Futurez  Kulkukoira

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4860 Vastauksia
  • 1059778 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #900 : 31.01.2019, 08:17:21 »
Kävimpäs koeajamassa tällaisen yksilön. En tosin itselleni vaan ns. toimeksiannosta.

Mutta jos tilanne olisi hieman erilainen, niin voisi hyvinkin kiinnostaa tällainen vehjes. Oli muuten monella tapaa mukava peli ajella. :)

Noh, palaan reilun parin vuoden päästä asiaan kun nuo pojat on saatu opetettua.
Vielä kun ois ollut kesä, niin olisit jäänyt sähköllä ajamisesta koukkuun ;)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa mäntti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #901 : 31.01.2019, 16:25:07 »
Onko kenenkään tuontiautossa tuo connected touch käytössä?
Itse löysin medianapin alta kyseisen vaihtoehdon, joka toimii kielellä hollanti, eikä asetuksista löytynyt muita kielivaihtoehtoja. Saako tätä mitenkään suomeksi?
Connected touch nopean googletuksen mukaan myös ilmeisesti muuntaa näytön infrapunakosketusnäytöksi. Ei toimi minun yksilössäni.
Spotify löytyi kaikkine entisen omistajan afterparty ja thug life soittolistoineen, mutta en saanut ollenkaan toimimaan. Hollanniksi siis tämäkin.

Toinen ongelmani koskee keskuslukitusta.
Lukitsin avaimettomasti auton ovet, mutta hetken päästä voc ilmoitti ovien olevan lukitsematta. Tämän jälkeen yritin lukita ovet varmuuden vuoksi sekä sovelluksella, että etäavaimella. Sen jälkeen kävelin autolle jättäen avaimet taloon sisälle ja sain kuljettajan oven auki. Tämän jälkeen juoksin sisälle kuittaamaan varashälytyksen.
Onko muilla ollut ongelmia keskuslukituksen kanssa?

Poissa k004781

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #902 : 31.01.2019, 16:45:38 »
Hello

Pari kysymystä autoon liittyen (hankintaa mietin); mitä eroa 2013 ja 2014 (facelift?) malleissa on ja miten tuon akuston osalta kunto saadaan autokaupassa selville, mitataan jotain, käydään koeajolla, jotain muuta; mitä?
Ja onko noissa tuon ikäisissä tullut esille akuston vaihtotarvetta ylipäänsä ja vaihdetaanko niitä noihin koskaan ja mimmonen hinta siitä mahtaakaan kertyä?  ???

j.kiiskinen

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #903 : 31.01.2019, 19:26:15 »
Hello

Pari kysymystä autoon liittyen (hankintaa mietin); mitä eroa 2013 ja 2014 (facelift?) malleissa on ja miten tuon akuston osalta kunto saadaan autokaupassa selville, mitataan jotain, käydään koeajolla, jotain muuta; mitä?
Ja onko noissa tuon ikäisissä tullut esille akuston vaihtotarvetta ylipäänsä ja vaihdetaanko niitä noihin koskaan ja mimmonen hinta siitä mahtaakaan kertyä?  ???

Mallieroista en osaa sanoa muuta kuin uudempi on nätimpi (mielipideasia). Akuston kuntoa pystytään tutkimaan ainoastaan laajemmalla akustohuollolla, mutta virallisesti siitä ei taida saada mustaa valkoiselle niinkuin Applen tuotteissa akun tehokkuudelle. Akuston vaihtoa olen parista liikkeestä mielenkiinnosta kysynyt ja toisessa oli ykköstapaus ihan uutuuttaan 2015 ja toisessa virallista syytä ei sanottu jostakin syystä. Hintaa akuston vaihdolle minulle on tarjoteltu noin 20000€ hintalapun kanssa, en tiedä onko tämä yleistynyt enemmän joten hintakin olisi maltillisempi. Kyllä nämä melko pitkälti on "elämänkerta-autoja", eli 500 tkm ja paaliin jos tulee akusto ongelmia.

Poissa JJT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 163
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #904 : 31.01.2019, 19:46:50 »
Mites tää d6 sit käytännössä talvisin ja kesäisin toimii? Eli tosiaan 10km siivu töihin, pikatietä pitkin 8kilsaa  muuten 60alueella, pääseekö pelkällä sähköllä koko matkan vai meneekö dieselin voimalla pikatiellä? Talvisin nyt tietenkin menee dieseliä että lämpee vermeet..?

Poissa JJT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 163
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #905 : 31.01.2019, 19:50:05 »
Vai vaihtaako porukka ajomoodia tietyissä tilanteissa?

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #906 : 31.01.2019, 20:44:06 »
Mites tää d6 sit käytännössä talvisin ja kesäisin toimii? Eli tosiaan 10km siivu töihin, pikatietä pitkin 8kilsaa  muuten 60alueella, pääseekö pelkällä sähköllä koko matkan vai meneekö dieselin voimalla pikatiellä? Talvisin nyt tietenkin menee dieseliä että lämpee vermeet..?
Mulla on vajaa 16km suuntaansa ja 100km/h nopeusrajoitusta tuosta matkasta on melkein puolet. Plussakeleillä pääsin yhdellä latauksella tuon matkan töihin ja kotio pelkällä sähköllä 8)
Myöhään syksyllä, kun lämpötila alkoi menemään alle +5 asteen, niin käytyin webastoa tai sitten tuota sähkölämmitystä kun auto oli latauksessa.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Likeman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #907 : 31.01.2019, 21:02:35 »
Vai vaihtaako porukka ajomoodia tietyissä tilanteissa?
Ajomoodia vaihdellaan koko ajan. Esimerkiksi nyt talven pakkasilla, jos webasto on ollut päällä max. 15 min, painan awd:n jotta kone pysyy myös päällä ja lämpöä tulee nopeammin. Jos webasto on ollut vähintään puoli tuntia päällä, on jo riittävästi lämpöä (sisätilat) joten voi lähteä hybridillä liikkeelle. Menee ihan nätisti sähköllä niin kauan kun webasto on päällä. Sit kun se sammuu käynnistyy samalla kone. Mainitsemasi 10 km matkan pääsee ihan nätisti pelkällä sähköllä kunhan webasto on ollut päällä sen puolisen tuntia kun lähdet ajamaan. Edellyttää tietysti että nopeutesi on max 120 km/h etkä tee liian nopeita kiihdytyksiä, koska muuten ottaa dieselin sähkön avuksi.

Jos lähden käymään vaikka Helsingissä, jonne on matkaa 60 km, ajan alkupätkän pikkutietä sähköllä (hybrid/pure), moottoritielle kun tulen painan save. Tällöin järjestelmä pitää akkujen varaustason vähintään 50%:ssa. Helsinkiin kun tulen painan pure ja ajan sähköllä. Akkujen varaus riittää mukavasti kun ajellaan hitaita katuja. Sitten taas kun saavun moottoritielle painan save ja akkuihin latautuu 50 % varaus. Lähellä kotia voin ajaa taas loppupätkän pikkutietä sähköllä, ja ihan viimeiset 50 metriä painan awd varsinkin jos on piha auraamatta.

Power painetaan silloin kun pitää päästä nopeasti jostain ohi. Viime viikolla oli melko lyhyt suoranpätkä ja kaksi rekkaa mun edessä. Painoin power ja annoin kaasua niin meni heittämällä molemmista ohi. Pelkkä taka- tai etuvetoinen alkaisi sutia niin kovassa kiihdytyksessä mutta nelivedossa on pitoa ja 285 hv tehoa :)

Mitä tulee webaston käynnistykseen niin mulla ei oo väliä onko latausjohto kiinni vai ei. Aina käynnistyy.

