Kulkukoira  Proturbo

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4860 Vastauksia
  • 1059656 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6132
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #645 : 02.08.2018, 23:15:31 »
En ota kantaa miten hinnoittelevat, mutta kiinteähintaiset paketti työt niilläkin on joista ohjeajat ym katsovat. Ja tiettyihin töihin sisältyy tietyt vaiheet. Mutta en ala asiasta vääntämään. :)
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa illajo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #646 : 27.08.2018, 13:40:30 »
Auton ja ratin täristäminen jatkuu aina vaan n. satkun vauhdissa.

Vanteet on nyt vaihdettu Hybrid V60:sen orggiksiin vaikka edellisetkin oli ilmeisesti suorat. Pitkä runkovaurio löytyi yhdestä renkaasta ja kun tuossa omassa yksilössä oli aiemmin aurauskulmat aivan omilla kiertoradoillaan..ja varsinkin oikea etupyörä oli aivan ketuillaan, niin mietin että mitä kaikkea tuolta nyt täytyy seuraavaksi lähteä tutkimaan..?

Rengasfirmassa asennusvaiheessa koittivat heiluttaa pyöriä että mahdollinen pyöränlaakerin klappi tulisi esiin ja mitään ei löytynyt. Onko vihjeitä että mitä seuraavaksi?

Asiasta kukkaruukkuun, nuo alkuperäiset aerodynaamiset vanteet on kyllä erinomaisen hiljaiset kaupunkinopeuksissa. Ei humise. :)

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #647 : 27.08.2018, 18:20:14 »
alkuperäiset aerodynaamiset vanteet on kyllä erinomaisen hiljaiset kaupunkinopeuksissa. Ei humise. :)

Siis tarkoitatko ilmavirran huminaa ????
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa illajo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #648 : 27.08.2018, 19:30:52 »
Siis tarkoitatko ilmavirran huminaa ????

Juurikin sitä. Oli Interactionin Siriukset kun ostin tuon auton ja ne humisivat selkeästi kaupunkinopeuksissa kun ovat juurikin harvat, kohtuullisen siroilla puolilla. Sähköllä ajaessa sen eron sitten huomasi kun tuli nuo orggikset alle.




Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #649 : 27.08.2018, 21:33:34 »
Noniin. Huolto kompressoriin tehtiin ja kelien puolesta taitaa kohta käynnistyä Webasto. No, on sitten seuraavalle kesälle ilmastointi käytössä ja kostealla kelillä tuo tietysti kuivattaa sisäilmaa. Lasku lähti myyjälikkeelle.

Samalla vaihdettiin jakohihna, jossa vaihtoon meni myös apulaitehihna, kiristin ja vesipumppu. Kirisitin oli sen näköinen että siitä ihan miellellään maksoi. Paljonko maksoi? Alle 1000 euroa....

Auton ovissa olevat tunnistimet ei sitten toimi -> tuomio oli se, että kaikkiin oviin vaihdetaan kahvaan tunnistimet+johtosarjat. Aikaa menee 1 tunti / ovi ja myyjäliike vastaa korjauksesta. Onkohan näissä vielä jotain tyyppivikaa johon pitäisi varautua? Johtosarjat ei ehkä pitäisi kulua tuohon kuntoon neljässä vuodessa.

Kulutus nyt 3.2 l / 100 km.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa Euronen

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #650 : 01.09.2018, 20:23:27 »

Auton ovissa olevat tunnistimet ei sitten toimi -> tuomio oli se, että kaikkiin oviin vaihdetaan kahvaan tunnistimet+johtosarjat. Aikaa menee 1 tunti / ovi ja myyjäliike vastaa korjauksesta. Onkohan näissä vielä jotain tyyppivikaa johon pitäisi varautua? Johtosarjat ei ehkä pitäisi kulua tuohon kuntoon neljässä vuodessa.

Kulutus nyt 3.2 l / 100 km.

Pahoittelen, jos näihin on vastattu aiemmin, mutta kertaus opintojen äiti.

Missä vaiheessa tuon kompuran vaihto tulee eteen (km)? Ja sama muissakin tyyppivioissa, tuleeko eteen jos ostaa vaikka 16/17-mallin vai joko ne on korjattu?

Suomessa nuo 20k Volvot ovat jo 200k ajettuja, miten paljon tuonikäisissä on kulutusosien vaihtoa tiedossa? Ruotsista näyttäisi saavan paljon vähemmän ajettuja pienellä lisähinnalla, eli varmaan kannattaa hakea?

Jotain tärkeää varustetta, jonka takia Summum-varustetaso kannattaa valita Momentumin sijaan?

Poissa Likeman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #651 : 08.09.2018, 14:32:44 »
Puolisen vuotta olen ainoastaan seuraillut tätä palstaa. Nyt päätin rekisteröityä, koska olisi hieman kerrottavaa.
Hankin viime vuoden lopussa V60 D6 hybridin vuosimallia 2013, eli niitä ensimmäisiä joita maahan tuotiin. Mittarissa on nyt 114 tkm.

Eilen illalla kävi aika hassusti kun piti lähteä liikenteeseen. Auton ovet eivät nimittäin auenneet. Ei reagoinut mitenkään avaimen valintoihin. Avaimen paristo vaihdettiin viime huollossa talvella. Ei myöskään reagoinut vara-avaimeen. Sen huomasin, että (murto)hälyttimen toiminnasta ilmoittava punainen led-valo vilkkui tosi tiheään. Ohjekirjan mukaan tarkoittaa sitä, että hälytin on lauenut. Mitään jälkeä mistään murtoyrityksestä ei ollut. Siitä sitten vaimon auto illaksi käyttöön.

Tänään aamulla tutkin asiaa tarkemmin. Katsoin ohjeet, joilla oven saa auki sillä pienellä metallisella avaimella. Oven avattuani ei tapahtunut hälytystä, vaikka ohjekirjan mukaan hälyttimen pitäisi alkaa soida. Ja vaikka avaimen työnsi siihen koloon, oli kaikki aivan pimeänä. Yksikään valo ei syttynyt mittaristossa eikä missään. Latausjohto oli lukittuneena pistokeeseen eikä sitä saanut pois.

Tekniikan alan ihmisenä - uteliaana sellaisena - päätin tutkia asiaa. Konepelti auki ja akku (12V lyijy) esiin. Mittari näytti akun jännitteeksi 3,5 Volttia  :-\ Siis aivan tyhjä. Lisäksi joku sähkölaite todennäköisesti oli koko ajan siihen kytkeytyneenä, koska jännite meni noin alas.

Todennäköisesti joku sähkölaite on jäänyt päälle kun viimeksi pysäköin auton ja laitoin lataukseen. Olen aina olettanut, että kun auton lukitsee se automaattisesti katkaisee kaikki virrankuluttajat ettei akku pääse tyhjentymään. Miten näin pääsi tapahtumaan vielä kun latausjohto oli kytkettynä (yli 12 tuntia) ja siinä jatkuva sähkö? Onko niin ettei Lion-akkujen lataaminen vaikuta 12V lyijyakkuun mitenkään?

Sitten otin apukäynnistimen(-akun) esiin ja kytkin auton akkuun. Murtöhälytin ulvahti kerran, koska olin ohjekirjan mukaan jättänyt avaimen koloonsa. Latauslaite naksahti merkkinä siitä että latauspistoke vapautettu. Otin sen irti. Nyt mittaristossa paloi kaikki valot kuten kuuluu. Painoin startista moottorin käyntiin. Mittareista näki etteivät LiOn-akut myöskään olleet latautuneet.

Ajoin noin 40 kilometriä SAVE-asennossa. LiOn-akkuihin tuli 15 km varaus. Kotipihalla mittasin taas lyijyakun jännitteen. Näytti täyttä 12,8 V. Nyt päivällä kun ajoin toimi taas aivan normaalisti. Myös lukot toimivat kuten pitää  :)

Kun tulin edellisen kerran autolla kotiin, ajoin PURE-asennolla niin pitkään kunnes muutama kilometri ennen kotia meni kone päälle ilmoittaen ettei PURE-käytössä. LiOn-akut olivat siis aivan tyhjät kun kytkin ne lataukseen. Mutta miksi ne eivät latautuneet ja mikä imi 12 V akun tyhjäksi?



Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 547
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #652 : 08.09.2018, 15:11:28 »
Käsittääkseni 12v akku latautuu samaan aikaan kun korkeajänniteakutkin. Kun lataus niiden osalta loppuu loppuu myös 12v lataus. Näin ainakin omien kokemusteni mukaan. Olisiko joku "bitti jäänyt poikittain" tuossa sinun tapauksessa ettei lataus ollutkaan lähtenyt päälle?

j.kiiskinen

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #653 : 08.09.2018, 17:06:03 »
Sitten otin apukäynnistimen(-akun) esiin ja kytkin auton akkuun. Murtöhälytin ulvahti kerran, koska olin ohjekirjan mukaan jättänyt avaimen koloonsa. Latauslaite naksahti merkkinä siitä että latauspistoke vapautettu. Otin sen irti. Nyt mittaristossa paloi kaikki valot kuten kuuluu. Painoin startista moottorin käyntiin. Mittareista näki etteivät LiOn-akut myöskään olleet latautuneet.

Kun tulin edellisen kerran autolla kotiin, ajoin PURE-asennolla niin pitkään kunnes muutama kilometri ennen kotia meni kone päälle ilmoittaen ettei PURE-käytössä. LiOn-akut olivat siis aivan tyhjät kun kytkin ne lataukseen. Mutta miksi ne eivät latautuneet ja mikä imi 12 V akun tyhjäksi?

Omasta mielestä kuulostaa latausjohdon tai -portin vialta joka voi johtua monestakin asiasta ja todennäköisesti vain satunnainen ongelma. Itselleni on kerran käynyt niin tarvikelaturilla ettei lähde pistokkeesta irti. Tähän tosin riitti ovien uudelleen lukitus ja aukaisu.

Poissa jlahtine

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #654 : 11.09.2018, 23:29:07 »
Pitänee nyt kirjoitella tänne omia kokemuksia D6:sta. Melko paljon on ollut ongelmia kaikilla kyseisen auton kanssa.  ??? Kyseinen auto tuli siis hommattu reilu kuukausi sitten. Olin kyllä niin myyty, kun kävin koeajolla ja eipä sen jälkeen jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin tehdä kaupat. Kaupat olisi ehkä jäänyt tekemättä, jos olisi tutustunut huolellisesti kaikkiin kirjoituksiin täällä. Reilu viikko sitten alkoi ilmastointi ongelmat minullakin. Auto vm. 2014 ajettu 130tkm. Auton käytin myyjäliikkeen suosituksesta Volvon omassa huollossa jossa todettiin, että kompura vaihtoon. Myyjäliike on luvannut maksaa tämän vaihtotyön. Hinta 1250€. Lisäksi Volvo huollosta suositeltiin jakohihnan+kiristimen/vesipumpun vaihtoa, koska menee samalla työllä. Auto siis joudutaan tekemään suurjännitejärjestelmän osalta jänniitteettömäksi kompuran vaihdon yhteydessä. Näin ollen hihnan vaihto helppo tehdä samalla, koska sijaitsee suurjännitejärjestelmän takana. Hihnan vaihto kompura vaihdon yhteydessä 490€. Erikseen tehtynä 1080€. Eli suosittelen kaikille tekemään hihnan vaihdon samalla kertaa niin pääsee hieman halvemmalla.  ;D Tiivistettynä vielä eli myyjäliike maksaa tuon kompuran vaihdon töineen ja minä vain tuon hihnan vaihdon. Ehkä tämän jälkeen tiedossa vähemmän vikoja. Pakko sanoa, että kyllä monet katsovat autoa ihmeissään ja kyselevät siitä kaikkea. Parkkipaikat hauskoja paikkoja, kun päät kääntyvät auton liikkuessa lähes äänettömästi.

PS. Elokuun lataukset työpaikalla 160kWh ja tästä verotusarvo 6€... halpaa kuin mikä.  :D

