran saisi palotilat olla erikokoiset, mikä kuulostaa minusta aivan liian suurelta, olikohan se sittenkin vain 0.1ml.
Juuri tuommoisia asioita ajatellessa ja tehdessä mieli lepää, kun tuntuu että tekee jotain hyödyllistä, yhtä lailla odotan että saan imusarjan käteeni, jotta pääsen ns. porttaamaan sen, eli valujäljet poistaa ja muut rosot. On siinä yksi kohta, jota pitäisi miettiä miten sen muotoilee, eli se kohta jossa kahdelta sylinteriltä tulevat kanavat yhdistyvät yhdeksi isommaksi. En tiedä tekisinkö siitä kohdasta tylpän vai terävän.
Nyt vaan syksyn tullessa, mulla on yleensä mieli ollut aika maassa, mutta nyt kun on saanut projektia suunnitella, niin olen jopa pystynyt keskittymään ja imenyt hillittömästi uutta tietoa varsinkin Volvoista, mutta myös moottorin virityksestä ylipäätään.
Kun ei oo tarvinnu vaan maata sohvalla ja kattoa telkkaria, tai surffailla jossain somessa, oon vissiin liian vanha kun nuo some jutut ei oikein innosta, olen siis 37v. Kun tuntuu että muut ihmiset on aina vaan luuri kädessä ja surffailevat jossakin facebookissa, mikä on mielestäni vaan hyvä vakoilutyökalu, ketä kiinnostaa kun ihmiset kirjoittelee sinne että: käytin koiraa lenkillä tai kävin katsomassa leffan tai jotain muuta tavallista arkista asiaa. Ketä semmoinen kiinnostaa, toki siellä on myös esim. racing osien myyntiryhmä jne jne.
Nyt kun vaihdetaan tuo zyprexa siihen abilifyhyn, joka on siis samanlainen tasaava lääke, mutta uudempi, miedompi ja vähemmän haittavaikutuksia omaava. Tuon lääkkeen vaihdon jälkeen, mun fiilikset varmaankin paranee kun monilla tuo zyprexa tasaa vähän liikaakin ja sitten ei oo iloa elämässä, eli niitä normijuttuja jotka normaalisti saa hymyn suupieliin, niin niitä ei nyt zyprexan aikana ollut juurikaan, toivottavasti tilanne muuttuu.
Ennen söin seronil nimistä mielialalääkettä, mutta eipä se juuri mielialaa parantanut, mutta nykyinen brintellix tekee sen että olo on suht normaali, kunhan vaan pääsen zyprexasta eroon, niin onnistuu paremmin tuokin projektin tekeminen.
Olen nykyään niin uppoutunut tuohon projektiini, että oksat pois, toisin sanoen en mieti juuri mitään muuta, kuin miten tekisin minkäkin. Eilen illallakin ennen kuin nukahdin niin mietin jo moottoritilan järjestystä, kun pissapojan säiliön tilalle tulee ilmensuodatin, niin pissapoika pitää siirtää akun tilalle ja akkuteline lähtee takakonttiin, sieltä sitten vaan vetelen virtajohdon, maajohtoahan ei tarvi koko auton pituudelta kait vetää, kunhan kytkee akun maadoituksen tavaratilan lattiaan ja sitten konehuoneessa johonkin sopivaan kohtaan.
Harmi vaan että elelen aika pienillä tuloilla, niin esimerkiksi alustan palikoiden hankkimiseen menee aikaa samoten kytkimen ja laatikon hankkimiseen. Mutta joka kuukausi kun jotain investoi, niin kyllä se siitä sitten rakentuu. On mulla tuolla 3.0litran Fordin duratec v6, joka on viritetty vapari, tehdyillä kansilla ja viritys nokka-akseleilla, toki siinä on pellisarjat ja kisakattikin, ja kaks lambda-anturiakin. Kun möisi osina tuon koneen, niin siitä vois saada hyvin fyffeä tähän volvon rakenteluun. Kun esim. nokista kehtaa pyytää 300€, kun ovat ajamattomat ja sopivan kireät katuautoon, samoten kannet on hyvin tehty ja ne on st200 sarjalaisesta, ja ne antaa uusilla männillä puristuksiksi 11.0, joten tehoa tuosta olisi läppärungoilla irronnut varmaan semmoset 270hv. Mutta nyt yritän saada ne pikkuhiljaa e-bayhin myyntiin, niin kai sieltä joku cougar tai st200 mondeo harrastaja ne sieltä bongaa. pakosarjoista vaan pitää poimia talteen laajakaistalambda, sekä normaalilambda, siinä oli alunperin vain tuo normi, mutta ostin sitten laajakaistankin, eli semmonenkin tulee sitten Volvoon, kun laitan sen ruiskuksi parin vuoden päästä.
Eli todella paljon auttaa minua tuo volvon rakentelu ja suunnittelu.
Kertokaa muutkin, mitkä asiat teitä helpottaa ja mitkä asiat rassaa!