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #908 : 31.01.2019, 22:32:05 »
Mites tää d6 sit käytännössä talvisin ja kesäisin toimii? Eli tosiaan 10km siivu töihin, pikatietä pitkin 8kilsaa  muuten 60alueella, pääseekö pelkällä sähköllä koko matkan vai meneekö dieselin voimalla pikatiellä? Talvisin nyt tietenkin menee dieseliä että lämpee vermeet..?

Muistaakseni 120 tai 125 km/h nopeudessa moottori lähtee käyntiin. Tuon kuvailemasi matkan ajelee sähköllä. Meillä oli noin -30 pakkasta ja siinä kohtaa käynnistettäessä auto käyttää polttomoottoria ja ei anna akkuja käyttöön liiän kylmien akkujen vuoksi. Taisi mennä sellaiset 30 km ennen kuin pääsi sähkölle. Kun pakkasta on -10.... 15 astetta moottori voi alussa käydä hetken ja sen jälkeen mennään sähköllä. Hybrid-moodi pitää moottoria käynnissä että kabiini lämpenee, mutta pure-moodissa voi ajaa -> Webasto hoitelee lämmöt. Kesä ja +15-20 on sitten sitä parasta hybrid-aikaa.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #909 : 31.01.2019, 22:49:18 »
Onko porukka näitä ohjelmoinut ja minkälaiselta auto vaikuttaa ohjelmalla? Jotain 350hv ilmeisesti ja vääntö yli 700 Nm jos halutaan vain summata etu- ja takapää.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa JJT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 163
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #910 : 31.01.2019, 23:00:19 »
Olrait,kiitoksia.
Ymmärsinkö oikein, eli jos auto on johdon päässä mistä tulee kokoajan virtaa niin se lataa akun täyteen ja lopettaa energian oton?  Ja onko autoissa sähköllä toimiva lämmitin ja polttoainekäyttöinen lämmitin erikseen? Eli kun auto johdon päässä niin lämmittää sähköllä ja jollei johtoa niin dieselin voimalla..

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #911 : 01.02.2019, 07:53:51 »
Olrait,kiitoksia.
Ymmärsinkö oikein, eli jos auto on johdon päässä mistä tulee kokoajan virtaa niin se lataa akun täyteen ja lopettaa energian oton?  Ja onko autoissa sähköllä toimiva lämmitin ja polttoainekäyttöinen lämmitin erikseen? Eli kun auto johdon päässä niin lämmittää sähköllä ja jollei johtoa niin dieselin voimalla..
1. Jos auto on piuhan päässä ja tulee sähköä, niin saat lämmitettyä pelkät sisätilat. Mittariston valikosta pitää silloin olla valittuna auto sisätiloissa. Tämä ei lämmitä moottoria mutta lämmittää sisätilat esim. aamuisin jolloin ollaan vielä muutamia asteita plussalla. Tällöin ei tarvitse hypätä viileeseen autoon, ja ajamaan pääsee pelkällä sähköllä 8)

2. Jos auto on piuhan päässä ja tulee sähköä, niin Webastoa käyttäessä mittariston valikosta pitää silloin olla valittuna auto ulkona valinta. Tätä olen itse käyttänyt, kun lämpötila menee alle +5°C ja haluaa ajella pelkällä sähköllä. Webaston olen sammuttanut manuaalisesti ajon aikana.

Pelkällä sähköllä (Ja Webastolla) ajelu onnistuu noin -10°C. Sen yli kun menee, niin automatiikka haluaa käynnistää moottorin.
Niin ja se muistutukseksi, että jos auto on latauksessa ja tolppaan ei tule sähköä, niin Webasto ei käynnisty. Tehdas sen jostain syystä on halunnut näin. Itselle tuo ei ollut koskaan "ongelma", kun oli sellaiset tolpat käytöstä mistä oikeasti tuli sähköä :)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Pikksu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #912 : 01.02.2019, 09:49:51 »
Morjens !

Täällä ilmoittautuu yksi V60 Hybridillä 2viikkoa ajellut.

