Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Automaattilaatikon toiminta

  • 2 Vastauksia
  • 934 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Parviainen

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Automaattilaatikon toiminta
« : 30.01.2023, 19:30:27 »
Ostin ekan volvoni. D5 automaatti ja vuosimalliltaan 2007 tai 2008, p3 kuitenkin. Ajettu karvan vajaa 500tkm.
Ongelmana on satunnaisesti esiintyvä tosi terävä nykäys. Vika esiintyi jo entisellä omistajalla n.90tkm ajan.  Öljyt vaihdettu n.80tkm sitten, eli niistä nyt voisi aloittaa ainakin. Onko ideoita mistä muualta lähteä etsimään vikaa. Rauhallisessa kiihdytyksessä ei oikeastaan nykäise, mutta reippaammassa tulee useammin esille. Lisäksi 2-->3 vaihtaessa tuntuu hitaalta ja sekavalta.
Vikakoodeja en ole itse käynyt lukemassa, ja ed. omistajan mukaan niitä ei ollut. Muuten vaihteisto toimii oikeinkin hyvin kilsoihin nähden.

Poissa jak900

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2253
  • www.vrcf.fi
Vs: Automaattilaatikon toiminta
« Vastaus #1 : 30.01.2023, 21:33:37 »
Öljynvaihto, öljylaskurin nollaus, sopeutusten nollaus ja laatikon opetusajo perään, yleensä näillä on poistunut ylimääräiset nykimiset ja vaihtamis ongelmat mitä itse olen tehnyt. Poislukien muutama mekaanisella vialla varustettu laatikko mutta nämä jo oireilleet aivan toisella tavalla.

Poissa Heikki75

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 311
  • V60 D4 AWD
Vs: Automaattilaatikon toiminta
« Vastaus #2 : 04.02.2023, 09:52:40 »
Mulla on nyt toinen tällä laatikolla oleva peräkkäin. Ensimmäisen ostin 90tkm ajettuna ja ajoin sihen 170tkm mittariin. Nykyisen ostin alle 80tkm ajettuna ja ajanut sillä nyt 5000km.
Molempiin vaihdeltu öljyt asiallisesti. Ensimmäiseen n. 45tkm. välein. Nykyiseen ensimmäinen vaihto 65tkm kohdalla ja itse vaihdatin heti tuoreeltaan 80 kohdalla uudelleen kunnon huuhtelulla, samalla kun vaihdettiin awd-palikoiden öljyt.

Kummassakin esiintyi ja on esiintynyt sattunnaisia nykäisyjä, hitaita vaihtoja jne. Välillä pelaavat todella jouhevasti myös.
Itse olen sitä mieltä, että nuo kuuluvat näiden 6 vaihteisten ominaisuuksiin. ::)

 

Carcom Oy  Ateho