41
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Nostaja remontti d5244t4 (185hp)
« Uusin viesti kirjoittanut xcysikymppi 27.04.2024, 13:02:35 »Joo tässä talven yli taas menty n tikittävällä nostajalla. Ääni ei oo kyllä yhtään pahentunut koko aikana vaikka useampi 10tkm tullutkin. Tässä just aeromotorsilta kahtelin osia ja huomattavasti halvemmaksi tulisi kuin motonetistä ottaa keinut ja tapit. Ina merkkiähän monet suosii, mutta tappien kohdalla mietin KOLBENSCHMIDT merkkiä. Eikö tuo kumminni iha laadukas merkki ole. tulis kumminni yli 100e halvemmaksi tapit kun vertaa inaan.
Jakohihnaa mulla ei oo aikomuksena vaihtaa koska se on ihan juuri vaihdettu. Eikös tuo savotta onnistuisi ihan että hommaan lukitustapit. pyöritän moottorin ajotusmerkkien kohtaan ja pistän kampiakselin jumiin tapilla. ja löysään jakohihnan kiristimen ja puran nokat pois ja vaihdan uudet romut. nokat paikalleen, rattaiden päässä pisteet kohilleen nokan päähän lukitustappi kiinni ja hihnapyörä kiinni alkuperäiseen kohtaansa? ja lopuksi hihna tiukalle niin, että se väkänen on keskellä.
´´ Paikalleenlaittamisessa tarvii sen hihnapyörän laakeripukki tiivistää volvon sitä varten olevalla liimalla ettei jää tihkumaan öljyä. Konstruktio on mielestäni hiukan hölmö. Kanteen sitten jotain tiivisteliimaa ja muovisilla kansilla olevaan löytyy tiivistekin´´ Koskeekos tuo liima homma vain ja ainoastaa vanhempaa moottoria? ei tätä harmaa kantista`?
Jakohihnaa mulla ei oo aikomuksena vaihtaa koska se on ihan juuri vaihdettu. Eikös tuo savotta onnistuisi ihan että hommaan lukitustapit. pyöritän moottorin ajotusmerkkien kohtaan ja pistän kampiakselin jumiin tapilla. ja löysään jakohihnan kiristimen ja puran nokat pois ja vaihdan uudet romut. nokat paikalleen, rattaiden päässä pisteet kohilleen nokan päähän lukitustappi kiinni ja hihnapyörä kiinni alkuperäiseen kohtaansa? ja lopuksi hihna tiukalle niin, että se väkänen on keskellä.
´´ Paikalleenlaittamisessa tarvii sen hihnapyörän laakeripukki tiivistää volvon sitä varten olevalla liimalla ettei jää tihkumaan öljyä. Konstruktio on mielestäni hiukan hölmö. Kanteen sitten jotain tiivisteliimaa ja muovisilla kansilla olevaan löytyy tiivistekin´´ Koskeekos tuo liima homma vain ja ainoastaa vanhempaa moottoria? ei tätä harmaa kantista`?