Auto tosiaan ollut parisen viikkoa, Hollannista tuotu Kamuxin kautta, vuosimallia 2014 ja ajokilometrejä 109tkm.

Liikkeen piikkiin kävin Turun Keskusautohallilla varailemassa huollon (auto huutaa huoltoa, ilmeisesti edellinen perushuolto tekemättä ) ja samalla selvisi, että kamppania on Volvolla päällä tuon surullisen kuuluisan kompuran osalta. Tiskillä asiasta keskustelleena, ilmeisesti volvolta on tullut varsin hiljattain uusi versio kompurasta. Olisko samaa mallia jo sitten kun esim. uusissa T-koneellisissa bensa-hybrideissä ? Tämä siis kaikille sen asian kanssa painiville tiedoksi. Samaan syssyyn sitten todettiin, että kun aletaan isosti ronkkimaan niin vaihdetaan jakopää kaikkine kilkkeineen samassa, tässä yhteydessä tehtynä siinä säästä noin 500,- ja hinta jää tämän jälkeen juuri ehkä karvan alle 500,-

Toinen ongelma itsellä on autossa se, että ajovaloautomatiikka ei toimi. Itseasiassa koko se yksikkö on täysin mykkä joka on ratin vasemmalla puolella kojetaulussa, samassa taitaa olla tankin avaus, takasumari ja valokytkin. Tämä vaihdetaan tuossa huollossa ensiviikolla. Sulakkeen olen katsonut (mikäli löysin oikean) ja vika ei ollut siinä. Rekisteröintikatsastuksessa tästä on olemassa korjauskehoitus, toivottavasti selviää helpolla.

Sitten lisälämmittimen (webasto) käytöstä. Kuten jo tuossa juuri on todettu ei ilmeisesti toimi mikäli johto on kiinni ja sähköä ei ole. Toisaalta itse olen saanut tämän ilmoituksen "Tehonsyötön muutos keskeytti esivalmistelun" ilmoituksen nyt muutamia kertoja ilman, että auto on ollut piuhassa kiinni (johtuen että minulla ei ole vielä latausjohtoa). Kyselin tästäkin tuossa samalla kun tuota huoltoa tilasin ja se voi tulla myös siinä kohtaa mikäli 12v akkun jännite laskee jonkin tason alle, alkaa auto suojella sitä että kuitenkin saadaan auto käyntiin. Itse latasin tämän 12v akun perus akkulaturilla ja toimi taas moitteetta muutaman kerran. Johtopäätöksenä totesin, että taidan vaihdattaa tuon akun, sillä se näyttäisi olean alkuperäinen. Hinta marmorilla 229,- ja nyt -15% kampanija kuulemma päällänsä noissa. Tässäkin foorumilla on puhuttu "suomi sopeuttamisesta" tälläisestä ei kuitenkaan ainakaan tämä kyseinen huoto henkilö tiennyt mitään, että olisi edes olemassa. Tarvinneen vielä kysellä omamekaanikolta joka on sitten perehtynyt vielä paremmin näihin hybrideihin. Epäilen, että sellaista olisi olemassa. Nuo esivalmistelun keskeytykset juuri johtuneen näistä sähkön puutteista. Ja eikös täällä jo todettu, että 12v akku latautusi myös hybridpistokkeen kautta ? Tosin eikö tuokin kumottu taas jonkun mekaanikon toimesta. :D

No sitten, kuten tuossa mainitsinkin niin itselläni ei ole vielä ollut latauspiuhaa, sillä se oli kadonnut mystisesti rahdissa. Mahtaako kuskit tehdä näillä pikku bisnestä, mene ja tiedä. No Kamuxin piikkiin Keskusautohallilta uutta piuhaa alkuperäisenä. Eilen kävin hakemassa ja kotiin päästyäni paketin avasin. Ihmetys oli suuri kun laatikossa ei ollutkaan suko pistokkeella olevaa piuhaa vaan CEE liitin (ns. karavaanari). Mites foorumilaiset, mikä kaapeli teiltä löytyy kotoa, vai onko joku hankkinyt ihan jopa aidon latausaseman ?

