Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: Bisnes^ - 17.06.2012, 15:45:22

Otsikko: Volvolta M3.n tappaja
Kirjoitti: Bisnes^ - 17.06.2012, 15:45:22
Tommonen linkki tuli bongattua!!!

http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/volvolta-m3n-tappaja
Otsikko: Vs: Volvolta M3.n tappaja
Kirjoitti: Henkka 80 - 17.06.2012, 15:49:22
Peukku ja tykkään! O0
Otsikko: Vs: Volvolta M3.n tappaja
Kirjoitti: Jortsi - 17.06.2012, 16:08:57
Olikohan Ribbe, joka linkitti tuosta jo uusien mallien keskusteluun. Tais olla tämä: http://carscoop.blogspot.com/2012/06/new-volvo-s60-polestar-performance.html aika lailla sama juttu, mutta yks kappale lisää jossa kerrottu sisustasta..

Varmaan häätyy kestolotto laittaa vetämään, onhan tuo paljon coolimpi ku M:t, RS:t ja AMG:t yhteensä  O0
Otsikko: Vs: Volvolta M3.n tappaja
Kirjoitti: HenkkaR1 - 17.06.2012, 16:09:45
Huhhuh. Tuo linkki on kyllä melkeen pakko laittaa jakoon vähän joka puolelle.. :pomo:
Otsikko: Vs: Volvolta M3.n tappaja
Kirjoitti: eliäs - 17.06.2012, 18:46:16
Vihdoin ja viimein?  :)
Otsikko: Vs: Volvolta M3.n tappaja
Kirjoitti: Taavi.H - 17.06.2012, 19:09:59
Vielä kun saavat tämän sarjatuotantoon, niin.... ;)

Voi vaan olla, ettei tätä tulla näkemään kuin muutamana yksittäiskappaleena. Toivottavasti olen väärässä. :)
Otsikko: Vs: Volvolta M3.n tappaja
Kirjoitti: Ribbe - 17.06.2012, 19:33:15
Vielä kun saavat tämän sarjatuotantoon, niin.... ;)

Voi vaan olla, ettei tätä tulla näkemään kuin muutamana yksittäiskappaleena. Toivottavasti olen väärässä. :)
Samat on pelot täälläkin. Ei ole taidattu paljoa miettiä päästörajoja kun tuota konetta tehty tai huoltovälejä sekä takuita. Tuosta kun leivotaan tuotantomalli niin varmasti yks 100hv jää tehoista matkalle. Samoin jää varmasti levitetty raideleveys.
Otsikko: Vs: Volvolta M3.n tappaja
Kirjoitti: hevonen - 18.06.2012, 07:42:43
Joo, onhan tuo Polestar jotain aiemminkin Volvolle räpeltänyt... http://www.youtube.com/watch?v=0Qv0ye2ucYM
Otsikko: Vs: Volvolta M3.n tappaja
Kirjoitti: sjvirt - 18.06.2012, 11:53:36
Vihdoin ja viimein?  :)

Taidat olla liian nuori muistaaksesi vuoden ´95 tai oliko se ´94. Volvo esitteli silloin keltaisen T-5R:nsä ja mainoskampanjassa seisoi isolla "ACHTUNG!!!" eli Volvo haastoi avoimesta saksalaismerkit kisaan.  8)

Tuohon maailmanaikaan BMW M5 oli tosi kova rassi 315 hevosvoimallaan.  :) Sittemmin sakemannit käänsivät tehoruuvia siihen tahtiin, että Volvolla oli enää kuorma-automallisto, joka pärjäsi tehoissa. Ärrä-Volvot haudattiin vähin äänin, eikä enää uhottu pätkääkään sakemanneille.
Otsikko: Vs: Volvolta M3.n tappaja
Kirjoitti: Jahre - 18.06.2012, 12:21:07
Jotenkin tuntuu siltä että ei taida Volvosta paljoa vastusta olla. Ei se riitä että niitä hevosia sinne pellin alle vaan tungetaan. Kyllä se kori ja alusta täytyy saada aika iskuun että pääse lähellekkään M3. Ja raskaalla kutosella varustettuna veikkaisin että tuo painojakaumakaan ole kovin optimi. Ei siinä hyvähän että yrittävät (jos nyt sitten koskaan toteutuu ::) ) mutta ei tuosta paljoa "tappajaksi" ole.
Otsikko: Vs: Volvolta M3.n tappaja
Kirjoitti: Ristus - 18.06.2012, 13:37:04
Niin ei sillä C30 polestarillakaan ollu mitään jakoja topgearin testissä...
Otsikko: Vs: Volvolta M3.n tappaja
Kirjoitti: hevonen - 18.06.2012, 14:39:13
The ultimate truth.  ;D   http://video.agaclip.com/w=eENt7NrwnKt

Polestar  P>

Tarviiko tähän lisätä jotakin? Ei kai.
Otsikko: Vs: Volvolta M3.n tappaja
Kirjoitti: Make - 18.06.2012, 15:27:42
Jotenkin tuntuu siltä että ei taida Volvosta paljoa vastusta olla. Ei se riitä että niitä hevosia sinne pellin alle vaan tungetaan. Kyllä se kori ja alusta täytyy saada aika iskuun että pääse lähellekkään M3. Ja raskaalla kutosella varustettuna veikkaisin että tuo painojakaumakaan ole kovin optimi. Ei siinä hyvähän että yrittävät (jos nyt sitten koskaan toteutuu ::) ) mutta ei tuosta paljoa "tappajaksi" ole.
Tuskin tuo kuutonen on sen raskaampi kuin BMW:n Kasi. ;) Tuon tappaja käsite on kyllä melko moniulotteinen asia. Suorilla kyllä, mutta....
Otsikko: Vs: Volvolta M3.n tappaja
Kirjoitti: TimoV8 - 18.06.2012, 15:31:19
Tuskin tuo kuutonen on sen raskaampi kuin BMW:n Kasi. ;) Tuon tappaja käsite on kyllä melko moniulotteinen asia. Suorilla kyllä, mutta....

Eikös tulevassa M3/M4 -mallistossa ole myös ahdettu kuutonen?
Otsikko: Vs: Volvolta M3.n tappaja
Kirjoitti: Make - 18.06.2012, 15:35:14
Eikös tulevassa M3/M4 -mallistossa ole myös ahdettu kuutonen?
Jaa-a ei ole tietoa asiasta. Melko varmaan voisi näin ollakkin kun M5.ssä näin kävi. Nythän on niin että lastutettuna tuo 335i on M3:n "tappaja" omasta leiristä. :)
Otsikko: Vs: Volvolta M3.n tappaja
Kirjoitti: TimoV8 - 18.06.2012, 15:36:55
Jaa-a ei ole tietoa asiasta. Melko varmaan voisi näin ollakkin kun M5.ssä näin kävi. Nythän on niin että lastutettuna tuo 335i on M3:n "tappaja" omasta leiristä. :)

Uusimmassa Auto Motor und Sportissa on juttua tuosta.
Ja tosiaan 2-ovinen coupe on 4-sarjaa vastedes.
Otsikko: Vs: Volvolta M3.n tappaja
Kirjoitti: sjvirt - 19.06.2012, 07:59:31
Jaa-a ei ole tietoa asiasta. Melko varmaan voisi näin ollakkin kun M5.ssä näin kävi. Nythän on niin että lastutettuna tuo 335i on M3:n "tappaja" omasta leiristä. :)

M-sarjan Biimereissä on kyse jostakin muusta kuin tehosta. On niitä kovempiakin vehkeitä, mutta ne eivät ole M-Bemareita.
Otsikko: Vs: Volvolta M3.n tappaja
Kirjoitti: Make - 19.06.2012, 09:32:43
M-sarjan Biimereissä on kyse jostakin muusta kuin tehosta. On niitä kovempiakin vehkeitä, mutta ne eivät ole M-Bemareita.
Korjaisin tuota lausmaasi tähän muotoon "M-sarjan Biimereissä on kyse  muustakin kuin tehosta"
On kovempia vehkeitä kulkemaan ihan kotivirittäjienkin toimesta. Tuon E92 335i:n vaan saat vaihdettua kaikki alusta osat M:stä jotka käyvät suoraan bolt-on kiinni. Vielä torseni perään niin "M" on valmis. 8)
Otsikko: Vs: Volvolta M3.n tappaja
Kirjoitti: Jahre - 19.06.2012, 10:34:57
Saahan siihen 335i varmasti vaihettua kaikki alustan osat mutta onko se runko vahvistettu samallalailla kuin M on? Uskoisin että M:ssä on siihen korin jäykkyyteenkin panostettua aikalailla. Katon kevennys painopisteen takia jne. Saahan esim 911 ns. perusmalliin vaihdettua RS:n alustan osat mutta ei se siitä silti RS:ää tee. Menee nyt vähän jeesusteluksi ::)
Otsikko: Vs: Volvolta M3.n tappaja
Kirjoitti: Make - 19.06.2012, 11:33:42
Saahan siihen 335i varmasti vaihettua kaikki alustan osat mutta onko se runko vahvistettu samallalailla kuin M on? Uskoisin että M:ssä on siihen korin jäykkyyteenkin panostettua aikalailla. Katon kevennys painopisteen takia jne. Saahan esim 911 ns. perusmalliin vaihdettua RS:n alustan osat mutta ei se siitä silti RS:ää tee. Menee nyt vähän jeesusteluksi ::)
Korjasin tuon M kirjaimen lainaukseen tuossa omassa tekstissäni. Puuttuu siitä vielä sitten V8 kone ja sen ääni maailma sekä pulleammat lokasuojat ym mitä on hankala tavana E92:een vaihtaa. Lähinnä tarkoitin että kun alustan päivittää , niin uskoisin että 335i lastutettuna ja pieneillä muilla muutoksilla on radalla sekä suorilla oikeaa M mallia nopeampi. No sitten kun taas otetaan vaikka G-powerin tuunaama M3 ei jakoa ole lähimainkaan missään tilanteessa.
Aito on aina aito.  :pomo:
Otsikko: Vs: Volvolta M3.n tappaja
Kirjoitti: Fuse - 19.06.2012, 15:05:20
Tuolla on koeajettu kyseinen Polestar S60.

http://pistonheads.com/roadtests/doc.asp?c=47&i=25876
Otsikko: Vs: Volvolta M3.n tappaja
Kirjoitti: mista - 19.06.2012, 15:28:39
Volvolta M3 tappaja on sikäli hauska otsikko, että tuohan ei ole Volvon tekele vaan Polestarin tekele, joka on kuitenkin ns. viripaja.. Äm kolmeen taas viitataan yleisesti vakioversiona. Jos M3 kävisi vastaavalla pajalla niin tuskin ihan heti polestar sitä kenkisi..
Otsikko: Vs: Volvolta M3.n tappaja
Kirjoitti: sheiggi - 19.06.2012, 16:05:26
Tuolla on koeajettu kyseinen Polestar S60.

http://pistonheads.com/roadtests/doc.asp?c=47&i=25876

Kuinka mitään sanomattoman näkönen tuo konehuone onkaa ja voin kuvitella kuinka limaseks tuo vaihenkepin nuppi muuttuukaa vanhemmiten.  :buck2:
Otsikko: Vs: Volvolta M3.n tappaja
Kirjoitti: Ribbe - 19.06.2012, 16:08:59
Tuolla on koeajettu kyseinen Polestar S60.

http://pistonheads.com/roadtests/doc.asp?c=47&i=25876
Hinta aika miehekäs  :o
Otsikko: Vs: Volvolta M3.n tappaja
Kirjoitti: JiRRR - 19.06.2012, 16:49:39
Heräs mielenkiinto ja ihan mukavan olonen auto on kunhan vaan tulis sarjatuotantoon noilla tehoilla, mutta hinta sais sitte tippua ja roimasti!! Mutta ennemmin tuo kun M3  :hello:
Otsikko: Vs: Volvolta M3.n tappaja
Kirjoitti: Dave - 19.06.2012, 17:31:51
Heräs mielenkiinto ja ihan mukavan olonen auto on kunhan vaan tulis sarjatuotantoon noilla tehoilla, mutta hinta sais sitte tippua ja roimasti!! Mutta ennemmin tuo kun M3  :hello:

Näin minäkin vähän ajattelin M3:seen verrattuna. Tietty takaveto sitten...

Jotenkin tulee sellainen fiilis, että tuossa saisi sen tehokkaan Volvon turvallisuudella höytettynä :) Lieneekö pahin yhdistelmä.
Otsikko: Vs: Volvolta M3.n tappaja
Kirjoitti: JSe - 19.06.2012, 18:30:35
Volvolta M3 tappaja on sikäli hauska otsikko, että tuohan ei ole Volvon tekele vaan Polestarin tekele, joka on kuitenkin ns. viripaja.. Äm kolmeen taas viitataan yleisesti vakioversiona. Jos M3 kävisi vastaavalla pajalla niin tuskin ihan heti polestar sitä kenkisi..

Eikös tuo M3 ole aika kaukana vakioversiosta? Vähän sama jos AMG mersua kutsuttaisi vakioversioksi
ja tässä tarkoitan muutakin kuin AMG vanteilla varustettua Mersua. Eökös nämä, Alpina, M-Sport. AMG,
aikoinaa R-Sport jne. ole tehtaan "suojissa" toimivia virityspajoja?
Otsikko: Vs: Volvolta M3.n tappaja
Kirjoitti: mista - 19.06.2012, 19:17:31
Eikös tuo M3 ole aika kaukana vakioversiosta? Vähän sama jos AMG mersua kutsuttaisi vakioversioksi
ja tässä tarkoitan muutakin kuin AMG vanteilla varustettua Mersua. Eökös nämä, Alpina, M-Sport. AMG,
aikoinaa R-Sport jne. ole tehtaan "suojissa" toimivia virityspajoja?

M3 on kuitenkin bemarin oma malli, joka on täysin sarjatuotannossa. Vakioversioinen M3 on siis vekio bemari. Polestaria vertaisin melkein Carlssoniin.
Otsikko: Vs: Volvolta M3.n tappaja
Kirjoitti: Make - 20.06.2012, 12:15:45
Eikös tuo M3 ole aika kaukana vakioversiosta? Vähän sama jos AMG mersua kutsuttaisi vakioversioksi
ja tässä tarkoitan muutakin kuin AMG vanteilla varustettua Mersua. Eökös nämä, Alpina, M-Sport. AMG,
aikoinaa R-Sport jne. ole tehtaan "suojissa" toimivia virityspajoja?
M-sport on varuste paketti. M-motorsport on osasto joka vastaa taas M mallien kehittelystä.
Otsikko: Vs: Volvolta M3.n tappaja
Kirjoitti: Spoileri - 20.06.2012, 14:49:39
Ja noin pajana M-Sportilla ei ole kovinkaan paljon tekemistä Bolsevikkien Matka Waunujen kanssa...
Otsikko: Vs: Volvolta M3.n tappaja
Kirjoitti: sjvirt - 20.06.2012, 15:09:34
Jotenkin tulee sellainen fiilis, että tuossa saisi sen tehokkaan Volvon turvallisuudella höytettynä :) Lieneekö pahin yhdistelmä.

Meinaat, että Volvo on jotenkin turvallisempi uuteen Bemariin verrattuna?  ::)
Otsikko: Vs: Volvolta M3.n tappaja
Kirjoitti: TimoV8 - 20.06.2012, 15:57:00
Meinaat, että Volvo on jotenkin turvallisempi uuteen Bemariin verrattuna?  ::)

Samaa mietin.
Otsikko: Vs: Volvolta M3.n tappaja
Kirjoitti: Dave - 20.06.2012, 16:10:18
Meinaat, että Volvo on jotenkin turvallisempi uuteen Bemariin verrattuna?  ::)

Kyllä minusta Volvo on vuosikymmenten varrella panostanut aika paljon juuri turvallisuuteen. Tuskin nyt ihan tuulesta temmattu heitto?
Otsikko: Vs: Volvolta M3.n tappaja
Kirjoitti: sjvirt - 20.06.2012, 19:14:16
Kyllä minusta Volvo on vuosikymmenten varrella panostanut aika paljon juuri turvallisuuteen. Tuskin nyt ihan tuulesta temmattu heitto?

