Samppasport  Futurez

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4860 Vastauksia
  • 1059702 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #210 : 11.03.2017, 20:16:22 »
Tein 'ei yhtään johdosta virtaa' testin.
Kaksi viikkoa, 515 km ja 28.5 litraa dieseliä.
Voc:n kautta kulkenut 22,9 litraa. Siis 1l/100km ekstraa, taas.
Liekö webastolle, en tiedä. Ihan jännä homma, kuitenkin polttomoottorilla kuljettu?
Toki sama esilämmitys kuin ennenkin. Siis 15-25min ennen lähtöä. Ja nyt siis kokonaan dieselillä.
T: Tulihan kokeiltua tämäkin ;)
Eli äkkiä laskettuna noin 5,5 litraa satasella 8)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Ileh

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #211 : 05.04.2017, 12:58:44 »
Suunnitelmissa tuoda D6 Saksasta/Hollannista. Autosta puuttuu Volvo on call ja webasto. Webaston saa jälkikäteen, mutta voccia ei taida. Onko kova puute? Esi-ilmastointi (jäähdytys?) ja puhelinyhteys oleellisimmat toiminnallisuudet jotka jää pois?

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #212 : 05.04.2017, 14:01:58 »
Suunnitelmissa tuoda D6 Saksasta/Hollannista. Autosta puuttuu Volvo on call ja webasto. Webaston saa jälkikäteen, mutta voccia ei taida. Onko kova puute? Esi-ilmastointi (jäähdytys?) ja puhelinyhteys oleellisimmat toiminnallisuudet jotka jää pois?
Itse en ottaisia autoa mistä puuttuu Volvo on call. Polttoainelämmittimen käyttö ja tässä hybridissä lisänä vielä tuo lataustoiminnon tilan näyttö tuon VOC kautta on ihan must:)
Mikset hae Ruotsista missä pääsääntöisesti on kaksilla renkailla ja Webastolla?
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Ileh

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #213 : 05.04.2017, 14:56:35 »
Itse en ottaisia autoa mistä puuttuu Volvo on call. Polttoainelämmittimen käyttö ja tässä hybridissä lisänä vielä tuo lataustoiminnon tilan näyttö tuon VOC kautta on ihan must:)
Mikset hae Ruotsista missä pääsääntöisesti on kaksilla renkailla ja Webastolla?
Euro ja varusteet konsultoi keskenään. Nyt löytyi yksilö jossa sopivaan hintaan, a) mustametalliväri ja hopeat listat etu-/takapuskurissa ja helmoissa b) bleechwood sport seats  ELK

Tossa ihmettelin asiaa tarkemmin niin esi-ilmastointi kytkin on avaimessa ei-VOC-malleissa.

Poissa ARonkko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #214 : 07.06.2017, 22:22:07 »
No nyt aloitin 'vihertämään' oikein kunnolla ;)
Tankkasin siis Nesteen MY dieseliä lauantaina.
Deeku on ollut käytössä 15 kk ja kmetrejä tullut n. 18 500.
Tankkauksista laskettu kulutus on n. 2.2 l/100km ja Voc näyttää 1,3 l/100km.
Nyt kun lämpeni niin toivoisin lukemien pienentyvän.
Eihän se ole sopivaa että todellinen kulutus on enemmän kuin valmistajan ilmoittama :(
T: Antti R.
V60 hybrid Polestar -14
Pösö 207 CC 110 Hdi -08
ex. XC70 2.4T -01

