Proturbo  Autodiagnoosi

140 sarjalaisen jumissa olevat jarrut

  • 7 Vastauksia
  • 2500 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volmi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 246
  • www.vrcf.fi
140 sarjalaisen jumissa olevat jarrut
« : 13.07.2015, 10:37:10 »
On tuossa projektissa melko jumissa jarrut ja naapuri mainitti, että upota satulat dieseliin likuamaan viikoksi. Ajattelin kysäistä, että onko tuommonen toimiva konsti?  ???

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: 140 sarjalaisen jumissa olevat jarrut
« Vastaus #1 : 13.07.2015, 10:54:04 »
Ei paljon kannata rempata noita satuloita. Parit olen elvyttänyt ja työmäärä on aika suuri. Mutta remppaamisen ole  aloittanut sitruunahappokylvyllä.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 140 sarjalaisen jumissa olevat jarrut
« Vastaus #2 : 13.07.2015, 10:54:05 »
On tuossa projektissa melko jumissa jarrut ja naapuri mainitti, että upota satulat dieseliin likuamaan viikoksi. Ajattelin kysäistä, että onko tuommonen toimiva konsti?  ???
kuullut saman, ja nyt on ollut toista kuukautta likoamassa. Tuloksia odotellessa ;D
No kun halvalla sai.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1470
  • www.vrcf.fi
Vs: 140 sarjalaisen jumissa olevat jarrut
« Vastaus #3 : 14.07.2015, 12:58:02 »
Miksei kannattaisi korjata  ??? Eihän tämä olisi harrastamista jos aina tekisi miten on järkevää  :) Noihan on aina jumissa itse olen tehny semmonen "pumppaus työkalu" vanhasta pääsylinteristä, niin sillä on hyvä irrotella nuo männät.  Irtoaa aina, yleensä on se rungon olake joka ruostuu, niin siitä jämähtää. Harvoin siinä o-renkaassa mitään vikaa ole

Poissa 144

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: 140 sarjalaisen jumissa olevat jarrut
« Vastaus #4 : 14.07.2015, 15:41:07 »
Tulppa jarruletkun reikään, rasvanippa ilmausruuvin tilalle ja siitä sitten pumppaa ni lähtee mäntä liikkeelle suht kivuttomasti. Jos ei lähe ni sit ei kannatakkaan enää tehä ku on sit jo niin kupittunu runko et sais ylikokoon porailla jos hyvät haluu. Itse kunnostin 244 jäähdytetyt satulat eteen ja 240 levyt hiomalla satulan olakkeen tasaseks ja taakke kanssa 240 satulat. Kiinnitysreijät joutuu rotsaa ku satasarjassa on vielä standardi pultit.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: 140 sarjalaisen jumissa olevat jarrut
« Vastaus #5 : 14.07.2015, 18:47:19 »
Miksei kannattaisi korjata  ???


No osat maksaa jo vähintäin parikymppiä per satula ja yleensä mäntiäkin joutuu vaihtamaan. Yli kympin tsibale. Tarvitaan pari erikoista jengatappia ja ilmausruuvien poraus on aika herkkää.

Ja siis olen näitä remppaillut ihan ruostemöykystä A1 kuntoon. Sanotaanko näin että arvostus omaa aikaa kohtaan on kohonnut kovasti. Ei viitti kaikkea tehdä vaikeimman ja halvimman kautta.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa AKK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 393
  • Pelti on katoavaista mutta ruoste ikuista!
Vs: 140 sarjalaisen jumissa olevat jarrut
« Vastaus #6 : 14.07.2015, 19:40:47 »
Meidän autokorjaamoketjusta sai rempattuja satuloita jos oikein muistan.
940 classic

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: 140 sarjalaisen jumissa olevat jarrut
« Vastaus #7 : 14.07.2015, 23:26:21 »
No osat maksaa jo vähintäin parikymppiä per satula ja yleensä mäntiäkin joutuu vaihtamaan. Yli kympin tsibale. Tarvitaan pari erikoista jengatappia ja ilmausruuvien poraus on aika herkkää.

Ja siis olen näitä remppaillut ihan ruostemöykystä A1 kuntoon. Sanotaanko näin että arvostus omaa aikaa kohtaan on kohonnut kovasti. Ei viitti kaikkea tehdä vaikeimman ja halvimman kautta.
Allekirjoitan, vaikkakin en ole koskaan rempannut jarrusatuloita.

Mulla ne vaan pelaa ja pelaa...
144-70

 

Ateho  Elekma