Carcom Oy  Ateho

850 TDI heikko käynnistyvyys

  • 8 Vastauksia
  • 250 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa OmOhNoAnOoJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
850 TDI heikko käynnistyvyys
« : 08.03.2024, 08:10:22 »
Elikkäs joo, 850 tdi d5252t moottorilla. Käynnistyy tosi huonosti kylmänä, eikä oikein lämpösenäkään mikään paras. Muistaakseni ostaessa lähti käyntiin ihan hyvin, mutta sittemmin tehty kansiremonttia sun muuta.

Hehkut on uudet, vanhoista oli 4/5 pimeenä. Näistä oli vähä apua, mut ei sillä silti juhlita. Tehtiin lämpöanturille ohituskytkin, eli "pakkohehku" jolla saa hehkutettua täydet 10sec tmvs mitä se antaa hehkuttaa. Hehkuttaa myös oikeesti, eikä vaan valo pala. Lämpöanturin antama data on myös ihan loogista, eli luulis senkin olevan ok.

Jakopää ja pumpun remmit uudet. Jakopään puolesta jako oikein. Pumpun ajotusta säädetty käsikopelolla, sekä säädetty volfcr kanssa "oikein". Tolleen "oikein" säädettynä erittäin huono käynnistymään siltikin. Pumpun johtosarjan väliin on tehty liittimillä adapteri missä on evrymodi, ja se vaikuttaa käynnistymiseen erittäin paljo. Jos evry on pois päältä, tai ottaa kokonaan pois pumpun liittimen välistä (eli siis niinkun auto on vakiona) niin ei lähe ollenkaan käyntiin, tai vielä huonommin :D

Polttoainejärjestelmässä ei näkyvästi ilmaa, ja suodatinkin uusi. Osan polttoaineletkuista, sekä sen suodattimen päällä olevan muovisen valkosen paluulinjan? väliin tulivan palikan uusin. Suuttimien paluuletkut kans kaikki uusia. Dieselikin vaihtunu eli ei oo huonoa ainettakaan.


Ei anna mitään vikakoodeja, eikä pala vikavalokaan (poislukien tolla lämpöanturin ohituksella käynnistäessä) Moottori tuntuis toimivan hyvin kunhan vaan saa käyntiin.


Pumpun/moottorin johtasarjaa kattelin läpi, ei näkyvästi mitään vikaa. Show mielessä kontakti kliineriä tarjosin liittimiin. Käynnissäkin ollessa heiluttelin ja vääntelin johtoja mutta ei ollu mitään vaikutusta käyntiin tai muuhun.



Mitähän siihen vielä keksis kokeilla?

Syöttöpumppu hyytyny?
Volvo 740 1988 2.0 16v

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5036
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: 850 TDI heikko käynnistyvyys
« Vastaus #1 : 08.03.2024, 08:54:08 »
No en tiedä mutta onko toi nimimerkin Joona sun hyväkin kaveris? :2funny:
Sori ot. ;)
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa OmOhNoAnOoJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 TDI heikko käynnistyvyys
« Vastaus #2 : 08.03.2024, 10:54:48 »
Nosiis tein tän tunnuksen lähinnä että erään joonan autoprojektijuttu-ketjua seurasin joskus aikanaan enkä koskaan ajatellu volvoa ite hommaavani.

Niin siin sit kävi, että se herrasmies hävitti volvot, ja mul on nyt kolme volvoo.


Ja sit sekii että toi nimimerkki ei pidä ees paikkaansa  :o



Volvo 740 1988 2.0 16v

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: 850 TDI heikko käynnistyvyys
« Vastaus #3 : 09.03.2024, 08:32:42 »
Ajoitushan siellä melkoisen varmasti on pielessä. Nämä ei mitään nappihehkuvirityksiä tartte kun ei niillä hehkuilla ole käynnistymiseen juuri vaikutusta kuin ihan kovimmilla pakkasilla jos perusasiat on kunnossa. Selkeintä kun ottaa kaikki ylimääräiset rävellykset pois ja aloittaa laittamalla sen ajoituksen kuntoon.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa OmOhNoAnOoJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 TDI heikko käynnistyvyys
« Vastaus #4 : 09.03.2024, 10:12:01 »
Saako sitä sen tarkemmin millään muulla kun tolla volfcr?

Vois kuvitella ainakin että kun sen säätää sillä niin se on silloin oikein?


Tälläkin foorumilla tohon hehkuhomnaan ohjeet, ja taitaa olla volkkaripuolellakin, ettei se silleensä tai ihan turhakaan olla ::)
Volvo 740 1988 2.0 16v

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: 850 TDI heikko käynnistyvyys
« Vastaus #5 : 09.03.2024, 10:25:57 »
Onko se perusajoitus tehty "käsikopelolla" vai miten? Tuolta FAQ-osiosta löytyy aika hyvät ohjeet miten toimia, pitäisi kyllä syttyä hyvin tulille ihan merkeistä ajoitettuna ja testerin kanssa sitten enemmänkin hienosäätö.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa OmOhNoAnOoJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 TDI heikko käynnistyvyys
« Vastaus #6 : 09.03.2024, 11:05:06 »
Merkeistä säädetty kohdillee ja siitä käsivarasesti inan kerralla että saa käyntiin, minkä jälkeen säädetty vol-fcr kanssa kohdilleen. Tarkastettukkin jälkikätee että se on oikeesti kohdallaan.

Mutta, käynnistyy huomattavasti paremmin kun säätää ohi tehtaan spekseistä, mutta ei se silti hyvä ole.


Volvo 740 1988 2.0 16v

Poissa volvertti75

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 TDI heikko käynnistyvyys
« Vastaus #7 : 09.03.2024, 11:27:02 »
Käydessä ajoitus  voi olla kohillaan mutta starttausta alottaessa liian myöhässä, pistää mittakellolla lisää ennakkoa näin tein omaani käyntiinlähtö parani huomatavasti. https://www.youtube.com/watch?v=m-2N9IYMf_w ,volkkari miesten ohje mutta toimii.
ei se niin mene ettei jotenni mene
volvo v70 t mk1 volvo v70 mk1 tdi paku
volvo 740 deeku
nissan king cab 4x4

Poissa OmOhNoAnOoJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 TDI heikko käynnistyvyys
« Vastaus #8 : 09.03.2024, 11:37:59 »
Mittakellolla olis vielä tarkotus kokeilla, kolmenkympin sijoitus ei kaatane taloutta.
Edit, mut en kyllä odota että auttais mitään :D

« Viimeksi muokattu: 09.03.2024, 11:58:53 kirjoittanut OmOhNoAnOoJ »
Volvo 740 1988 2.0 16v

 

Autoracing  KL-varaosat