Kulkukoira  Proturbo

Polestar 2

  • 150 Vastauksia
  • 45661 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12485
Vs: Polestar 2
« Vastaus #120 : 19.09.2022, 21:04:01 »
Mihin tarvitsee talvikintaat nykypäivän autossa?
Tämä, autossa jossa on mm. lämmitetty ratti niin kinttaat on turhat. En tiedä Polestarista, mutta Volvon näyttöä voi käyttää vaikka kinttaat kädessä.

Ja mitä tulee Polestar 2 mallin istuimiin, niihin saa reijitettyä nappanahkaa jos haluaa. Aika harvassa vain on tuo varuste.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Dimefield

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 360
Vs: Polestar 2
« Vastaus #121 : 19.09.2022, 21:25:11 »
Esim. navigointiin losketusnäyttö on hyvä, mutta tärkeimmille ajon aikana tarvittaville säädöille pitää olla fyysinen nappi, jonka sijainnin oppii ulkoa ja jonka tuntee sormen alla katsomatta sitä. Ja joka toimii talvikintaillakin. Joku muu voi olla eri mieltä, mutta minä olen tuota mieltä ja perustelen sitä liikenneturvallisuudella.

Minua huvittaa kun autoja, kuten oma V40, "haukuttiin" että keskikonsolin liittymä on vanhanaikainen.
Tarkoittikohan se sitä että ei ole kosketusnäyttöä?
Onneksi ei ole kosketusnäyttö vaan on ihan kunnon nappulat.
Ihan ehdottomasti olen tavallisemman kojelaudan kannalla jossa nappulan tuntee ja tietää mitä painaisee.
Nappulan tietää missä se on ja vaikka naksauksesta tietää paljonko esim lämpötila muuttuu.
Volvo V40 T2-A 2019
Volvo V40 T2-A 2020

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12485
Vs: Polestar 2
« Vastaus #122 : 17.01.2023, 20:23:20 »
Topicin autoa miettinyt jos seuraava auto olisi sähköinen. ES90 tai mikä ikinä se tulee olemaankaan ei ole vielä edes esitelty niin ainoa sedan sähkö "Volvo" :).
BST malli varsinkin nätti kun se on normi auton korkuinen eikä ole XC-lookkia. Ja pelkällä helmojen maalauksella tuosta tulee nätti
https://www.autoscout24.com/offers/polestar-2-78kwh-long-range-dual-motor-performance-plus-electric-silver-1431da87-6a55-4763-b128-ef8c5995b307

Ainoa vain ettei suomessa taida olla yhtään performancea myynnissä jossa nahat ja ulkomaillakin oli vain keltaisella nahalla. Etuvetoisia oli valkoisella sisustalla.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12485
Vs: Polestar 2
« Vastaus #123 : 25.01.2023, 20:16:23 »
Polestar 2 malli sai puoli välin kasvojen kohotuksen. Polttomoottori aikana faceliftit ei ollut ihan tämmöisiä että auto muuttuu etuvedosta takavedoksi :D
https://www.polestar.com/fi/polestar-2
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 782
  • www.vrcf.fi
Vs: Polestar 2
« Vastaus #124 : 26.01.2023, 08:26:03 »
Ainoa vain ettei suomessa taida olla yhtään performancea myynnissä jossa nahat ja ulkomaillakin oli vain keltaisella nahalla. Etuvetoisia oli valkoisella sisustalla.
Sen verran päässyt nauttimaan kollegan kyydissä käytännön sähköautoilusta, että täkäläisissä oloissa nahkaa ja vegenahkaa kannattaa vältellä, ellei halua ennenaikaisia eturauhasvaivoja. Ajon aikanahan poistetaan kaikki "turhat" kuluttajat, kuten lämmitykset ja huurteenpoistot, ne nimittäin vähentävät käytännön toimintamatkaa huomattavan paljon. Fiilis on, kuin kuplavolkkarilla aikoinaan :).

Norjalaiset tunsivat ongelman jo vuosia sitten.Ylen kanavalla esitettiin taannoin ohjelma, jossa kaveri tuskaili uudennihkeän sähköauton kanssa. Käytännön toimintamatka ei riittänyt, eikä auto käynyt kaupaksi edes tuntuvalla hinnan alennuksella.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12485
Vs: Polestar 2
« Vastaus #125 : 26.01.2023, 08:37:32 »
Sen verran päässyt nauttimaan kollegan kyydissä käytännön sähköautoilusta, että täkäläisissä oloissa nahkaa ja vegenahkaa kannattaa vältellä, ellei halua ennenaikaisia eturauhasvaivoja. Ajon aikanahan poistetaan kaikki "turhat" kuluttajat, kuten lämmitykset ja huurteenpoistot, ne nimittäin vähentävät käytännön toimintamatkaa huomattavan paljon. Fiilis on, kuin kuplavolkkarilla aikoinaan :).

Norjalaiset tunsivat ongelman jo vuosia sitten.Ylen kanavalla esitettiin taannoin ohjelma, jossa kaveri tuskaili uudennihkeän sähköauton kanssa. Käytännön toimintamatka ei riittänyt, eikä auto käynyt kaupaksi edes tuntuvalla hinnan alennuksella.
Itsellä kaikissa autoissa ollut nahkapenkit eikä koskaan ole tullut kärsittyä kylmyydestä. Esim. omassa ajossa 99% kilometreistä tulee työmatkasta jossa vaikka lämmitys olisi täysillä ei range ole ongelma. Tiedän paljon ihmisiä jotka säätää esimerkiksi lämmityslaitetta manuaalisesti vaikka olisi automaatti-ilmastointi autossa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
Vs: Polestar 2
« Vastaus #126 : 26.01.2023, 08:50:30 »
Tiedän paljon ihmisiä jotka säätää esimerkiksi lämmityslaitetta manuaalisesti vaikka olisi automaatti-ilmastointi autossa.

Nämä on kyllä huvittavia tapauksia :D

Eikös tällaisen patteriauton tapauksessa ole juurikin järkevintä ja tehokkainta pitää ne penkin ja ratin lämmitykset päällä ja tinkiä hieman sisälämpötilasta?

Ja ostan kyllä corollan sitten kun kangaspenkit kelpaa, ei oo vielä tullut eturauhasvaivoja...
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 782
  • www.vrcf.fi
Vs: Polestar 2
« Vastaus #127 : 26.01.2023, 08:56:29 »
Esim. omassa ajossa 99% kilometreistä tulee työmatkasta jossa vaikka lämmitys olisi täysillä ei range ole ongelma.
Oma tarvehan näissä ratkaisee ja nurkissa kyllä pärjää. Näillä keleillä vajaa 300 km alkoi olla tiukilla Teslallekin (3 dual), kaksi raskaan ajoneuvon ripeää ohitusta vei rangea aika hulppeasti. Pole olisi varmaankin jäänyt matkalle ELK.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12485
Vs: Polestar 2
« Vastaus #128 : 26.01.2023, 09:01:19 »
Oma tarvehan näissä ratkaisee ja nurkissa kyllä pärjää. Näillä keleillä vajaa 300 km alkoi olla tiukilla Teslallekin (3 dual), kaksi raskaan ajoneuvon ripeää ohitusta vei rangea aika hulppeasti. Pole olisi varmaankin jäänyt matkalle ELK.
Omalla eturauhasella ajan max 150-200km ilman taukoa. Ja jos ongelma on  eturauhasen palelluttaminen niin tienposkessa kusella käynti on pahasta. Silloin kurvaa vaikka ABC:lle, ottaa samalla kupin kahvia niin matka jatkuu taas. Tietty jos pitää kerran viikossa ajaa helsingistä lappiin venetrailerin kanssa niin silloin sähköauto ei ole oikea valinta.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8939
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Polestar 2
« Vastaus #129 : 26.01.2023, 09:32:47 »
Sen verran päässyt nauttimaan kollegan kyydissä käytännön sähköautoilusta, että täkäläisissä oloissa nahkaa ja vegenahkaa kannattaa vältellä, ellei halua ennenaikaisia eturauhasvaivoja. Ajon aikanahan poistetaan kaikki "turhat" kuluttajat, kuten lämmitykset ja huurteenpoistot, ne nimittäin vähentävät käytännön toimintamatkaa huomattavan paljon.

Tekeekö tuota joku oikeasti vai menikö legendan puolelle? Mulla on sähkärissä aina +22 sisällä. Ei ole vaikuttanut välilatausten määrään eikä perillepääsyyyn.

Poissa JJJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 140
  • www.vrcf.fi
Vs: Polestar 2
« Vastaus #130 : 26.01.2023, 10:07:43 »
Mä jouduin päinvastoin lisäämään ilmanvaihdon pyyntöä sähkövolvossa, kun 2.5 päivitys tuli ja ikkunat alkoi välillä huurtua. Sama ominaisuus internetin perusteella myös Polestarissa 2.5 myötä. 2.6 sais marmorilta, siinä on changelogin perusteella korjausliikkeitä asiaan.

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3467
Vs: Polestar 2
« Vastaus #131 : 26.01.2023, 17:33:03 »
Tulipa mieleen että näin tällaisen eilen stadissa taksina, aiemmin ei ole ainakaan silmään osunut.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12485
Vs: Polestar 2
« Vastaus #132 : 26.01.2023, 17:35:35 »
Tulipa mieleen että näin tällaisen eilen stadissa taksina, aiemmin ei ole ainakaan silmään osunut.
Oulussa on näkynyt yks taksin kylttikatolla. Samoin muutamia Tesloja on näkynyt
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa -mek-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: Polestar 2
« Vastaus #133 : 27.01.2023, 05:13:19 »
Polle oli viime vuoden rekisteröintitilastossa sähkäreiden nelonen. Taakse jäivät mm. Tesla 3, ID.4, Q4, XC40.

Lähetetty minun SM-T719 laitteesta Tapatalkilla


Poissa TJA

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1042
  • www.vrcf.fi
Vs: Polestar 2
« Vastaus #134 : 30.03.2023, 20:11:53 »
Hintaansa nähden tämmöisestä vatkaimesta on näköjään unohtunut tehtaalla asentaa äänieristys  :D

https://youtu.be/NbTgOp8MiVA

 

Samppasport  Futurez