KL-varaosat  Race.fi

V70 D5 2008 Thermo top V: vikakoodia CPM-B1D3392

  • 29 Vastauksia
  • 8141 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Machist

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 246
  • www.vrcf.fi
    • olliovaskainen.com
Vs: V70 D5 2008 Thermo top V: vikakoodia CPM-B1D3392
« Vastaus #15 : 25.01.2023, 22:45:45 »
Lämmitin irroitettu ja kasattu takaisin.
- polttoaineputki/linja tarkastettu
- imuilma/pakoputki tarkastettu. Ilma virtaa läpi
- johtosarja mitattu ja liittimet tutkittu.

Kaikki on Ok.

Testasin ilman sisälokaria ja lämmitin lähti heti toimimaan, mutta savuttaa rajusti.
Savua tulee niin paljon, etä sisälokasuoja jos paikallaan niin imee varmasti savut imuputkeen -> olisikko vikakoodi tullut tästä kun happi ei riitä palamiseen?

Sama savutus tapahtui eilen heti kun lähdin Volvo huollon pihasta ( lämmitin käynnistyy auton mukana, vaikka valikosta tämä kytketty pois päältä? Bugi?)

Parin käynnistyksen jälkeen ei savuta niin rajusti, mutta selvästi saa liikaa ainetta.

Pakoputken purin ja tukin, eikä siinäkään ole reikää, joten liitoksesta se vuotaa ilmeisesti savut tuonne?
Jännä että ei puhalla itse pakoputkesta??
Volvo V60 Cross Country -2019

Poissa Ande92

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 399
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 2008 Thermo top V: vikakoodia CPM-B1D3392
« Vastaus #16 : 25.01.2023, 23:05:53 »
Tuleekohan webaston polttoainepumppu vaihtaa samalla ku webaston malli vaihtuu? Voikohan vika johtua väärästä pumpusta?
Volvo s80 D5 Summum-11
Volvo s80 D5 Summum-07
Volvo s80 2,4i Momentum -05

Poissa Machist

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 246
  • www.vrcf.fi
    • olliovaskainen.com
Vs: V70 D5 2008 Thermo top V: vikakoodia CPM-B1D3392
« Vastaus #17 : 26.01.2023, 07:03:43 »
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115873.0

"Volvo käyttää aina V mallin Webaston yhteydessä DP40 polttoainepumppua. Siinä on täysin samat ominaisuudet kuin tuossa uudemassa DP42 polttoainepumpussa, jota käytetään uudempien Evo lämmittimien yhteydessä. DP40 on vain kolme kertaa kestävämpi ja kalliimpi kuin tuo uuden mallin halvalla tehty DP42 polttoainepumppu. Eli on aivan turhaa rahan haaskausta vaihtaa Webaston paras polttoainepumppu huonompaan sekä halvempaan Webaston vaihdon yhteydessä."
Volvo V60 Cross Country -2019

Poissa jak900

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2229
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 2008 Thermo top V: vikakoodia CPM-B1D3392
« Vastaus #18 : 26.01.2023, 07:48:36 »
Kannattaa varmistaa että palopäässä ei ole polttoaine linjassa venttiiliä, pumppu sen mukaan. Näitä tt-v malleja on sekä venttiilillä ja ilman.

IMPORTANT
The DP40 (ID No. 9002853_) may not be used for the
heater with solenoid fuel valve, as otherwise fuel may escape!
The DP41 (ID No. 9009529_) may not be used for heaters
without solenoid fuel valve or for petrol heaters, as
otherwise fuel may escape.
WARNING
The use of the DP42 and DP30 is prohibited for the Thermo
Top V heaters.
« Viimeksi muokattu: 26.01.2023, 07:57:11 kirjoittanut jak900 »

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2698
Vs: V70 D5 2008 Thermo top V: vikakoodia CPM-B1D3392
« Vastaus #19 : 26.01.2023, 08:15:49 »
Sama savutus tapahtui eilen heti kun lähdin Volvo huollon pihasta ( lämmitin käynnistyy auton mukana, vaikka valikosta tämä kytketty pois päältä? Bugi?)
Softien asennuksen jälkeen automaattikäynnistys on oletusarvoisesti päällä. Käytä valikosta automaattikäynnistys ON ja OFF, niin vasta sitten OFF asetus rekisteröityy webastolle.

Erikoiselta vaikuttaa, kun savu ei löydä pakoputkeen. Tuleeko putkesta auton alta kuitenkin ilmaa, kun paloilmapuhallin lähtee päälle? 
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa jak900

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2229
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 2008 Thermo top V: vikakoodia CPM-B1D3392
« Vastaus #20 : 26.01.2023, 08:38:27 »
Aika monesti imuputki tukossa tai pakopuoli. Pakoputken haitari kun on poikki niin vetää suoraan pakokaasut imupuolelle ja savuttaa sen vuoksi ja lykkää toiminta häiriön päälle. Kannattaa kokeilla nostaa paloilma puhaltimen kierroksia, samalla seos laihenee.

Poissa Machist

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 246
  • www.vrcf.fi
    • olliovaskainen.com
Vs: V70 D5 2008 Thermo top V: vikakoodia CPM-B1D3392
« Vastaus #21 : 26.01.2023, 12:19:41 »
Lainaus
Softien asennuksen jälkeen automaattikäynnistys on oletusarvoisesti päällä. Käytä valikosta automaattikäynnistys ON ja OFF, niin vasta sitten OFF asetus rekisteröityy webastolle.

