Proturbo  Autodiagnoosi

B20 moottorin tulppa tyyppi

  • 7 Vastauksia
  • 5617 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volmi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 246
  • www.vrcf.fi
B20 moottorin tulppa tyyppi
« : 30.04.2011, 10:35:41 »
Mikä on tuon vm.74 142:sen B20 moottorin tulppatyyppi? Aloin vaihtamaan siihen tulppia ja kiinnitin huomiota, kun tarvikeliikkeestä olivat myyneet minulle NGK BRP6ES malliset ja koneessa oli paikoillaan NGK BP6HS tulpat. Kummat ovat oikeat vai ovatko kummatkaan? Kierteiden mitoissa on ainakin huima ero noissa tulpissa. ???

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6349
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: B20 moottorin tulppa tyyppi
« Vastaus #1 : 30.04.2011, 11:13:11 »
Tuohon moottoriin kuuluu lyhytkierteinen tulppa. Se onko siinä merkinnässä "R" vai ei on lähinnä makuasia, mutta jos radio ym. toimii ilman häiriöitä, niin laittaisin sellaiset, missä ei ole "R" merkintää, eli häiriönpoistoa.

Poissa volmi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 246
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 moottorin tulppa tyyppi
« Vastaus #2 : 30.04.2011, 12:20:53 »
mutta jos radio ym. toimii ilman häiriöitä, niin laittaisin sellaiset, missä ei ole "R" merkintää, eli häiriönpoistoa.
Radion toiminnan suhteen ei ole minkäänlaisia ongelmia, kun kyseisessä autossa ole ikinä radiota ollutkaan :) Siitä tulikin mieleen, että mitäkähän vaatimuksia radioiden suhteen on museorekisterissä olevissa ajoneuvoissa?

Poissa volmi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 246
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 moottorin tulppa tyyppi
« Vastaus #3 : 02.05.2011, 13:32:39 »
Kävin vaihtamassa nuo tulpat lyhytkierteiseksi, mutta ei vissiin ollu hyllyssä valmiina noita NGK:ta ja annettiin samaanrahaan Bosch Platinum W6BP. Toimivatko B20 koneessa?

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 moottorin tulppa tyyppi
« Vastaus #4 : 02.05.2011, 13:53:48 »
Kävin vaihtamassa nuo tulpat lyhytkierteiseksi, mutta ei vissiin ollu hyllyssä valmiina noita NGK:ta ja annettiin samaanrahaan Bosch Platinum W6BP. Toimivatko B20 koneessa?

Eivätköhän , jos lämpöarvo on ok (ei nyt ole mitään muuntotaulukoita käsillä )  :-\
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa volmi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 246
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 moottorin tulppa tyyppi
« Vastaus #5 : 02.05.2011, 16:05:31 »
Kävin vaihtamassa nuo tulpat lyhytkierteiseksi, mutta ei vissiin ollu hyllyssä valmiina noita NGK:ta ja annettiin samaanrahaan Bosch Platinum W6BP. Toimivatko B20 koneessa?
No itse itselleni vastaten, että hyvin toimivat O0

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2199
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: B20 moottorin tulppa tyyppi
« Vastaus #6 : 07.05.2011, 14:56:12 »
Mulla oli koneessa BP6HS tulpat.. NGK:t.. Nyt en tiedä mitkä tulpat on kiinni kun en ite niitä vaihtanut..  V:>
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa baronisti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 moottorin tulppa tyyppi
« Vastaus #7 : 31.07.2011, 12:28:08 »
Siitä tulikin mieleen, että mitäkähän vaatimuksia radioiden suhteen on museorekisterissä olevissa ajoneuvoissa?
Radio pitää olla en siasennettu tai "aikakaudelle ominainen" eli sellainen mitä sai siihen aikaan tarvikekaupasta

 

KL-varaosat  Race.fi