On toki, ei kai tuota kukaan kiistäkään. Nyt vaan puhuttiin uusista autoista..

Toki Volvon tehottomuuden voi kääntää turvallisuudeksi, kun Biimerillä ajaa ulos kaksi markkaa lasissa, niin Volvo kulkee siinä vaiheessa vasta markkakaksikymmentä, niin tottahan törmäys on lievempi.  :pomo:
Otsikko: Vs: Volvolta M3.n tappaja
Kirjoitti: Dave - 20.06.2012, 19:52:07
On toki, ei kai tuota kukaan kiistäkään. Nyt vaan puhuttiin uusista autoista..

Toki Volvon tehottomuuden voi kääntää turvallisuudeksi, kun Biimerillä ajaa ulos kaksi markkaa lasissa, niin Volvo kulkee siinä vaiheessa vasta markkakaksikymmentä, niin tottahan törmäys on lievempi.  :pomo:

Uusista? Siis no onhan vaikkapa S/V 60-sarja aika uusi.
Otsikko: Vs: Volvolta M3.n tappaja
Kirjoitti: Ribbe - 20.06.2012, 20:29:49
Uusista? Siis no onhan vaikkapa S/V 60-sarja aika uusi.
en usko että on yhtään sen turvallisempi tai turvattomampi kuin uusi 3-sarjan BMW. Taitaa enempi vaikuttaa itse onnettomuus lopputulokseen kuin se että millä ajaa. Tuntuu että uudet autot testeissä järkiään yhtä hyviä, erot tulee sitten jostain joutavasta kuten jalankulkijoiden turvallisuudesta tai siitä onko autossa kaistavahteja, jne...
Otsikko: Vs: Volvolta M3.n tappaja
Kirjoitti: Ristus - 20.06.2012, 21:13:44
Volvo ei ole sen turvallisempi enää kuin mikään muukaan saman kokoluokan valmistajien tuotteet... joo'o nissanin almera vetää samat tähet kun s40 volsut jne..

oli joo S90 oli silloin satavuotta sitten kova juttu kun kiinassa oli vaan yksi tähti ja sekin lipussa mutta kehitys kehittyy... 200-sarjassa volvo oli "uranuurtaja" mutta muut panssarivaunujen tekijät meni siitäkin ohi...

Ainahan sitä on hyvä olla onnellinen volvon turvallisuudesta ja siitä että kaikki on vakiona mutta tämä hehkutus on jo ohi mennyt, ei ole suuria eroja valmistajissa...
Otsikko: Vs: Volvolta M3.n tappaja
Kirjoitti: Ristus - 20.06.2012, 21:14:42
Kuulemma Jay Leno on tämän pedon onnellinen omistaja, kytkin vaan ei tunnu kestävän vielä tossa kokeilu värkissä...
Otsikko: Vs: Volvolta M3.n tappaja
Kirjoitti: sjvirt - 20.06.2012, 21:52:52
Kuulemma Jay Leno on tämän pedon onnellinen omistaja, kytkin vaan ei tunnu kestävän vielä tossa kokeilu värkissä...

Liekö Leno jenkkinä edes osaa ajaa manuaalilla tai standardilla, niinkö jenkit sitä kutsuvat.
Otsikko: Vs: Volvolta M3.n tappaja
Kirjoitti: Paul t4 - 20.06.2012, 22:01:19
Liekö Leno jenkkinä edes osaa ajaa manuaalilla tai standardilla, niinkö jenkit sitä kutsuvat.
Kaipa sen yli 2en: sadan auton kokoelmast varmaan yks manuaali löytyy  ;) Maxilta tota hänen talkshowta näytettiin aikanaan. Ni niillä oli ohjelmas joku autokisa ni ajoivat manuaali Focuksella  ;)
Otsikko: Vs: Volvolta M3.n tappaja
Kirjoitti: sheiggi - 20.06.2012, 22:01:35
Liekö Leno jenkkinä edes osaa ajaa manuaalilla tai standardilla, niinkö jenkit sitä kutsuvat.

Eiköhä leno autokeräilijänä ja muutenki jonkin asteisena autofanaatikkona osaa manuaalilla ajaa.  ;)
Otsikko: Vs: Volvolta M3.n tappaja
Kirjoitti: Ristus - 20.06.2012, 22:34:30
Liekö Leno jenkkinä edes osaa ajaa manuaalilla tai standardilla, niinkö jenkit sitä kutsuvat.
Leno osais vaikka rakentaa manuaali laatikon... ei ole ollankaan mikään pullamosso jenkki heebo, vaikka kyllä näyttääkin sille... niissä höyryautoissa mitä se on kunnostanu ja ajelee niin on manuaalilaatikot jne. ja on kyllä niin kova harrastaja että manuaali lootilla ajelee....
Otsikko: Vs: Volvolta M3.n tappaja
Kirjoitti: vanharatsu - 21.06.2012, 12:22:19
en usko että on yhtään sen turvallisempi tai turvattomampi kuin uusi 3-sarjan BMW. Taitaa enempi vaikuttaa itse onnettomuus lopputulokseen kuin se että millä ajaa. Tuntuu että uudet autot testeissä järkiään yhtä hyviä, erot tulee sitten jostain joutavasta kuten jalankulkijoiden turvallisuudesta tai siitä onko autossa kaistavahteja, jne...

Täytyy kuitenkin muistaa, että testit ovat aina standardoituja ja samanlaisia ja tositilanteessa kolari on sitten eri juttu. Nyt autonvalmistajat voivat optimoida auton kolaritestiä varten esim. että auton koko kokoonpainumisvyöhyke käytetään hyväksi n. 60km/h nopeudessa. Olisi mielenkiintoista nähdä tuleeko autoihin eroja, kun testattaisiin myös esim. 80 km/h nopeudessa.

En osaa sanoa onko volvo nykyään sitten turvallisempi vaiko ei kuin muut merkit, mutta volvo on aina panostanut niin paljon turvallisuuteen ja se on yhtiön tärkeimpiä arvoja, niin siksi ainakin itse arvostan volvon korkealle mitä tulee turvallisuuteen.  :)
Otsikko: Vs: Volvolta M3.n tappaja
Kirjoitti: Gazza - 21.06.2012, 12:41:51
On toki, ei kai tuota kukaan kiistäkään. Nyt vaan puhuttiin uusista autoista..

Toki Volvon tehottomuuden voi kääntää turvallisuudeksi, kun Biimerillä ajaa ulos kaksi markkaa lasissa, niin Volvo kulkee siinä vaiheessa vasta markkakaksikymmentä, niin tottahan törmäys on lievempi.  :pomo:

Kyllähän tuollainen olisi melko makea peli, mutta kyllähän sarjatuotantopelistä lähtisi varmaan 100 hevosta pois, joka olisi toki ihan riittävä sekin. Toivottavasti joku tuollainen tehoversio olisi tulossa.

OT:
Kyllähän kaikki bemarit ja kiiat saa etu ym. EuroNCAP- testeistä täysiä tähtiä, kuten Volvokin. Mutta edelleen mielestäni Volvo on uusista autoista parasta kärkiluokkaa, kun katsotaan sitten hirvikolarionnettomuutta tahi jotain peräänajoa, joista ei virallisia tähtiä jaella.
Otsikko: Vs: Volvolta M3.n tappaja
Kirjoitti: Make - 21.06.2012, 13:04:03

OT:
Kyllähän kaikki bemarit ja kiiat saa etu ym. EuroNCAP- testeistä täysiä tähtiä, kuten Volvokin. Mutta edelleen mielestäni Volvo on uusista autoista parasta kärkiluokkaa, kun katsotaan sitten hirvikolarionnettomuutta tahi jotain peräänajoa, joista ei virallisia tähtiä jaella.
Samaa mieltä että Volvoissa on kokonais valtaisesti ajateltu turvallisuutta enemmän kuin muissa.
Otsikko: Vs: Volvolta M3.n tappaja
Kirjoitti: Slowman - 21.06.2012, 23:33:20
Aiheesta sen verran että kyllä kinnostaa tehokkaat autot itseänikin vaikka koskaan en ole sellasella ajanut. On hienoa että Volvo uusien omistajiensa myötä voi taas hieman vapaammin kehitellä ajatuksia myös noihin marginaalisuuntiin. Ei tuostakaan "tappajasta" koskaan mitään myyntimallia synny, hinnoittelu tulee pitämään siitä huolen, mutta on hyvä kuitenkin tietää että ei haluta olla ihan väritön hajuton ja mauton autonvalmistaja. Kyllä nuo tietynlaista imagoa automerkille tekee tuolla rönsyilyllä. Autoja kai myydään edelleen mielikuvilla, jopa etenkin niitä 1,6l versioita  ;)

Sitten tuo ot-osio eli turvallisuus: klik (http://www.autotoday.fi/page.php?page_id=2&news_id=201107066&rss=allimg)  :D
Otsikko: Vs: Volvolta M3.n tappaja
Kirjoitti: volmi - 23.06.2012, 17:04:53
Volvo ei ole sen turvallisempi enää kuin mikään muukaan saman kokoluokan valmistajien tuotteet... joo'o nissanin almera vetää samat tähet kun s40 volsut jne..

oli joo S90 oli silloin satavuotta sitten kova juttu kun kiinassa oli vaan yksi tähti ja sekin lipussa mutta kehitys kehittyy... 200-sarjassa volvo oli "uranuurtaja" mutta muut panssarivaunujen tekijät meni siitäkin ohi...

Ainahan sitä on hyvä olla onnellinen volvon turvallisuudesta ja siitä että kaikki on vakiona mutta tämä hehkutus on jo ohi mennyt, ei ole suuria eroja valmistajissa...
Juuri näin. Kyllähän 70 ja 80 luvulla Volvo oli paljonkin keskivertoautoa turvallisempi, mutta 90 luvulla alkoivat myön muut auton valmistajat panostamaan turvallisuuteen ja tämän vuosituhannen aikana kuroneet eron kokonaan umpeen. Sitähän tuo ylläoleva vakuutusyhtiöidenkin lista kertoo ja hyvä näin.
Otsikko: Vs: Volvolta M3.n tappaja
Kirjoitti: jNSi - 23.06.2012, 22:41:46
Volvo S60 Polestar spotted testing

(http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com/media/2012/05/01-volvo-s60-polestar-spy-shots628opt1.jpg)

http://www.autoblog.com/2012/05/25/m3-fighting-volvo-s60-polestar-spotted-testing/ (http://www.autoblog.com/2012/05/25/m3-fighting-volvo-s60-polestar-spotted-testing/)
Otsikko: Vs: Volvolta M3.n tappaja
Kirjoitti: Funkey - 13.07.2012, 20:14:06
Pieni videon pätkä.

http://www.teknikensvarld.se/2012/07/05/32838/volvo-s60-polestar-provkord/
Otsikko: Vs: Volvolta M3.n tappaja
Kirjoitti: Make - 13.07.2012, 20:55:49
No ei tarte M3:sien olla huolissaan. Eiköhän Volvo osaa munia tämänkin homman ettei vaan pappa brändi vaarannu missään vaiheessa.
Otsikko: Vs: Volvolta M3.n tappaja
Kirjoitti: Gazza - 28.09.2012, 21:01:29
Joo, ei ole kulku ihan M3-luokkaa, mutta ihan kivasti Tuulilasin testissä S60 T6 Polestarin mitattu 0-100 kiihtyvyys oli 5,6 sek.
Otsikko: Vs: Volvolta M3.n tappaja
Kirjoitti: Niksu - 29.09.2012, 02:02:35
Joo, ei ole kulku ihan M3-luokkaa, mutta ihan kivasti Tuulilasin testissä S60 T6 Polestarin mitattu 0-100 kiihtyvyys oli 5,6 sek.

Joo, eihän kyseessä edes ole sama auto. Molemmat uutiset luettuaan ymmärtää, että Tuulilasin testattavana oli normaali S60 T6 R-design paketilla höystettynä ja Polestarin moottorin optimoinnilla. Tuo S60 Polestar eroaa koneenkin osalta jo teknisesti (~500 hv & 545 nm vs. 330 hv & 480 nm), vaikka lähtökohtana onkin ollut sama 3.0-litrainen kutonen kuin T6 on. S60 Polestar on varustettu mm. Öhlinsin iskareilla, erilaisella sylinterikannella ja Brembon jarruilla.

edit: Lisäksi Tuulilasin T6 oli varustettu tomaatilla, Polestar on ainakin julkisuudessa esiintynyt ainoastaan(?) 6 vaihteisella manuaalilla.
Otsikko: Vs: Volvolta M3.n tappaja
Kirjoitti: Gazza - 29.09.2012, 13:17:58
Joo, eihän kyseessä edes ole sama auto. Molemmat uutiset luettuaan ymmärtää, että Tuulilasin testattavana oli normaali S60 T6 R-design paketilla höystettynä ja Polestarin moottorin optimoinnilla. Tuo S60 Polestar eroaa koneenkin osalta jo teknisesti (~500 hv & 545 nm vs. 330 hv & 480 nm), vaikka lähtökohtana onkin ollut sama 3.0-litrainen kutonen kuin T6 on. S60 Polestar on varustettu mm. Öhlinsin iskareilla, erilaisella sylinterikannella ja Brembon jarruilla.

edit: Lisäksi Tuulilasin T6 oli varustettu tomaatilla, Polestar on ainakin julkisuudessa esiintynyt ainoastaan(?) 6 vaihteisella manuaalilla.

Sori, minulla tuossa hieman puutteellinen kirjoitusasu. Eli en tarkoittanutkaan, että Tuulilasin koeajossa olisi kyseessä tämä Polestarin tekemä ja topicin M3:n tappaja, vaan nimenomaan oli tarkoitus kertoa vaan kaikkien aikojen tehokkaimman sarjatuotanto Volvon S60 T6 AWD Polestarin 0-100 mittauksesta.

 
Otsikko: Vs: Volvolta M3.n tappaja
Kirjoitti: Niksu - 29.09.2012, 15:06:41
Sori, minulla tuossa hieman puutteellinen kirjoitusasu. Eli en tarkoittanutkaan, että Tuulilasin koeajossa olisi kyseessä tämä Polestarin tekemä ja topicin M3:n tappaja, vaan nimenomaan oli tarkoitus kertoa vaan kaikkien aikojen tehokkaimman sarjatuotanto Volvon S60 T6 AWD Polestarin 0-100 mittauksesta.

Ah, pahoitteluni. Ei ollut tarkoitus olla hyökkäävä, ajattelin vain mainita asiasta, että kaikki tietävät kyseessä olevan kaksi "eri" autoa. :)
Otsikko: Vs: Volvolta M3.n tappaja
Kirjoitti: FenixOmena - 05.10.2012, 18:54:21
tahtoo tollasen polestarin s60:n   S*
Otsikko: Vs: Volvolta M3.n tappaja
Kirjoitti: volvo nro 5 - 05.10.2012, 21:15:44
Mullekki kelpais tuo polestar s60. Ei ole pappamaisuutta tuossa volvossa.
Otsikko: Vs: Volvolta M3.n tappaja
Kirjoitti: perttu - 06.10.2012, 17:09:42
Aivan sama mitä tehtaat tekevät kun parin vuoden päästä joku "tuunaa"/rakentaa samasta lähtökohdasta nopeamman.
Otsikko: Vs: Volvolta M3.n tappaja
Kirjoitti: R70AWD - 08.10.2012, 11:58:37
Mitä "tappamista" jossain vatun Beimarissa nyt on...yliarvostettua Baijerilaista kierrätysmetallia   :D

Mielenkiintoinen projekti sinänsä  tuo PoleStar...toivon mukaan sitäkin ei vain haudata turhan ekoilun kustannuksella, johon Volvokin on syyllistynyt  jo pitemmän aikaa...  :-\