Elekma  Autoracing

B230FK / FT max kesto (tietoa / esimerkkejä)

  • 82 Vastauksia
  • 60039 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa reve

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 117
Vs: B230FK / FT max kesto (tietoa / esimerkkejä)
« Vastaus #15 : 15.05.2013, 08:33:01 »
Ruotsissa käsittääkseni penkitetty jopa yli 500hv tehoja noilla 13mm veiveillä, Vääntöjä ei nyt tähän heti löydy, mutta nuiden kankien pitäisi kestää 400hv jos kaikki muu on kunnossa... (Eli ei nakuttele tms.)

Voihan noilla 13mm veiveillä penkittää vaikka mitä, mutta ei ne tapaa kauhean pitkään käytössä kestää 400hp+ vehkeessä. Niistä tulee ajan mittaan banaanit. Se hyvä noissa veiveissä on, että ne aika usein menee vaan kieroiks eikä heti katkea, joten voi säästyä totaalituholta.

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FK / FT max kesto (tietoa / esimerkkejä)
« Vastaus #16 : 27.11.2013, 14:15:46 »
Minkä paksuset kanget mahtas olla 95 vuosimallisessa 940:ssä, jossa on b230fk.
Koitin käyttää hakuakin, mutta ei löytynyt..


E: kiitos, elintenluovuttaja löytynyt ja huomenna hakemaan.  :pomo:
« Viimeksi muokattu: 27.11.2013, 16:18:00 kirjoittanut Volvopoju »

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FK / FT max kesto (tietoa / esimerkkejä)
« Vastaus #17 : 27.11.2013, 15:17:57 »
Eikös noissa uudemmissa ole poikkeuksetta vahvat kanget..?
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: B230FK / FT max kesto (tietoa / esimerkkejä)
« Vastaus #18 : 27.11.2013, 15:21:07 »
Eikös noissa uudemmissa ole poikkeuksetta vahvat kanget..?
On.
Jäitä housuun!

Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
Vs: B230FK / FT max kesto (tietoa / esimerkkejä)
« Vastaus #19 : 02.01.2014, 22:10:51 »
Oman kokemuksen kautta opittuna Volvoista(940fk,850tdi) on se, että vakio osilla (kone, turbo, suuttimet) on turhaa yrittää konetta särkeä, jos siis säädöt on edes vähän siellä päinkään. Bensa vehkeissä kun muistaa, että ei nakuta, niin vot! Dieseliä ei kannata edes yrittää hajalle... :D Jos taas hajoamista pelkää, kun alkaa virittämään, niin suosittelen muita harrastuksia, kuten puutarhan hoitoa tai virkkaamista :2funny:
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FK / FT max kesto (tietoa / esimerkkejä)
« Vastaus #20 : 02.01.2014, 22:39:08 »
Kyllä se haravan varsiki katkeaa,ku on liikaa woimaa  ;D

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: B230FK / FT max kesto (tietoa / esimerkkejä)
« Vastaus #21 : 17.03.2014, 10:19:53 »
vähän ot mutta mitenkäs nuo kuuluisat linnunluut kestää?vakio b200et alakerta .eikös ne antaudu jossain 200hp jälkeen?

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FK / FT max kesto (tietoa / esimerkkejä)
« Vastaus #22 : 17.03.2014, 12:06:54 »
Olikos ne veteen piirretyt viivat että linnunluut 250hp ja vahvat kanget 400hp. Toki molempia on tiettävästi hajonnut jo ennen noita tehoja. Myöskin kestäneet enemmän. Sarjatuotantoa joten heittoja on.
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: B230FK / FT max kesto (tietoa / esimerkkejä)
« Vastaus #23 : 01.06.2014, 15:43:12 »
mitenkäs tuo mäntien kesto? onko kukaan noita FK/FT mäntiä teholla vielä rikkonut, kun näköjään +500hp koneitakin noilla männillä? Vähän ot mutta mites sitten F:n männät kestää? onko kukaan noilla edes 400hp konetta tehnyt? muistelin että joku puhunut että männän laki ei ole niin vanha kun turbon männissä?

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: B230FK / FT max kesto (tietoa / esimerkkejä)
« Vastaus #25 : 01.06.2014, 17:37:17 »
mitenkäs tuo mäntien kesto? onko kukaan noita FK/FT mäntiä teholla vielä rikkonut, kun näköjään +500hp koneitakin noilla männillä? Vähän ot mutta mites sitten F:n männät kestää? onko kukaan noilla edes 400hp konetta tehnyt? muistelin että joku puhunut että männän laki ei ole niin vanha kun turbon männissä?
On tehnyt monikin. F männissä 2,2mm monttu ja turbon noin 4,4mm vai mitä se oli. Lakipaksuus muistini mukaan kuitenkin samaa luokkaa.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: B230FK / FT max kesto (tietoa / esimerkkejä)
« Vastaus #26 : 01.06.2014, 20:25:45 »
On tehnyt monikin. F männissä 2,2mm monttu ja turbon noin 4,4mm vai mitä se oli. Lakipaksuus muistini mukaan kuitenkin samaa luokkaa.
Lakipaksuus koskemattomana on samaa luokkaa, mutta jos F:n mäntää aikoo kaivaa niin se ohenee äkkiä liikaa. En muista mittoja mutta tämä tuli tarkastettua tuossa talvella.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: B230FK / FT max kesto (tietoa / esimerkkejä)
« Vastaus #27 : 01.06.2014, 22:15:01 »
Lakipaksuus koskemattomana on samaa luokkaa, mutta jos F:n mäntää aikoo kaivaa niin se ohenee äkkiä liikaa. En muista mittoja mutta tämä tuli tarkastettua tuossa talvella.
Totta tuo, mutta ei kaiva vaan etanool. Ja janicol motorsportilta sai äffä mäntää halvalla ;)
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: B230FK / FT max kesto (tietoa / esimerkkejä)
« Vastaus #28 : 02.06.2014, 11:01:15 »
Totta tuo, mutta ei kaiva vaan etanool. Ja janicol motorsportilta sai äffä mäntää halvalla ;)
kyllähän äffän männillä voi ihan 98llakin ajaa :) kokeiltu on ainakin 1 bar asti ilman nakuttelija. toimii kunhan on säädöissä.  8)  mutta osaako kukaan sanoa jotain tehorajaa mihin asti noilla vakio FT/FK männillä pääsee? ainakin samoihin mihin kiina h-profiilit lupaa eli +650hp?F:n männät varmaan riittää ainakin samoihin mihin 13mm veivit?
« Viimeksi muokattu: 02.06.2014, 11:02:54 kirjoittanut lakeshead »

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: B230FK / FT max kesto (tietoa / esimerkkejä)
« Vastaus #29 : 02.06.2014, 20:16:00 »
kyllähän äffän männillä voi ihan 98llakin ajaa :) kokeiltu on ainakin 1 bar asti ilman nakuttelija. toimii kunhan on säädöissä.  8)  mutta osaako kukaan sanoa jotain tehorajaa mihin asti noilla vakio FT/FK männillä pääsee? ainakin samoihin mihin kiina h-profiilit lupaa eli +650hp?F:n männät varmaan riittää ainakin samoihin mihin 13mm veivit?
Empä lähtis koittamaan ihan noin kovilla tehoilla.. 400hp on ollu ns veteen piirretty viiva, mutta moni on saanut kestämään enemmänkin. Eikai ne sen lujemmat nuo ft/fk männät ole, puristus vaan saadaan pienemmäksi.

Eikai nyt kukaan enää käytä peruspensoo virirasseissa jos kasivitosta saatavilla paikkakunnalta?  ;)
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy