KL-varaosat  Race.fi

Mercedes-Benz topic

  • 733 Vastauksia
  • 284177 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #30 : 13.01.2012, 11:42:53 »
Komppaan Lerputinta. Itselläni oli viimeviikkoon asti 3 vuotta palveluksessa 1999 w210 e300TD Avantgarde. Italiasta oli tuotu ja olin ensimmäinen omistaja Suomessa. 249tkm oli mittarissa kun ostin ja nyt myydessä 320tkm ja ainoa ruostekohta oli pieni tiplu etuvalon alla, eli kiveniskemästä päässyt vähän väriä ottamaan. Vikoja 3 vuoden aikana oli kovalla pakkasella tyhjentynyt ilmastointi koska huoltoventtiili vuoti ja syöttöpumpusta vuoti paineventtiilien kuparirenkaat.

Poissa black

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #31 : 13.01.2012, 12:25:39 »
Jotain kyllä jo lukenutkin muiden kokemuksista että kun kertaalleen ovia ja muita peltejä vaihdettu, ja työ tehty asiantuntevasti ja hyvin (+suojattu) ei ruoste ole enää niin paha ongelma näissä. Eli periaatteessa mahdollinen hankinta, kunhan syynää hyvin ennen ostopäätöstä ja käyttää vaikkapa autotohtorilla.

Poissa pppate

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #32 : 13.01.2012, 12:52:14 »
autotohtorillä käynti on todella hyvä idea.voi säästää aika paljon ja saa itse mielenrauhan.

Poissa smee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • vRS
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #33 : 13.01.2012, 13:08:59 »
Jotain kyllä jo lukenutkin muiden kokemuksista että kun kertaalleen ovia ja muita peltejä vaihdettu, ja työ tehty asiantuntevasti ja hyvin (+suojattu) ei ruoste ole enää niin paha ongelma näissä. Eli periaatteessa mahdollinen hankinta, kunhan syynää hyvin ennen ostopäätöstä ja käyttää vaikkapa autotohtorilla.

Todellisia yksilöitä nämä ovat. Itsellä kokemusta yhdestä ruosteisesta sedanista(mm. takaluukun lukkopesä ruostui irti), mutta taas työkaverilla on erittäin siisti farmari sisältä ja päältä.

Uitettujen kilometreillä aina pelotellaan, mutta sellainen ei ole ollut koko elinkaarta suomen suolauksessa vaikka mitä olisikin ajettu.
Octavia RS
Volvohistoria: 340 DL, 740 TIC, 850 GL, V40 diesel, 340 DL.

Poissa black

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #34 : 13.01.2012, 13:35:08 »
No entäpä sitten 99-2002 vuosimallien cdi- myllyt, kun monilla jo tosiaan takana 500-700tkm takana. Kilometreistä päätellen ovat lujia? Toisaalta ymmärrän että mikäli ostaa 600tkm ajetun auton (minkä tahansa) on jokinasteinen koneremppa aina mahdollista.

Poissa pppate

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #35 : 13.01.2012, 13:49:02 »
tekniikasta ei kannata olla huolissaan.korin ruostuminen ainut miinus.muuten täydellinen auto.

Poissa 740 GLE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • Pohjoinen Besserwisser
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #36 : 13.01.2012, 13:52:03 »
Jostain syystä väyryskoppaset coupet ei ruostu
läheskään samalla lailla.
Löytyykö tähän parempaan säilymiseen jotain faktaa joko havainnoista tai peräti syytä moiseen ilmiöön?

Olisivat jo aika kohtuuhintaisia Saksassa ja CLK (?) on minusta hyvän näköinen.
Pehmennetty E220 CDI Avantgarde
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä

Poissa black

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #37 : 14.01.2012, 12:38:38 »
Noista hehkusta ja niiden vaihdoista, tiedän parikin tapausta kun ovat vaihdettaessa katkenneet näihin Volvon käyttämiin VW 2.5tdi- myllyihin. Sanoisin että se on vain huonoa tuuria/huollon puutetta. Ja käsittääkseni hyvän huollon merkitys korostuu mitä enemmän autolla on ajettu. Yleensä ongelmana on vain että huoltoja aletaan laiminlyömään kun on se 300tkm mittarissa, joka on ikävä piirre. 

The moose

  • Vieras
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #38 : 14.01.2012, 12:41:12 »
hehkuista vielä, eikai kukaan laita hehkua paikoilleen ilman kuparitahnaa kierteissä vai onko sekin.. soo soo  :nohnoh

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #39 : 14.01.2012, 12:41:18 »
Noista hehkusta ja niiden vaihdoista, tiedän parikin tapausta kun ovat vaihdettaessa katkenneet näihin Volvon käyttämiin VW 2.5tdi- myllyihin. Sanoisin että se on vain huonoa tuuria/huollon puutetta. Ja käsittääkseni hyvän huollon merkitys korostuu mitä enemmän autolla on ajettu. Yleensä ongelmana on vain että huoltoja aletaan laiminlyömään kun on se 300tkm mittarissa, joka on ikävä piirre.

Millä perusteella on huollon puutetta jos hehku katkeaa kanteen?
Jos se esim kestää 400tkm, ennenkuin ensimmäinen hajoaa?
Mihinkään huoltoon ei kuulu irrottaa, putsata ja taas kiinnittää hehkua
kiinni.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #40 : 14.01.2012, 12:41:59 »
hehkuista vielä, eikai kukaan laita hehkua paikoilleen ilman kuparitahnaa kierteissä vai onko sekin.. soo soo  :nohnoh

Erään suuren autonvalmistajan ohje on EHDOTTOMASTI olla
laittamatta mitään ainetta hehkun kierteisiin tai hehkuihin.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

The moose

  • Vieras
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #41 : 14.01.2012, 12:49:01 »
maalaisjärki taas pakottais laittamaan kielloista huolimatta ja tietenkin työkseen tekevät tekee ohjeen mukaan.


s73

  • Vieras
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #42 : 14.01.2012, 12:52:33 »
lämpimästä koneesta ei kannata irroittaa mitään tuommoisia osia. Kylmästä koneesta osat saattavat irrota ilman ongelmia. Miten varma auto väyrysen malli on ja lämmin talvella?

Poissa black

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #43 : 14.01.2012, 13:05:01 »
Millä perusteella on huollon puutetta jos hehku katkeaa kanteen?
Jos se esim kestää 400tkm, ennenkuin ensimmäinen hajoaa?
Mihinkään huoltoon ei kuulu irrottaa, putsata ja taas kiinnittää hehkua
kiinni.

Sanoohan sen jo järkikin ettei hehkun kannata antaa olla vaikkapa sitä 8 vuotta/400tkm siellä paikoillaan vaikka toimisikin. Täten yleensä vain ongelmia luvassa sinne loppupään käyttäjille. Eri asia jos 400tkm tulee parissa tai kolmessa vuodessa (taksit) niin mikäs siinä. Niin, itselläni niin vanhoja autoja ettei huolto-ohjelmia enää katsota, vaan tehdään se mitä pitää ja kannattaa.

Kuparitahnaa ei kannata laittaa hehkun kierteisiin mikäli alumiinikansi --> syövyttää ajan myötä.
« Viimeksi muokattu: 14.01.2012, 13:07:03 kirjoittanut black »

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #44 : 14.01.2012, 13:15:23 »
Sanoohan sen jo järkikin ettei hehkun kannata antaa olla vaikkapa sitä 8 vuotta/400tkm siellä paikoillaan vaikka toimisikin. Täten yleensä vain ongelmia luvassa sinne loppupään käyttäjille. Eri asia jos 400tkm tulee parissa tai kolmessa vuodessa (taksit) niin mikäs siinä. Niin, itselläni niin vanhoja autoja ettei huolto-ohjelmia enää katsota, vaan tehdään se mitä pitää ja kannattaa.

Kuparitahnaa ei kannata laittaa hehkun kierteisiin mikäli alumiinikansi --> syövyttää ajan myötä.

No juu, sanoo sen järki, mutta vika on loppupeleissä edellisten omistajien,
ei huoltoliikkeen. Yritäpä saada esim. neloskoneeseen joku vaihtamaan
täysin ehjät hehkut uusiin, hekut 150-200€ BERU:t + työt päälle,
ei varmasti houkuta ketään kellä on ehjät osat.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

 

Proturbo  Autodiagnoosi