Proturbo  Autodiagnoosi

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4866 Vastauksia
  • 1064578 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Stara

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #180 : 05.12.2016, 08:24:18 »
Heh kuoppaan ajosta ei tietoa  :). Marmorilla, jos laitattaa molemmat taakse n. 470e.

Täytyy sanoa, että on kyllä yllättävän halapaa  :hg:

Poissa TiHer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #181 : 05.12.2016, 22:55:46 »
Joo hinta ei paha merkkihuolloksi.

Poissa ARonkko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #182 : 06.12.2016, 12:43:00 »
Kävin omani(pankin) Vollen kanssa katsastuksessa, kun se oli nyt 03.12.-16 alkaen mahdollista.
Käyttöönotto 03.04.2014 ja kilsat 30085. Seuraava sitten 4/19.
Iskaritesti etuoikea 81, vasen 82. Takaoikea 59, vasen 77 eroa 23 jotain? Aika iso ero?
Mun XC näytti myös samalla asemalla heikompaa taka vasenta? Ja siis kolmena vuotena.
Jarru erot 4/5%. Piti erikseen 'pyytää' rullille, kun muuten ko. asemalla ei AWD autoille sitä tehdä.
Muut havainnot, etupuskurin alapinnassa 'asfaltti-ihottumaa'(kun ei ole uudesta asti ollut niin evt.) ja älä peruuta lumipenkkaan. On näköjään hybridin jäähdytin hiukan tyrkyllä. Vähän kuin 'tein itse huonosti' näköisesti.
Palataan iskari asiaan kunhan saan alustasarjan paikalleen. Säädettävää korkeus&jäykkyys ja asennus joskus kun jaksaa. Voi tapahtua tänä vuonna tai kenties keväällä. Hinta oli 890€, kysytte kuitenkin.

Antti R.
Ps. Lisätään K-arvo 0.06 sallittu 1.5.
Tässä kohdassa katsuri ihmetteli; Miten tämän saa pysymään käynnissä?  :D
« Viimeksi muokattu: 06.12.2016, 13:06:33 kirjoittanut ARonkko »
V60 hybrid Polestar -14
Pösö 207 CC 110 Hdi -08
ex. XC70 2.4T -01

Poissa A85

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #183 : 12.12.2016, 07:22:27 »
Minkäslaisia matkoja ootte tällä pääsy pelkällä sähköllä? Entä onko uskominen myyntipuheiden kulutuksiin/päästöihin?

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #184 : 12.12.2016, 10:38:31 »
Minkäslaisia matkoja ootte tällä pääsy pelkällä sähköllä? Entä onko uskominen myyntipuheiden kulutuksiin/päästöihin?
Näin talvikelillä pisimmillään pääsyt melkein 40km. Eu syklin mukaiseen 1.8 litraan pääsee kesäkelillä helposti. Jos ei lataile autoa, niin samoissa varmaan pyörii muiden dieseli koneisten V60:n kanssa 8)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa A85

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #185 : 12.12.2016, 12:56:35 »
Työmatka olis n. 30km suuntaansa ja molemmissa päissä olis mahdollisuus ladata, niin on alkanu tollanen järkevä PH auto kiinnostamaan. Käytännössä pääsisi sitten koko työmatkan nolla kulutuksella. Hinnat vaan on vielä aika suolaset noissa.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #186 : 12.12.2016, 14:15:15 »
Työmatka olis n. 30km suuntaansa ja molemmissa päissä olis mahdollisuus ladata, niin on alkanu tollanen järkevä PH auto kiinnostamaan. Käytännössä pääsisi sitten koko työmatkan nolla kulutuksella. Hinnat vaan on vielä aika suolaset noissa.
Tuo on lähes ihanne matka tuolle V60 PIH Volvolle. Kesällä pääsee 0 kulutukseen, kun ei tarvi lämmittää ohjaamoa, ja akutkin on heti iskussa lämpöisessä :)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6015
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #187 : 12.12.2016, 17:45:41 »
Tuo on lähes ihanne matka tuolle V60 PIH Volvolle. Kesällä pääsee 0 kulutukseen, kun ei tarvi lämmittää ohjaamoa, ja akutkin on heti iskussa lämpöisessä :)
Kesällä viilentäminen vie energiaa.
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa ARonkko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #188 : 12.12.2016, 18:44:40 »
Minulla on työmatka juuri tuo 30km/suunta.
Kesällä pääsi helposti latauksella aina sivun ja jäi vielä 10-20 km jäljelle.
Parhaat oli varsin lähelle 50km. Eli lataus vain asunnolla Espoossa.
Nyt riittää niukasti, mutta kuitenkin. Virtaa jäljellä 0-5 km. Nyt lataus myös itiksessä.
Kävin taas tankillakin. 45 litraa ja 1710 kilometriä.
Voc;stä laskettuna tieturin läpi mennyt 16 litraa! loput webastoon.
Kyllä kylmä kuluttaa, kynnys näytti olevan +10 astetta.
Niin ja koko saldo on nyt 11426 km ja 253,30 litraa. Ovat siis kuiteista lasketut tankatut litrat.
Ja km mittaria ei ole tarkistettu nykyisillä 20" renkailla. Matka voi heittää muutaman miinus prossan.
Eli kulutus pienenee kunhan tarkistan matkan.

T: Antti R.
« Viimeksi muokattu: 12.12.2016, 19:03:11 kirjoittanut ARonkko »
V60 hybrid Polestar -14
Pösö 207 CC 110 Hdi -08
ex. XC70 2.4T -01

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12479
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #189 : 12.12.2016, 18:56:14 »
Minulla on työmatka juuri tuo 30km/suunta.
Kesällä pääsi helposti latauksella aina sivun ja jäi vielä 10-20 km jäljelle.
Parhaat oli varsin lähelle 50km. Eli lataus vain asunnolla Espoossa.
Nyt riittää niukasti, mutta kuitenkin. Virtaa jäljellä 0-5 km. Nyt lataus myös itiksessä.
Kävin taas tankillakin. 45 litraa ja 1710 kilometriä.
Voc;stä laskettuna tieturin läpi mennyt 16 litraa! loput webastoon.
Kyllä kylmä kuluttaa, kynnys näytti olevan +10 astetta.
Niin ja koko saldo on nyt 11426 km ja 253,30 litraa.

T: Antti R.
Onko tuossa 253 litrassa webastokin? Ei ole paha kun vähän reilu 2 litraa satasella.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #190 : 12.12.2016, 19:03:21 »
Kesällä viilentäminen vie energiaa.
Harvoin Suomessa ;D
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa JockeSK

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #191 : 14.12.2016, 00:25:16 »
Kiitos mielenkiintoisesta keskusteluketjusta! Olen ko. biiliä harkinnut seuraavaksi autoksi jo vuosia, koeajanutkin silloin kuin konsepti oli aivan tuore. Vielä pitää säästää fyffeä ja kuluttaa vanha Mondeo loppuun. (Siinä meneekin vielä varmaan toiset 300 tkm, jos vaimolta kysyy...) Surullista on, että valtio "rankaisee" veroin tällaista edistyksellistä tekniikkaa, mutta osasyy lienee siinä, että näilläkin autoilla ajetaan todennäköisesti paljon pitkiä matkoja ilman latauksia, jolloin kulutus ja päästöt tietenkin ovat suhteettoman isoja auton kokonaismassan vuoksi. Oma käyttö on pääasiassa lyhyitä matkoja, joten hyöty olisi merkittävä. Itselleni riittäisi pienempikin tehoreservi, mutta sellaisia joutuisi odottamaan vielä vuosia, ennen kuin saisi käytettynä.

Moitittu pieni tavaratila ei olisi minulle ongelma, kun kuskaamani tavarat ovat juuri sopivan mallisia matalaan ja pitkään tilaan. (Onhan penkkien selkänojat kaadettavissa?)

