Autodiagnoosi  Carcom Oy

Valojen parantaminen ja releistys 2/7/9 sarja

  • 57 Vastauksia
  • 20438 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

The moose

  • Vieras
Vs: Valojen parantaminen ja releistys 2/7/9 sarja
« Vastaus #30 : 30.10.2017, 19:27:14 »
Onko tuo autoline led lamppu ihan niitä samoja kiinalamppuja mitä ebay ssä kaupataan muutamaan euroon?

Vois kokeeksi tilata boksittomia led lamppuja. Vaikka hyvin pärjänny tähän asti halogeeneilla.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Valojen parantaminen ja releistys 2/7/9 sarja
« Vastaus #31 : 30.10.2017, 19:33:22 »
Onko tuo autoline led lamppu ihan niitä samoja kiinalamppuja mitä ebay ssä kaupataan muutamaan euroon?

Vois kokeeksi tilata boksittomia led lamppuja. Vaikka hyvin pärjänny tähän asti halogeeneilla.

Kaveri tilas just ebaysta kahta erilaista, sanon että ottaa kuvat ja lisätään tänne. Jos joku viittii motonetin polttimoista ottaa kuvat niin voi pällistellä?
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4423
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Valojen parantaminen ja releistys 2/7/9 sarja
« Vastaus #32 : 31.10.2017, 13:59:28 »
Onko tuo autoline led lamppu ihan niitä samoja kiinalamppuja mitä ebay ssä kaupataan muutamaan euroon?

Vois kokeeksi tilata boksittomia led lamppuja. Vaikka hyvin pärjänny tähän asti halogeeneilla.

Yhtään kiinan ledi-polttimoa en ole nähnyt, joka kelvollisesti imitoisi aitoa H4:sta.

Esim. tämä on irvikuva toimivasta polttimosta, koska sen valonlähteen geometria on rektumista.


Pitkien valojen ledien sijoittelu tekee valokuviosta jotain aivan muuta kuin pitäisi.

Siinä mielessä tuo motonetin myymä autoline yrittää imitoida aitoa H4:sta mahdollisimman tarkasti.
Jopa lähivalojen kuppiheijastin on kiiltävä, eikä matta, kuten tuossa yllä olevan kuvan polttimossa.

Kaikkein älyttömimpiä viritelmiä ovat tälläiset, joilla ei tee yhtään mitään!


Aito autoline näyttää tälle.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1714
  • www.vrcf.fi
Vs: Valojen parantaminen ja releistys 2/7/9 sarja
« Vastaus #33 : 31.10.2017, 14:54:54 »
Philips Ultinon H4


Poissa -jadi-

  • Hors d'âge
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1610
Vs: Valojen parantaminen ja releistys 2/7/9 sarja
« Vastaus #34 : 31.10.2017, 15:37:19 »
Autostadiumin sivuilla näkyy olevan parit kuvat Autolinen H4-ledin valokuviosta.
https://www.autostadium.fi/index.php?topic=1417.220 , #223 tai #227, ei huano ollenkaan.
-"Kyllä sä oot sitte kultane, kun järjestät ns. tuntemattomille uskomattoman hyvän mielen."
- KIITOS!
-----
Слава Україні!    https://www.youtube.com/watch?v=izquEYtqXZo

The moose

  • Vieras
Vs: Valojen parantaminen ja releistys 2/7/9 sarja
« Vastaus #35 : 31.10.2017, 16:35:48 »
 :D
Aito autoline. Saanko arvata et made in china tai taiwan yms itämaa on joka nuokin lamput tekee.


Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Valojen parantaminen ja releistys 2/7/9 sarja
« Vastaus #36 : 31.10.2017, 18:15:35 »
:D
Aito autoline. Saanko arvata et made in china tai taiwan yms itämaa on joka nuokin lamput tekee.