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #655 : 12.09.2018, 20:42:02 »
Pitänee nyt kirjoitella tänne omia kokemuksia D6:sta. Melko paljon on ollut ongelmia kaikilla kyseisen auton kanssa.  ??? Kyseinen auto tuli siis hommattu reilu kuukausi sitten. Olin kyllä niin myyty, kun kävin koeajolla ja eipä sen jälkeen jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin tehdä kaupat. Kaupat olisi ehkä jäänyt tekemättä, jos olisi tutustunut huolellisesti kaikkiin kirjoituksiin täällä. Reilu viikko sitten alkoi ilmastointi ongelmat minullakin. Auto vm. 2014 ajettu 130tkm. Auton käytin myyjäliikkeen suosituksesta Volvon omassa huollossa jossa todettiin, että kompura vaihtoon. Myyjäliike on luvannut maksaa tämän vaihtotyön. Hinta 1250€. Lisäksi Volvo huollosta suositeltiin jakohihnan+kiristimen/vesipumpun vaihtoa, koska menee samalla työllä. Auto siis joudutaan tekemään suurjännitejärjestelmän osalta jänniitteettömäksi kompuran vaihdon yhteydessä. Näin ollen hihnan vaihto helppo tehdä samalla, koska sijaitsee suurjännitejärjestelmän takana. Hihnan vaihto kompura vaihdon yhteydessä 490€. Erikseen tehtynä 1080€. Eli suosittelen kaikille tekemään hihnan vaihdon samalla kertaa niin pääsee hieman halvemmalla.  ;D Tiivistettynä vielä eli myyjäliike maksaa tuon kompuran vaihdon töineen ja minä vain tuon hihnan vaihdon. Ehkä tämän jälkeen tiedossa vähemmän vikoja. Pakko sanoa, että kyllä monet katsovat autoa ihmeissään ja kyselevät siitä kaikkea. Parkkipaikat hauskoja paikkoja, kun päät kääntyvät auton liikkuessa lähes äänettömästi.
PS. Elokuun lataukset työpaikalla 160kWh ja tästä verotusarvo 6€... halpaa kuin mikä.  :D

Tuo jakohihnan vaihto kuulostaa edulliselta. Onko kyseessä pelkästään se hihna, mutta apulaitehihnaa ja sen kiristäjää ei vaihdeta. Tuo hihna kiskaisee moottorin käyntiin akuston avulla tarvittaessa ja aika usein sen myös tekee pitkällä matkalla.

Mulla oli kaikki neljä oven tunnistinta viallisia ja näissä ilmeisesti liittimet hapettuu aikaa myöten. Sen vaihto vie 1 h/ovi eli päivän auto seisoo Volvolla. Myyjäliike ja Volvo sopii hinnat keskenään. Ilmeisesti auto on samaa erää kuin minulla eli Hollannista tuotu leasing auto?

Kulutus 3.3 l / 100 km
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #656 : 12.09.2018, 20:51:10 »
Omasta mielestä kuulostaa latausjohdon tai -portin vialta joka voi johtua monestakin asiasta ja todennäköisesti vain satunnainen ongelma. Itselleni on kerran käynyt niin tarvikelaturilla ettei lähde pistokkeesta irti. Tähän tosin riitti ovien uudelleen lukitus ja aukaisu.

Latausjohdon lukitus aukeaa kun ovet avataan. Jos et koske latausjohtoon, niin se lukittuu itsestään hetkisen kuluttua. Lukituksen irroitus onnistuu painamalla avaimen "Avaa ovet" -näppäintä.

12 V akku latautuu akustojen kautta ja käsittääkseni vain silloin kun autoa ladataan ts. se voi tyhjentyä, jos akuston lataus ei lähde päälle. Sehän tässä pelottaakin, kun kovilla pakkasilla ei pääse lataamaan ja laittaa polttoainelämmittimen päälle. Siinä kohdassa näkee, kuinka hyvässä kunnossa 12 v akku on. Testasitko akun kapasiteetin akkuliikkeessä?
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #657 : 12.09.2018, 21:00:23 »
Pahoittelen, jos näihin on vastattu aiemmin, mutta kertaus opintojen äiti.

Missä vaiheessa tuon kompuran vaihto tulee eteen (km)? Ja sama muissakin tyyppivioissa, tuleeko eteen jos ostaa vaikka 16/17-mallin vai joko ne on korjattu?

Suomessa nuo 20k Volvot ovat jo 200k ajettuja, miten paljon tuonikäisissä on kulutusosien vaihtoa tiedossa? Ruotsista näyttäisi saavan paljon vähemmän ajettuja pienellä lisähinnalla, eli varmaan kannattaa hakea?

Jotain tärkeää varustetta, jonka takia Summum-varustetaso kannattaa valita Momentumin sijaan?

Kannattaa ostaa auto, joka on 2-3 vuotta vanha. Volvo ilmeisesti takaa tiettyihin vikoihin vastaantulon, mutta loppuu viiden vuoden jälkeen. Omalla on ajettu nyt noin 180 000 km (vm 2014) ja vielä takuu toimii. Erinomaista toimintaa. Tuolla on jo kommentteja ovien toimivuudesta.

Pienenä riskinä näen sen, että ostaa auton Ruotsista ja vikatilanteessa voi olla hankala saada myyjäliikettä apuun. Tosin, saahan itse tuomalla auton halvemmalla ja jää rahaa mahdollisiin korjauksiin.

Kulutusosissa omassa ei näy kulumaa kuin jarrulevyissä ja paloissa. Alusta on todella hyvässä kunnossa eli en  ole kuullut vielä ylimäräisiä kolinoita. Katsotaan kovien pakkasten jälkeen.

Varustetasot ei ole hallinnassa, mutta keyless on kiva varuste.... kun se toimii.... Jakkarat eli istuimet kannattaa katsoa tarkemmin. Omassa on hyvä sivuttaistuki, joka on pitkällä matkalla hyvä lisä. Tosin, Volvossa on aina ollut hyvät jakkarat.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa Likeman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #658 : 12.09.2018, 21:25:29 »
Siitä 12v akun tyhjentymisestä. Akku on siis alkuperäinen, eli saattaa jo olla aika heikossa hapessa. Mutta kun on niin paljon vaihdettavia osia, niin täytyy hoitaa ne yksi kerrallaan  :'(

Minäkin kerron oman tarinani ilmastointilaitteen kompurasta. Viime toukokuun helteet kun alkoivat, niin meni muutama päivä kunnes tuli mittaristoon se tuttu teksti, mikä täällä on mainittu useasti: "...ilmastointilaite vaatii huoltoa...". Ilmastointi lakkasi siis toimimasta. Mittarissa 106 tkm. Muutaman päivän hikoiltuani kuumassa autossa vein sen Biliaan ilmastointilaitteen huoltoon. Parin tunnin päästä huollosta soitettiin, että täällä on ainakin ilmastointilaitteen kompura rikki, ja tarkistavat suurjännitevuotomittauksen avulla onko mahdollisesti muutakin. No muuta ei ollut mutta kustannusarvioksi ilmoitettiin n. 1400 €.
Muistin, että kaupanteon yhdeydessä minulle myönnettiin ALD-vaihtoautotakuu (12kk tai 20 tkm). Soitin siltä paikalta ALD:hen ja kerroin asian. Suhtautuminen oli aluksi hieman nihkeää tyyliin: "takuu koskee oikeastaan vain moottoria ja voimansiirtoa mutta katsotaan...". Pyysin Biliaa ottamaan yhteyttä ALD:hen kun olimme sopineet korjausajankohdan. Sain parin päivän päästä soiton Biliasta, jolloin kertoivat että menee korjaus ALD:n piikkiin  :)  Jakopään hihnaa ei kuitenkaan samalla vaihdettu, koska ei kukaan siitä mitään maininnut  :( Tiesin kyllä että hihna on vaihtamatta mutta en sitä, että vaihto olisi tullut halvemmaksi siinä samalla. No nyt tiedän  :-[

Vetokoukun asennuksesta hieman. Ilmoittivat Biliassa että irroitettava vetokoukku maksaa n. 1200 €. Ryhdyin heti kyselemään muilta autokorjaamoilta. Jännää tässä oli se, että aika moni pikkukorjaamo ilmoitti heti etteivät ota hybridejä ollenkaan, koska heillä ei ole hybridi-koulutuksen saanutta huoltomiestä. Sitten eräässä korjaamossa fiksu huoltomies ilmoitti, että toki voi asentaa koukun, vaikka ei ole mitään hybridi-koulutusta, koska kyseessä on matalajänniteasennus. Tilasivat irroitettavan koukun Englannista ja se tuli asennuksineen maksamaan 600 €. Hyvin on toiminut  :D

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #659 : 19.09.2018, 22:33:30 »
Tilasivat irroitettavan koukun Englannista ja se tuli asennuksineen maksamaan 600 €. Hyvin on toiminut  :D

Mukava säästö :) Näilläkö saa hinata normaalisti myös sähköllä? Kyselen kun en mitään tiedä ja hybridi Toyotoissa oli joku ettei saanut
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

 

Carcom Oy  Ateho