Proturbo  Autodiagnoosi

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4860 Vastauksia
  • 1059592 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Brokkis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #870 : 26.01.2019, 12:57:29 »
Onko tosiaan tilanne niin, että Volvo maksaa kompuran vaihdon? Itsellä auto herjaa välillä ilmastointi laite tarvitsee huoltoa. En ole kiirehtinyt kompuran vaihdon kanssa, kun näin talvella se ei haittaa, eikä vaikuta mihinkään. 2kk sitten asentaja sanoi, että Volvo  ei tule vastaan kompuran vaihdon kanssa. Autoonikertaalleen kompura vaihdettu takaisinkutsulla 2016 ja nyt jo rikki. Jos jollain varmaa tietoa tästä uudesta kampanjasta, niin tilaan oitis ajan vaihtoon

Poissa pile jr

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 654
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #871 : 26.01.2019, 17:54:26 »
Sama homma, onko jollakin tietoa tästä, että volvo maksaa nyt kompuranvaihdon töineen päivineen? Itsellä ei ole herjannut kertaakaan, mutta jos tulee, niin ompahan tietoa asiasta.
S60R -06 Blue Monster
icarsoft i906

Poissa Dee6

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #872 : 26.01.2019, 22:22:12 »
Sama homma, onko jollakin tietoa tästä, että volvo maksaa nyt kompuranvaihdon töineen päivineen? Itsellä ei ole herjannut kertaakaan, mutta jos tulee, niin ompahan tietoa asiasta.

No siis tietoa on vain senverran, että aika kompuran vaihdolle on nyt tilattu öljynvaihdon yhteyteen (menee koko päivä) ja omamekaanikko sanoi kompuran menevän Volvon piikkiin.

Poissa Moottoripää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #873 : 26.01.2019, 22:28:08 »
Tässä on tullut nyt kuva, että aina kun tulee ilmoitus "ilmastointi tarvitsee huollon" , joudutaan kompressori vaihtamaan. Mistähän tämä johtuu? Ennen vanhaan tarvitsi vain etsiä vuoto , korjata se ja laittaa uudet kylmäaineet ilmastointiin. :-\

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 991
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #874 : 26.01.2019, 23:45:49 »
Tässä on tullut nyt kuva, että aina kun tulee ilmoitus "ilmastointi tarvitsee huollon" , joudutaan kompressori vaihtamaan. Mistähän tämä johtuu? Ennen vanhaan tarvitsi vain etsiä vuoto , korjata se ja laittaa uudet kylmäaineet ilmastointiin. :-\
Varmaan siitä että vika kompurassa.
Kun niissä ei ole kylmäaine vuotoa, niin vaikea sitä on korjata. :)

Poissa JJT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 163
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #875 : 28.01.2019, 06:43:41 »
Terve.
Nyt on mietinnässä d6 hommaaminen, kysyisin kuitenkin sopisiko auto omaan tarkoitukseen kuinka hyvin, kun ajomäärä töihin 10km siivu + muut päivän ajot jää yleensä alle 40km, lataus mahdollisuus olisi vain kotona.
Nyt autona d4 180hp automat v60, keskikulutus 6,3 ja keskinopeus 49km/h. Eli onko mittää järkee

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 547
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #876 : 28.01.2019, 07:21:45 »
Eihän auton vaihdossa monesti "järkeä" ole mutta riippuen paljonko maksat sähköstä per kWh niin kyllä noilla ajoilla pienen säästön voi polttoainekuluista saada.

