Ateho  Elekma

Uudempien Volvojen mittariston muunneltavuus?

  • 4 Vastauksia
  • 1100 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Dimefield

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 360
Uudempien Volvojen mittariston muunneltavuus?
« : 23.01.2023, 00:51:30 »
Voiko viimeisimpien Volvojen mittaristoa muutella vapaasti vai onko erilaiset mittaristot riippuvaisia varustelutasosta?

Minun mieleen on enemmän tuo jossa keskellä yksi pylpyrä nopeudelle ja muita tietoja sivuilla.



Volvo V40 T2-A 2019
Volvo V40 T2-A 2020

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2890
Vs: Uudempien Volvojen mittariston muunneltavuus?
« Vastaus #1 : 23.01.2023, 03:20:43 »
Tuo ylempi mittaristo on ns. parempi mittaristo, joka on tullut lisävarusteena / varustepakettien mukana. Tuo alempi taas on se "hinnat alkaen" -mittaristo. Varsinaista muunneltavuutta ei juurikaan löydy kummastakaan, halvemmassa mittaristossa tuon teeman saa vaihdettua eri väriseksi, samalla taitaa myös fontti muuttua ihan aavistuksen. Sama pätee pitkälti tuohon parempaan mittaristoon myös, väriä, fonttia ja mittariston taustaa saa vaihdeltua muutaman vaihtoehdon välillä, mutta siinäpä se sitten aikalailla onkin. Jos auto on varustettu navigoinnilla, saa karttanäkymän tuohon parempaan mittaristoon keskelle näkyviin. Luonnollisesti myös hetkellisen kulutuksen/keskikulutuksen/keskinopeuden/rangen eri kombinaatioita saa vaihdeltua tuohon alemmas näkymään.

Poissa Dimefield

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 360
Vs: Uudempien Volvojen mittariston muunneltavuus?
« Vastaus #2 : 23.01.2023, 23:26:56 »
Tuo ylempi mittaristo on ns. parempi mittaristo, joka on tullut lisävarusteena / varustepakettien mukana. Tuo alempi taas on se "hinnat alkaen" -mittaristo.

No, sehän on hyvä uutinen että halvemmalla saisi mieluisamman. :)
Volvo V40 T2-A 2019
Volvo V40 T2-A 2020

Poissa Fooo

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: Uudempien Volvojen mittariston muunneltavuus?
« Vastaus #3 : 24.01.2023, 17:57:19 »
No, sehän on hyvä uutinen että halvemmalla saisi mieluisamman. :)
Jos tarkkoina ollaan niin sai, jos uusista puhutaan.

Tehdasuusissa on jo kaikissa tuo suurempi 12,jotain tuumainen ja Android käyttis eli hieman erilainen näkymä, jota ei kyllä voi muunnella voi käytännössä ollenkaan kuin valitsemalla näkyykö kartta keskellä vai onko tausta musta.

Eli kutakuinkin tälläinen (pl. EX90):

Hieman vanhemmissa Sensuksissa oli muutama eri teema, jotka hieman muuttivat mittareita visuaalisesti, mutta perus layout oli sama niissäkin kaikissa.

Ja riippuu tosiaan niissäkin myös varustelutasosta ja mallista. XC40:een ei tietääkseni ole ikinä saanut mitään muuta kuin tuota suurempaa, muissa tuo pienempi on ollut halvimmassa Momentum mallissa (siihenkin sai suuremman lisävarusteena), muissa suurempi jo varustelutason mukana.

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 784
  • www.vrcf.fi
Vs: Uudempien Volvojen mittariston muunneltavuus?
« Vastaus #4 : 25.01.2023, 08:19:27 »
Minulla on momentumissa tuo isompi mittaristo. Jos olisi ollut tuo pienempi, auto tuskin edes olisi minulla. Ei tuo räpellys nimittäin oikein sovi 90 yleiseen laatuvaikutelmaan.

En edes kaipaa lisää muunneltavuutta. Valitsin ensimmäisenä päivänä punaisen teeman, ja siinä olen pysynyt. Myös huollon sijaisautossa näkymä vaihtui heti pihalla samaksi. En urheilullisen vaikutelman, vaan hämäränäön vuoksi. Eiköhän tuo muunneltavuus ole niitä "Koska minä voin"- juttuja, joihin ainakin arkikäytössä kyllästyy melko nopeasti.

Kartta keskellä antaa lisäarvoa, ja "varvikello" noissa muuttuu ajotilan mukaan säästömittariksi. Luettavuus on mielestäni hyvä ja informaatiota runsaasti -edellä ajavan nopeutta myöten ELK. Valtaosan kilometreistä auto ajaa ja kuski matkustaa, ei juuri mittareille ole käyttöä :).


 

Ateho  Elekma