KL-varaosat  Race.fi

Mistä muualta Volvoon alkuperäisiä varaosia kuin marmoritiskiltä?

  • 11 Vastauksia
  • 2855 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Aiku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Hankin käytetyn Volvo XC60 pari kuukautta sitten. Ostin merkkiliikkeestä etujarrulevyt ja palat, hinta oli hirveä, 365 €.
Myykö joku yritys alkuperäisiä varaosia halvemmalla kuin sinisellä tiskillä?
« Viimeksi muokattu: 12.11.2021, 07:25:04 kirjoittanut Aiku »

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Hankin käytetyn Volvo XC60 pari kuukautta sitten. Ostin merkkiliikkeestä etujarrulevyt ja palat, hinta oli hirveä, 365 €.
Myykö joku yritys alkuperäisiä varaosia halvemmalla kuin sinisellä tiskillä?

Ainakin KL-varaosilta saa OEM-osia, samoin skandix myy Volvon laatikossa olevia varaosia
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 787
  • www.vrcf.fi
Volvo ei nyt varsinaisesti ole tunnettu edullisista osistaan eikä alkuperäisosia yleensä saa merkittävästi Sinisen hintoja halvemmalla, kun lisää rahdit. Yhteisö toimii niin mukavasti, että saksalainen kauppias niistää suomalaisilta suomalaisen arvonlisäveron, näitä etujahan meille jäsenyydestä lupailtiin ELK.

Ennen autotuonnin vapautumista Volvo ei ollut suinkaan sellainen kansanauto, kuin nykyään, vaikka nauttikin tiettyä veroetua tehtaan tuella. Kun tuonti vapautui, ladakansa pääsi käsiksi aivan uusiin automerkkeihin ja muistan nähneeni useamman kerran sangen synkkiä ilmeitä varaosatiskin takana, kun ylläpidon kustannukset alkoivat paljastua.

Naapuri palasi kertomansa mukaan monen volvovuoden jälkeen takaisin mersumieheksi juuri osien hinnoittelun vuoksi. Joku voi ylistää Toyotan edullisuutta, mutta oman HiLux -kokemukseni mukaan se vasta kallista oli!

Poissa Säppo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Motonetistakin saa alkuperäisiä varaosia ja sitten lisäksi "alkuperäislaatuisia" varaosia. Riippuu vähän osasta, onko alkuperäistä saatavana. Sitä en tiedä, mitä alkuperäislaatuinen tarkoittaa. Ovatko ne kenties samalta pajalta tulevia kuin alkuperäiset, mutta ilman arvokkaasti hinnoiteltua sinistä pakkausta?

Tutkiskelin Motonetin varaosahakua, ja omaan autooni (V90 D4 AWD) saisi esim. eteen jarrulevyt alkuperäislaatuisena 84,90 e ja jarrupalat alkuperäisinä 109 e tai alkuperäislaatuisena 64,90 e. Taaksehan nämä ovat vielä vähän halvempia.

Minulle kelpaisi tällaisessa kulutustavarassa ihan hyvin "alkuperäislaatuisetkin". Mihinkään aiemmasta kolmesta Volvostani ei ole toimestani vaihdettu (tai siis vaihdatettu) alkuperäisiä jarrupaloja tai -levyjä ja hyvin tarvikeosatkin ovat toimineet. Nykyiseen autoon en ole vielä joutunutkaan kuluvia jarruosia vaihtamaan. Merkkihuollon varaosatakuullakaan ei tällaisissa osissa ole merkitystä, joten en käyttäisi myöskään merkkihuoltoa näissä rutiinihommissa.
« Viimeksi muokattu: 13.11.2021, 12:37:31 kirjoittanut Säppo »

Poissa v6omega

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 367
  • www.vrcf.fi
Motonetistakin saa alkuperäisiä varaosia ja sitten lisäksi "alkuperäislaatuisia" varaosia. Riippuu vähän osasta, onko alkuperäistä saatavana. Sitä en tiedä, mitä alkuperäislaatuinen tarkoittaa. Ovatko ne kenties samalta pajalta tulevia kuin alkuperäiset, mutta ilman arvokkaasti hinnoiteltua sinistä pakkausta?

Tutkiskelin Motonetin varaosahakua, ja omaan autooni (V90 D4 AWD) saisi esim. eteen jarrulevyt alkuperäislaatuisena 84,90 e ja jarrupalat alkuperäisinä 109 e tai alkuperäislaatuisena 64,90 e. Taaksehan nämä ovat vielä vähän halvempia.

Minulle kelpaisi tällaisessa kulutustavarassa ihan hyvin "alkuperäislaatuisetkin". Mihinkään aiemmasta kolmesta Volvostani ei ole toimestani vaihdettu (tai siis vaihdatettu) alkuperäisiä jarrupaloja tai -levyjä ja hyvin tarvikeosatkin ovat toimineet. Nykyiseen autoon en ole vielä joutunutkaan kuluvia jarruosia vaihtamaan. Merkkihuollon varaosatakuullakaan ei tällaisissa osissa ole merkitystä, joten en käyttäisi myöskään merkkihuoltoa näissä rutiinihommissa.

Tuo Motonetin "alkuperäislaatu" ei kyllä aina vastaa alkuperäistä osaa laadultaan, suosittelen hakemaan osia vaikkapa KL varasosat - kaupasta tai tilaamaan osat Autodoc.fi:stä jossa voi itse valita kenen valmistaman osan haluaa.


Poissa McCloud

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
Tuo Motonetin "alkuperäislaatu" ei kyllä aina vastaa alkuperäistä osaa laadultaan, suosittelen hakemaan osia vaikkapa KL varasosat - kaupasta tai tilaamaan osat Autodoc.fi:stä jossa voi itse valita kenen valmistaman osan haluaa.

Skandix jos alkuperäisiä osia halajaa tai KL-varaosat.
« Viimeksi muokattu: 09.12.2021, 12:18:35 kirjoittanut McCloud »

Poissa Tetsi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Tuo Motonetin "alkuperäislaatu" ei kyllä aina vastaa alkuperäistä osaa laadultaan, suosittelen hakemaan osia vaikkapa KL varasosat - kaupasta tai tilaamaan osat Autodoc.fi:stä jossa voi itse valita kenen valmistaman osan haluaa.

Ainahan voi tiskillä katsoa/kysyä (jos liikkeessä käy) minkä valmisteen tarjoavat. Jarrulevyissä taitaa useasti olla ainakin vanhempiin malleihin Brembon valmisteita mitä tarjoavat OE-laatuisina. Itse olen laittanut Volvoihin ATE:n laikkoja, joka ainakin joissain 70-sarjan kieseissä oli "alkuperäinen" valmistaja, myös sininen laatikko mutta puolta halvempi kuin Volvon logoilla. (MisterAutosta useinmiten tilattuna.)

Tähän uudempaan (V90) olen joutunut ostamaan vasta suodattimia ja pyyhkijän sulkia. Kyllä mulle kelpaa esim. Motonetin tarjoamat MannFilterin ja Valeon OE-laatuiset valmisteet. (MannFilter taisi lukea mm. alkuperäisessä ilmansuodattimessa ja Valeo sulissa, Volvon logon kera.)
---
V90 CC D4 AWD -20

Poissa Teinipajero

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
  • Kasipätkä

Poissa Kaide

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 349
Tästä FCP:n blogista aika hyvä kirjoitus eri vaihtoehdoista

https://blog.fcpeuro.com/volvo-brake-options-from-fcp-euro

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5049
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa RKJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • www.vrcf.fi
    • Huoltosivut
https://www.originparts.de/index.php?cl=start&lang=1

Täältä olen tilannut toistuvasti. Esim. Sinisellä alkuperäinen etualatukivarsi maksoi 200e/kpl, tuolla tyyliin 80e/kpl. Raitisilmasuodatin 50e vs. 20e luokkaa. Toki toimituksessa menee se pari viikkoa ja tarvii tietää varaosanumero sillä sivuston haulla voi hakea vain sillä.
Volvo V50 D3 -12

Poissa Mariini

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 240
  • www.vrcf.fi
Trodo.fi
BMW 530xd Touring -15
Ducati 999S
Ex:Volvo S80 D5 AWD Executive -11
Ex:Volvo S80 D5 AWD Summum -08

 

RallyBaron  Samppasport