Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Amazon 1970 2D B20E+AW70

  • 395 Vastauksia
  • 71100 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1471
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon 1970 2D B20E+AW70
« Vastaus #375 : 09.06.2023, 10:26:18 »
Kun nyt vähän käytetty niin miten Djetronicci pelaa  onko tasakaasulla nykimistä vai poistaako aw jos siellä jotain. Käynnin lähtö oli ilmeisesti vaivatonta

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1767
Vs: Amazon 1970 2D B20E+AW70
« Vastaus #376 : 09.06.2023, 12:57:05 »
Ei ole yhtään nykimistä, käy kaikilla kierrosalueilla todella mallikkaasti.
Talvella oli ~-16ast pakkasta, kokeilin käynnistystä, hienosti lähti ja jäi käymään 1200 rpm, parin minuutin kuluttua laski tyhjäkäynnille. Auto oli katoksessa ja ei lohkolämppäriä.
Ruisku toimii kuten kuuluu huolimatta hieman jo iäkkäästä tekniikasta tai juuri siksi.

On todella nautittava ajella.

Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1767
Vs: Amazon 1970 2D B20E+AW70
« Vastaus #377 : 10.06.2023, 14:23:21 »
Mallailin joskus tulevan vakkarin pumppuyksikköä.



 
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1767
Vs: Amazon 1970 2D B20E+AW70
« Vastaus #378 : 17.06.2023, 14:07:42 »
Talveksi puuhasteltavaa.
1979 240 ZF hammastanko.



Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6353
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Amazon 1970 2D B20E+AW70
« Vastaus #379 : 17.06.2023, 16:24:07 »
Siinä sitä onkin sulle mielenkiintoista haastetta, kun teet kaikki niin jämptisti ja hammastangon saaminen optimaaliseen asentoon voi olla kimuranttia.
« Viimeksi muokattu: 17.06.2023, 17:10:55 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1767
Vs: Amazon 1970 2D B20E+AW70
« Vastaus #380 : 17.06.2023, 16:33:17 »
Varmasti on haastetta, esimerkiksi Ackerman-kulman kanssa. Eiköhän tästäkin selvitä. Varmasti se on lopulta parempi kun kulunut simpukka.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2394
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon 1970 2D B20E+AW70
« Vastaus #381 : 18.06.2023, 10:28:19 »
Joskus miettinyt ratkaisua missä hammastanko korvaisi simpukan ja apusimpukan välisen tangon. Tehtaan ohjausgeometria näin pysyisi vakiona.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1767
Vs: Amazon 1970 2D B20E+AW70
« Vastaus #382 : 18.06.2023, 12:22:31 »
Sekin voisi olla yksi ratkaisu.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1767
Vs: Amazon 1970 2D B20E+AW70
« Vastaus #383 : 23.06.2023, 14:09:38 »
Osia ohjausakseliin.



Shimmejä 6,4mm palkin takaosaan Casterin suurentamiseksi.





Tompalle teline





Juhannuksen jälkeen sitten koeajo, paraniko suuntavakaus ja ohjauksen palautus.


Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa -JS-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 351
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon 1970 2D B20E+AW70
« Vastaus #384 : 27.06.2023, 23:10:46 »
Hienoa jälkeä jokapuolella :)
Miten asensit uuden koelaudan päällisen? Listojen alle reunat pelkästään vai liimaa myös välille. Juuri koe sovittelin uutta päällistä..
Toinen asia tuliko tuulilasin tiivisteen alle jotain "tököttiä" vai uusi tiiviste tiivis jos olet sateessa ajellut?

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1767
Vs: Amazon 1970 2D B20E+AW70
« Vastaus #385 : 28.06.2023, 08:16:09 »
Kiitos.

Päällinen liimattu, reunat vain listojen alle.

Uudella tiivisteellä ensin ilman liimaa, mutta ei ollut täysin tiivis, niin nyt on liimat välissä.
En ole vielä testannut tiiveyttä.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1767
Vs: Amazon 1970 2D B20E+AW70
« Vastaus #386 : 29.06.2023, 08:35:24 »
Backup-auto lähti viimeiselle matkalle.



Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1767
Vs: Amazon 1970 2D B20E+AW70
« Vastaus #387 : 25.07.2023, 20:17:42 »
Nonni, nyt on ~2000 huoletonta kilometriä takana. Kulutus on jämähtänyt 12-13 litran välille kaupunkiajoa.
Näyttää myös siltä, että aiempi huoli kampiakselin takastefan vuodosta on poistunut. Ei ole ennen tullut vastaan, että vuotava stefa korjaantuu :idiot2:
Minua ei haittaa vaikka tuli kuntoon tuo vuoto.

Ostin myös tarkemman painemittarin niin sain säädettyä bensanpaineen kohdalleen. Vanhalla mittarilla mitattu paine oli 0,3bar liian alhainen.
Ei tosin ole juurikaan huomattavaa eroa käyttäytymisessä.

Ajomatkan kasvattaminen jatkuu.....
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1767
Vs: Amazon 1970 2D B20E+AW70
« Vastaus #388 : 16.08.2023, 16:29:45 »
Tuli tuollainen hommattua, "kun halvalla sai".
Lähinnä siksi, koska tuossa on hieman tiheämmät 1 ja 2 vaihteet ja tietysti lukkoturbiini.
Tämä sitten joskus.







Lisää suunnitelmia pitkälle tulevaisuuteen. Jos maailmasta loppuu D-Jetin varaosat niin voi laittaa sovitteella vaikka Holley Sniperin.



Uusi Sniper 2 on jo ilmestynyt nelireikäisenä, ehkä joskus myös kaksireikäisenä.





Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6353
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Amazon 1970 2D B20E+AW70
« Vastaus #389 : 16.08.2023, 16:47:15 »
Snipera saa myös pienemmällä laipalla, mutta toki siinä on myös pienemmät läpät. Tällainen mullekin piti aluperin tulla ja olisi sopinut ilman adapteria, mutta myyjän nettisivuilla oli virhe.

 

Futurez  Kulkukoira