Poissa JJT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 163
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #877 : 28.01.2019, 08:24:17 »
Eihän auton vaihdossa monesti "järkeä" ole mutta riippuen paljonko maksat sähköstä per kWh niin kyllä noilla ajoilla pienen säästön voi polttoainekuluista saada.
Kwh taitaa olla 0,11c tällä hetkellä,kesäisin toi menis hienosti sähköllä.
Millaista kulutusta olis odotettavissa talvella, töihin mennään suurin osa 100km/h (pikatietä) ,Lounais-suomessa asutaan niin ei nyt ihan kylmin paikka suomesta

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 547
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #878 : 28.01.2019, 08:45:49 »
Talvella jos ajaa sähköllä niin Webasto syö kuitenkin sähkönkulutuksen päälle ~6dl/h. Tosin niin se taitaa tehdä tuolla D4:llakin olettaen että siinä on Webasto. Jos moottori käy niin saman verran se suurinpiirtein kuluttaa mitä tuo D4. -15°C tuntuu olevan sellainen lämpötilaraja että kun kylmemmäksi menee niin sähköajelut vähenee reippaasti.

Poissa JJT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 163
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #879 : 28.01.2019, 11:12:06 »
Juuh kyllä löytyy ja päivittäin käytössä. Täytyy nyt miettiä viä toisen kerran, yleensä en mieti mutta jos nyt miettis

Poissa Brokkis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #880 : 28.01.2019, 17:46:32 »
Juuh kyllä löytyy ja päivittäin käytössä. Täytyy nyt miettiä viä toisen kerran, yleensä en mieti mutta jos nyt miettis

285hp ja neliveto nostaa hymyn korville.

Poissa mäntti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #881 : 28.01.2019, 19:03:11 »
285hp ja neliveto nostaa hymyn korville.
Sama täällä!
Eilen tuli vaihdettua quattro tämmöiseen saksantuontiin ja voin kertoa että yhtä hymyä ovat ajot olleet tähän saakka!
Ainoa miinus tässä vaiheessa näillä keleillä on sen "suomisoftan" puuttuminen, eli webastoa ilmeisesti ei voi käyttää ilman, että auto on latauksessa tai moottori käy.

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #882 : 28.01.2019, 20:28:22 »
Terve.
Nyt on mietinnässä d6 hommaaminen, kysyisin kuitenkin sopisiko auto omaan tarkoitukseen kuinka hyvin, kun ajomäärä töihin 10km siivu + muut päivän ajot jää yleensä alle 40km, lataus mahdollisuus olisi vain kotona.
Nyt autona d4 180hp automat v60, keskikulutus 6,3 ja keskinopeus 49km/h. Eli onko mittää järkee

Minulla on 10 km siivu töihin, jossa auto voi ladata. Kuten tuolla jo aikaisemmin kommentoinkin, niin talvella webaston esilämmitysaika + ajoaika tekee kulutukseksi talvella noin 4...5 l/100 km. Kesällä mennään sitten hieman pienemmillä kulutuksilla. Jos oikein hienosti menee, niin pääsee jopa luvatuun 1.9 l / 100 km kulutukseen. Matka-ajossa kesällä 4.2... 4.4 l/100 km ja talvella 4.7...4.9 l / 100 km.

Henkilökohtaisesti en ole vielä katunut, paitsi poikamaista käytöstä Power-nappulalla liukkaalla tiellä ohittaessa. Se vie nastat renkaista.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #883 : 28.01.2019, 20:58:28 »
Minkälainen D6 on ajaa talvella jos painaa Power taikka AWD nappulaa? Tehon puolesta on etupainotteinen mutta paikaltaan lähtiessä sitä vääntöä on takana enemmän.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #884 : 28.01.2019, 21:39:05 »
Minkälainen D6 on ajaa talvella jos painaa Power taikka AWD nappulaa? Tehon puolesta on etupainotteinen mutta paikaltaan lähtiessä sitä vääntöä on takana enemmän.
Toki kun hybridi modilla lähti, niin 4-vedon viiveen kytkeytymisessä huomasi, mutta kun AWD oli kytkettynä, niin ei juurikaan ero ollut edelliseen XC60:ni. Näillä keleillä ollut sitä pientäkin viivettä ikävä ;D
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

 

KL-varaosat  Race.fi