RallyBaron  Samppasport

Mercedes-Benz topic

  • 733 Vastauksia
  • 284417 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

The moose

  • Vieras
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #45 : 14.01.2012, 14:52:46 »
on se mikä tahansa satatuhatta kilometriä kiinni oleva pultti tai tulppa tekee mieli laittaa jotain tahnaa kierteeseen ja joo viimeks olen kupari tahnaa laittanu hehkun jenkaan mut oli raktorin valurauta kansi.


Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #46 : 14.01.2012, 15:05:41 »
on se mikä tahansa satatuhatta kilometriä kiinni oleva pultti tai tulppa tekee mieli laittaa jotain tahnaa kierteeseen ja joo viimeks olen kupari tahnaa laittanu hehkun jenkaan mut oli raktorin valurauta kansi.

Tietystihän tapoja on monia, tuo oli vain yksi esimerkki erään tehtaan ohjeista.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa pppate

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #47 : 14.01.2012, 15:14:28 »
topicin nimeä ajatellen:maailma tarvitsee esikuvia.muut merkin on korvikkeita,toiset enemmän toiset vähemmän.unelmahan on kun saisi s80 volleen E320cdi 4matic tekniikan,ja v90 volleeen s500 4matic hilut.enempää ei paljon autolta voisi vaatia. :smitten: S*

s73

  • Vieras
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #48 : 14.01.2012, 15:48:57 »
thanks, lerputin. Huollon puutteeseen dieselit usein hyytyy.  kierteeseen tahnaksi käy myös wurhtin  tekemä jarrupasta kestää 1200c. Sisällöstä ei ole tietoa.

Poissa black

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #49 : 14.01.2012, 15:51:47 »
lämpimästä koneesta ei kannata irroittaa mitään tuommoisia osia. Kylmästä koneesta osat saattavat irrota ilman ongelmia. Miten varma auto väyrysen malli on ja lämmin talvella?

Hep, nimenomaan porukka sillä onkin katkonut hehkuja kun ovat kylmästä koneesta lähteneet vääntämään. Ideaali kuulemma ihan ammattilaisten mielestä on 30-50c, vaikka vähän laajeneekin niin liikkuu paremmin.

Vielä tuosta väykystä, miten onnistuu liikkeellelähtö jäällä tai vähän paksummassa lumessa? Ainakin automaateilla varustetuilla olen kuullut ongelmista..

Poissa 740 GLE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • Pohjoinen Besserwisser
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #50 : 14.01.2012, 16:07:44 »
topicin nimeä ajatellen:maailma tarvitsee esikuvia.muut merkin on korvikkeita,toiset enemmän toiset vähemmän.unelmahan on kun saisi s80 volleen E320cdi 4matic tekniikan,ja v90 volleeen s500 4matic hilut.enempää ei paljon autolta voisi vaatia. :smitten: S*
Mitäs jos vain nostaisi S90 istuimet sinne nelivetoisen Sonderklassen kyytiin?

Quattrokelissä tehdyn koeajon jälkeen 4Matic häilyi omankin ostoslistan lähistöllä,  mutta ostamatta se vielä jäi kun ei ole ihan ilmainen varuste.
Pehmennetty E220 CDI Avantgarde
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä

Poissa pppate

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #51 : 14.01.2012, 16:12:24 »
Mitäs jos vain nostaisi S90 istuimet sinne nelivetoisen Sonderklassen kyytiin?

Quattrokelissä tehdyn koeajon jälkeen 4Matic häilyi omankin ostoslistan lähistöllä,  mutta ostamatta se vielä jäi kun ei ole ihan ilmainen varuste.
ajattele S-mese 4-veto farmarina...

Poissa black

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #52 : 14.01.2012, 16:19:34 »
tässäkin voisin sanoa että ihan verrattavissa takapotku volvoon paitsi että mersussa on ESP joka paikkaa ne virheet aika hyvin ja joskus on aika tympiäkin/tylsä kun ei anna sudittaa/ liikahtaa kunnolla jos on ihan peili jää renkaan alla ,mutta saahan sen napista pois kokonaan mutta sitten auto onkin kuskin armoilla  ;D .  Mulla on esim, Kitkat alla ja kerran viime talvena jäin parkkipaikalla kiinni, mutta uuttalunta oli sen 20 cm ainakin.