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #192 : 14.12.2016, 06:53:32 »
Kiitos mielenkiintoisesta keskusteluketjusta! Olen ko. biiliä harkinnut seuraavaksi autoksi jo vuosia, koeajanutkin silloin kuin konsepti oli aivan tuore. Vielä pitää säästää fyffeä ja kuluttaa vanha Mondeo loppuun. (Siinä meneekin vielä varmaan toiset 300 tkm, jos vaimolta kysyy...) Surullista on, että valtio "rankaisee" veroin tällaista edistyksellistä tekniikkaa, mutta osasyy lienee siinä, että näilläkin autoilla ajetaan todennäköisesti paljon pitkiä matkoja ilman latauksia, jolloin kulutus ja päästöt tietenkin ovat suhteettoman isoja auton kokonaismassan vuoksi. Oma käyttö on pääasiassa lyhyitä matkoja, joten hyöty olisi merkittävä. Itselleni riittäisi pienempikin tehoreservi, mutta sellaisia joutuisi odottamaan vielä vuosia, ennen kuin saisi käytettynä.

Moitittu pieni tavaratila ei olisi minulle ongelma, kun kuskaamani tavarat ovat juuri sopivan mallisia matalaan ja pitkään tilaan. (Onhan penkkien selkänojat kaadettavissa?)
On kaadettavissa. Tosin vain 2-osassa 8)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa mheguli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 364
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #193 : 14.12.2016, 07:55:00 »
Kiitos mielenkiintoisesta keskusteluketjusta! Olen ko. biiliä harkinnut seuraavaksi autoksi jo vuosia, koeajanutkin silloin kuin konsepti oli aivan tuore. Vielä pitää säästää fyffeä ja kuluttaa vanha Mondeo loppuun. (Siinä meneekin vielä varmaan toiset 300 tkm, jos vaimolta kysyy...) Surullista on, että valtio "rankaisee" veroin tällaista edistyksellistä tekniikkaa, mutta osasyy lienee siinä, että näilläkin autoilla ajetaan todennäköisesti paljon pitkiä matkoja ilman latauksia, jolloin kulutus ja päästöt tietenkin ovat suhteettoman isoja auton kokonaismassan vuoksi. Oma käyttö on pääasiassa lyhyitä matkoja, joten hyöty olisi merkittävä. Itselleni riittäisi pienempikin tehoreservi, mutta sellaisia joutuisi odottamaan vielä vuosia, ennen kuin saisi käytettynä.

Moitittu pieni tavaratila ei olisi minulle ongelma, kun kuskaamani tavarat ovat juuri sopivan mallisia matalaan ja pitkään tilaan. (Onhan penkkien selkänojat kaadettavissa?)

Tokihan tuollainen kannattaa käydä Ruotsista http://www.bytbil.com/kalmar-lan/personbil-v60-d6-awd-pure-edition-1411-9853953 Hybridin päästölukemilla verokaan ei oo paha. Toki Bytbilin halvin 2013 D4 oli 100 000 kruunua halvempi, ja halvin D4 AWD 60 000 halvempi. Suomessa näköjään olisi yksi hintaan 27 900 e, ja sitten seuraavat ovatkin tätä luokkaa http://www.nettiauto.com/volvo/v60/8474685

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12479
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #194 : 14.12.2016, 08:33:30 »
Tokihan tuollainen kannattaa käydä Ruotsista http://www.bytbil.com/kalmar-lan/personbil-v60-d6-awd-pure-edition-1411-9853953 Hybridin päästölukemilla verokaan ei oo paha. Toki Bytbilin halvin 2013 D4 oli 100 000 kruunua halvempi, ja halvin D4 AWD 60 000 halvempi. Suomessa näköjään olisi yksi hintaan 27 900 e, ja sitten seuraavat ovatkin tätä luokkaa http://www.nettiauto.com/volvo/v60/8474685
Oliko nuo D4 ja D4 AWD mallit samoilla varusteilla? Nuo ekat oli käytännössä Summumia vastaavia.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron