Proturbo  Autodiagnoosi

Jenkkien harrastajia

  • 987 Vastauksia
  • 278565 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa RokkiHedgehog

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: Jenkkien harrastajia
« Vastaus #705 : 21.02.2014, 22:30:22 »

Vani ollut meillä vuodesta 2006 S*
Volvo 740 Fun Racing
UAU
VRCF

Poissa Sguugel

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • ku kerkeis tekemään..
Vs: Jenkkien harrastajia
« Vastaus #706 : 22.02.2014, 11:27:52 »
Jos jenkki lava-autoa harkitsee nii totgen ram ehkä vähä fiksumpi vehe ku fordin f sarjalaiset vaikka ite oonki voorti miehiä ku pajalla seisoo excursion.. Ei noissa foordeissa mitää vikaa oo mut koneena oltava 7.3l internationalin ei sitä fordin omaa 6l... Manuaalilaatikotha noissa kaikissa vehkeissä kestää mut automaatit tiettyyn pisteeseen, fordin aut. laatikko kestää semmonen 450hp maks. Omaa laatikkoa alotetaan just vahvistamaan pikkasen(ei oo muute halpaa) :D Mukavia vehkeitä ajaa ylipäätänsä ja varusteita löytyy..
- Plymouth Duster -70 ahistettu
- Ford Excursion 7.3L TD PowerStroke
- Volvo 240 Varkku B200e+m47 -87 (talvirassi)
- Super Rock Amazon?

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: Jenkkien harrastajia
« Vastaus #707 : 22.02.2014, 13:46:09 »
Jos jenkki lava-autoa harkitsee nii totgen ram ehkä vähä fiksumpi vehe ku fordin f sarjalaiset vaikka ite oonki voorti miehiä ku pajalla seisoo excursion.. Ei noissa foordeissa mitää vikaa oo mut koneena oltava 7.3l internationalin ei sitä fordin omaa 6l... Manuaalilaatikotha noissa kaikissa vehkeissä kestää mut automaatit tiettyyn pisteeseen, fordin aut. laatikko kestää semmonen 450hp maks. Omaa laatikkoa alotetaan just vahvistamaan pikkasen(ei oo muute halpaa) :D Mukavia vehkeitä ajaa ylipäätänsä ja varusteita löytyy..

Eli sopii ilmeisesti olettaa, ettei vakiotehoilla pitäis olla mitään erityistä huolta kestävyyden suhteen.

Rami kyllä antaa mullekin jollain lailla vakuuttavamman fiiliksen, johtuu varmaan Cumminssin kutosesta. Näyttäävät vaan Dodget olevan Fordeja kovemmissa hinnoissa ja eipähän noissa Natkun traktorinmoottoreissa mitään suurempaa vikaa taida olla, että miksei se tuo Navistarin V8 vois olla ihan toimiva pata.
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa V-8ama

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: Jenkkien harrastajia
« Vastaus #708 : 23.02.2014, 09:23:13 »
Nyt on liipasimella tuollaisen hankinta USA:sta, meinaa vaan loppua tila tallissa, ks. profiili  ;D

Ford Galaxie XL 500 2dHT -67, window sticker, bill of sale ym. orggis paperit löytyy, auto on ihan räpeltämätön alkuperäiskuntoinen (paitsi tarvike vanteet ruuvattu alle) ja melko ruosteeton. Vaatisi maalauksen ja pientä sipistelyä sinne tänne, mutta ei mitään ylivoimaista...toki voisi ajella ihan sellaisenaankin.
Väri sama kun mallikuvassa eli Springtime Yellow joka passaa mun mielestä hyvin alkuperäishenkiseen ISOON Fastbackiin.

http://www.conceptcarz.com/view/photo/337108,9697/1967-Ford-Galaxie-500_photo.aspx
Volvot etc: XC60 D5 R-Design -16, S80 2,4i -99 (2-autona...) 780 Bertone V6 -89 (102 tkm),  Ford Galaxie 428 Convertible -67, Ford Thunderbird 390 2dHT -64,  Buick Riviera 430 4-v 2dHT -68 (matkalla CA-HML) ja Solifer Export -68!

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Jenkkien harrastajia
« Vastaus #709 : 23.02.2014, 11:01:25 »
Nyt on liipasimella tuollaisen hankinta USA:sta, meinaa vaan loppua tila tallissa, ks. profiili  ;D
Muistanks mä väärin että sulle olis ollu tulossa joku BOSS Musti? Tuliko?  :P

Poissa V-8ama

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: Jenkkien harrastajia
« Vastaus #710 : 23.02.2014, 18:39:53 »
Muistanks mä väärin että sulle olis ollu tulossa joku BOSS Musti? Tuliko?  :P

Muistat oikein, sanoin joskus että on tavoitteena vuodelle 2012. Tuolloin tuli kuitenkin -67 42-koodin aito GTO kun samaisessa liikkeessä tähtäimessä ollut Lime Green Boss 302 ehti mennä  :(

Tavoite on kuitenkin edelleen sama, hieno yksilö vaatii euroja n.60.000-90.000 ja noissa ylimääräisissä harrasteautoissa alkaa olla hyvinkin jo senverran kiinni että pian voisi tuonkin haaveen toteuttaa. Jonkun laittoa vaativan saisi n. 40.000 mutta aika ei riitä vaativille projekteille.
Volvot etc: XC60 D5 R-Design -16, S80 2,4i -99 (2-autona...) 780 Bertone V6 -89 (102 tkm),  Ford Galaxie 428 Convertible -67, Ford Thunderbird 390 2dHT -64,  Buick Riviera 430 4-v 2dHT -68 (matkalla CA-HML) ja Solifer Export -68!

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: Jenkkien harrastajia
« Vastaus #711 : 24.02.2014, 16:28:21 »
Vahvasti luulen, että lopullinen valinta on Nissan KingCab D22, mutta kysellään nyt, kun tuntuu vähän tietoakin löytyvän...

Näin pääs käymään, kuten ounastelinkin, että Nisukkaan valinta päätyi, mutta kiitoksia vaan valaisusta.  -H- Ehkä joskus myöhemmin sitten katellaan Amerikanserkkuja vakavammin sillä silmällä, mutta nyt vaan ootellaan millonka surullisenkuuluisa YD25 räjähtää.  ::)
« Viimeksi muokattu: 24.02.2014, 16:31:51 kirjoittanut Spoileri »
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa Caideman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • Paluu ruotsinrautaan...
Vs: Jenkkien harrastajia
« Vastaus #712 : 04.03.2014, 00:39:27 »
Hyödyt kumoaa haitat, on noi vaan niin paljon mukavampia joka suhteessa kuin japsit. PowerChokeissa on ollut kansipahvivaivoja tuolla suuren veden toisella puolella mutta johtunee enemmän käyttäjäkunnasta kuin moottorista. Ja kasihan kyllä jyrähtää tulille hyvinkin kevyesti kunhan vaan akussa riittää voima.

Powerstroken kansipahvivaivat ovat ainoastaan uudemmissa 6.0L koneissa, joihin on laitettu väärää pakkasnestettä. Ne vaativat kavitoinninesto-lisäaineistetun erikoisnesteen, ettei kilkkaa vesipumppu.

Alunperin Powerstroke on suunniteltu Alaskan olosuhteisiin polttoainelämmityksineen ja muine järjestelmineen, joten tässä maassa ei sellaista talvea tule, jossa kunnossa oleva PS ei starttaisi.



Eipä noissa jakolaatikoissakaan isompia ole ollut. Chevyä ei aikoinaan kestänyt päästää sutimaan nelikko päällä mutta se ei nyt kuulu tähän.


New Processin jakolaatikot on suurinpiirtein samoja sisuskalultaan merkistä riippumatta. Suurimmat erot muodostuvat vuosimallien ja kokonaiskantavuuksien kanssa.

Tekniikka kyllä kestää.
Sähköissä on normi epävarmuudet, mm kampiakselin asentotunnistin kannattaa olla varuilta aina mukana.
Ja oliko viimesissä 7.3sissa sähköiset suuttimet, niiden johdotuksissa ongelmaa.

Kyllä mä ainakin tuollaisen ostaisin, jos vaan rahkeet riittäs.

7.3 PS:n ongelmana on suutinten ja hehkujen ohjausjohdot, jotka menevät venttiilikopan tiivisteen läpi. Uudet tiivisteet johtosarjoineen eivät maksa paljon mitään, suurempi vaiva on vaihtaa ne. Johdot sulavat klimppiin yleensä liittimen tienoilta.
Kampiakselin asentotunnistimeksi ei kande laittaa muuta kuin Motorcraftin osa. Esim Standardeista(puolet kalliimpia) on joka toinen uusi anturi sökö tai muuten aiheuttaa ongelmia.
V70 AWD 2.5T A 1998, Impala 4d HT '63

Poissa Sguugel

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • ku kerkeis tekemään..
Vs: Jenkkien harrastajia
« Vastaus #713 : 09.03.2014, 14:31:48 »
Vakio 7.3 natikan kone varma peli, nokan asentotunnistimia saattaa mennä joten vara kappale kannattaa olla hanskalokerossa, eikä maksa juur mitää.. Omasta ei oo sitäkää viel menny ja sen huomaa ku alkaa vaihto olemaan lähellä kun pyyhkiät rupee pätkimää  :) 6L koneesta ei kummosempaa kokemusta mutta ex pomon f350 hd editioniin tehtii vuodessa 17k eestä remonttia koneesee  ;D egr systeemi tappaa konetta ym.

7.3 koneeseen vittumainen homma vaihtaa venttiilikopan tiivisteet/piuhotukset, omaa en vaihtunu edes kun olivat hyvässä kunnossa kun vaihdoin hehkut, vaihettaa sitten ku pitää laittaa isommat suuttimet... Tosin miun vehkees lähti mopo lapasest aikoja sit nii joutunu räpläilee vähä sitä sun tätä, no jossei vastaavaa tulis vierelle täs maassa ainakaa.
- Plymouth Duster -70 ahistettu
- Ford Excursion 7.3L TD PowerStroke
- Volvo 240 Varkku B200e+m47 -87 (talvirassi)
- Super Rock Amazon?

Poissa hazaa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 340
  • www.vrcf.fi
Vs: Jenkkien harrastajia
« Vastaus #714 : 09.03.2014, 14:45:49 »
Nyt on liipasimella tuollaisen hankinta USA:sta, meinaa vaan loppua tila tallissa, ks. profiili  ;D

Kade kalvaa. Komea lista.

Poissa MS940

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 96
  • www.vrcf.fi
Vs: Jenkkien harrastajia
« Vastaus #715 : 28.03.2014, 21:13:54 »
On iskenyt viime aikoina massiivinen Corvette-kuume.
C4 ja halvimmasta päästä todennäköisesti päätyy hankittavaksi, ellen järkiinny ennen sitä ::)
Maalaamaan tai verhoilemaan en kuitenkaan ala, joten nämä asiat pitäisi olla kunnossa hinnasta huolimatta.
Onneksi vanha 940 siirtyi yhden päivän aikana päätöksestä uuteen kotiin, tehden tilaa ja auttaen osaltaan myös tätä uutta kiinnostusta.

Poissa S70 2000

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • www.vrcf.fi
Vs: Jenkkien harrastajia
« Vastaus #716 : 01.04.2014, 20:36:49 »
On iskenyt viime aikoina massiivinen Corvette-kuume.
C4 ja halvimmasta päästä todennäköisesti päätyy hankittavaksi, ellen järkiinny ennen sitä ::)
Maalaamaan tai verhoilemaan en kuitenkaan ala, joten nämä asiat pitäisi olla kunnossa hinnasta huolimatta.
Onneksi vanha 940 siirtyi yhden päivän aikana päätöksestä uuteen kotiin, tehden tilaa ja auttaen osaltaan myös tätä uutta kiinnostusta.
Mulla on sulle Pulkka.
Laita yhteystietoja vaikka YV:nä niin saat kuvia ja lisäinfoa!

Poissa mikkis83

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 949
  • SVK #02580
Vs: Jenkkien harrastajia
« Vastaus #717 : 12.04.2014, 09:06:56 »
^^

Mie oon ruvennu tutkimaan 50-luvun kalustoa sillä silmällä. Voortejapa hyvinkin.

Omasta prokkiksesta sen verran, että ilmeisesti puutteellisen maaton vuoksi ecu on palanut, niin pitääpi hommata uusi. Ompas halpaa ja turhauttavaa, muuta en sano. Ja tässä vielä pienoinen pelko, et kun laittaa uuden ecun paikalleen, onko silloinkaan kaikki maatot järjestelmässä paikoillaan??



-V940T-97/-VV70-99/VV70-98/V242-80/VA122S-67/FF500-63/C1508GT-79/VWJ-91/VWJ-91/E-59
Tappikoneella olisit jo perillä
Tappikoneen ääni sekoitti mun pääni

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2129
    • Instagram kuvat
Vs: Jenkkien harrastajia
« Vastaus #718 : 12.04.2014, 10:18:46 »
How about them apples.. 1967 440 + 727

Poissa S70 2000

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • www.vrcf.fi
Vs: Jenkkien harrastajia
« Vastaus #719 : 16.04.2014, 06:24:48 »
No nii..
Nyt on siirrytty virallisesti kesäaikaan.
Tähän kesäaikaan siirtymiseen ei liity millään tavalla pitkät tai lyhyet kalsarit. ;D :D

Edittiä: Hyvin alkaa..Pihalla pakkasta ja tarvii alkaa raappaan avoauton laseja. :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 16.04.2014, 06:26:59 kirjoittanut S70 2000 »

 

RallyBaron  Samppasport