Samppasport  Futurez

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4859 Vastauksia
  • 1059527 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6010
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #690 : 17.11.2018, 17:17:57 »
Kyllä se Pure tilassa pitemmälle antaaa mennä kuin Hybrid tilassa.
Oman hybridin kulutus oli vajaan 50tkm ajolla 2,6l/100km. Omaa sähköä tuolla matkalla meni noin 5500kWh.
Viikko sitten päättyi lähes 2v suhde hybrdin kanssa. Arvosanaksi antaisin 9 8)
Näkyisi olevan jo myynnissä....
https://m.nettiauto.com/volvo/v60/10090938?vifAdCount=22&vifNav=Y

Toi on kyllä kiva vuosittainen rangaistus toi ajoneuvovero.
35€ enemmän mitä omassa dieselissä, minkä CO päästöt on 2,5x ton päästöt. :D
No paino rankaisee.
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 547
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #691 : 17.11.2018, 17:47:32 »
Oikea summa on kyllä 590.2€ muistaakseni mutta rangaistus se kyllä silti on.

j.kiiskinen

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #692 : 17.11.2018, 23:29:03 »
Mietinnässä tälläisen kulkineen hankinta. Hyvillä varusteilla ja kohtuullisilla kilometreillä näyttäisi olevan tarjolla alle 25ke:n hintaluokassa, joka on houkuttelevaa. Lisäksi autosta on saatavilla kovat tehot irti ohjelmoinnilla.

Mitä olen tätäkin foorumia lukenut, niin ilmeisesti ainakin ilmastointi on vikaherkkä kohde. Mitä muuta olisi syytä tietää tälläistä ostettaessa, eli mitä vikakohteita tai huomioitavaa? Onko akustossa riskejä?

Lisäksi tuo nelivetoratkaisu vielä mietityttää. Toimiiko käytännössä hyvin, että vain sähkömoottori pyörittää takarenkaita?

Ilmastoinnin kompura, ovien johtosarjat ja 12v akun ylläpito on tärkeimpiä ainakin omasta mielestä. Neliveto toimii mielestäni paremmin kuin mikään haldex tai muu vastaava koska neliveto on lähes tulkoon aina lähtiessä päällä eikä kytkeytymistä tarvitse odotella ollenkaan. Ja niitä kuuluisia (perän/)peräöljyjen huoltoja/vaihtoja ei ole tiedossa. Kokemusta itsellä on siis volkkarin 4motion, mersun 4matic, audin quattro.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #693 : 18.11.2018, 09:37:15 »
Ilmastoinnin kompura, ovien johtosarjat ja 12v akun ylläpito on tärkeimpiä ainakin omasta mielestä. Neliveto toimii mielestäni paremmin kuin mikään haldex tai muu vastaava koska neliveto on lähes tulkoon aina lähtiessä päällä eikä kytkeytymistä tarvitse odotella ollenkaan. Ja niitä kuuluisia (perän/)peräöljyjen huoltoja/vaihtoja ei ole tiedossa. Kokemusta itsellä on siis volkkarin 4motion, mersun 4matic, audin quattro.
Jos ajat Pure-tilassa, niin auto on takavetoinen. Kyllä siinä aikamoinen viive tule, ja veikkaan ettei edes ”Hondalta” löydy niin hitaasti kytkeytyvää nelivetoa kuin tuossa tilassa V60 kytkee 4-vedon päälle ;)
Ennakoida pitää talvella ja kytkeä tuo AWD-moodi päälle, niin ei tule ongelmia lähdössä. Ei pääse tulemaan naisväelle tilanteita kun auto lähtee heittämään liukkaalla kelillä perää, kuin tarjolla on 200Nm vääntö takapyörille heti. Toki siinä luistonesto tulee peliin, mutta perä on jo irti.
« Viimeksi muokattu: 18.11.2018, 09:40:06 kirjoittanut völvöxc60 »
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Likeman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #694 : 18.11.2018, 15:18:03 »
Lisäksi tuo nelivetoratkaisu vielä mietityttää. Toimiiko käytännössä hyvin, että vain sähkömoottori pyörittää takarenkaita?

Olen pohdiskellut millainen tasauspyörästö taka-akselilla mahtaa olla. Mulla nimittäin kävi kesällä niin, kun enimmäkseen sähköllä (=takaveto) ajelin, että mun pihatielle syntyi isot kuopat ajouriin. Mulla on pätkä mutkittelevaa hiekkatietä ylämäkeen kun ajetaan pihaan. Joka kerta kun tulin sähköllä pihaan niin rattia kääntäessä sisäkurvin takapyörä aina ruopas maata samoissa kohdissa. Niihin kohtiin muodostui kesän aikana melkoiset kuopat, joita vähän aika sitten lapiolla tasoittelin ettei haittaa talvella aurausta. Nyt ajan aina AWD:llä pihaan ettei kuoppia enää syntyis ennen maan jäätymistä.

Mun mielestä taka-akselin tasauspyörästö on vähän heikko vai onko sitä ollenkaan !?  :-\

j.kiiskinen

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #695 : 19.11.2018, 17:54:29 »
Jos ajat Pure-tilassa, niin auto on takavetoinen. Kyllä siinä aikamoinen viive tule, ja veikkaan ettei edes ”Hondalta” löydy niin hitaasti kytkeytyvää nelivetoa kuin tuossa tilassa V60 kytkee 4-vedon päälle ;)
Ennakoida pitää talvella ja kytkeä tuo AWD-moodi päälle, niin ei tule ongelmia lähdössä. Ei pääse tulemaan naisväelle tilanteita kun auto lähtee heittämään liukkaalla kelillä perää, kuin tarjolla on 200Nm vääntö takapyörille heti. Toki siinä luistonesto tulee peliin, mutta perä on jo irti.