Erikoiselta vaikuttaa, kun savu ei löydä pakoputkeen. Tuleeko putkesta auton alta kuitenkin ilmaa, kun paloilmapuhallin lähtee päälle?

Okei, täytyypä kokeilla tuota muuttaa, jos se alkaisi sitten totella.

Putkesta kyllä puhaltaa ilmaa, mutta savut jää lokarin sisään.

Lainaus
Aika monesti imuputki tukossa tai pakopuoli. Pakoputken haitari kun on poikki niin vetää suoraan pakokaasut imupuolelle ja savuttaa sen vuoksi ja lykkää toiminta häiriön päälle. Kannattaa kokeilla nostaa paloilma puhaltimen kierroksia, samalla seos laihenee.

Imuputki on uusi ja ei rutussa/tukossa. Ilma kulkee läpi ilman vastusta jos putkeen puhaltaa.
Pakoputken haitari on täysin kunnossa, otin sen villan pois ja tarkastin.
Liitoskin pitäisi olla tiiviisti kiiinni, mutta jostain välistä fuskaa..

Ensi viikolla olisi uusintayritys tuon seoksen säädön suhteen.
Volvo V60 Cross Country -2019

Poissa merkku

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • Volvo V70 & XC70 D4 AWD -15
Vs: V70 D5 2008 Thermo top V: vikakoodia CPM-B1D3392
« Vastaus #22 : 26.01.2023, 12:29:57 »
asennustahnaa voi laittaa pakoputken ja rungon nipan väliin, jos ei ole. Ainakin kun itselle asentelin pakuun lämmittimen niin ohjeissa oli, että pitää tuollaista käyttää https://www.motonet.fi/fi/tuote/606057/CRC-Pakoputken-asennustahna-150g

Jos on klemmarilla pakoputken kiinnitys.

Poissa jak900

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2229
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 2008 Thermo top V: vikakoodia CPM-B1D3392
« Vastaus #23 : 26.01.2023, 12:57:00 »
Eihän se pakopuoli sitten ole kunnossa jos savut tulee ulos lokasuojan sisään eikä putken päästä ulos?

Poissa Machist

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 246
  • www.vrcf.fi
    • olliovaskainen.com
Vs: V70 D5 2008 Thermo top V: vikakoodia CPM-B1D3392
« Vastaus #24 : 06.02.2023, 09:20:48 »
Kylläpä se nyt toimi normaalisti ja mitään vikaa ei tosiaan löytynyt  :idiot2:



Volvo V60 Cross Country -2019

Poissa jak900

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2229
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 2008 Thermo top V: vikakoodia CPM-B1D3392
« Vastaus #25 : 06.02.2023, 10:46:52 »
Paloilmapuhallin todennäköisesti jo hiukan tehoton, noissa on puhallin nopeus alkuperäisillä seoksilla noin 35.5%, uudemmissa jo paljon suurempi.
Nopeuden nostolla pelastaa vielä tilanteen ja jos oikein karstainen niin polttelee se niitäkin mahdollisesti pois

Poissa Machist

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 246
  • www.vrcf.fi
    • olliovaskainen.com
Vs: V70 D5 2008 Thermo top V: vikakoodia CPM-B1D3392
« Vastaus #26 : 06.02.2023, 10:53:25 »
Paloilmapuhallin todennäköisesti jo hiukan tehoton, noissa on puhallin nopeus alkuperäisillä seoksilla noin 35.5%, uudemmissa jo paljon suurempi.
Nopeuden nostolla pelastaa vielä tilanteen ja jos oikein karstainen niin polttelee se niitäkin mahdollisesti pois

Lämmitin on ihan tuliterä ja pari kertaa käytetty tulilla ennen säätöä.
Volvo V60 Cross Country -2019

Poissa jak900

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2229
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 2008 Thermo top V: vikakoodia CPM-B1D3392
« Vastaus #27 : 06.02.2023, 11:29:52 »
No sepä selittää tuon prosentti luvun, monissa vielä korkeampi. Hyvä että pelaa nyt.

Poissa Machist

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 246
  • www.vrcf.fi
    • olliovaskainen.com
Vs: V70 D5 2008 Thermo top V: vikakoodia CPM-B1D3392
« Vastaus #28 : 21.02.2023, 07:20:20 »
Hyvin on toiminut!
Ainoastaan akku on alkanut oireilla ja täytyy ladata muutaman kerran viikkoon.

Johtuu tietysti siitä että ajomatka on 30km suuntaansa, niin eihän se kerkee ladata kunnolla.
Volvo V60 Cross Country -2019

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2698
Vs: V70 D5 2008 Thermo top V: vikakoodia CPM-B1D3392
« Vastaus #29 : 21.02.2023, 19:13:58 »
Hyvin on toiminut!
Ainoastaan akku on alkanut oireilla ja täytyy ladata muutaman kerran viikkoon.

Johtuu tietysti siitä että ajomatka on 30km suuntaansa, niin eihän se kerkee ladata kunnolla.
Laita uusi AGM akku, niin ei tarvi tuskailla latauksen suhteen moneen vuoteen.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

 

Proturbo  Autodiagnoosi