Sieltä se Phillips tulee kanssa, yleensä niissä jopa made in intia.
Autoline taitaa olla vain kiinalaisen tukkurin keksimä sana pakettiin, ainakaan ikinä löytänyt sellaista valmistajaa netistä, laatu siis voi olla kahdessa eri tuotteessa yö ja päivä (kuten normaali polttimot hirveetä kuraa).

Sinänsä hauskaa että Nissenssin ilmastoinnin kenno "made in cambodia" on huomattavasti parempi laatuinen kun sama Nissens (samaan autoon) kuin kiinassa valmistettu (kenno banaanina, yksikään kiinnitys ei istu ja liitokset väärinpäin, sekä maalattu vain toiselta puolelta)
« Viimeksi muokattu: 31.10.2017, 18:19:40 kirjoittanut puliukk0 »
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4423
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Valojen parantaminen ja releistys 2/7/9 sarja
« Vastaus #37 : 01.11.2017, 23:12:45 »
:D
Aito autoline. Saanko arvata et made in china tai taiwan yms itämaa on joka nuokin lamput tekee.

Missä lienen tehty, millä ei lopultakaan ole merkitystä!
Merkitystä on missä kaikki on suunniteltu ja mitkä laatu-speksit tuotteelle asetetaan.

Aasiassa elektroniikkaa on valmistettu äärimmäisen merkittävissä määrin jo silloin kun käsityön osuus oli merkittävä (70-luvun alusta asti). Tuolloin tehtaat tehtiin sinne. Nykyisin ne samat firmat/tehtaat tekevät työn pitkälti robotisoituna. Kiinan kopiohikipajoista en halua sanoa mitään, mitä ebay:ssa myydään pilvin pimein....   :buck2: :idiot2:

Tuo mätänetin "autoline" on ilmeisesti heidän oma tuotteensa, sillä kaikki pakkauksen merkinnät ovat suomeksi ja EAN koodikin on 64 alkuinen.
Vähän sama, kuin MTX tuotteet.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: Valojen parantaminen ja releistys 2/7/9 sarja
« Vastaus #38 : 03.11.2017, 15:45:37 »
Mittailin tuossa ihan mielenkiinnosta jännitteen muutoksia omasta 240 lähivalohin liittyen, apuna halpa yleismittari ja alfamerin opas, josta etsin muutamat mittaus pisteet.

Auto sammuksissa:

Akku +/- navat 12.12v
Askelreleen nasta 15/akun miinus 12.12v (tulo jännite releeseen jakoblokista)
Askelreleen "lähtö", nasta 56/akun miinus 11.62v
Valohäiriö ilmaisin nasta 2/maa 11,62v
Oikea etuvalo/akun - 11,61v.

Käytin sen askelreleen auki, tollasta rotansyömää oli kaikissa releen nastoissa, jotka oli kuparin värisiä



Paranisikohan tuon releen vaihdolla/saako niitä enää edes uusia? ??? Varmaan jollain näpräyksellä siihen soveltaisi uudemmankin.

E: tossahan toi http://www.skandix.de/en/spare-parts/electrics/relais/relay-overdrive-high-beam-low-beam/1016421/
« Viimeksi muokattu: 03.11.2017, 15:58:37 kirjoittanut puppet »
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Valojen parantaminen ja releistys 2/7/9 sarja
« Vastaus #39 : 03.11.2017, 19:54:49 »
Vanhaakin voi tekohengittää raapekynällä, viilalla, tai hiekkapaperilla. Ei tosin välttämättä oo kovin pitkäikäinen konsti, mutta varmasti parempi kuin nykyinen tilanne. Samalla juottelee tinaukset uusiksi, jos on tinarutto alkanut vaivata.
Aikoinaan releytin valot niin, että tuo alkuperäinen jäi vaan ohjaamaan releitä. Pääsee eroon kivasti jännitteen alenemista.
Sitten tuo elvytetty relekin varmaan kestäis auton loppuiän.
« Viimeksi muokattu: 03.11.2017, 20:07:03 kirjoittanut Justus »