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #215 : 08.06.2017, 07:12:24 »
Ilmojen lämmettyä lisälämmittimen käyttö vähentynyt huomattavasti. Mitatun ja ajotietokoneen näyttämä on jo lähes 0,1l/100km sisään 8)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa ARonkko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #216 : 14.07.2017, 20:40:00 »
Tuolla toisessa ketjussa on keskustelua latauksesta joten tein muutaman mittauksen.
Ostin sähkönkulutusmittarin ja sitä käyttäen olen tutkinut ja tänään dokumentoinut asiaa.
Ajoin tänään täyteen ladatun akun tyhjäksi. Auton oman mittarin mukaaan akku aivan tyhjä mutta polttomoottori ei vielä käynnistynyt.
Voc:n mukaan käytetty 8,622 kWh ja talteenotettu 1,152 kWh onko se sitten netto 7,47 kWh. Evt?
Siitä Deeku piuhaan ja katsomaan, mittarin näyttö hiukan peilailee ja kameran imukuppi irtosi :(
Onneksi epäilin ja kävin tarkistamassa. Näytössä on watit 28xx,xx ja kello 14.30 jne.
https://www.youtube.com/watch?v=KCIIpQgWmMs&list=PLdaZWXntJZIf2F7hclOwHq4z3oDne1dDz&index=1
Kun kamera putoaa niin siirry seuraavaan videoon.
https://www.youtube.com/watch?v=eXea7p59z2s&list=PLdaZWXntJZIf2F7hclOwHq4z3oDne1dDz&index=2
Kolmen tunnin kohdalla(n. 17.30) voc kertoi akun olevan täynnä.
Kävin katsomassa seuraavien mainosten aikana. 17,43 näkyy varpaat, taas(katsoin Tour de Francen päivän etappia) ja mittarissa oli vieläkin täydet watit?
Siis 2800 ja vähän päälle.
Sitten 3,5 tunnin kohdalla watit näyttää putoavan ja videon lopussa olin taas liian hätäinen :(
Ei siis tallentunut kokonais lataus joka oli yhteensä 9,42 kWh.
Outoa on se, että mittarin kulutus on aina suurempi kuin voc:n näyttämä?
No eipä ole ko. mittareita tarkistettu.
T: Antti R.

V60 hybrid Polestar -14
Pösö 207 CC 110 Hdi -08
ex. XC70 2.4T -01

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8904
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #217 : 14.07.2017, 22:20:32 »
Kyllä kai se enemmän verkosta ottaa sähköä kuin akkuun tehollisesti tallentuu, koska hyötysuhde on alle 100%. Akuthan lämpenee ladattaessa, se lämpeneminen on verkosta pois mutta ei mene talteen akkuun.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #218 : 15.07.2017, 10:13:39 »
Tuossa karkeasti laskeskellut VOC ja kulutusmittarin lukemia, niin talvella 1,16kertoimella sai tuon VOC lukeman kertoa kulutusmittariin verrattuna.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

j.kiiskinen

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #219 : 30.08.2017, 00:48:51 »
Hei kaikille! Hankin itse taannoin vm. 2014 olevan Plug-in D6 AWD mallin. Selailin kaikki mahdolliset läpi ja mistään ei löytynyt juurikaan mitään infoa/vikapalstaa kyseisestä autosta joten hieman jännityksellä elellään. Edellinen omistaja ajanut myyntityössä 90% matka-ajoa joten kilometrejä löytyy mittarista muttei juurikaan muualta. Miten on talvioloissa auto pelannut? Eniten omakohtaisesti harmittaa ulkomaantuontina ihan outo kaukosäädin/avain ja lisäksi VOC:ia ei ole autossa. Lisäksi puheohjaus ei myöskään toimi, pitää selvittää 210tkm huollossa mistä se johtuu, en tosin tiedä tulisiko sitä edes käytettyä... Varmasti pomppaa muutakin esiin myöhemmin mutta tottumuskysymyksiä pääsääntöisesti. Liikkeessä oli maininta, että on kattavasti varusteltu ja kyllähän tuosta navit jnejne löytyy. Takuuta on myyjäliikkeeseen 1v/20tkm, joka täyttynee omassakin ajossa noin 4-5 kuukauden sisällä.

Ja tosiaan aiemmin tuli ajeltua Audi A6 farkulla, joten eroa on hurjasti. Suuntaan sekä toiseen positiivisessa & negatiivisessa mielessä.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #220 : 30.08.2017, 06:23:06 »
Hei kaikille! Hankin itse taannoin vm. 2014 olevan Plug-in D6 AWD mallin. Selailin kaikki mahdolliset läpi ja mistään ei löytynyt juurikaan mitään infoa/vikapalstaa kyseisestä autosta joten hieman jännityksellä elellään. Edellinen omistaja ajanut myyntityössä 90% matka-ajoa joten kilometrejä löytyy mittarista muttei juurikaan muualta. Miten on talvioloissa auto pelannut? Eniten omakohtaisesti harmittaa ulkomaantuontina ihan outo kaukosäädin/avain ja lisäksi VOC:ia ei ole autossa. Lisäksi puheohjaus ei myöskään toimi, pitää selvittää 210tkm huollossa mistä se johtuu, en tosin tiedä tulisiko sitä edes käytettyä... Varmasti pomppaa muutakin esiin myöhemmin mutta tottumuskysymyksiä pääsääntöisesti. Liikkeessä oli maininta, että on kattavasti varusteltu ja kyllähän tuosta navit jnejne löytyy. Takuuta on myyjäliikkeeseen 1v/20tkm, joka täyttynee omassakin ajossa noin 4-5 kuukauden sisällä.

