Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

M.M.A:n S60 2.5T 2004

  • 68 Vastauksia
  • 14953 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa M.M.A

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • www.vrcf.fi
Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
« Vastaus #30 : 03.04.2021, 22:21:52 »
Tuollaiset oli takaiskarit.



Poissa M.M.A

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • www.vrcf.fi
Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
« Vastaus #31 : 04.04.2021, 22:06:10 »
Koska mihinkään ei oikein tähän maailmanaikaan kehtaa mennä niin vapailla on pelkkää aikaa joten tuumasta toimeen. Vetokoukku sai lähteä. Työohjeena oli volvon oma vetokoukun asennusohje jonka saa netistä.

Takapöntön kannatinrauta oli sen näköinen että pitää koittaa metsästää uusi. Tietäis vaan mistä, selailin aikani enkä löytänyt mistään nettikaupoista ainakaan vielä.

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 691
  • www.vrcf.fi
Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
« Vastaus #32 : 04.04.2021, 23:07:32 »
Takapöntön kannatinrauta oli sen näköinen että pitää koittaa metsästää uusi. Tietäis vaan mistä, selailin aikani enkä löytänyt mistään nettikaupoista ainakaan vielä.
Kävisikö esimerkiksi tuo putken korjaukseen https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/140968/581710?ajoneuvo=965 S60 Takapöntön kannatinkoukku jos ø70mm putki (korjausosa)
« Viimeksi muokattu: 05.04.2021, 12:57:53 kirjoittanut Dmies »

Poissa M.M.A

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • www.vrcf.fi
Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
« Vastaus #33 : 04.04.2021, 23:25:22 »
Siellä on tuollainen.



Poissa M.M.A

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • www.vrcf.fi
Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
« Vastaus #34 : 17.04.2021, 19:00:53 »
Otin tuon takapöntön kannakkeen lähempään tarkasteluun. Sen verran vahvaa lattarautaa et rauta ruuvipenkkiin ja teräsharjapää porakoneeseen. Aikansa vingutteli menemään, pohjamaali ja pintamaali ni ihan hyvä siitä tuli.

Tänään auto saatettu kesäkuntoon. Pesua, pinnanpuhdistusta ja myllyä muutamaan kohtaan. Pääosin oli vielä hyvässä kiillossa viime kevään myllytyksestä. Lopuksi kovavahaa ja muovikiiloketta pintaan.

Hyvin on myös asento asettunut kohdilleen Vogtlandin jousilla.



Poissa M.M.A

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • www.vrcf.fi
Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
« Vastaus #35 : 02.05.2021, 19:07:40 »
Nyt löyty hyvä verrokkikuva. Ihan ok muutos noinkin pienellä madalluksella. Renkaitten ulkohalkaisija on sama, ylemmässä 205/55-16, alemmassa 225/45-17.



Poissa 740_Arkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • www.vrcf.fi
Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
« Vastaus #36 : 02.05.2021, 20:58:43 »
Hieno.  Ihan kuin olisi eri autoista nuo kuvat. 
740 GL 1990 B230F "kuormamuuli" 2012-2020 helmikuu,   elinluovuttajana nyt 940:lle
940FT 1993,,"Turbokameli", Toukokuu 2020 alkaen

Poissa M.M.A

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • www.vrcf.fi
Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
« Vastaus #37 : 23.06.2021, 14:01:47 »
Vähän kesti kun en saanut aikaiseksi mut nyt jouset otteessa. Maahantuojan todistus tiskiin, inssi kävi pihalla mittaamassa etäisyydet ja tuli merkintä rekisteriotteeseen. Ei vaivautunut ottamaan edes nosturille tai ajamaan vähän pihalla.

Sen perusteella mitä itse mittasin ennen madallusta, on edessä madallus vain 15mm ja takana luvattu 35mm. Etupään pieni madallus johtuu siitä että vanhat jouset oli jo niin väsyneet. Auto näytti etupäästään normaalia matalammalta jo ennen jousien vaihtoa.

Seuraavaksi huoltosettiä kasaan. Vaihtoon menee moottoriöljyt, jarrunesteet ja kaikki suodattimet paitsi bensansuodin. Muissa kohteissa on vielä kilsoja/vuosia jäljellä ja riittää tasojen tarkastus. Ilmastointihuolto jossain vaiheessa olisi jo tarpeen. Jakopäätä miettinyt että vaihdanko vai ajanko vielä vuoden. Neljä vuotta tulee täyteen mut ajettu vasta 34tkm.

Poissa M.M.A

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • www.vrcf.fi
Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
« Vastaus #38 : 29.06.2021, 19:48:15 »
Ehtii sitä pestäkin välillä.





Poissa M.M.A

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • www.vrcf.fi
Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
« Vastaus #39 : 10.07.2021, 21:48:27 »
Tuli väännettyä huolto tänään. Kiva möyriä auton ja konepellin alla kun varjolämpötila yli 30. No, hikeä se vaan on ja tämä on jo lomanaloitus perinne.

Öljyiksi meni tällä kertaa Valvolinen SynPowerit ja öljy, raitisilma sekä ilmansuodatin Mann-Filteriä. Jarrunesteet vaihtui TRW:n litkuiksi.

Öljyä tuli ulos se mitä on laitettu, vuoden/10000km aikana olen yleensä lorauttanut sen pari desiä koneeseen mitä kuudesta litrasta jää jemmaan. Muutkin öljy ja nestetasot oli kohdillaan. Kranttu auto kun ei se syö kun ysikasia.

Poissa M.M.A

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • www.vrcf.fi
Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
« Vastaus #40 : 14.07.2021, 23:10:50 »
Tuli käytyä eilen ilmastointihuollossa koska en neljän vuoden omistuksen aikana ole käynyt eikä yhtään aiempaa merkintää moisesta ole. Toiminut se on kyllä hyvin. 645g siellä oli vielä eli 355g oli hävinnyt.

Poissa M.M.A

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • www.vrcf.fi
Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
« Vastaus #41 : 19.07.2021, 17:52:53 »
Turbo alapuolelta märkä. Ahtaa hyvin, ahdin ei ole sisältä öljyssä ja putkissa on sellainen limainen sisäpinta mikä lienee normaalia, jonkun verran varmaan sinne huohottaa. Auto ei myöskään pölläyttele sinistä. Taitaa öljynpaluu vuotaa, siitä märkä alue alkaa.

Kiristin ensihätään öljynpaluun torxit ja imuputken klemmarin koska olivat löysässä sekä kuivasin paikat. Pitänee varautua hommaamaan vähintään tiivisteet, kiristys käy vain ensiavusta.

Kiristin myös coolerilta kaasuläpälle tulevan ahtoputken klemmaria koska senkin putken alapinta kostea. Se isompi klemmari imusarjan alla kyseessä. Käytin putkea irti aikanaan että sai tilaa kun kaivoin laatikon solenoidit esiin, sen jälkeen kostunut. En keksi muutakaan mistä hikoilisi niin että menisi putken alapinnalle.

Jakopää myös kostea. Sain nyt vastauksen kun aiemmin pähkäilin tehdäänkö jakopääremppa nyt vai vuoden päästä :buck2: Mitä alemmas jakopäätä katseli ni sitä kosteampaa. Toki vähän oli roiskunut ylöspäinkin hihnan mukana.

Jakopääremppaan varasin ajan, turboa ihmettelen itse. Tiivisteiden vaihto vaikuttaa aika simppeliltä.
« Viimeksi muokattu: 03.08.2021, 16:06:31 kirjoittanut M.M.A »

Poissa M.M.A

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • www.vrcf.fi
Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
« Vastaus #42 : 21.07.2021, 21:12:47 »

Tuo oli lähtökohta. Tuon jälkeen kuivasin paikat ja kiristin liitoksia. Ihmettelin miten se ajaa öljyn joka paikkaan mutta pohjapanssarissa on turbon alapuolella ilmanohjain joka ohjaa ajoviiman suoraan ylös turboa päin.

Tänään hain volvolta uudet tiivisteet paluuputken molempiin päihin ja ikh:lta kupariprikat alemman jäähdytysnesteputken banjopulttiin, prikka on 12x16x1,5mm ja tarve 2kpl.

Nestelinjan irroittamalla saa lisää tilaa touhuta tuon öljyn paluuputken kanssa, tosin joutuu syyläristä laskemaan nesteet ulos. Tuossa etuvedossa on hyvin tilaa tehdä, tarvitaan iso räikkä ja 17mm hylsy banjopulttiin, pieni räikkä ja lyhyt jatko sekä T30 torx paluuputken laipan löysäämiseen ja 10mm hylsy putkien välituen poistoon. Alapää irtoaa nostamalla.

Uusi alatiiviste vaatii kärsivällisyyttä vaikka sen liukastaa mutta kyllä se sinne muljahtaa. Kuvassa paikallaan.


Laitoin nyt uutta jäähdytysnestettä sen mitä ulos tuli ja jakopäärempassa laittavat taas niin sitten nekin on käytännössä vaihdettu kokonaan.

Poissa M.M.A

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • www.vrcf.fi
Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
« Vastaus #43 : 03.08.2021, 16:01:00 »
Sain huollosta väliaikatietoa. Kumpikin nokkapyörä vuotaa :buck2: Noh, nyt sinne tulee sitten kaikki uutta. Tietää mihin lomarahat ja veronpalautukset menee :buck2: Kyllä sitä osasi tosin odottaa koska 200tkm lähestyy ja välystä oli jo pari kolme milliä hihna paikallaan.

Poissa M.M.A

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • www.vrcf.fi
Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
« Vastaus #44 : 04.08.2021, 21:54:12 »
Auto kotiutettu, uutta tuli:

- jakohihnasarja
- vesipumppu
- moniurahihna
- moniurahihnan kiristin
- molemmat VVT:t
- nokka-akseleiden stefat
- jäähdytysnesteet

Taas mennään, 1330€ köyhempänä. Loppujen lopuksi aika kohtuullinen loppusumma.

 

KL-varaosat  Race.fi