Autodiagnoosi  Carcom Oy

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2546 Vastauksia
  • 677440 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Frust

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
Kannattaa käydä kokeilemassa myös 5-sylinterisellä D3/D4 moottorilla olevia yksilöitä. Omaan makuun ainakin automaattivaihteinen V60 D3 2014 on ollut toimiva ja miellyttävä tekniikka ja suorituskykykin on varmasti lähellä samaa luokkaa vanhan 2003 mallin D5 kanssa sallituissa nopeuksissa. Ja ohjelmoinnilla 185 hv tarvittaessa saatavissa ;)

Onko D3/D4 miten kestäviä? Oon jotain juttua kuullu että ainaki D3 ois paljon vikoja. Kyllähän niitä näyttää ainaki olevan enemmän myynnissä mitä D5.
S80 D5 -03

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Onko D3/D4 miten kestäviä? Oon jotain juttua kuullu että ainaki D3 ois paljon vikoja. Kyllähän niitä näyttää ainaki olevan enemmän myynnissä mitä D5.

Eipä noissa 5-sylinterisissä taida ratkaisevia eroja olla vikaantumisen suhteen eri tehoversioiden välillä. 2.0/2.4 iskutilavuuden ero on tehty iskunpituutta muuttamalla ja pienempitehoisissa on yksi vnt-ahdin kun tehokkaammat versiot on ns. compound ahdettuja eli kahdella puhaltimella. Etuvetoinen D3 on kyllä melko lapanen suorituskyvyltään ainakin kun on tuohon 215hv D5:seen tottunut mutta pieniruokainenhan se kyllä on. Nelivedothan on sitten kaikki vitoset noita kaksiturboisia 2.4 malleja riippumatta numerosta, 2.0 vitosia oli vain etuvedoissa. Aika sekava tuo systeemi kun kontin merkinnästä ei voi ihan suoraan vetää johtopäätöksiä mikä moottori siellä oikeasti on.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa juho82

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • www.vrcf.fi
Eipä noissa 5-sylinterisissä taida ratkaisevia eroja olla vikaantumisen suhteen eri tehoversioiden välillä. 2.0/2.4 iskutilavuuden ero on tehty iskunpituutta muuttamalla ja pienempitehoisissa on yksi vnt-ahdin kun tehokkaammat versiot on ns. compound ahdettuja eli kahdella puhaltimella. Etuvetoinen D3 on kyllä melko lapanen suorituskyvyltään ainakin kun on tuohon 215hv D5:seen tottunut mutta pieniruokainenhan se kyllä on. Nelivedothan on sitten kaikki vitoset noita kaksiturboisia 2.4 malleja riippumatta numerosta, 2.0 vitosia oli vain etuvedoissa. Aika sekava tuo systeemi kun kontin merkinnästä ei voi ihan suoraan vetää johtopäätöksiä mikä moottori siellä oikeasti on.

Totta tuo mallimerkintöjen sekamelska. Meillä on 2014 S60 D4, eli 163hp 5 mukinen. Ei todella ole lapanen. Ihan riittävä kulkupuoli.

Poissa NNH

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • www.vrcf.fi
Eipä noissa 5-sylinterisissä taida ratkaisevia eroja olla vikaantumisen suhteen eri tehoversioiden välillä. 2.0/2.4 iskutilavuuden ero on tehty iskunpituutta muuttamalla ja pienempitehoisissa on yksi vnt-ahdin kun tehokkaammat versiot on ns. compound ahdettuja eli kahdella puhaltimella. Etuvetoinen D3 on kyllä melko lapanen suorituskyvyltään ainakin kun on tuohon 215hv D5:seen tottunut mutta pieniruokainenhan se kyllä on. Nelivedothan on sitten kaikki vitoset noita kaksiturboisia 2.4 malleja riippumatta numerosta, 2.0 vitosia oli vain etuvedoissa. Aika sekava tuo systeemi kun kontin merkinnästä ei voi ihan suoraan vetää johtopäätöksiä mikä moottori siellä oikeasti on.

Vm. 2012 D3 AWD (joka on 2.4, toisin kuin etuveto) on sama moottori kuin D5, jopa virallisella Polestar-softalla saa 163 -> 215 hv. D5T5.com:in softalla saman 250 hv kuin D5:stäkin.
Nykyinen: Land Rover Discovery 4 HSE SDV6 '16
Edelliset: XC70 D5 AWD '12, V60 D6 AWD '14, V70 T6 AWD '08, XC70 D5 AWD '04, XC70 2.5T AWD '06.
Vikakoodinlukua Helsingissä tarjolla, kysele yksityisviestillä.