Takapotku on kyllä itsellenikin tuttu peli, ja hyviähän ne ovat jopa ilman kaikenmaan estoja ja vakautuksia jos lukkoperä. Lähinnä juuri tarkoitinkin tuota luistoneston luonnetta, viime talvena piti pysähtyä tien päälle kun oli väyryskuski jäänyt tielle poikittain jumiin. Eli tie oli niin jäässä ettei liian ärhäkkä luistonesto antanut renkain pyöriä (Uukkaria yritti). Siitä se tönäsemällä lähti, mutta tässä ko. väyrysessä ei ollutkaan nappia mistä sen saisi pois päältä. Toinen tapaus tulee mieleen kun työkaveri ei W210 - automaatilla päässyt  tienpätkää työmaalle saakka 15-20cm lumessa, piti peruuttaa takaisin. Oma volvo vei perille nikottelematta, vaikka silloin vielä 700- sarjalla ajoinkin. 


Poissa black

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #53 : 14.01.2012, 17:53:25 »
Vielä pari kysymystä kerta porukalla jopa kokemustakin näistä.. eli S210- mallien vakuutuksista- onko källiimmat kuin yleensä (jos vertaa vaikkapa Volvoon)? Tokihan vakuutusten hinnat vaihtelevat jopa puljuittain mutta noin yleensä ottaen? Ja toisena, onko varaosat kovissa hinnoissa? Vertailuna tähän, mielestäni Volvon omat varaosahinnat on hinnoiteltu taivaisiin, miten näillä vanhemmilla mersuilla, ja saako tarvikkeena puslaa sun muuta härpäkettä?

Itseasiassa mietin väyrystä jo edellisen kerran kun auton vaihdoin, päädyin silloin mk1 V70. Mutta eihän siitä yli ole vieläkään päässyt, minkäs mahtaa kun kiinnostaa  :idiot2:

Poissa pppate

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #54 : 14.01.2012, 18:02:05 »
varaosia saa ja ovat todella edullisia.muista vain että 220 turboton diesel on aika kehno syöttöpumpustaan.yleinen tarvikkeiden saanti on hyvä.joka auto paja osaa laittaa.etukierrejouset vaatii oman työkalun vaihtoon.muuten helppo laittaa kuin vanha taunus.melkein joka paikkakunnalta löytyy paja jolla on tuo jousien vaihto työkalu(helppo tehdä myös itse).jos löydät koriltaan hyvän niin on yksi halvimpia autoja huoltaa ja ylläpitää.suosittelen.

Poissa pppate

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #55 : 14.01.2012, 19:12:47 »
Komppaan pppatea , monta kertaa kun katselee varaosien hintoja niin ihan oikeasti yllättyy miten edullisia ne voi ihan oikeasti olla kun vertaa esim. V70 volvoon
kts.kl-varaosat.voi kun saisi volleen tuohon hintaan alkuperäis osaa vastaavaa kun esim w124-210.

Poissa pppate

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #56 : 14.01.2012, 19:25:56 »
kiitos lerputin teknisestä tuesta.vielä inan hakusessa tämä... ;D

Poissa black

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #57 : 14.01.2012, 19:34:20 »
Komppaan pppatea , monta kertaa kun katselee varaosien hintoja niin ihan oikeasti yllättyy miten edullisia ne voi ihan oikeasti olla kun vertaa esim. V70 volvoon

Sen verran vielä , että mulla on nyt tää väyrynen ollut 1,5 vuotta ja remontit mitä on ollut on ollut tavallista huoltoa, viimeksi  termostaatti ,automaattiöljyt ja käsijarrun (mersussa jalkajarru  :D  ) sekä taka jarrupalojen uusimista, ei muuta.

Ainakin tomaattiloota on oman käsityksen mukaan ollut aikansa parasta kestoltaan, kestäväksi kehuttu. Kerros vielä pahimmat kauhukuvat tuosta 320cdi-.moottorin huoltokohteista, paljonko esim. suutin kustantaa? Vaikka itselle kyllä kelpaisi ihan se kolmenlitran legendaarinen esikammiodiesel (177hp) tai sitten pienempi cdi.

Poissa pppate

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #58 : 14.01.2012, 19:42:48 »
jokaiselle joka harkitsee mesen ostoa suosittelen tutustumista www.mese.fi

Poissa pppate

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #59 : 14.01.2012, 19:44:43 »
enpä muista oliko koko satsi suorakutoseen 3000€  ???
tuolla hinnalla puhutaan jo common rail koneista.

 

Kulkukoira  Proturbo