RallyBaron  Samppasport

SC-805:n erillinen vahvistin, missä sijaitsee?

  • 5 Vastauksia
  • 4117 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MK-73

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 766
  • www.vrcf.fi
Elikkäs otsikossa melkein kaikki oleellinen... Autona 760:nen johon käsittääkseni vaihdettu soittimeksi tuo mainittu SC-805:nen. Nyt oireena alkanut olemaan ajoittain häviävä ääni. Tuntuis siltä että kylmänä oire esiintyy voimakkaammin eli takaovien kaiuttimista häviää ääni täysin ja kuuluis heikosti vain edestä. Radio on itsessään käynyt jo pajalla ja mitään hälyttävää ei ollut löytynyt joten nyt pitäis löytää se vahvistin käsiin jotta sen vois käyttää huollossa. Onko näissä malleissa ollut alunperin erillistä tehtaalla asennettua vahvistinta ja jos on niin mistähän päin osais ruveta sitä etsimään. Radion kun ottaa pois niin vahvistinkaapeli häviää jonnekkin kojetaulun sisään. Vai onko ainut mahdollisuus löytää vahvistin seuraamalla sitä kaapelia? Entäpä jos haluaisin vaihtaa tuo radion tilalle uuden, nykyaikaisen soittimen (ei volvon omaa..) niin saanko uudella radiolla pelaamaan esim.sähköantennin?   
Pihasta löytyy: 760 B230FT+AW71 -89,  V70R -03 sekä S80 D5 -12

Poissa HRemes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
    • S70TDI
Vs: SC-805:n erillinen vahvistin, missä sijaitsee?
« Vastaus #1 : 08.04.2011, 14:12:51 »
Vahvistin löytyy kuskin jalkotilasta rattiakselin läheltä.
Eikös uusissa mankoissa ole sähköselle teleskooppiantennille heräte lähtö? Tai jos tarkotit sähköstä ikkuna-antennia, niin kyllä nekin tuppaa toimimaan uusissa soittimissa?  ???
Ja jos päädyt nyt sen uuden soittimen laittamaan, niin alkuperäisen vahvistimen joudut jättämään välistä, ei toimi kuin Volvon oman soittimen kanssa (korjatkaa viisaammat jos väärässä olen)  :idiot2:

Poissa MK-73

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 766
  • www.vrcf.fi
Vs: SC-805:n erillinen vahvistin, missä sijaitsee?
« Vastaus #2 : 08.04.2011, 15:03:42 »
Vahvistin löytyy kuskin jalkotilasta rattiakselin läheltä.
Eikös uusissa mankoissa ole sähköselle teleskooppiantennille heräte lähtö? Tai jos tarkotit sähköstä ikkuna-antennia, niin kyllä nekin tuppaa toimimaan uusissa soittimissa?  ???
Ja jos päädyt nyt sen uuden soittimen laittamaan, niin alkuperäisen vahvistimen joudut jättämään välistä, ei toimi kuin Volvon oman soittimen kanssa (korjatkaa viisaammat jos väärässä olen)  :idiot2:

Elikkäs ei muuta kun suojamuovin irroitukseen,  kiitos tiedosta! Toivottavasti vika löytyisi vahvistimesta. Ei kiinnostaisi laittaa toisaalta mitään uutta radiota vanhaan rautaan kun muutoin yrittäis pitää sen suht alkuperäisessä kunnossa..  teleskooppiantenni pitäis saada pelaamaan sitten sillä uudella radiolla jos niin huono tuuri käy että sellaisen joutuu laittamaan..
Pihasta löytyy: 760 B230FT+AW71 -89,  V70R -03 sekä S80 D5 -12

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: SC-805:n erillinen vahvistin, missä sijaitsee?
« Vastaus #3 : 09.04.2011, 00:19:56 »
Eikös uusissa mankoissa ole sähköselle teleskooppiantennille heräte lähtö?
Yleensä on.

Ja jos päädyt nyt sen uuden soittimen laittamaan, niin alkuperäisen vahvistimen joudut jättämään välistä, ei toimi kuin Volvon oman soittimen kanssa (korjatkaa viisaammat jos väärässä olen)
Miksei tuo aftermarket-soittimienkin kanssa pelaa, mutta ainakin 850:ssä ja joissakin uudemmissa Volvoissa soittimelta vahvistimelle menevässä kaapelissa on 6-din liitin, jota ei uusissa mankoissa ole. Tarvitaan 6-din -> 4x RCA adapteri, joka on niin harvinainen että ainakaan itse en ole löytänyt sellaista lainkaan Suomesta. Esim Ruotsista ja UK:sta niitä kyllä saa.
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa MK-73

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 766
  • www.vrcf.fi
Vs: SC-805:n erillinen vahvistin, missä sijaitsee?
« Vastaus #4 : 09.04.2011, 15:26:05 »
Do dii!
Käytin illalla sitä suojamuovia irti ja vieläpä piti irroittaa joku kehvelin "kurttuputki" jonka takaa se vahvistin sitten lopulta löytyi. Jotakin ropleemaa siellä nyt on kun siitä vahvistimelta kuulu aika-ajoin naksaus ja samalla loppuu taka -ja etuovien kaiuttimista "laulu" ja jää vain kojetaululla olevat kaiuttimet "laulamaan". Mutta mutta, mahdollisia vika paikkojahan jää 2: se mankan ja vahvistimen välinen kaapeli tai sitten se itse vahvistin. Itse kallistuisin sen vahvistimen puoleen kun tuntuu siltä että kun auto ja "vehkeet" hieman lämpiäis niin temppuilu katoaa kokonaan... Nyt tässä olen pähkäillyt että jokohan tuo laittais ostoilmoituksen kyseisestä vahvistimesta ja toivon että sellainen löytyisi,  vieläpä satavarmasti toimiva... ja vaihtaisin sen sitten paikalleen ja tuo sitten huoltoon jos vika on siinä. Sitä johtoviidakkoa ei kehtais montaa kertaa levittää sieltä kojetaulun alta.., meinaan kun hieman pelottaa tuollainen vanha auto että jos sieltä saa jonkin johdon irtoamaan niin huonolla tuurilla voi oikean paikan löytäminen voi hieman kestää.. 

JOTEN: Kysynpä nyt tässä, löytyykö keltään tätä kyseistä vahvistinta lojumasta tyhjän panttina? Vieläpä ehjää... Olisin kiinnostunut..
Pihasta löytyy: 760 B230FT+AW71 -89,  V70R -03 sekä S80 D5 -12

Poissa make1993

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 131
  • www.vrcf.fi
Vs: SC-805:n erillinen vahvistin, missä sijaitsee?
« Vastaus #5 : 09.04.2011, 18:11:33 »
vahvistin löytyy, on volvosta 760 -88  jos hinnasta päästään sopuun niin voin myydä pistä yv

 

Futurez  Kulkukoira