Poissa svolvo40

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 152
  • Volvo for life
Miten on aika kohdellut näitä P3 alustan autoja? Olis varmaan viimein aika hävittää viimeinenkin P2 pois tontilta, ja hankkia diesel XC70:n kaveriksi joko S80 tai V70. Tietysti näin iäkkäät autot on yksilöitä, mutta olis kiva jos sais suuntaa antavaa vinkkiä vaikka tuon tekniikan ja ruosteen osalta.

Mietinnässä nyt ollut alkupään autot, 147KW/2.5T moottorilla, kun se taitaa olla ainoa Volvon tekele bensojen osalta. Todennäköisesti automaatti, joten sitä en säiky. Meneekö näistäkin hammastankoja samaa tahtia kun P2 autoissa? Laatikon volinan tiedän, joka tuntuukin ehkä vähän erikoiselta verrattuna vanhempaan 5v, joka toiminut moitteitta ja ilman ääniä. Ehkä tiivistettynä, niin onko näissä mitään sen erikoisempaa kun P2 autoissakaan? Puslat yms tyyppijutut luinkin ketjusta läpi.
'2020 Volvo XC40 T3 Business
'2004 Volvo V70 2.5T

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Ruoste on otettava huomioon. Suurin osa on varmasti ihan kovia mutta helmoja ja apurunkoja on mennyt jo vaihtoon.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Paikalla laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5034
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Varaa vähän enemmän aikaa pyöränlaakerien vaihtoon.
Kalliimpia vikakohteita löytyy esim valoista. Kohta tulee ikävä P2 mallia. P>

Ite pysyn vanhassa niin kauan kuin mahdollista kun ei oo mikään egokysymys.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Omasta V70 late-15 meni oikean etupyöränlaakeri jo 65000km ajettuani uusiksi, siis ostin auton uutena, takajarrut uusittiin kokonaan alle 90000km ajettuna sähköiset käsijarrut oli täysin loppu jumitti ja kuumensi jarrulevytkin piloille, takuulla olen käyttänyt käsijarrua uudesta lähtien oikein. Sanonkin että Volvo on mielestäni epäonnistunut takajarrujen suhteen ja etupyörän laakeri lienee sattumaa?
Etuvaloumpiot meni uusiksi jo 50000km kohdalla ihan sutta tuo muovi, oli 800€ kappale, en kehu!
Sivupeilien vilkkujen muovit molemminpuolin on halkeilleet lähes uutena, autoa säilytetään kotona sekä hyvässä katoksessa että ajoittain lämpimässä tilavassa tallissa, ei altistu katoksessa auringonvalolle tms. tekijöille. Muuten hyvä peli nyt jo 98000km ajettu eli ikäisekseen kai "vähän"!
Taisi tulla juttuni vuosimallin osalta väärään kohtaan mutta "Sori" siitä onpahan varoitus kun näitä ostatte, tarkistakaa em jutut + muut huolella! PS: Mode jos on väärä osio siirrä mutta please jätä luettavaksi että valistus liikkuu.Minä en kehu jos ei ole aihetta mutten haukukkaan turhaan. :o :)

Poissa NNH

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • www.vrcf.fi
Miten on aika kohdellut näitä P3 alustan autoja? Olis varmaan viimein aika hävittää viimeinenkin P2 pois tontilta, ja hankkia diesel XC70:n kaveriksi joko S80 tai V70. Tietysti näin iäkkäät autot on yksilöitä, mutta olis kiva jos sais suuntaa antavaa vinkkiä vaikka tuon tekniikan ja ruosteen osalta.

Mietinnässä nyt ollut alkupään autot, 147KW/2.5T moottorilla, kun se taitaa olla ainoa Volvon tekele bensojen osalta.

2.5T kuluttaa yllättävän paljon, etuvetona melkein samoja lukemia kuin T6 AWD. 2.5T:stä on myös etanoliversio (2.5FT) ja kaasuversio (AFV), tosin kaasulla ei taida tällä hetkellä hirveästi säästää bensaan verrattuna ja AFV:n tavaratilan pohja on toistakymmentä senttiä korkeammalla kuin muiden mallien.

Jos omistaa hyväkuntoisen ja hyvin varustellun P2:n, en välttämättä lähtisi vaihtamaan, ellei ole tarvetta jollekin sellaiselle varusteelle, joka on tarjolla vain P3:ssa. P3:n isoimmat edut ovat omasta mielestäni oleellisesti paremmat takapenkkitilat, helpompi polttimoiden vaihtaminen ja se, että siihen on saanut lisävarusteena adaptiivisen cruisen.
Nykyinen: Land Rover Discovery 4 HSE SDV6 '16
Edelliset: XC70 D5 AWD '12, V60 D6 AWD '14, V70 T6 AWD '08, XC70 D5 AWD '04, XC70 2.5T AWD '06.
Vikakoodinlukua Helsingissä tarjolla, kysele yksityisviestillä.

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Henk koht! mielipide jos mahdollista pysy kaukana bensakoneista tai jos pörssisi kestää niin sitten. itsellä Diesel 4 ja 98000km:n tarkistettu keskikulutus 6,4l/100km, :o eli huokeaa ja vääntökin kohdallaan!

Poissa svolvo40

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 152
  • Volvo for life
Kiitos kaikille neuvoista ja avusta.
Jos omistaa hyväkuntoisen ja hyvin varustellun P2:n, en välttämättä lähtisi vaihtamaan, ellei ole tarvetta jollekin sellaiselle varusteelle, joka on tarjolla vain P3:ssa. P3:n isoimmat edut ovat omasta mielestäni oleellisesti paremmat takapenkkitilat, helpompi polttimoiden vaihtaminen ja se, että siihen on saanut lisävarusteena adaptiivisen cruisen.
Tämä oli herättävä viesti, kiitos. Juurikin varusteiden vuoksi ylipäätään aloin tätä miettimään, tuo P2 on kyllä tutkista ja xenoneista lähtien varusteltu, ettei huono sekään. Uusi hammastanko ja VVT pyörät tuli laitettua hiljattain, joten päästelläämpä tuolla 8)
'2020 Volvo XC40 T3 Business
'2004 Volvo V70 2.5T

Poissa Konepoika

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Olen ostamassa ensimmäistä volvoa taloon. Mietin S80/V70, kumpi kannattaa, farmarilla ei oikein tarvetta mutta V70 on parempi tarjonta. Kannattaako ostaa 2 litran koneella vai onko 2.4 kestävämpi, vaikka kuluttaakin enemmän verrattuna 2 litraiseen. Mitä tulollaisessa 200-250 tuhatta ajetussa tulee remontteja? Onko s80 ja V70 kestävyydestä eroja? Ja hintana on se 6-13(15) tuhatta. Onko D2, D3 D4 ja D5 kestävyydessä eroja?

Poissa Aamuetana

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • Ensimmäistä Volvoa ostamassa
Volvo XC70 ostamassa
« Vastaus #2502 : 29.03.2023, 15:54:13 »
Moikka foorumilaiset,

Ajattelin lähteä kartoittamaan millaisia asioita ostajana on hyvä ottaa huomioon ko. autoa etsiessä. Entisenä VAG:laisena on Volvot jääneet kovin etäiseksi.
 
Erityisesti kiinnostavat -12 vuodesta eteenpäin kasvokohotetut D5 koneiset yksilöt automaattilaatikolla.

Kiitokset jo etukäteen.  :)

Poissa HiekkaHeikki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 63
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC70 ostamassa
« Vastaus #2503 : 29.03.2023, 18:51:32 »
Moikka foorumilaiset,

Ajattelin lähteä kartoittamaan millaisia asioita ostajana on hyvä ottaa huomioon ko. autoa etsiessä. Entisenä VAG:laisena on Volvot jääneet kovin etäiseksi.
 
Erityisesti kiinnostavat -12 vuodesta eteenpäin kasvokohotetut D5 koneiset yksilöt automaattilaatikolla.

Kiitokset jo etukäteen.  :)

Käyttäjien kokemuksia lueskelemalla saa hyvän käsityksen mitä on huoltoja on hyvä olla tehty ja mitä kannattaa tehdä.
esim. tuossa
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=136345.0
XC60 D4 AWD -16

Poissa Teetu

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Hei kyselen täällä uutena avuttomana käyttäjänä.
Olen katsellu vm.11-13 Volvo V60:siä ja pystyisikö joku selventämään vähän niiden moottoreista. Vissiin diesel puolella kannattaisi katsella D3 tai D4(?) mutta bensapuolesta ei ole hajuakaan. Ymmärtääkseni bensamallien kulutus on kohtalaista moottorista riippumatta? Itsellä taloudellisuus on tärkeä tekijä mutta dieseleiden verotus on ehkä vähän liikaa omaan makuun koska kilometrejä ei tule niin paljon että olisi kannattavaa

 

Samppasport  Futurez