Selvittelin tuota sitten tuossa illalla netistä ja ihan volvon sivuilla näytttää olevan niin, että heidän alkuperäiset suko pistokkeelliset sallivat tuon 8A lataustehon ja sitten tällä CEE pistokkeella saisi 16A latautehon irti. Tuo vain vaatii sen, että pitäisi kotiin asentaa tuollainen 16A CEE naarasliitin seinään ja vetää sille piuha sähkökaapilta. Toinen vaihtoehto on ostaa 10,- muunnoskappale tuohon ja latailla sillä sukosta 16A virralla. Tuo vain taitaa periaatteessa olla laiton ja semi vaarallinen tapa. Yksi mahdollisuus tosin on sitten käydä vaihtamassa tämä suko 8A versioon suoraan ja latailla sillä. Toki tuo täydellä 16A teholla lataus kiinnostaa kovasti. Näitä CEE pistokkeita ei tosin taida olla missään julkisissa lataus-asemissa vaan niitä varten tarvitsisi hankkia se välikaapeli mallia x-type2.

Auto on muuten kyllä aivan mieletön peli, ehkä vähän korkea kulutuslukema on ollut nyt, mutta enhän ole juuri sähköstä vielä saanut nauttia, kun on puuttunut piuha ja täällä varsinaisessa-suomessakin kun on ollut vaihteeksi talvi.

Sellasta, palaillaan ja jos viitsitte vastailla noihin muutamaan mieltä askarruttavaan juttuun niin, kiitokset.
V60 Hybrid, vm. 2014

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #913 : 01.02.2019, 09:56:48 »
Vielä kun ois ollut kesä, niin olisit jäänyt sähköllä ajamisesta koukkuun ;)

Paljon mahdollista! :D

Mutta tosiaan tällä hetkellä minun auto pitää olla manuaalivaihteinen, koska opetuslupa. Ja rouvan kauppakassia ei oikein viitsi tähän vaihtaa, koska kaksi dieselautoa samaan talouteen rasittaa vähän liikaa verojen muodossa, varsinkin kun minunkin ajokilometrit kohta vähenevät huomattavasti.

Mutta reilun parin vuoden päästä palailen asiaan, toki saattaa olla että ennen sitä rouvan kauppakassi vaihtuu bensahybridiin...
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 547
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #914 : 01.02.2019, 10:03:10 »
Selvittelin tuota sitten tuossa illalla netistä ja ihan volvon sivuilla näytttää olevan niin, että heidän alkuperäiset suko pistokkeelliset sallivat tuon 8A lataustehon ja sitten tällä CEE pistokkeella saisi 16A latautehon irti. Tuo vain vaatii sen, että pitäisi kotiin asentaa tuollainen 16A CEE naarasliitin seinään ja vetää sille piuha sähkökaapilta. Toinen vaihtoehto on ostaa 10,- muunnoskappale tuohon ja latailla sillä sukosta 16A virralla. Tuo vain taitaa periaatteessa olla laiton ja semi vaarallinen tapa. Yksi mahdollisuus tosin on sitten käydä vaihtamassa tämä suko 8A versioon suoraan ja latailla sillä. Toki tuo täydellä 16A teholla lataus kiinnostaa kovasti. Näitä CEE pistokkeita ei tosin taida olla missään julkisissa lataus-asemissa vaan niitä varten tarvitsisi hankkia se välikaapeli mallia x-type2.

Onnea uudelle menopelille! Tällainen on Volvon oma Mennekes latauskaapeli mikä pitäisi tulla auton mukana:


Tuossa saa valittua latausvirran, kyllä siitä 13A saa jos vaan sulakkeet kestää. Itse latailen töissä ja kotona 13A:lla.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo