Futurez  Kulkukoira

Kulmiksen taivaspaikka

  • 1066 Vastauksia
  • 130940 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1692
  • www.vrcf.fi
Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Vastaus #30 : 26.09.2021, 11:14:06 »
Voi pojat  :o
Hattu päästä jälleen kerran  :hg:
Kyllä se sieltä tulee hiljalleen  ;)
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa Slowman

  • Mr. Kanttari
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4067
  • www.vrcf.fi
Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Vastaus #31 : 26.09.2021, 11:46:51 »
Voi jösses mitä sieltä taas tulee, pari ekaa kansiota kuolattu läpi ja voi huh huh! On kyllä komia homma kun foorumilta löytyy tällainen peltiseppien Chuck Norris joka ei kumartele muunkaan mekaniikan edessä. Niin ja hei Chuck vaan näyttelee mutta sinä teet tosissaan. Lopuksi vielä totean että taidat olla kova poika saunomaan :D
Forester XT -06    Symmetrical AWD
760 Turbo -90 Ikuisuusprojekti
V70R -98 Paali vai mahdollisuus?

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12485
Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Vastaus #32 : 26.09.2021, 12:57:00 »
Tämän rakentelu on vielä seuraavalla tasolla jos vertaa 162 oli. Tuossa olet tehnyt ihan järjettömästi peltitöitä ja työnjälki ihan mahtavaa. Mukava katsoa kun näkee että pelti tottelee ja taipuu haluttuihin muotoihin.

Kiitosta vaan kehuista :)

Jos aikaa riittää, niin kannattaa tutustua noihin projektikuviin tarkemminkin. Sieltä löytyy aika mielenkiintoisia yksityiskohtia ja jotain videon pätkiä ;)
Kaikki kuvat ja videot käyty läpi. Tai no tunnusta, pari videota jäi katsomassa. Mutta varsinkin konepellin mekanismi oli aika hieno. Oliko tuossa ennestään tuommoinen vai ihan omasta päästä kehitetty.

Ja hattua nostin ettei kaikkia vanhaa peltiä heitetty pois vaan sitä hyödynnetty mahdollisimman paljon.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13482
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Vastaus #33 : 26.09.2021, 13:24:27 »
Kuvat ja videot katsottu.

Ei oikein enää ole sanottavaa vetää hiljaseksi ja nöyräksi. Tuossa on kyllä tunteja kulutettu ja sulla leikkaa kyllä hyvin ajatus kun kaiken tuon olet kehitellyt. siis juu varmana olet yhdistellyt jotain joskus nähtyä jne mutta silti että kaiken saa noin hyvin sulautettua tuohon pitää vain nostaa hattua.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Vastaus #34 : 26.09.2021, 13:29:52 »
Lopuksi vielä totean että taidat olla kova poika saunomaan :D

Onhan se ihan mukavaa puuhaa :)


Tämän rakentelu on vielä seuraavalla tasolla jos vertaa 162 oli. Tuossa olet tehnyt ihan järjettömästi peltitöitä ja työnjälki ihan mahtavaa. Mukava katsoa kun näkee että pelti tottelee ja taipuu haluttuihin muotoihin.
Kaikki kuvat ja videot käyty läpi. Tai no tunnusta, pari videota jäi katsomassa. Mutta varsinkin konepellin mekanismi oli aika hieno. Oliko tuossa ennestään tuommoinen vai ihan omasta päästä kehitetty.

Ja hattua nostin ettei kaikkia vanhaa peltiä heitetty pois vaan sitä hyödynnetty mahdollisimman paljon.

On kyllä monen osan kohdalla itsekin tullut ihmeteltyä, että miten siitä nyt näin hyvä tuli :D

Konepelti avautuu alunperin näin.


Konepelti saranoineen ym. systeemit on kaikki omasta päästä. Lukitusmekanismin paikalla on alunperin jäähdyttimen korkki, joka on saman näköinen, mitä nyt tuo avauskahva.

Aloituskuvasta poiketen tähän oli olemassa käytännössä kaikki alkuperäiset pellit, mutta valitettavan iso osa oli täysin käyttökelvottomia.
« Viimeksi muokattu: 26.09.2021, 13:38:50 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa volpatti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 138
  • www.vrcf.fi
Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Vastaus #35 : 26.09.2021, 14:34:49 »
On se kyllä taitava peltiseppä. Nyt vaan V8 volvon nykytekniikka tohon koriin niin avot.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Vastaus #36 : 26.09.2021, 14:41:11 »
On se kyllä taitava peltiseppä. Nyt vaan V8 volvon nykytekniikka tohon koriin niin avot.

Sanoppa muuta :) Olisin laittanut sellaisen 4,4 litraisen Volvon kasin, mutta tuli täystyrmäys Trafilta. 150hv ja 5,7 litraa on maksimit, mitä tällaiseen vanhaan saa laittaa, vaikka mitä tekisi. No okei, jostain pikkulohkosta saisi varmaan puhtia vaikka kuinka paljon, vaikka paperilla olisikin vaan 150hv, mutta sellainen ei kyllä iske vähääkään. Taisinpa joskus nimetä sellaisen "Sumutorvenpyörittäjäpikkulohkoksi", kun jotain Chevyn 350 moottoreita on käytetty ties missä käyttötarkoituksessa  :D

Volvon koneen jälkeen katsoin toiseksi parhaaksi vaihtoehdoksi tuon lättiksen S*

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Vastaus #37 : 26.09.2021, 16:07:15 »
Erinomainen valinta tuo lättäpää!

1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12485
Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Vastaus #38 : 26.09.2021, 17:00:14 »
On kyllä monen osan kohdalla itsekin tullut ihmeteltyä, että miten siitä nyt näin hyvä tuli :D

Konepelti avautuu alunperin näin.
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Konepelti saranoineen ym. systeemit on kaikki omasta päästä. Lukitusmekanismin paikalla on alunperin jäähdyttimen korkki, joka on saman näköinen, mitä nyt tuo avauskahva.

Aloituskuvasta poiketen tähän oli olemassa käytännössä kaikki alkuperäiset pellit, mutta valitettavan iso osa oli täysin käyttökelvottomia.
Omaan silmään sattui monet pokkaukset mitä teit ihan selvästi jäykistämään rakennetta? Ja tässä kun on pyöreää muotoa niin peltiä saa taivutella ja muokata.

Mietinkin että onko alunperin ollut tuommoinen. Ei näkynyt orkkis peltejä enää.

Mietin noita aloituskuvia katsoessa että onko autosta yhtään kovaa rautaa enää.  Veikkaan että 10v eteenpäin olisi auto ollut liian pehmeä. Mutta silti paljon sait hyödynnettyä alkperäistä koria.

Seuraava tämmöinen projekti sähköisellä voimansiirrolla? Tähänkin menisi runkopalkkien väliin kohtuullinen akusto.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Vastaus #39 : 26.09.2021, 23:00:42 »
Tuli luettua ja katseltua myös läpi. Eipä tuohon oikein osaa mitään sanoa kuin  P> -H-

Omat turailut amazonin kanssa koritöissä alkaa kyllä melkein nolottamaan kun näitä katselee :D Ehkä sitten joskus kun on lähtökohtaisesti edes kunnon tilat missä tehdä, saati kunnon työkalut, niin voisi alkaa edes yrittää tehdä jotain kunnolla.

Onneksi tässäkin maassa taitoa löytyy -H- Joku ohjelma mitä vasta telkkarista tuli, siinä puhuttiin rodi-kulttuurista, niin Suomikin siinä mainittiin muutaman harvan joukossa. Autokansaa 8)
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Vastaus #40 : 27.09.2021, 10:27:24 »
Hienosti näkyy Volvo-osia kuvissa 8)
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Vastaus #41 : 27.09.2021, 16:35:23 »
Hienosti näkyy Volvo-osia kuvissa 8)

Joo niitä kun on sattuneesta syystä käytettävissä  :D

Ainakin seuraavat osat on Volvosta.

-takaluukun jousi
-takakallistuksenvakaaja
-oven saranoiden korin puoleinen osa
-saranatapit (vinokoneen venttiilit)
-käsijarruvaijeri ja rullat
-vaihdelaatikko
-vaihdekeppi
-ohjausakseli
-flekti ja rele
-startti
-jarrutehostin ja -poljin
-kardaani

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Vastaus #42 : 27.09.2021, 17:13:47 »
Pakoputkien päät.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Vastaus #43 : 27.09.2021, 17:24:20 »

Poissa Volvo Setämies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 290
Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Vastaus #44 : 27.09.2021, 19:33:45 »
Tämä on niin käsittämätöntä käsityön taidon näytettä että 8)
Kiitos että laitoit jakoon myös rakentamisen vaiheiden kuvia, nyt on iltakatselemista vähäksi aikaa!
Amazon 20v
850R
P1800

 

Proturbo  Autodiagnoosi