Ja tosiaan aiemmin tuli ajeltua Audi A6 farkulla, joten eroa on hurjasti. Suuntaan sekä toiseen positiivisessa & negatiivisessa mielessä.
Puheohjausta ei taideta tukea Suomessa. Emännän Ford:ssa sellainen on, mutta ei sinne englanniksi viitsi mitään tiettyä sanaa yrittää sönkätä. Eli turha ominaisuus sanon minä. VOC taasen on itsellä päivittäisessä käytössä. Siitä en pystyisi luopumaan.
Minkälainen avain siinä on sitten tullut? Omalla on tullut reilut 20tkm ajettu, niin ei mitään vikaa ole ollut. Alle -15°C asteen pakkasilla oma 16km työmatka ei sähköllä onnistu, kun akusto on kylmä(ei ole tallia).
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

j.kiiskinen

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #221 : 30.08.2017, 08:12:28 »
Puheohjausta ei taideta tukea Suomessa. Emännän Ford:ssa sellainen on, mutta ei sinne englanniksi viitsi mitään tiettyä sanaa yrittää sönkätä. Eli turha ominaisuus sanon minä. VOC taasen on itsellä päivittäisessä käytössä. Siitä en pystyisi luopumaan.
Minkälainen avain siinä on sitten tullut? Omalla on tullut reilut 20tkm ajettu, niin ei mitään vikaa ole ollut. Alle -15°C asteen pakkasilla oma 16km työmatka ei sähköllä onnistu, kun akusto on kylmä(ei ole tallia).

No, ratissa on nappi huvin vuoksi sitten puheohjaukselle. En tuota katsonutkaan Volvon tukisivuilta, että tukeeko suomen kieltä.

Avain on kyllä tuo 5-nappinen (kuvalla huomio) kävin koeajolla 1 vuoden verran nuorempaa V60 hybridiä malliksi niin siinä oli merkkivalot kaukosäätimessä jotka kertoivat kyllä oleelliset. Sekä kaukoohjaus webastolle joka minullakin pitäisi olla tuohon saattovalonappiin liittyen, muttei se vaan toimi (vielä...)

Itse en sähkömoodilla ole vielä ajanut kuin testimielessä, hybridinä juuri passeli ottaen huomioon sen, että kaikkia 285 hevosvoimaa tarvitsee melko usein ripeästi tilanteeseen puuttumiseen. Syksymmällä kun ilmastointia ei enää tarvitse, käyttänen paljon enemmän sähkömoodia. Työmatka tosin on n. 30km joten en usko että siihen pystyy. Latauskaapeli tulee postissa sitten jossakin vaiheessa, siihen asti joudun latailemaan save moodilla tuohon 15km rajapyykille, että voin pyöritellä pienemmät nopeudet sähköllä.

Hiukkassuodattimen poltosta tuli kysymys mieleen; kun poltto tapahtuu sähkömoottoria ei varmaan voi käyttää? Nyt on kerran käynyt niin, että auto ei sähköä hyödyntänyt ollenkaan n. 30 minuutin ajon aikana vaikka 15 km oli jäljellä käytettäväksi ja auto muutenkin käyttäytyi samalla tavalla kuin Audi polttoa suorittaessaan (korkeat kierrokset myös parkissa, vaihteisto hieman karkean oloinen). Tämä ei kuitenkaan loppunut itsestään vaan ajoin huoltoaseman pihalle ja käynnistin auton uudestaan jolloin sähkömoottori taas oli pelissä mukana normaalisti.  ::)

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #222 : 30.08.2017, 08:27:52 »
On tuo 5 nappinenkin Volvon avain. Kyllä se ilmastointi toimii tuolla Pure modilla, kun painaa sen päälle. Vakiona heittää johonkin eco-moodiin. Käsittääkseni jos poltto on päällä, niin ei tosiaan anna mennä pelkälle Pure modille=sähkölle ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Jatpe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #223 : 30.08.2017, 08:59:08 »
Reilun vuoden ajan oli D6.

Pure-moodille en koskaan keksinyt juuri käyttöä, koska varsinkin näytön power-asetuksella (havainnollisin kulutus ja takaisinkeräys) oli helppoa ajaa pelkällä sähköllä hybridilläkin, kun vaan malttoi olla polkematta.

Regenerointi oli kuin oppikirjasta, mutta auto tosin liikkui enimmäkseen pitkiä matkoja. Diesel pyörähti n.2k kierroksille ja pysyi siellä jonkin aikaa. Näytössä käyttövoimaviisari putosi pohjaan, ts. sähkön voimavarat 0. Kun regenerointi loppui, akussa oli yleensä hiukan enemmän virtaa kuin aloittaessa, vaikka olisi ajanut vain tasaisellakin.

Työmatkalla meni suuntaansa n.15km diesel käynnissä. Tällaisessa ajossa keskikulutus oli 3,3l/100km. Oli kyllä jännää, kun kauppareissut ja nurkka-ajo laskivat aina keskikulutusta ja pidemmät reissut nostivat sitä.

Harmillisesti tuon yksilön matka jatkui kahdesti lavetilla.
Kerran heti uutena, kun matkaa oli taitettu pitkään vain sähköllä ja 12V järjestelmä kuivui täysin. (Ennakkotilausmalli, tehdas myi halvemmalla täysin varusteltuja sillä varauksella, että päivityksiä tulee tiuhaan ja palautetta kerätään.) Tämä korjattiin softapäivityksellä. Nykyään kaikki Volvon hybridit pakottavat polttomoottorin käyntiin, jos pienestä akusta alkaa varaustaso sukeltaa.
Toisella kerralla sylki jäähdytysnesteet maantielle.
Tämän lisäksi molemmat takalaakerit piti vaihtaa, kun autolla oli ajettu alle 60tkm. Aluksi uhkasi mennä kulumisen piikkiin ja omasta pussista, mutta Ruotsista tuli vastaus, että ei ole missään nimessä hyväksyttävää tämän hintaluokan autolle ja tehdas maksoi kaiken.

Verotus ei juuri dieselhybridiä suosi. Alennus sähköisyydestä tulee syödyksi jo siinä, että akusto nostaa käyttövoimaveroa painon muodossa.

Kaikin puolin todella miellyttävä auto kaikessa ajossa.
V50 T5 awd -06

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #224 : 30.08.2017, 10:00:36 »
Reilun vuoden ajan oli D6.

Pure-moodille en koskaan keksinyt juuri käyttöä, koska varsinkin näytön power-asetuksella (havainnollisin kulutus ja takaisinkeräys) oli helppoa ajaa pelkällä sähköllä hybridilläkin, kun vaan malttoi olla polkematta.

Regenerointi oli kuin oppikirjasta, mutta auto tosin liikkui enimmäkseen pitkiä matkoja. Diesel pyörähti n.2k kierroksille ja pysyi siellä jonkin aikaa. Näytössä käyttövoimaviisari putosi pohjaan, ts. sähkön voimavarat 0. Kun regenerointi loppui, akussa oli yleensä hiukan enemmän virtaa kuin aloittaessa, vaikka olisi ajanut vain tasaisellakin.

Työmatkalla meni suuntaansa n.15km diesel käynnissä. Tällaisessa ajossa keskikulutus oli 3,3l/100km. Oli kyllä jännää, kun kauppareissut ja nurkka-ajo laskivat aina keskikulutusta ja pidemmät reissut nostivat sitä.

Harmillisesti tuon yksilön matka jatkui kahdesti lavetilla.
Kerran heti uutena, kun matkaa oli taitettu pitkään vain sähköllä ja 12V järjestelmä kuivui täysin. (Ennakkotilausmalli, tehdas myi halvemmalla täysin varusteltuja sillä varauksella, että päivityksiä tulee tiuhaan ja palautetta kerätään.) Tämä korjattiin softapäivityksellä. Nykyään kaikki Volvon hybridit pakottavat polttomoottorin käyntiin, jos pienestä akusta alkaa varaustaso sukeltaa.
Toisella kerralla sylki jäähdytysnesteet maantielle.
Tämän lisäksi molemmat takalaakerit piti vaihtaa, kun autolla oli ajettu alle 60tkm. Aluksi uhkasi mennä kulumisen piikkiin ja omasta pussista, mutta Ruotsista tuli vastaus, että ei ole missään nimessä hyväksyttävää tämän hintaluokan autolle ja tehdas maksoi kaiken.

Verotus ei juuri dieselhybridiä suosi. Alennus sähköisyydestä tulee syödyksi jo siinä, että akusto nostaa käyttövoimaveroa painon muodossa.

Kaikin puolin todella miellyttävä auto kaikessa ajossa.
Pure-tila on millä ajetaan pelkällä sähköllä. Power-tila on taas tila missä polttomoottori/sähkömoottori on aina päällä ja Volvosta saa kaiken tehon irti. Myös vaihteisto on nopeampi tuossa tilassa. Tuota tilaa itse hyvin harvoin tarvitsen 8)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

 

Ateho  Elekma