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: Valojen parantaminen ja releistys 2/7/9 sarja
« Vastaus #40 : 03.11.2017, 20:33:30 »
Vanhaakin voi tekohengittää raapekynällä, viilalla, tai hiekkapaperilla. Ei tosin välttämättä oo kovin pitkäikäinen konsti, mutta varmasti parempi kuin nykyinen tilanne. Samalla juottelee tinaukset uusiksi, jos on tinarutto alkanut vaivata.
Aikoinaan releytin valot niin, että tuo alkuperäinen jäi vaan ohjaamaan releitä. Pääsee eroon kivasti jännitteen alenemista.
Sitten tuo elvytetty relekin varmaan kestäis auton loppuiän.

Rapsuttelin koskettimia p400 paperilla, mutta ei muuttunu kummemmaks, näyttää että koskettimet ei osu ihan suorassa, ja ne juotokset on varmaan jo vähän niin ja näin. Suunnittelin ensin vetäbäni uudet piuhat, mutta taidan rakennella relesatsin niinkuin topicin henkeen kuuluu  8)
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Valojen parantaminen ja releistys 2/7/9 sarja
« Vastaus #41 : 03.11.2017, 21:17:15 »
Rapsuttelin koskettimia p400 paperilla, mutta ei muuttunu kummemmaks, näyttää että koskettimet ei osu ihan suorassa, ja ne juotokset on varmaan jo vähän niin ja näin. Suunnittelin ensin vetäbäni uudet piuhat, mutta taidan rakennella relesatsin niinkuin topicin henkeen kuuluu  8)
Kynsiviilakin on kätevä.
Juu ja ehdottomasti kandee releyttää ja vähintään 2,5mm2 kaapelit päävirtapiiriin.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: Valojen parantaminen ja releistys 2/7/9 sarja
« Vastaus #42 : 03.11.2017, 21:27:14 »
Tuo jakoblokille tuleva johto oli naurettavan ohut, tosin kestänyt kyllä. Valovika releessä olikin kuumemisen jälkiä liittimellä :buck2:
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa haurala93

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 175
  • www.vrcf.fi
Vs: Valojen parantaminen ja releistys 2/7/9 sarja
« Vastaus #43 : 03.11.2017, 22:56:52 »
Tässä topicissa oli puhuttu myös kiinan ledeistä niin suosittelen tarkistaa kytkennän jälkeen latausjännitteen, itse laitoin kiinni, viikon ajelin kunnes akku rupes temppuileen, hain uuden ja samalla tuli mitattua latausjännite 15,4v ja nyppäs ledeiltä johdot irti niin tippui 14,6v eli jotain ne sekoittaa laturilla  ???
v70 mk2 -00/01 2.4 140hp

Poissa dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1639
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: Valojen releistys 2/7/9 sarja
« Vastaus #44 : 05.03.2018, 19:55:23 »
Siis... Volvon systeemi on juuri oikein tehty mutta kun vanhoissa piuhoissa se sähkö ei kulje enää samalla tavalla. Joten laitoin bilteman relesarjan jolla saadaan jännitteet takaisin uudenveroisiksi. Ei tässä ole mitään hakkuri systeemiä tai keksitty pyörää uudelleen.

740 vuodelta -90, rakentelin etulyhdyille virrat uusiksi. Suoraan akulta piuhat, sulakkeiden kautta tietty. Releet väliin ja niille ohjaus alkuperäisistä piuhoista.

Ihan tuli mitattava ero kun yleismittarilla tutkailin. Orkkispiuhoilla kuskin puolella 9.24 V ja vänkärin puolella 9.84 V. Uusien piuhojen kautta molemmille puolille 11.23 V :o Mittasin mielestäni vertailukelpoisella tavalla: auto sammutettuna, piuhoja useaan kertaan edestakaisin vaihtaen - toteutukseni on sellainen, että alkuperäinen johtosarja on koskematon.

 

Futurez  Kulkukoira