Aivan, tekstistäni jäi siis uupumaan, että kun polttomoottori on käynnissä niin neliveto on aina lähtiessä. AWD:lla neliveto ei ole kuin 25% ajosta päällä jos ajaa ruutukaava-alueella. Tasakaasulla ajaessa neliveto ei ole päällä. Sähköllä ajamisen olen talvella jättänyt tyystin, sen verran tykkään liikkua kuitenkin eteenpäin. Sähköllä lähtiessä talvella tuntuisi kuin olisi takaveto Viton puikoissa.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #696 : 19.11.2018, 20:33:54 »
Aivan, tekstistäni jäi siis uupumaan, että kun polttomoottori on käynnissä niin neliveto on aina lähtiessä. AWD:lla neliveto ei ole kuin 25% ajosta päällä jos ajaa ruutukaava-alueella. Tasakaasulla ajaessa neliveto ei ole päällä. Sähköllä ajamisen olen talvella jättänyt tyystin, sen verran tykkään liikkua kuitenkin eteenpäin. Sähköllä lähtiessä talvella tuntuisi kuin olisi takaveto Viton puikoissa.
Vielä kun luistoneston ottaa pois niin aika villihevonen luisuissa  tuollainen ”On/Off” sähkömoottori 200Nm väännöllä 8)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8901
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #697 : 19.11.2018, 20:44:53 »
Vielä kun luistoneston ottaa pois niin aika villihevonen luisuissa  tuollainen ”On/Off” sähkömoottori 200Nm väännöllä 8)

Tokko menee mitenkään kokonaan pois, ainoastaan "urheilulliseen tilaan"?

Miten niin on/off? Ihan kaasupolkimen asennon mukaan se syöttää sähköä. Eikä sillä 200 Nm:llä kuuhun mennä...


Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #698 : 19.11.2018, 21:28:53 »
Tokko menee mitenkään kokonaan pois, ainoastaan "urheilulliseen tilaan"?

Miten niin on/off? Ihan kaasupolkimen asennon mukaan se syöttää sähköä. Eikä sillä 200 Nm:llä kuuhun mennä...
Joo ei sitä Volvossa tosiaankaan pois saa kytkettyä. Ei mennä, mutta kyllä se vähän erilailla tuonne takapyöriin polttomoottorilla annostelulla onnistuu. 
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa MakeV70D

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #699 : 21.11.2018, 10:12:35 »
Onko kellään vielä yli 200tkm ajettua hybridiä? Itellä edessä auton vaihto, ja jos nyt 100-150tkm ajetun ostaisi, niin parissa vuodessa lukema menisi 200tkm tietämille. Onko odotettavissa Hybridin kanssa konkurssi? Onko kellään pitemmän ajan kokemusta?
Ajossa Amazon, S60, XC60D4, V60T8

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #700 : 21.11.2018, 10:30:53 »
Näyttää että parissa vuodessa tullut nettiautoon todella paljon myyntiin D6 malleja. Tainnu monet firmat tuoda Ruotsista ja keski-euroopasta noita urakalla.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #701 : 21.11.2018, 10:40:59 »
Näyttää että parissa vuodessa tullut nettiautoon todella paljon myyntiin D6 malleja. Tainnu monet firmat tuoda Ruotsista ja keski-euroopasta noita urakalla.
Kamuxilla taitaa 100% olla tuotuja autoja nuo hybridit. Toki jos ”Suomi” auto johonkin menee vaihdossa, mutta hyvitys hinta taitaa Kamuxilla olla jäätävä ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #702 : 21.11.2018, 19:47:38 »
Kamuxilla taitaa 100% olla tuotuja autoja nuo hybridit. Toki jos ”Suomi” auto johonkin menee vaihdossa, mutta hyvitys hinta taitaa Kamuxilla olla jäätävä ::)

Onkohan näissä autoissa mitään eroa eu- ja skandimallien välillä? Volkkareissa on, mutta onko Volvoissa?
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #703 : 21.11.2018, 19:53:11 »
Onko kellään vielä yli 200tkm ajettua hybridiä? Itellä edessä auton vaihto, ja jos nyt 100-150tkm ajetun ostaisi, niin parissa vuodessa lukema menisi 200tkm tietämille. Onko odotettavissa Hybridin kanssa konkurssi? Onko kellään pitemmän ajan kokemusta?

Sen voin sanoa kokemuksena, että osta alle neljä vuotta vanha. Volvo tulee muutamissa vioissa vastaan, mutta tuki loppuu neljän tai viiden vuoden jälkeen. Omassa meni ilmastointikompura ja siinä volvo tuli vastaan + myyjäliike hyvitti loput. Ovien johtosarjat ei sitten enää menneet, mutta myyjäliike hoiti sen. Ostin oman auton Jyväsmotorsilta Jyväskylästä ja siellä ostaja ei joutunut maksumieheksi kuten aika usein käy. Aika harvoin muuten pääsee mainostamaan autokauppiaan selkärankaa  :)
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #704 : 21.11.2018, 20:06:23 »
Onkohan näissä autoissa mitään eroa eu- ja skandimallien välillä? Volkkareissa on, mutta onko Volvoissa?
Hybridissä luulisi olevan vakiona tuo polttoainelämmitin lähes kaikkialla missä mennään likelle 0 astetta.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron